سوال اينجاست آيا رويكرد آقاي وزير همان رويكرد مديرتي شان در گروه مپنا خواهد بود؟ كه اگر اينطور باشد واي به حال ما مردم بيچاره! صرفا واردات تكنولوژي از رده خارج نيروگاهي و ريلي كه پز بروز بودن دادن! فقط كافيه يك بازديد ساده از كارخانه لكوموتيو سازي مپنا ويا كارخانجان پرتو وتوگا داشته باشيد كه وابستگي كامل را ملاحضه فرماييد. نيروگاه هاي با بازده نهايت 20 درصد آيا بروز بودن است؟! چرا جرات اين رو نداريد كه بگيد به ما نه در خودرو و نه در هيچ صنعت ديگري دانش 20 سال پيش را هم نميدهند؟! كاش صادق باشيم. اين صداقت اگر باشد با برنامه ريزي ميشود به پيروزي رسشد اما تا وقتي دروغگويي رواج دارد حتي به خودمان كم كمك بانورمان ميشود كه ما ميتوانيم! به نظر من به اين رويه شمعار مپنا اگر بر اساس صداقت و درستاي وشرافت بود ميشد: ما نميتوانيم
برق وزیر صمت خودروسازی را می گیرد؟
به گزارش خط بازار؛ عباس علیآبادی امشب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: وزارت صمت در شرایط سختی به سر میبرد و عده ای حواشی زیادی برای وزرا درست میکنند که این حواشی موجب میشود که کمتر به موضوعات اصلی بپردازند ولی ما تلاش میکنیم تا حواسمان را در وزارتخانه روی موضوعات اصلی جمع کنیم.
وی افزود: شاید یکی از کارهایمان این باشد که با رصد مسائل در چارچوب اهداف کلان و اسناد بالادستی کشور با رعایت تعهد به مردم سعی کنیم که وزارتخانه را به سمت هدفهای اصلی هدایت کند چون شرایط به اندازه کافی سخت است.
علی آبادی اظهار داشت؛ من در این دوره تمام تلاشم را میکنم که وزارت سمت موثر باشد و یکی از اتفاقات بد این است که مدیران کارهای خوب زیادی انجام میدهند اما کار خوب آنها خیلی ارزان قیمت و کم ارزش است.
علی آبادی بیان داشت: شاید مهمترین کاری که در حوزه صنایع بتوان انجام داد بالا بردن کیفیت و رقابت پذیر کردن آن است و برای این کار باید به سمت بیرون صنایع را هدایت کنیم و در واقع به سمت صادرات حرکت کنیم.
وزیر صمت اظهار داشت: باید جامعه و بازاری که تعریف میکنیم بازار کیفی باشد بنابراین ما بر توسعه صادرات تاکید داریم
وی بیان داشت: توسعه صادرات نیازمند اقداماتی است، لاید دیپلماسی اقتصادی را تقویت و بازارهای صادرات را شناسایی کرد، لازم است زمینهها را برای تجارت با اروپا فراهم کنیم و باید استانداردهای آنها را بشناسیم و خودمان را به آنها تطبیق دهیم.
وی اضافه کرد: من فکر میکنم در حوزه خودرو وقت آن رسیده که از خودروهای گذشته دست برداریم و به سمت خودروهای روز حرکت کنیم، برقیسازی پدیده آینده نیست پدیده روز است و حیف است که ما از این فرصت استثنایی استفاده نکنیم زیرا در این فرصت میتوان خیلی مشکلات را حل کرد.
وی افزود: الان اختلاف نظر بین کارشناسان در خصوص برقی بودن و غیر برقی بودن خودرو نیست بلکه اختلاف نظر در میزان ذخیره سازی انرژی است.
علی آبادی اظهار داشت: در صنعت خودرو باید در کجای صنعت قرار گیریم؟ آیا در نوآوری یا در بازار یا در قطعه سازی میتوانیم بگوییم که چون ارزش افزوده قطعه سازی کم است به آنجا وارد نشویم؟ باید توجهمان به راهبرد و نوآوری و بازار باشد.
وزیر صنعت گفت: باید بهترین قطعات را از بهترین جای دنیا که مزیت رقابتی دارد تهیه کنیم زیرا ما هستیم که ماشین را با طراحی و نوآوری مناسب خلق میکنیم و بازار را نگه میداریم.خیلیها تلاش میکنند ما را به سمت قطعه سازی هدایت کنند، این موضوع اما برای قطعات راهبردی درست است.
وی بیان داشت: تولید و مصرف در جامعه زمانی به تعادل میرسد که واردات و صادرات ما تنظیم باشد و باید بتوان بازار را با عوامل خودش و نه به صورت دستوری تنظیم کرد.
علی آبادی همچنین بر لزوم توسعه اکتشافات معدنی در کشور تاکید کرد و گفت: باید همه ظرفیتهای دولتی و غیردولتی را در این زمینه بسیج کرد زیرا ثروت بسیار زیادی در بخش معدن نهفته و وجود دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: برای تامین سرمایههای مورد نیاز توسعه کشور نباید منتظر خارج از کشور بود زیرا انتظاری محقق شدنی نیست و در این زمینه باید بتوانیم بهویژه از طریق سرمایههای خرد مردمی به تامین سرمایه پرداخت.
منبع: فارس
برچسب ها :خودرو برقی ، عباس علی آبادی ، وزیر صمت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
از همین عدم تغییرات مدیران عامل خودروسازی تا حالا مشخصه که مدیر با جراتی به نظر نمیرسه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2