ایران خودرو روی وزیر صمت را سفید کرد

بر اساس گزارش منتشر شده تولید دو خودروساز بزرگ کشور در سامانه کدال، تولید ۵ ماهه ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۲۴ درصدی را نشان می دهد و سایپا در این مدت با کاهش ۳ درصدی تولید روبرو بوده است.
کد خبر : 43201
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

به گزارش خط بازار؛ دو خودروساز بزرگ کشور آمار تولید مربوط به مرداد ماه خود را منتشر کردند؛ بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال،‌ایران خودرو در مرداد امسال بیش ۴۱هزار و ۳۰۰دستگاه خودرو تولید کرده است که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته افزایش حدود ۶۶ درصدی را نشان می‌دهد. گروه پژو با حدود ۶۴ درصد، بیش‌ترین سهم را در تولیدات ایران خودرو در مرداد امسال داشته است؛ گروه سمند با ۱۵ درصد و گروه دنا با ۱۳ درصد از دیگر محصولات پرتیراژ ایران خودرو در این ماه بوده است.

به طور کلی در ۵ ماهه نخست امسال تولید ایران خودرو برابر با ۲۱۱هزار و ۳۱۱ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد. در ۵ ماهه نخست امسال نیز گروه پژو با سهم ۶۳ درصدی بیش‌تری تیراژ را در سبد محصولات ایران خودرو داشته است. گروه سمند با ۱۴ درصد و گروه دنا با ۱۲ درصد از دیگر محصولات پرتیراژ ایران‌خودرو در ۵ ماهه نخست امسال محسوب می‌شود.

02

سایپا دیگر خودروساز بزرگ کشور هم در مرداد ماه امسال بیش از ۲۵ هزار دستگاه تولید کرده که نسبت به ماه  مشابه  سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد؛  خانواده X200 (تیبا، ساینا و کوییک)‌ با سهم ۷۸ درصدی پر تیراژترین محصول سایپا در مرداد بود. وانت ۱۵۱ با سهم ۱۲ درصدی و شاهین با سهم ۱۰ درصدی از دیگر محصولات پر تیراژ این شرکت در مرداد ماه امسال محسوب می شود.

همچنین سایپا در ۵ ماهه نخست امسال حدود ۱۲۸ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش حدود ۳ درصدی را نشان می‌دهد. در ۵ ماهه نخست امسال خانواده X200 (تیبا، ساینا و کوییک)‌ با سهم ۸۰ درصدی، پرتیراژترین محصول سایپا به حساب می‌آید؛ وانت ۱۵۱ با ۱۲ درصد و شاهین با ۸ درصد از دیگر محصولات پرتیراژ سایپا هستند.

01

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس سه شنبه , 8 شهریور 1401 - 11:25

کاهش تولید در سایپا به دلیل نشنیدن صدای متخصصین و با تجربه ها و…
مدیرعاملی که منجر به کاهش تولید و باعث اعتراض پرسنل و باعث حاشیه سازی می شود را بدون توجه به لابی و آشنایی که دارد برکنارش کنید

مهدی سه شنبه , 8 شهریور 1401 - 11:32

یکی از دلایل کاهش تولید در گروه سایپا به دلیل مگاموتور هست
کدال اعلام کرده که مگاموتور 40 برابر خودش وام گرفته و یا بدهی دارد
دلیلش عدم مدیریت از بالا تا پایین و گروهی در داخل مگاموتور وجود دارد که نفس مگاموتور را گرفته و در همه واحدها از اداری و مهندسی و کیفیت و…. ریشه دوانده و باعث دردسر می شوند و پرسنل دیگر را اذیت میکنند
همه این گروه خرابکار را که در داخل مگاموتور هست را میشناسند

ناشناس سه شنبه , 8 شهریور 1401 - 11:57

کار به جایی رسیده است که سایپا دست گدایی به سمت ایران خودرو برای موتور و قوای محرکه دراز کرده است
مگاموتور چرا تولید را کاهش داده و چرا تحقیق و توسعه و مهندسی مگاموتور در خواب هست و چرا سیستم های نظارتی و حراستی داخل مگاموتور و خارج از مگاموتور ریشه مشکلات را بررسی و حل نمی کنند؟!!!
واقعا چه بلایی سر سایپا آمده است که یک موتور به روز ندارد تا بر روی خودروهای خود بگذارد؟!!!

رضا سه شنبه , 8 شهریور 1401 - 15:52

سایپا به خاطر مگاموتور که موتور تولید نمیکنه کاهش تولید داشته
مگاموتور هم به خاطر خرابی دستگاه ها و مدیر پشتیبانی فنی که دستگاه ها را تعمیر نمیکنه کاهش تولید داره
سایپا، مگاموتور، پشتیبانی فنی مگاموتور، مدیر پشتیبانی فنی مگاموتور، آقای جعفرنژاد