یک نفر در ایران خودرو کارش خوب و دارد کار میکن نمیزارن کار کن عملکردش خوب بوده در ایران خودرو بزارید کارش کن سعی خطا چقدر همین که الا این شکلی شده بازار شام
آیا این فرد مدیرعامل بعدی ایران خودرو است؟/نقشه قلی دوست ها برای جاده مخصوص
به گزارش خط بازار؛ جواد توسلی مهر در مراسم رونمایی از کامیون کشنده آتامان با بیان اینکه این کشنده پر قدرت با پلتفرم بنز و اتاق جدید است، عنوان کرد: تولید این محصول پس از ۶۲ سال نقطه عطفی در تولیدات ایران خودرو دیزل است، زیرا برای نخستین بار تصمیم گرفتیم اتاق دماغ دار نارنجی رنگ بنز را به دلیل نیازهای مشتریان، درخواست بازار و نیز موضوعات بین المللی تغییر دهیم.
وی با بیان اینکه یکی از شاخص های توسعه یافتگی در کشور، فراهم بودن و توسعه زیرساخت های حمل و نقل است، گفت: خودروی تجاری صنعتی راهبردی است که به شاخص های کلان ملی و توسعه اقتصادی و اجتماعی متصل است. به همین دلیل یکی از مسایل مهم و عمده ای که امروز با آن دست به گریبان هستیم و در چندین دولت لاینحل باقی مانده، موضوع حمل و نقل است.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل به لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و مسافری و باری کشور و رسیدگی به معضل و مشکلات این حوزه از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: شرکتهای خودروساز صنعت تجاری کشور، توانایی کامل تامین نیازمندی های داخلی را در حوزه محصولات تجاری و باری دارند.
وی با اشاره به نتایج و منافع رشد تولید، گفت: جهش تولید موجب شده است تا ایران خودرو دیزل از زیان ده ترین به سودده ترین خودروساز کشور تبدیل و خروج از زیان محقق شود.
توسلیمهر با اشاره به اینکه رشد ارزش بازار، امنیت شغلی و اشتغال پایدار و خودکفایی و نیز توسعه محصولات و ارتقای کیفیت از دیگر نمودهای رشد تولید است، تصریح کرد: در یک سال گذشته، سه محصول دیزل یک ستاره کیفی ارتقا یافته و این در حالی است که تیراژ و کیفیت محصولات نیز افزایش یافته است. براساس ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت، شاهد رشد ۲۰ درصدی کیفیت محصولات هستیم.
وی با اشاره به اینکه متعاقب رشد تولید؛ صادرات نیز به صورت جدی تری دنبال می شود، بیان کرد: در سال جاری صادرات به چندین کشور صورت گرفته است. صادرات اتوبوس به ترکمنستان، کامیون کمپرسی به کویت از جمله اقدامات بوده و با یک کشور آفریقایی مذاکراتی انجام داده و در حال بستن قراردادهای خوبی هستیم. رشد تولید موجب می شود که ما ناچار به صادرات و حرکت به سمت ارزآوری شویم.
توسلی مهر یادآور شد: امسال برنامه تولید ۲۵ هزار دستگاه را در دستور کار داریم که ۳.۵ برابر سال گذشته است. در سه ماهه نخست سال نیز شاهد یک جهش تولید هستیم و این روند صعودی ادامه خواهد داشت زیرا تولید هر ماه افزایش می یابد.
وی با اشاره به تاثیر ایران خودرو دیزل در شاخص رشد اقتصادی کشور، اظهار کرد: ایران خودرو دیزل در سال ۱۴۰۰، ۱۶۶ واحد بیشتر از شاخص جی.دی.پی کشور رشد داشته و ۹.۸ برابر کارگاه های بزرگ، رشد اقتصادی ایجاد کرده است.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل، با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی بازار را جذب کرده ایم، گفت: امسال این عدد به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
وی با بیان اینکه از سال ۹۱ روند زیان دهی ایران خودرو دیزل آغاز شده است، عنوان کرد: امروز هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان از زیان انباشته دیزل باقی مانده است. یعنی طی ۱۶ ماه، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به دلیل افزایش تولید، کاهش یافته است و در شهریور امسال رقم آن صفر خواهد شد. بنابراین ما در پایان سال در مجمع سالانه سود تقسیم خواهیم کرد.
توسلی مهر با بیان اینکه ایران خودرو دیزل با هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان، در حال حاضر سودده ترین خودروساز تجاری کشور است، بیان کرد: شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی ایران خودرو دیزل صفر شده، ساختار مالی اصلاح شده است و سرمایه از ۵۰۰ میلیارد تومان به هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. برای نخستین بار در تاریخ فرا بورس، پنج هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه از آورده نقدی سهامداران مطالبات اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه در موضوع خودکفایی، ۱۵ درصد کاهش ارزبری، در طی ۱۶ ماه اتفاق افتاده است و توانسته این درتولید بسیاری از قطعات خودکفا باشیم، گفت: در محصولات جدید خودکفایی به سرعت پیش می رود.
به گفته وی، تا پایان سال جاری بهره وری ایران خودرو دیزل بیش از ۱۰ برابر سال ۱۳۹۸ خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل، با بیان اینکه رتبه خدمات پس از فروش دیزل از ۳ به ۲ رسیده که نشان از رضایت مشتریان دارد، اظهار کرد: در ۱۶ ماه گذشته ۱۰ محصول جدید طراحی و تولید کردهایم که تعدادی از آن تولید انبوه شده و تعدادی دیگر رونمایی خواهد شد و یکی از این محصولات اتوبوس برقی دیزل است.
وی با بیان اینکه ۲۳۰ دستگاه اتوبوس در کف کارخانه است که ۵۶ دستگاه آن متعلق به شهرداری تهران است و به دلیل عدم تامین مالی قادر به تحویل آن نیستیم، تصریح کرد: این در حالی است که ۵۰ دستگاه اتوبوس دست دوم توسط این سازمان به صورت نقد از کشور ترکیه خریداری شده است.
توسلی مهر با اشاره به کوتاه شدن زمان ایده تا تولید محصول در شرکت ایران خودرو دیزل، تصریح کرد: اتوبوس آمبولانسی دیزل طی ۳۵ روز طراحی و تولید شده است که نشان از پیشرفت چشمگیر ما در تولید و توسعه محصول دارد. در سال جاری دو محصول با گیربکس اتوماتیک تولید شده است که یکی از آنها محصول فوتون H۵ است که در سال جاری حدود دو هزار و ۶۰۰ دستگاه از آن تولید می شود. پیکاپ اتوماتیک نیز امسال تولید و وارد بازار خواهد شد.
در این نشست مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو نیز با بیان اینکه سومین قرار ایرانخودرو پس از رونمایی از کشنده H۵ و تولید انبوه وانت آریسان، رونمایی از کشنده آتامان با لوگوی ایرانخودرو است، گفت: در پنج ماهه اخیر برنامههای متنوعی را در حوزه توسعه و جهش کیفیت محصولات آغاز کردهایم و در تلاش هستیم به سمت تولید متنوع و با کیفیت به جای تولید زیانده و محصولات قدیمی حرکت کنیم.
وی ضمن قدردانی از مدیرعامل و مجموعه کارکنان ایرانخودرو دیزل گفت: این شرکت موفق شده از دغدغه تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق کارکنان از ایرانخودرو، تبدیل به شرکتی سودده با تولید متنوع و اقتصادی شود و قطعا با ادامه مسیر با همین شور و نشاط، دستاوردهای مهمتری نیز کسب خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان اینکه از پنج ماه قبل برنامه ریزیهایی صورت گرفته تا به گونهای دیگر مسیر توسعه را دنبال کنیم، تصریح کرد: برای تحقق اهداف ایرانخودرو نوین، پنج برنامه را پیگیری می کنیم. برنامه اول افزایش تولید و تغییر تنوع از سمت خودروهای زیان ده و باکیفیت پایین به سمت خودروهای سودده و با کیفیت است.
وی با اشاره به برنامه تولید ۷۵۰ هزار دستگاهی ایران خودرو و زحماتی که در سالهای گذشته و به ویژه مدیرعامل پیشین این خودروساز برای توسعه ایران خودرو کشیده، بر لزوم انجام تغییرات بنیادی برای استمرار توسعه و جهش کیفیت محصولات تاکید کرد.
خطیبی ضمن انتقاد از روند تولید محصولات قدیمی و پرزیان مانند ۴۰۵ گفت: پیش بینی زیان سال ۱۴۰۱، ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، این حجم از زیان برای بنگاه اقتصادی معنایی ندارد که به دلیل عدم دقت لازم در ترکیب تولید ایجاد شده است و از این پس چنین اشتباهاتی صورت نخواهد گرفت.
وی یادآور شد: در سالهای قبل، تولید ناقص به عنوان تولید مکانیکی نام گذاری شده و ارایه آمارها نیز بر همین مبنا صورت می گرفت، در حالی که تعریف واقعی تولید به صورت کامل و به صورت عبور مستقیم و نه کالای در جریان تولید است. در حال حاضر نیز خودروها به صورت کامل تولید شده و برای فروش و عرضه در اختیار معاونت فروش قرار می گیرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تعداد تولید سال گذشته را ۴۵۰ هزار دستگاه دانست و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده، امسال با هدفگذاری ۷۵۰ هزار دستگاه، افزایش بیش از ۶۰ درصد تولید را نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.
وی تعریف تولید را مفهومی کلیدی دانست که بسیاری از مسایل را حل می کند و گفت: در گروه صنعتی ایران خودرو در سه مرحله از ابتدای خردادماه عبور به صورت مستقیم و کامل صورت میگیرد. در حال حاضر تیراژ تولید روزانه بیش از ۲۵۰۰ دستگاه است که به زودی به ۲۹۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.
خطیبی با اشاره به اینکه اگر در سال گذشته تولید خودرو بدون کسری انجام میشد، در بدترین شرایط با کاهش ۱۵ هزار دستگاه خودرو مواجه بودیم، اما چهار هزار میلیارد تومان صرفهجویی صورت میگرفت، بیان کرد: علاوه بر آن، از افت کیفیت خودروها جلوگیری میشد.
به گفته وی، انتشار اخبار و وقایع نادرست از صنعت خودرو که موجب بازدید سر زده رییس جمهوری محترم از شرکت های خودروساز و پارکینگ خودروهای کف شد، به افزایش قیمت چیپست از دو به ۱۲۰ یورو انجامید.
صرفه جویی هفت هزار میلیارد تومانی
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: تحقق تولید ۷۵۰ هزار دستگاه در سال جاری، موجب صرفهجویی دست کم هفت هزار میلیارد تومان خواهد شد.
وی ارتقای کیفیت را یکی از برنامههای محوری ایرانخودرو دانست و گفت: ۲۷۹ پروژه کیفی در زنجیره تولید تعریف شده و به دقت رصد میشود. از ابتدای امسال رشد دست کم ۴۰ درصدی کیفیت محصولات رقم خورده است.
خطیبی با بیان اینکه به دور از هر نگاه متعصبانهای، در سال های گذشته و در حوزه کیفیت بیتوجهی رخ داده و قابل دفاع نیست، گفت: این موضوع و کاستیها را پذیرفتهایم و در حال اصلاح آنها هستیم.
وی با اشاره به برنامه های توسعه محصول در ایران خودرو، عنوان کرد: تلاش های همکارانم در ایران خودرو دیزل و ایران خودرو، موجب شده است تا هر ماه از یک محصول جدید رونمایی شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه تاکنون به ساخت نمونه اولیه دو محصول جدید دست یافتهایم، گفت: «ریرا» محصولی جدید است که ظرف چند روز آینده با حضور وزیر صمت رونمایی خواهد شد. این محصول کاملا در کلاس و تراز جهانی بوده و دارای مشخصات فنی قابل توجه و به روز است.
وی در ادامه به پروژه تولید خودروی TF۲۱ اشاره کرد و گفت: این پروژه که در ابتدای امسال آغاز شده، در تاریخ صنعت خودرو بی نظیر است، زیرا بازه زمانی طراحی تا تولید آن ۱۸ ماه تعریف شده است. بخشبندی قیمتی این محصول که مانند «ریرا» در کلاس و تراز جهانی قرار دارد، از ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
خطیبی با بیان اینکه در حوزه صادرات محصولات تجاری و سواری، برنامههای متنوعی داریم، گفت: در حوزه سواری، صادرات ۱۵ هزار دستگاهی تا پایان سال را هدفگذاری کردهایم. بر اساس این برنامه، پنج هزار دستگاه دناپلاس اتوماتیک به ونزوئلا صادر خواهد شد و در حال رایزنی برای صادرات محصول به روسیه نیز هستیم.
وی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت تمام شده تولید نیز از اهداف مهمی است که با جدیت دنبال می شود، بیان کرد: در این راستا، در حال مذاکره با تامین کنندگان هستیم،۷۰ درصد بهای تمام شده هر خودرو مربوط به شبکه تامین است.
سهم ۹ درصدی منابع انسانی در بهای تمام شده محصول
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه بر اساس استانداردهای جهانی، هزینه منابع انسانی باید بین ۸ تا ۱۲ درصد قیمت تمام شده محصول باشد، گفت: در گروه صنعتی ایران خودرو، ۹ درصد قیمت تمام شده محصولات مربوط به نیروی انسانی است. بنابراین باید علت افزایش هزینه های تولید را در جای دیگری جستجو کرد.
وی ادامه داد: به دلیل پرداختهای خوبی که در چندماه گذشته به شبکه تامین داشتیم، تامین کنندگان به دعوت ایران خودرو لبیک گفتند و متعاقب آن، دو تفاهمنامه با دو قطعه ساز بزرگ کشور در راستای کاهش قیمت تمام شده امضا کردیم و برنامه های زیادی در این زمینه داریم.
مدیرعامل ایران خودرو ضمن اظهار امیدواری از اینکه این شرکت در سال جاری از وضعیت فشار خارج شود، تاکید کرد: ما مخالف واردات خودرو نبوده و موافق رقابت هستیم، اما درخواست ما این است که در کنار افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده، در خصوص حذف قیمت های دستوری نیز مساعدت صورت گیرد، چون خودرو باید متناسب با بهای تمام شده قیمت گذاری شود.
خطیبی اظهار امیدواری کرد، شرایط به گونهای پیش رود که حتی بدون افزایش قیمت محصولات در شاخصهای سودآوری، شاهد اتفاقات خوبی در گروه صنعتی ایران خودرو باشیم.
وی خطاب به نمایندگان مجلس و مسوولان حاضر در مراسم، گفت: در فضای امروزی که هجمه و اخبار نادرست در خصوص صنعت خودرو بسیار است، حتما اطلاعات مربوط به ایرانخودرو را از طریق مطالعات مستقیم و بازدیدهای میدانی از این مجموعه دریافت کنید. ما آمادگی برگزاری نشست های کارشناسی و تخصصی را داریم و پاسخگوی سوالات هستیم.
خطیبی تصریح کرد: عملکرد چهل ساله را نمی توان در چندماه اصلاح کرد، اما در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داریم و آمارها گویای این امر است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به آمار تولید ایران خودرو در سه ماهه نخست امسال، گفت: تولید کامل ایران خودرو از ابتدای سال تا ۳۰ خردادماه، ۱۴۰ هزار و ۷۰۹ دستگاه است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۲ درصد افزایش یافته است، هم چنین ۱۳۱ هزار و ۳۵۸ هزار فاکتور صادر شده است که رشد ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
وی گفت: تحویل خودرو به مشتریان در همین بازه زمانی، با ۱۳۰ هزار و ۷۸۸ دستگاه، رشد ۱۹ درصدی داشته است. تمامی این اقدامات نشان میدهد که در مسیر درستی قرار داریم و با وجود تمام مشکلات و ضعفها به عنوان کارشناس صنعت خودرو می گویم که از سایر صنایع یک سر و گردن بالاتر هستیم.
گفتنی است، کشنده آتامان دارای مشخصاتی نظیر موتور OM457 LA با قدرت ۴۳۰ اسب بخار، گشتاور ۲۱۰۰ نیوتن متر در ۱۱۰۰ دور در دقیقه
با توربو شارژ و اینتر کولر است.
این کشنده از استاندارد آلایندگی EURO4+DPF / EURO5 EEV، گیربکس ۱۶ دنده ZF، سیستم تعلیق جلو و عقب پارابولیک با کمک فنرهای هیدرولیک برخوردار است.
از دیگر مشخصات این کشنده می توان به سیستم ترمز دومداره پنوماتیک، جلو دیسکی و عقب کاسه ای و مجهز به سیستم ترمز ضد قفل و سیستم ضد لغزش و نیز ترمزهای دستی و کمکی اشاره کرد. همچنین تیپ اتاق متشکل از نوع دو کابین سقف بلند، فاصله محوری mm ۳۸۰۰ و مخزن سوخت ۸۰۰ لیتری آلومینیومی است.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، ایران خودرو دیزل ، جواد توسلی مهر ، خط بازار ، خودرو ، خودروسازی ، مدیرعامل ایران خودرو ، مهدی خطیبی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ببخشید متوجه مفهوم قلی دوست یا مدیرعامل جدید در متن نشدم لطفا بیشتر اوضیح میدهید
این حرقها رو بیخیال خط بازار مصطفوی چرا رفتی تو لونه بیرون نمیای از وقتی اربابت رو گرفتن تو هم سوراخ موش خریدی ۱ میلیون نترس عمو بیا بیرون کاریت ندارن
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳