سلام سلام سلام؛
هر کی بیشتر به بخش خصوصی خاص با دادن MRP ، چشم پوشی از کیفیت نازل قطعات و قیمت بالا خدمات خاص رسونده و کمک کرده تا « هذا من فضل ربی » در سر در اون شرکت خاص حک بشه منتصب میشه و هر کسی که در دوران خدمت سعی کرده منافع ملی رو در نظر بگیره حذف میشه
یا حق
بازگشت عقلانیت به جاده مخصوص/تشکیل مثلث عظیم در ایران خودرو
به گزارش خط بازار شرایط خودروسازی بیش از یک دهه اخیر تاکنون به گونه ای بوده که همزمان با مداخلات بیشتر دولت ها مدیریت خودروسازان از عقلانیت فاصله کرفته و دست صاحبان واقعی سهام از اداره این شرکت ها کوتاه شده است. موضوعی که هم خلاف شرغ هم خلاف عقل و هم خلاف قانون است.
این در حالی است که با آمدن عباس علی آبادی به وزارت صمت به طور نسبی عقلانیت در حال برگشت به جاده مخصوص است و خودروسازان در بخش هایی از این عقلانمیت پیروی می کنند.
در همین چارچوب بررسی های خط بازار نشان می دهد در اقدامی عاقلانه کمیته انتصابات ایران خودرو تغییر ۱۸۰ درجه ای یافته و ماهیت امنیتی حراستی آن تغییر کرده و آقایان عظیمی نجم الدین و شفیعی به عنوان سه عضو اصلی کمیته انتصابات انتخاب شده اند.
البته علی رغم تشکیل این کمیته برخی از انتصابات بوی سیاسی می دهد که ممکن است برخی تحمیلی و برخی سیاسی کاری باشد ولی به لحاظ ساختاری حضور نماینده بخش واقعی سهامدار در این کمیته جای بسی امید به آینده است.
حضور نماینده بخش خصوصی واقعی در کمیته انتصابات آن هم برای اولین بار نشان از ظهور عقلانیت در اداره ایران خودرو است و از طرف دیگر زمینه ساز انتقال مدیریت خودروسازی از دولت به متخصصان ذی صلاح واقعی است.
با توجه به شرایط کنونی خودروسازی بر همگان اثبات شده است که دیگر خودروسازی با دست فرمان دولت نه تنها به جای نخواهد رسید بلکه زمینه ساز بحران جبران ناپذیر در سال آینده خواهد بود.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خودروسازی ، کمیته انتصابات ایران خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
فکر نمی کنم نوشته شما بوی حقیقت بدهد
اتفاقا طی سالهای اخیر شرکتی شما می فرمایید باوجود کیفیت بالای قطعاتش دارای MRP نزولی شده ( از صدقه سر پیر جاده مخصوص و آه نمک گیر )
خوبه خیلی عالیه .
درست است که “ستاره” در بین گزینه های فعلی، واقعا شایستگیِ بیشتری دارد و مسلط به صنعت خودرو است ولی قرار دادن “ستاره شهرک غرب” در کمیته انتصابات، از دو جهت بسیااااار خطاست :
اول) درست است که در ظاهر، “ستاره” نماینده سهامدارِ خصوصیِ “ک” در هیات مدیره “الف” نیست ولی در باطن؛ هست!!
“ستاره” به همراه دو عضوِ دیگر سهامدار خصوصی “ک”، در عمل، اکثریتِ هیات مدیره را تشکیل داده اند و دیگر اصلا نیازی نیست که سهامدار خصوصیِ “ک”، مابقیِ سهامِ “الف” را بخرد!! در عمل الان دیگر واقعا “عظیم” مترسکی بیش نیست.
دوم) با آمدن “ستاره” در کمیته انتصابات، دیگر بایستی منتظر باشیم تا هرکس که در سالهای اخیر به ایشان و اولادِ ذکور و اناثِ ایشان، خدمت کرده است! حکم بگیرد!
مثلا” باید منتظر باشیم تا به زودی آقای “اسفندیار” مدیرعاملِ یکی از شرکتهای تابعه “الف” شود. چون اخیرا” برای فرزند ذکورِ “ستاره” در شرکتی نفتی، حکمِ “مدیریت بازرگانی خارجی!” زده است.
با خواب عمیق وزیر عاقل صمت و سپردن افسار خودروسازی به نوچه “بذر”، حراج و چپاول شدیدتر “الف” در راه است…
فقط کافیه از بالا زنگ بزنن
جناب سناتور که خیلی روی ستاره شهرک غرب حساب باز کرده بود ولی دید ستاره خیلی زرنگ تر از این حرف هاست که به ایشون حکم بده فقط به خاطر رفتن و ست بوسی حالا بخواد حکم بده حالا میخوان ستاره رو خراب کنن برادر من شما دست از بد گویی و مردم آزاری بردار خدا خودش کمک میکنه شما منتقد و تخریب چی بسیار قوی هستی ولی دیگه بی اثر شده توبه کن راهش همیشه بازاین صنعت هم راه زیادی داره تا اصلاح بشه ستاره که برگشت برای شما خیر نداشت انشالله این طرف با تغییرات برای شما خیر باشه
احسنت
حدس بزنید سناتور کی می تونه باشه ؟! مصطفوی خودش یا حاجی قاچاقچی ؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸