ایران خودرو دولتی پاتوق سیاسیون سفارشی

دلواپسان عظیم ایران خودرو در جدیدترین حرکت خود در حال جمع آوری امضا برای نامه اعتراضی به رئیس مجلس هستند.
کد خبر : 95777
تاریخ انتشار :دوشنبه 29 بهمن 1403 - 10:25

به گزارش خط بازار؛ دلواپسان عظیم ایران خودرو در جدیدترین حرکت خود علاوه اتهام علیه «های-تک» ترین قطعه ساز کشور و طرح ادعای تکذیب‌شده و بدون سند «واگذاری ایران خودرو به کروز»، در حال جمع آوری امضا برای نامه اعتراضی به رئیس مجلس هستند.

روز چهارشنبه نیز علی رغم مخالفت تعدای از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ اما به اصرار اقایان دو تن وزرای اقتصاد، صمت، روسای سازمان بورس، ایدرو ، شورای رقابت و رئیس هیات تجدید نظر شورای رقابت را به اینکمیسیون فراخوانده‌اند.

این نمایندگان که در ادبیات رسانه‌ای با تابلوی «پایداری» یا نزدیکان فکری و سیاسی به کاندیدای شکست خورده انتخاباتی شناخته می‌شوند، هفته‌هاست مخالفت و ناراحتی خود را از واگذاری مدیریت این مجموعه خودروسازی را به بخش خصوصی علی رغم فرمایشات صریح مقام معظم رهبری در بهمن 1402 سران سه قوه و همه کارشناسان ابراز کرده‌اند.

شرکت کروز مکرر با مستندات قانونی اعلام کرده که هیچ میزان سهام و عضو هیات مدیره‌ای در شرکت ایران خودرو ندارد و مشخص نیست چندنماینده نزدیک به پایداری بر اساس کدام قانون و سند، آرای قضایی و نهادهای مرجع و نظارتی واگذاری‌ها مانند سازمان بورس را نمی‌پذیرند؟!

این علامت سوال زمانی پررنگ‌تر می‌شود که هفته‌های اخیر کشور درگیر مشکلاتی چون ناترازی انرژی و قطعی برق، آلودگی هوا، افزایش لحظه‌ای قیمت دلار، یادداشت رئیس جمهور امریکا علیه کشورمان و تعطیلی‌های ممتد بود، اما گویا این طیف از نمایندگان دغدغه‌ای جز ایران خودرو نداشتند و ندارند حتی به زیان 130 همتی ایرانخودرو با مدیریت دولتی.

پیشتر کمیته تحقیق و تفحص مجلس از ایران خودرو و سایپا از نقش و نفوذ برخی نمایندگان در این دو خودروسازی خبر داده بود. نماینده سابق قم نیز خبر داد ۸۰۰۰ از پرسنل ایران خودرو با توصیه و سفارش مجلسی‌ها استخدام شدند و فقط یک نماینده۳۰۰ نفر را به این مجموعه تحمیل کرد.

عضو دیگر این کمیته افشا کرد ایران خودرو بیش از ۱۶۰ شرکت اقماری و بدون کارکرد دارد که برای پیشکش‌شدن به نورچشمی‌هاتشکیل شده و ایران خودرو را به پاتوق مدیران سفارشی بدل کرده است.

اگرچه قطعا حساب قالیباف و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ازچند هوچی گر پر سروصدای موافق دخالت در همه امور مردم از جمله اصرار بر فیلترینگ و… همزمان دولتی بودن همه ارکان کشور از جمله شرکت های زیان ده جداست.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 24 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

behnam دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵

برادر چرا نظرات ما را تایید نیمکنید

مالک دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

با سلام.
لطفاً باند اسلامشهر طالقان رو بگید از روی زمین بردارند

behnam دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹

اقای پیرمحمدی
میدونستید اقای موحدنژاد مدیر عامل فعلی تعاونی اعتبار هم ولایتی و هم زبون اقای عظیمی بود و تیم عظیمی شدند مدیر عامل ایران خودرو و دارن شرکت تعاونی را نابود میکنند

جان سخت دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷

با آقاي پوريا كاملا موافقم باند اسلامشهري ها بايد متلاشي بشه تو كل گروه نفوذ پيدا كردن و دارن تخلف سنگين ميكنن از جمله در ايسيكو و نيرو محركه

علی آقا دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷

لطفاً پیگیر مدیر عامل ایکیدو هم باشید.

behnam دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵

چرا کسی زورش به حمزه نمیرسد

حمید دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱

دیروز ثبت رکورد 3600 دستگاه خودرو در ایران خودرو. مبارک باشد

رضا دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴

در تپه‌های پیکانشهر در قلعه سمند، الموتی بنا کردند که اگر فرو بریزد عمل فاجعه مشخص خواهد شد.

behnam دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲

اقای پیرمحمدی
اخیرا مدیریت تیم فعلی تعاونی اعتبار به همراه اقی اخلاصمندبه همه مدیران مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان و پرسنل ۵۰۰ میلیون تومان وام دو درصد داده اند.
آیا این انصاف هست؟
خودشان و مامورین که هم مزایای ایرانخودرو را میگیرن و هم مزایای تعاونی اعتبار وام کلان دو‌ درصد بگیرن
ولی کارگر سه شیفت خط تولید ده تومن وام میخواهیم هزار بهونه میارن اعتبار نداریم و….

بخداوندی خدا این حق الناس هست.ما که از حق مون نمی گذریم.
لطفا نذارید بیشتر از این اقای موحدنژاد به همراه اقای اخلاصمند تعاونی اعتبار را نابود نکنند.
اقای اخلاصمند شده همه کاره تعاونی اعتبار در حالیکه خودش بازنشسته هست و‌باید زودتر از اینها می رفت.

behnam دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸

به نظرم اول باید هر چی نفر اقای عظیمی هست بیرون‌کنی بعدش بیا پست های تخصصی را بچینی

اول مدیریت بازرسی گروه
مدیریت ارتباطات
مدیرعامل تعاونی اعتبار
و…..

عليرضا دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳

احسنت ..هنوز ي بازمانده از قوم اقاي عظيمي مونده اونم تو امدادخودرو ايران لطفا زودتر سم پاشي كنيد

behnam دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱

خود تعاونی خاص هم فاجعه هست.
فساد بیداد میکند
ایکیدو هم همینطور
ایسیکو بدتر از همه

behnam دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴

هر‌جا‌ مرادعباسی هیات مدیره بوده اونجا روباید توجه کرد چشم های خود را بسته بود و‌ چون به ضررش بود و‌سکوت کرده بود

behnam دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳

اقای شیخ زاده ما پرسنل تعاونی اعتبار شما را نمی بخشیم.
ما را دوباره برگردوندید به تعاونی اعتبارو این به ضرر پرسنل شعب شد و علاوه بر اینکه حق مون ضایع شد و‌مجبور شدیم وامهامون تسویه کنیم .البته ناگفته نماند به نفع بعضی ها شد که گروه ۱۷ و‌۱۸ گرفتند و یاکلا ایران خودرویی شدند.
ما که شما را حلال نمیکنیم

علي دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰

خدا خودش جواب تمام اسلامشهری و طالقانی ها که با حمایت یک مشت بالا دستی حق کارگر و با پر کردن جیب خودشون خوردن بده

هادي دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵

دنيا دار مكافات برادراي عزيز ..اين اقازاده و دامادزادهاي طايفه اسلامشهري و طالقوني كم كم جواب ميدن .مگر نه اينكه همين دامازاده اقاي وزير صمت پارسال يد اخراجش از مدير عاملي سكته كرد و افتاد .پس خدا جاي نشسته كه پشه از زير دستش رد نميشه .

K.a دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱

اقاي خط بازار خواستي كامنت من و بزار نخواستي بردار چون دركت ميكنم توام بايد مراقب منافع خودت باشي ..

اما ميخوام بگم من اسلامشهري ها يا كوروزي ها رو نميدونم
اما با طالقاني كه دامادزادست مسقتيم كار كردم واقعا ادم
فوق العاده لاوي باز و ………….ديگه تا اخرش بريد ..
و اميدوارم اقاي كشاورز و اقاي سلطاني ثاني بزودي ايشون رو از بالا شوت كنن بره نيسان كه مخفيانه داره كار ميكنه بمونه

احمد چهارشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۸:۳۵

سلام دقيقا درست ميگي شما
من هم يك امدادي هستم واقعا انسان خود راي و جاه طلبي هستند اين مدير عامل فعلي ايشون تمام پرسنل رو كه سالها زحمت كشيده بودن با بي عدالتي با كارمندان ناشناس كه بيرون از مجموعه براي ايشان نفع دارن جابجا كرد و هزار نفرين را به جان خود نشاند كه انشالا بزودي خانه نشين ميشوند با لطف اقاي كشاورز

علي دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵

همه بايد برن .هر كس با عظيمي و مقيمي تو دوران مدير عامليش وارد گروه شد و موندگار شد بايد بره به ويژه دامادزاده كه با حضور كوروز همچنان نشسته سر جاش

لعنت خدا بر منافقین و متظاهرین دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷

امام علی(ع) در خطبه 41 نهج‌البلاغه فرموده است:
« ای مردم آن‌ کس که از برادرش اطمینان و استقامت در دین و درستی راه و رسم را مشاهده کند باید به سخنانی که این و آن درباره او می‌گویند گوش فرا ندهد آگاه باشید گاهی تیرانداز تیرش به خطا می‌رود و حدس و گمان مردم گاهی نادرست است سخن باطل فراوان گفته می‌شود ولی سخن‌های باطل نابود خواهد شد و خداوند شنوا و گواه است بدانید بین حق و باطل بیش از چهار انگشت فاصله نیست».

نیما مصلح فردی بسیار متعهد، متخصص، پاکدست و کوشاست.
از روزی که مدیرعامل نیرو محرکه شد هیچ وقت دست درازی به بیت المال نکرد، هیچ وقت از تخصص ها و تجربیات فنی و مهندسی خود در نیرو محرکه کم نذاشت، همیشه و همه جا حفظ و نگهداری حق الناس و بیت المال را به همه مدیران تاکید میکند. هیچوقت نماز اول وقتش ترک نشد، همیشه در تلاش بود و هست که دست مفسدان و سودجویان و فرصت طلبان را از نیرو محرکه کوتاه کند همواره در تلاش برای رشد و ترقی نیرو محرکه بوده و هست، رسیدگی به وضعیت معاش و رفاه کارکنان رو در اولویت های کاری خود قرار میدهد، همیشه تولید باکیفیت را تاکید میکند، همیشه با باندها و مافیای کثیف و پلید رخنه کرده در نیرو محرکه مبارزه کرده و….
این بخش کوتاهی از تلاشها و فعالیتهای ۱۱ماهه مصلح بوده و هست.
حال نون و آب مفتخوران و مفسدان حذف شده، یقینا این موجودات برای تخریب شخصیت ایشان لجن پراکنی و فرافکنی میکنند.
اندکی تامل!!! برای دین فروشان!
و بسی تأسف برای منافقین!!!

کارگر دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲

آقای پیر محمدی
سلام
به خدا مصلح پاک دست ترین مدیر عامل هست که تو این بیست سال جون کندن تو این شرکت دیدم این نظر همه کارگرهاست
تنها کسی هست هر وعده ای به کارگرها داد عمل کردو کار کرد
تنها مدیر عاملی بود که صدای کارگر شنید انقدر که ما دروغ شنیده بودیم باور نمی کردیم یکی به داد ما برسه
تو اون سرمای زمستون اولین مدیر عاملی بود که نصف شب برای دلگرمی ما تاصبح تو خط کل شرکت رو چرخید
درود به شرف مصلح و تیمش خدا به شون عوض بده دمشون گرم

محسن دوشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰

جناب آقای پیرمحمدی
سلام علیکم
من ۱۴ ساله در نیرو محرکه شاغلم، مدیرعامل به خوبی و مهربانی و با شخصیت و فنی و دلسوز مصلح آقای مصلح ندیدم، پرسنل کف کارکنان مصلح و میپرستند، حقوق و مزایامون به موقع پرداخت میشه، احتراماتمون بیشتر شده، تولید منظم و مرتب، شرکت در یک آرامش خوبه و… خدا سایه آقای مصلح و رو سر نیرو محرکه و ما حفظ کنه

رضا سه شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸

اگر این استحاله مدیریتی که فعلا از شرکت ایران خودرو شروع شده و به لایه های زیرین و هولدینگ ها و شرکتهای تابعه وابسته که قریب حداقل 300 شرکت ریز و درشت هستند که در واقع مدیران بعضا ناکارامد و سیاسی را از گردونه خارج وبا جایگزینی شایستگان به جای متملقان و ارادت سالاران انجام خواهد شد نه تنها دست دولت از قیمت گذاری دستوری و غیر کارشناسی کوتاه خواهد شد بلکه کار به دست کاردان سپرده خواهد شد . شرکت ایران خودرو به عنوان یک هلدینگ بزرگ تولیدی سود آور خواهد شد که هم دولت سهم مالیات خود از سود را برداشت می کند ، هم مشتریان که ما هستیم هر زمان که اراده کنیم می توانیم قیمت را بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا از ایران خودرو بخریم و اگر مدیران جدید بخش خصوصی تدبیر کنند و چند مدیری که حالا سهوآ به خاطر کامیشن ناچیز حاضر می شوند زیان های میلیاردی به قطعه ساز و خودرو ساز وارد نمایند از گردونه خارج کنند ، به خدا قسم قیمت تمام شده خودرو میتواند تا حداقل 40 درصد پائین بیاید . یکی دیگر از روشهای مدیریت جدید خرید از مبادی اصلی و به صورت عمده است . وقتی خودرو ساز پول ندارد به صورت قطره چکانی به قطعه ساز پول می دهد و مدیر بازرگانی نمی تواند برنامه ریزی خرید و تامین درستی داشته باشد و قطعات به صورت گران تامین و در اختیار خودرو ساز قرار می گیرد و مدیران بایستی با استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی بورسی از خرید های مقطعی و سوپر مارکتی به سمت خرید های عمده و ” عظیم ” روی آورده و تامین قطعات را با خداقل ممکن و اقتصادی تهیه و به ایران خودرو بدهند . اگر مدیران جدید ایران خودرو بخواهند و تدبیر کنند باور کنید ظرف یکی دو سال خودرو ساز سودآور می شود.

خودرو سه شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱

مشکلات زیر ساختی در صنعت خودرو سازی و دیگر صنایع وجود دارد که چنانچه برطرف نشود عملا اتفاق مثبتی نخواهد افتاد . نمی شود واقعیت ها را پنهان کرد و با چشمان بسته مدیریت کرد . متاسفانه در کشوری زندگی می کنیم که تولید کننده هیچ گونه حمایتی و پشتیبانی را نمی بیند و می بایست به تنهایی مشکلات عدیده ای که هست را حل کند . وقتی اکثر خرید مواد و قطعات خارجی هست و در وضیعت کاملا بی ثباتی ارز هستیم انتظار تولید با قیمت تمام شده مطلوب را نباید داشت . هزینه های حمل و نقل و لجستیک در ایران به شدت بالا ست . حمل مواد که باید به صورت کلی و از طریق مبادی زمینی یا دریای انجام شود هوایی و با هزینه های بسیار بالایی انجام می شود . 80 درصد قیمت خودرو مواد اولیه آنست . وقتی ارز ثبات ندارد چه توقعی هست که قیمت محصول نهایی مناسب باشد . با این مشکلات که یقه همه تولید کنندگان را گرفته باید ناترازیهای انرژی ، تهیزات و ماشین آلات قدیمی و فرسوده ، کیفیت نامطلوب مواد اولیه و بنجل ، توقعات بالا و غیر واقعی کارگر و هزاران مشکل دیگر را نیز اضافه نمود . با این اوصاف چه انتظاری به کاهشی شدن قیمت خودرو هست .
20 سال قبل کارگر مفت و ارزان و کم توقع بود ولی الان نه تنها کارگر پیدا نمی شود بلکه سطع انتظارات و توقعات آنقدر زیاد شده که دیگر کسی با شرایط سخت حاضر به انجام دادن کاری نیست .
بخش خصوصی در ادامه راه واقعا باید هوشمندانه و حساب شده عمل نماید تا بتواند مجموعه کلان ایرذان خودرو را از ضرر و زیان وارد شده خارج نماید .

css.php