توی این ۲۸ سال فعالیت در سایپا تا حالا هیچ دوره ای وضعیت سایپا انقدر خراب نبود!! شرکت های گروه درگیر فقدان نقدینگی هستند و هر روز شاهد اعتصابات و تجمعات مختلف در شرکت های گروه هستیم به طوری که بعضی شرکت ها تا ۱۰ روز کارگران دست از کار کشیدنند
سیاسی بازی و بده بستون شیخ با مجلسی ها و. وزارت خونه ها و دادن امتیازات رنگارنگ برای بقای چند ماهه خودش. سو مدیریت کسانی که با سفارش از وزارت خونه ها و مجلس به شیخ تحمیل شده وضعیت رو وخیمتر کرده. بسته شدن حساب های عمده شرکت های سایپا به دلیل نپرداختن تسهیلاتی که از بانک ها گرفتن.عدم تمایل همکاری قطعه سازان با شرکت هایی مثل سازه گستر به دلیل سو مدیریت مدیران اصلی. درگیری پیمانکاران سایپا جهت دریافت مطالباتشون کار رو به درگیری فیزیکی کشونده. ضعف سیستم های نظارتی بر ارتباط مدیران و قطعه سازان شرکت های بزرگی مثل سازه گستر و مگاموتور و هزاران موضوع ریز و درشت دیگر که موجب شده گروه سایپا تبدیل به خاکستر بشه
جریان نفوذ انگار در خودروسازی نهادینه شده و بصورت سیستماتیک میخوان صنعت خودرو سازی رو نابود کنند!!!
جریان نفوذ در لایه های مدیریتی و میانی رو باید جدی گرفت!!
سیستم های نظارتی کلاهتون رو بالا بزارید تا بتونید موضوعاتدرو ببینید و خوب تحلیل کنید
این مدیران خودروسازی از دشمن خطرناک ترند/مدعی العموم نفوذی ها را اعدام کند
به گزارش خط بازار؛ طی یک سال اخیر تاکنون وضعیت خودروسازی چندان تعریفی نداشته و شرکت ها با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند. شرایطی که در صورت عدم تغییرات جدی، احتمال بهبود آن با وقوع جنگ کمتر شده است.
بررسی های خط بازار نشان می دهد که:
۱- هنوز چالش خودروسازان با تصمیم سازان و تصمیم گیران بر سر افزایش قیمت حل نشده و سیاست های شترمرغی در صنعت خودرو ادامه دارد.
۲- تغییرات فیروزه ای سبب قوت گرفتن سیاسیون برای بقا شده و همین موضوع دست خودروسازان را برای رهایی از بده بستان های سیاسی کوتاه تر کرده است. مدیر سیاسی شبه دولتی مناسب بخش خصوصی نیست.
۳- افکار عمومی منتظر مشخص شدن نتیجه بررسی وضعیت دو شغله ها در کلان خودروسازی هستند. قطعا با خروج عضو هیئت مدیره دوشغله از خودروسازی، احتمال مدیرعامل شدن مجدد مشاور عظیم وجود دارد.
۴- مشکلات نقدینگی، شرکت های خودروسازی را به ورطه اسف بار کشانده است و زمینه را برای انحصارطلبان آینده به منظور جمع کردن و خرید سهام (با قیمت پایین) فراهم کرده است. خواستگاران بی سروصدا در بورس مشغول کارند.
۵- مدیران ناکارآمد علی رغم عملکرد ناامیدکننده خود در ساماندهی اوضاع مالی، همچنان بر سر کار هستند و هیچ کس نیز با آنان برخورد نمی کند. دستگاه های امنیتی بایستی مراقب عده ای خود فروخته برای ایجاد ناآرامی های صنعتی باشند.
۶- تامین قطعه به شرایط باثبات برنگشته است و مدیران مربوطه نیز عملکرد خود را گردن نمی گیرند و با قدرت در حال ضربه زدن به زنجیره تامین می باشند.
۷- هنوز عده ای مدیر خوش شانس با عملکردهای متفاوت در خودروسازی باقی مانده که علی رغم تغییرات کلان همچنان بر مسند قدرت هستند.
۸- «روابط عمومی نماها» نیز بار دیگر ناکارآمدی خود را به اثبات رسانده و در دوران جنگ به خواب تابستانی رفتند. در صورتی که می توانستند در شرایط بحران به موج اتحاد صنعتی و ری برندینگ خود در کشور کمک شایانی کنند.
این وضعیت حاصل عملکرد عده ای ناکارآمد در بخش های مختلف از جمله خودروسازی است که در حاشیه امن در حال فعالیت هستند. این مدیران یا تخصص و عُرضه لازم برای انجام کار را ندارند که باید استعفا دهند و یا تعمدا به دنبال زمین زدن خودروسازی هستند. و یا ممکن است با دست فرمان کاهش ارزش سهام برای مالکان آینده خوش خدمتی می کنند.
تجربه نشان داده به دلیل باندبازی و فضای سیاسی حاکم بر خودروسازی، هیچ اراده موثری از درون خودروسازی وجود ندارد که با این دو طیف برخورد جدی کند. لذا امیدها تنها به مدعی العموم است تا قبل از بحرانی شدن اوضاع خودروسازی، مدیران ناکارآمد را برکنار کند و با شناسایی شبکه نفوذ، خائنین و جاسوسان را رهگیری و اعدام نماید.
منبع: خط بازار
برچسب ها :اسرائیل ، ایران خودرو ، جاده مخصوص ، خط بازار ، خودروسازی ، سایپا ، شرکت خودروسازی ، صنعت خودرو\
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
مهندس شیخ زاده
مهندس رادمنش
جهت اطلاع:
امروز هم مثل روز قبل در سایپا آذین اعتصاب بازنشسته ها بود کل بلوار گلستانک را بستند و خواهان استعفای حسن زاده شدند
چرا حسن زاده را برنمی دارید و آبروی سایپا را حفظ نمی کنید؟
دوباره کپی پیس مطالب تکراری و بیهوده
دوباره دروغ و افترا
والا بخدا حنات برای هیچکس رنگ نداره
بلوار گلستانک بسته شد؟
دنبال استعفای مهندس حسن زاده بودن؟
واقعا باید از امثال تو که به راحتی دروغ میگی و تهمت میزنی
ترسید
بهتر نیست صادق باشی و بگی
یکسری از بازنشستگان محترم شرکت جهت رسیدگی به امور خود در شرکت با مهندس حسن زاده صحبت کردن و ایشون هم قول جهت برطرف شدن مشکلاتشان دادن
دروغگو شما هستید
حق کارگر را پایمال نکن
گزارش این اعتصاب در سایپا موجود هست
پس به فکر رفتن باش
مهندس حسن زاده الحق و الانصاف بسیار انسان با شرف و دلسوز کارگران در شرکت بوده
واقعا تمام هم و غم خودشو جهت ارتقا سایپا آذین گذاشته
انسان شریف و پاکدست و معتقد به حلال و حروم هستش
در ۲۰ ماه مدیرعاملی شبانه روز در شرکت بوده
تنها روزی که نبوده فقط می توان به روز عاشورای پارسال اشاره کرد
از خودش و خانواده ش گذشته تا پرسنل سفره شون پابرجا بمونه
بخاطر سایپا آذین و تامین مسائل مالی و قطعه به همه رو زده و غرور خودشو شکونده
عملکرد مثبت ایشون به صورت آمار و ارقام در شرکت و سایپا موجود می باشد
بهتر نیست در شرایط کنونی کشور و اینهمه مشکلات بوجود آمده
مثل همیشه همه همکاران دست به دست هم بدیم کمک مدیر عامل و مجموعه باشیم تا این بحران ها رو رد کنیم
یذره فکر کنیم خودمون به اندازه توانمندی و شایستگیهایی که داریم برای مجموعه اثرگذار بودیم یا فقط بدنبال سهم خواهی و پست و منافع شخصی بودیم وقتی مشکلات نقدینگی هست هر کسی باشه ممکنه نواقصی در کار ایجاد بشه….
با کمک و تلاش و هم افزایی همدیگه چرخ تولید باید به بهترین شکل بچرخه
امیدوارم همه همکاران کمک کنند و کمتر به حواشی بپردازن…
ارتش سایبری حسن زاده دمتگرم خیلی باحالی
حج الوداع تموم شد و باند اسلامشهر همچنان در حال. جولان در تپههای پیکان شهر هستند.
با سلام
بالاخره کیفیت هم به مراد دل همه رسید و معاون کیفیت سایپا عوض شد
خدا را صد هزار مرتبه شکر که بهترین فرد سایپا اقای مهندس تهامی شد معاون کیفیت سایپا
میشه شاخص هایه انتخاب آقای تهامی رو بگید. فقط مومن بودن مشکل رو حل میکنه.
بحث مومن بودن نیست ، کارشناس کیفیتی که یه شبه بشه معاون مطمئن باش که کل مجموعه را به گل میشونه کلا معاون قبلی اومد مشکلات شخصیش و با تیم داغونش پیاده کرد و تنها مساله ای که معاونت کیفیت بهش اهمیت نمیداد کیفیت گروه بود خدا را صد هزار مرتبه شکر که کریمی رفت سایپا راحت شد
افراد سفارشی و سیاسی مثل صادقی کاشان بسیار در حال ضربه زدن به ارکان اصلی خودروسازی با نابلدی و ناکارآمدی خودش می باشند
چرا باید افراد سیاسی در خودروسازی جا داشته باشند
آیا طرف باید با هیج گونه تجربه و سوادی مدیرعامل شرکت های گروه سایپا باشد؟؟؟
لطفا مراقب خائنین داخلی در کشور و در خودروسازی باشید
امثال صادقی کاشان در حال ریشه دواندن درون خودروسازی میباشند
مهندس شیخ زاده و رادمنش
لطفا به سایپا پرس هم که با بی تدبیری مدیرعامل و مدیران دارن ریشه شرکت خشک میکنه
این موضوع درسته، انگار در خودروسازی یه صندوقچه مدیران درست کردن که یه سری نوبتشون میشه از صندوق میان بیرون و یه سری دیگه میرن توش تا زمانیکه وقتش برسه و مجدد بیان سر کار.
اگر مدیران پیشین خوب بودن که وضعیت خودروسازی با این قدمت و این بازار تشنه این نمیشد.
تنها مدیری که در تمام این سالها میتوان بعنوان مدیر معرفیش کرد، آقای جمالی بود. واقعا این مدیران حاضر انگار کمرهمت بستن تا این صنعت و کارگرانش رو به خاک سیاه برسونن.
آقای فیروزه ای، آقای شیخ زاده با چه شاخص هایی این مدیران و معاونین رو انتخاب کردید. اینقدر سفارش پذیر نباشید شرکتها دارن به خاک سیاه میشینن. چرا باید یه مدیر و معاون در چندجا هیات مدیره باشه واقعا اینها انقدر نخبه اند. ماشالله که از نظر مالی هم که بهشون خوب میرسین. بدبخت کارگر که از سرویس و اضافه کار و حقوق و … محرومه.
امیدوارم شر این عزیزان نخبه از سر این شرکتهایه بزرگ کم بشه حق مردم خوب ایران عزیزمان این خودروها با این کیفیت و قیمت که البته بیشترآن ناشی از ناکارآمدی مدیران و به تبع هزینه هایه سربار بسیار وارده است، حقشون نیست.
جناب مدعی العموم
وقتی یک مدیر سیاسی غیرمتخصص و متخلف دوشغلی مثل نوروز احسانی سایپاخزر علیرغم احراز تخلفش توسط تمامی مراجع اداری و ذیصلاح همچنان با لابی گری تصدی غیرقانونی اش ادامه دارد این به چه معنی است؟ مگر خودروسازی به ویژه سایپا سرمایه عمومی نیست؟ مگر دشمنی و خیانت دارای مصادیق متعدد نیست؟ مگر مقام رهبری نفرمود مبنای نظام اسلامی بر صلاح و درستی است بنابراین هیچ فسادی در هیچ جا مورد قبول نیست! سرمایه اعتماد ملی که اکنون با استمرار این نقض های آشکار قانون اساسی و قوانین موضوعه مجلس و بی تخصصی و ناکارآمدی آسیب جدی دیده فقط با ورود قدرتمند شما قادر به ترمیم جدی خود است. مبارزه با استکبار ابتدا باید از مبارزه با استکبار و مافیای داخلی آغاز گردد.
ای بابا میخواهید سفارشی بیارید بیارید ولی در راس و سمت های تصمیم گیری مهم نزارید . همه شرکت های گروه رو نابود کردند 23 خرداد یک سوم حقوق اردیبهشت رو گرفتیم و تمام چک های خرید دین برگشت خورد. امثال صادقی کاشان، امیر چراغعلی،منتظرالمهدی و خیلی یقه بسته ها بردارید
آقای شیخ زاده سایپا بدبخت کردی
همه زیرمجموعه ها اعتصاب و ندادن حقوق و مزایا و بیمه
۸ساعته کردن
حذف اضافه کاری
عدم نقدینگی
من کاری ندارم به اسم کسی، ولی تاریخ میگه اگر سازمانی و کشوری در حال نابودی است باید اول برگردید و اونایی که خیانت میکنند پیدا کنید، همین موشک باران اخیر اگه به کشور خیانت نمیکردند الان اینقدر ضربه نمیخوردیم، همه جا میتونه خیانت صورت بگیره ولی همشون یک هدف دارند و اون هم نابودی هستش، امیدوارم کشور ایران از دست دشمنان خائن خلاص بشه، به امید سربلندی ایران
هرچی آقازاده هست در راس امور و هر چی آدم کاردان و متخصص هست در خانه نشسته مجتبی محمود یادش بخیر فقط این سیستم تو رو می خواد و حاج عباس بزرگ
جناب دكتر مصطفوي عزيز، خواهش ميكنم به عرض من با دقت گوش كن. توي اين شركت ( سايپاپرس ) خدا شاهده كه دو نفر هستند كه به اسم نظام و انقلاب و رفتارهاي شبه امنيتي نخ نما شده، شرکت رو عروسك خيمه شب بازي خودشون كردند و با هزينه هاي هنگفتي كه براي نهادهاي بيروني ميكنند، سعي در بقاي خودشون دارند.
آقای مهندس کشاورز و پیرمحمدی به داد شرکت محور خودرو برسید.
سوء مدیریت در شرکت های تابعه ایران خودرو ، به خصوص محور خودرو داره بیداد میکنه ، چند ماهه دیگه درب این شرکت تخته میشه و کلی پرسنل در بیابان های نظرآباد اسیر و آواره میشن.
لطفا بررسی و اقدام کنید.
درود بر مخاطبین خط بازار
با عزل آقای پورمجیب از سمتش در ایران خودرو احتمالا ایشون هم به سایپا کوچ خواهند کرد
خدا نگذره از شیخ زاده
اقا نمیتونی کار کنی استعفا بده برو
چرا حق ما کارگرارو میخوری
۵ ساعت اضافه کار میشه مکه
مگه میشه ۱۱ ماه پنجاه درصد حقوق رو گرفت!
اقاي عظيمي اگ تو دوره شما يكي واسه مشاور مديرعامل اتاقي اي كه الان تو بن رو درست كردن براتون درست ميكرد چجوري براش اعلام جرم و تخلف و پرونده ميكردي
الان چهره معصوم و ارومي گرفتي با اقاي عليشاهي اينقد شما با شيخ زاده بهم نون قرض ميديد كه….
واسه ادمش همين دست فرمون انتصابات سياسي اينطوري شده وضع خودرو تازه الان دنبال مدير عاملي سايپا هستيد !؟!؟!؟
واقعا هيچ مرجعي نيس بياد ببينه چرا توليد افتاده ماشنهاي ناقص بيداد ميكنه بهمن حسين زاده تو دوره قبلي تو فضاي مجازي اتيش بپا ميكرد هيهات چ نشسته ايد كه سايپا توليدش پايينه …..الان داره ناقص ٢٠٠تا ميزنه صداشم در نمياد
زمان خيلي چيزارو ثابت كرد
همچنان كوچ مهاجرين نخبه از ايرانخودرو رو شاهد هستيم
عرض سلام و خسته نباشید
دمت گرم آقای خط بازار ، کارت درسته.
روی صحبتم با آقای قلعه نوی مدیر منابع انسانی ومکو هستش
شنیدیم توی ومکو حسابی بهت خوش میگذره،
جناب علیزاده جای تاسف است چرا این کار رو با ما کارگران می کنی و حق وحقوق ما رو از بین می بری در این شرایط بد اقتصادی آقای شیخ زاده به داد ما برس
بزرگوار مشکلت با علیزاده هست
حالا حرفتو گوش نداده ، کاری برات نکرده یا هرچیز دیگه ای
الله اعلم
چرا زحمات مهندس حسنزاده رو نادیده میگیری
چرا اینهمه تلاش شبانه روزی ایشون زیر سوال میبری
مدیران سایپا آذین اکثرا ضعیف هستن
اکثرا قدیمی هستن و بدون استفاده
ولی خداوکیلی خود مهندس حسن زاده کم در این شرکت زحمت کشیده
حتی بار مدیران ضعیف هم رو دوش ایشون بوده
خودش به تنهایی دغدغه مالی ،منابع انسانی ، تولید و … داره
انصافا هم از حق نگذریم در این ۲۰ ماه مدیرعاملی موفق هم بوده
آمار و ارقام تولید .ضایعات . توقفات .سوددهی شرکت و … همه نشانگر توانمندی و عملکرد موفق این شخص بوده است
دکتر علیزاده باعث جابجایی و بیکاری حسن زاده مدیرعامل آذین خواهد شد
خبرهایی در راه است….
محض اطلاعت
دکتر علیزاده رو آقای خیراندیش به سایپا آذین آورد
مهندس حسن زاده نیاورد
چون بارها این مطلب گفتی
خواستم دقیق بدونی
هرکس که امروز با سکوت، بیعملی یا زدوبندهای سیاسی، به این وضعیت فاجعهبار صنعت خودرو دامن زده، اگر خائن به کشور نباشه، قطعاً خائن به مردم و کارگرای زحمتکشه. آقایون مسئول! این حجم از ناکارآمدی دیگه فقط ضعف مدیریتی نیست؛ این خیانته به تولید ملی، به اقتصاد کشور، به خون شهدا، به آینده بچههامون.
چرا با مدیران بیعُرضه و نفوذی برخورد نمیشه؟ چرا حراستها، نهادهای نظارتی، امنیتی و مدعیالعموم هنوز ساکتن؟ چطور میشه مدیرانی که با رفتارهاشون عملاً صنعت رو به لبه پرتگاه رسوندن، هنوز بر مسند قدرت باشن؟ بخدا قسم دشمن خارجی هیچ کاری نتونسته بکنه که این آقایون از داخل کردن!
حقوق کارگرها داره عقب میافته، شرکتهای قطعهسازی دارن تعطیل میشن، تولید رسیده به پایینترین حد ممکن، بعد مدیران سیاسی، دوشغله، باندی، فقط دارن برای جابجایی مهرههای خودشون بازی میکنن! وقتشه که مدعیالعموم با جدیت وارد بشه. کشور در جنگ اقتصادیه، و توی جنگ با خائن باید قاطع بود. رحم به مردم باید بشه، نه به کسانی که ستون صنعت کشور رو دارن از درون میپوسونن.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 31 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳۰