این مدیران خودروسازی باید بازداشت شوند/صادرات مدیر به خودروسازی رسید

وضعیت تولید در شرکت های خودروسازی مناسب نیست و کسی هم این موضوع را به گردن نمی گیرد.
کد خبر : 108740
تاریخ انتشار :چهارشنبه 7 خرداد 1404 - 11:54

به گزارش خط بازار؛ تولید خودرو در کشور وضعیت مناسبی ندارد و کسی هم این موضوع را به گردن نمی گیرد. در یک طرف بخش خصوصی در حال رصد و بررسی دقیق وضعیت آشفته شرکت هاست و در طرف دیگر همه ذهن را پرت فروش سهام و خصوصی سازی است. این در حالی است که کسی از کاهش سنگین تولید صحبتی به میان نمی آورد. انگار نه انگار که یکی از علل اصلی تغییرات کلان در خودروسازی کاهش تولید بوده است.

وزیر با تمام قوا تصمیم گرفته پا به خودروسازی نگذارد و پارک ملتی های محافظه کار نیز از ترس ترک صندلی علاقه ای به دیده شدن ندارند تا هیچ کاری به نام شان ثبت نشود.  گویی به جای واگذاری سهام، خود خودروسازی به قضا و قدر واگذار شده است.

وضعیتی که بلاتکلیف ترین حالت ممکن است. هر کسی به فکر منافع خود است. نه نقشه راه منسجمی و نه اتحاد در مدیریت. دوست نماها لباس از تن درآورده و شب و روز در حال نقشه کشیدن برای شکست قوی ترین بخش خصوصی در خودروسازی هستند تا شاید بتوانند با دُرّ فیروزه ای خود جاده مخصوص کرمان را راه اندازی کنند. جنگ قدرت به اوج خود رسیده است و خودروسازی گوشت قربانی است که دست به دست می چرخد.

در این میان هم مدیران ناکارآمد و سیاسی نیز در حال خرید زمان هستند تا شاید با تغییر مدیریت کلان بتوانند پای خود را در جاده مخصوص تثبیت کنند. مدیرانی که تمام افتخارشان اسم و رسم شان است. تازه به دوران رسیده هایی که عاشقانه بر صندلی خود تکیه کرده اند و حاضر به ترک آن نیستند و خود را در پشت مغلطه های فنی و حمایت های سیاسی پنهان کرده اند. متوهمینی که خود را ایلان ماسک می دانند و به دلیل مدرک دانشگاهی بالا و تسلط به زبان انگلیسی آماده صادرا شدن به شرکت های مطرح اروپایی و چینی هستند.

به اذعان کارشناسان افزایش تولید شرط لازم برای توسعه خودروسازی است که در گرو حضور«مدیران متخصص و جسور»،«نظام مالی قدرتمند» و«زنجیره قوی تامین و تولید» می باشد. در شرکت های خودروسازی کنونی همه این عوامل مهیا نیست. در برخی از شرکت ها مقصر شرایط برون سازمانی و تحمیلی است و در برخی دیگر عدم حضور مدیران قوی و جسور پاشنه آشیل شده است. از این رو یا باید مدیران ناکارآمد استعفا دهند و برکنار شوند و یا در صورت اصرار بر حضور بایستی قضایی شده و با آنان برخورد شود.

وضعیت تولید در خودروسازی کمتر از فاجعه اسفناک بندر شهید رجایی نیست و صنعت خودرو نیز ارث پدری افراد نیست. میلیارد های تومان طی چند دهه برای رشد این صنعت از بیت المال هزینه شده است. نباید اجازه داد جاده مخصوص عرصه جولان و کاراموزی افراد بی تجربه، مدیران ناکارآمد و تازه به دوران رسیده های سیاسی شود.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سازه گستر سایپا چهارشنبه , ۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۴

موضوع: اعتراض به سیاست‌ها و تصمیمات مخرب مدیریت جدید شرکت سازه گستر سایپا

مدیریت محترم گروه خودروسازی سایپا
هیئت‌مدیره محترم شرکت سازه گستر سایپا

با سلام و احترام

بدین‌وسیله ما، جمعی از کارکنان و دلسوزان شرکت سازه گستر سایپا، اعتراض شدید خود را نسبت به مجموعه تصمیمات و سیاست‌های اعمال‌شده توسط مدیریت جدید این شرکت، به‌ویژه جناب آقای صالحی، اعلام می‌نماییم. تصمیماتی که در مدت زمان کوتاه، پیامدهای منفی و نگران‌کننده‌ای برای آینده شرکت، کارکنان و تولید گروه سایپا در پی داشته است.

برخی از مهم‌ترین موارد اعتراض به شرح زیر است:

1. حذف امورهای سازمانی بدون بررسی کارشناسی:
چندین واحد تخصصی و عملیاتی که نقش کلیدی در چرخه تأمین، پشتیبانی و هماهنگی درون‌سازمانی داشتند، بدون ارائه دلایل منطقی و بدون جایگزینی ساختار مؤثر، حذف شدند؛ این تصمیم باعث ایجاد خلأ مدیریتی و ناهماهنگی شدید در فرایندهای شرکت شده است.

2. تغییر چارت سازمانی و تنزل گسترده مدیران:
طی ماه‌های اخیر، تعداد زیادی از مدیران، رؤسا و افراد باتجربه سازمان به صورت ناگهانی دانگرید یا به کارشناس تنزل سطح یافته‌اند؛ تصمیمی که نه‌تنها موجب تحقیر نیروهای باسابقه شده، بلکه انگیزه و اعتماد در سطوح مختلف سازمان را به‌شدت کاهش داده است.

3. ایجاد ناامنی شغلی و بی‌ثباتی سازمانی:
سیاست حذف و جابجایی گسترده نیروها، بدون شفافیت و بدون مسیر مشخص، باعث گسترش فضای بی‌اعتمادی، اضطراب شغلی و فرسودگی روحی کارکنان شده است.

4. سیاست‌های مخرب عملیاتی:
از جمله تصمیمات نادرست، می‌توان به بستن ورودی‌های انبار و عدم پرداخت مطالبات سازندگان و تأمین‌کنندگان اشاره کرد؛ اقداماتی که مستقیماً منجر به اختلال در زنجیره تأمین و کاهش شدید تولید در گروه سایپا شده است.

5. احتمال واگذاری یا انحلال شرکت به‌صورت تدریجی:
مجموعه این اقدامات شائبه‌ای جدی در بین کارکنان ایجاد کرده است مبنی بر اینکه مدیریت فعلی مأمور اجرای سیاست‌هایی است که در نهایت به نابودی تدریجی شرکت منجر می‌شود.

با توجه به موارد فوق، ما امضاکنندگان این نامه خواستار موارد زیر هستیم:

1. توقف فوری تصمیمات ساختاری و پرسنلی اخیر تا انجام ارزیابی کارشناسی و شفاف‌سازی کامل در مورد اهداف این تغییرات.

2. تشکیل کمیته حقیقت‌یاب مستقل با حضور نمایندگان کارکنان، برای بررسی عملکرد و پیامدهای تصمیمات مدیریتی فعلی.

3. تضمین امنیت شغلی و حفظ شأن نیروی انسانی به‌عنوان مهم‌ترین دارایی شرکت.

4. رفع سریع موانع عملیاتی و بازگرداندن فرایندهای حیاتی تولید به وضعیت عادی.

با احترام
جمعی از کارکنان شرکت سازه گستر سایپا

كارشناس جاده مخصوص چهارشنبه , ۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۱

اگر مديراني كه باعث ورشكستگي شده اند ميدانستن كه محاكمه اي دركار است اصلا پست قبول نميكردن اينها زندگي شخصي شونو نميتونن مديريت كنن…

كارشناس صنعت خودرو چهارشنبه , ۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۴

اي كاش به غيرتشون بربخوره و استعفا بدن و برن

اکبر چهارشنبه , ۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۷:۲۷

وقتی مبنای انتخاب مدیران و روسا دستمال و رفیق بازی باشه نتیجه همین می شه. از حوزه مدیر عامل بگیر تا crm ، بازرسی، تامین و شرکت‌های زیر مجموعه
هر چی آدم بیسواد و بدون تخصص هست شدن مدیر و رییس

Sardar چهارشنبه , ۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۲

آقاي فهيمي شمارو داره ميگه.

سایپا آذین پنجشنبه , ۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۰

خط بازار عزیز
دست مریزاد
مطمئنا خبرهای شما در جهت شفاف سازی و ارتقا صنعت خودرو بسیار راهگشاست
ولی در کنار نکات منفی به نظرم لازمه کمی هم تلاش ها و اقدامات صورت گرفته بعضی از مدیریت های گروه هم ذکر بشه
خودتون کاملا واقفید که سایپا آذین ۱۲۰۰ نفر پرسنل داره
جز شرکت های بورسی با نماد خاذین هست و حدود ۲۰۰ پیمانکار مستقیم داره
و جز شرکت های مهم گروه می باشه
همین شرکت در سال ۱۴۰۲ تقریبا خوابیده و ورشکسته بود و با ۲ شیفت کاری حدود ۴۰۰ دستگاه تولید میکرد(اسناد موجوده)
رقبا خصوصی این شرکت تولید بدست گرفته بودن
با اومدن مهندس حسن زاده این شخص بدون ادعا و با تلاش متعهدانه بسیار خیلی از گلوگاه‌های تولیدی فعال با جلسات مستمر با پیمانکاران و تامین مالی تونست جان دوباره به این شرکت بده تا جایی که تولید به ۱۴۰۰ دستگاه هم رسید
پرداختی های پرسنل ثابت شد
معوقات پیمانکاران پرداخت شد
و مشکلات تقریبا مرتفع شد
بخاطر مشکلات عدیده کنونی گروه مطمئنا نواقصی هم در روند کاری ایشان هست ولی باتوجه به تیم مدیریتی ضعیف این مجموعه
میشه نمره عالی به عملکرد ایشون داد و باعث شد تا در شرایط حساس حاضر پرسنل به روزهای آینده امیدوار بشن

مخاطب سایپا آذین پنجشنبه , ۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵

دقیقا درسته
زحمات صادقانه ایشان بر هیچکس پوشیده نیست

ایوب جمعه , ۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۱۵

درود و سلام
من پشت پرده و این حرف‌ها رو نمیدونم پدر ایران خودرودیزل در اومده بخشی رو باند قبلی داغون کرد و منجی اومد در تکمیل خراب کاری کردن رو انجام داد

css.php