اولین نشست تخصصی هوش مصنوعی در صنعت خودرو

بر اساس راهبرد وزارت صمت، گروه سایپا به سمت فرهنگ‌سازی در حوزه خودروهای برقی گام برداشت كه حاصل آن برگزاری ۷ سمینار تخصصی با موضوعات گوناگون با حضور دانشگاهیان، صاحب نظران، كارشناسان و مدیران صنعت خودرو بود.
کد خبر : 79494
تاریخ انتشار :پنجشنبه 1 شهریور 1403 - 12:30

به گزارش خط بازار؛ امیرحسین طیبی، مدیر مطالعات راهبردی و رسانه گروه سایپا در نشست تخصصی هوش مصنوعی در صنعت خودرو با مروری به برگزاری سمینارهای تخصصی خودروهای برقی توسط سایپا در یكسال اخیر، اظهارداشت: بر اساس راهبرد وزارت صمت، گروه سایپا به سمت فرهنگ‌سازی در حوزه خودروهای برقی گام برداشت كه حاصل آن برگزاری ۷ سمینار تخصصی با موضوعات گوناگون با حضور دانشگاهیان، صاحب نظران، كارشناسان و مدیران صنعت خودرو بود.

وی افزود: گروه خودروسازی پروژه‌های متعددی در حوزه خودروهای برقی در دست اقدام دارد تا همگام با صنعت خودرو جهانی حركت كند و از طرفی هم در حوزه خودروهای وارداتی، سعی كرده تا خودروهای به روزی را به سبد محصولات خود اضافه كند.

طیبی با بیان اینکه در نظر گرفتن آپشن‌های متعدد، باعث جذابیت خودروها شده است،تصریح کرد: در آینده‌ای نه چندان دور،‌ صنعت خودرو به سمت استفاده از سیستم هوشمند كمک راننده و خودروهای خودران حركت خواهد كرد. در سیستم های جدید این وظایف از راننده گرفته می شود و توسط سیستم هوشمند كمک راننده انجام می شود. سیستم هوشمند كمک راننده سطوح مختلفی دارد كه شامل سطح صفر (راننده كنترل‌ها را انجام می‌دهد)، سطح یک (پاها به هنگام رانندگی آزاد است)، سطح دو (علاوه بر پاها، دست‌ها هم آزاد است)، سطح سه (دست‌ها، پاها و چشم‌ها آزاد است)، سطح چهار (همه اندام ها حتی ذهن هم آزاد است) و سطح 5 (خودرو به صورت خودران و بدون حضور راننده هدایت می‌شود) است.

نشست هوش مصنوعی در سایپا

ساسان عظیمی، مدرس دانشگاه تهران نیز مفاهیم هوش مصنوعی و مبانی شبكه‌های عصبی را مورد بررسی قرار داد و با تبیین رویكردهای موجود در هوش مصنوعی به بررسی ابعاد گوناگون آن به صورت پایه‌ای پرداخت.

نشست هوش مصنوعی در سایپا

در ادامه این نشست، علیرضا فرهادی، دانشیار دانشكده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، به فرصت‌ها و كاربردهای هوشمندسازی صنعت خودرو اشاره کرد.

نشست هوش مصنوعی در سایپا

همچنین مهدی محمودصالحی، رئیس اداره مطالعات راهبردی فرآیند و تكنولوژی‌های گروه سایپا به ظهور پارادیم جدید در فضای كسب و كار دیجیتال پرداخت و كاربرد هوش مصنوعی در صنعت خودرو و محصول را تشریح كرد.

نشست هوش مصنوعی در سایپا

در پایان این نشست حمیدرضا رضایی، مدیر پروژه ADAS در مرکز تحقیقات سایپا، ضمن معرفی پروژهای گروه سایپا در زمینه سیستم کمک راننده هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، مهمترین چالش­های پیش رو در خصوص هوشمندی سازی خودرو را بیان کرد.

نشست هوش مصنوعی در سایپا

گفتنی است،‌ این نشست تخصصی به همت مدیریت مطالعات راهبردی و رسانه گروه سایپا و با همكاری معاونت منابع انسانی گروه و پشتیبانی گروه سایپا و با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه، مدیران و كارشناسان گروه سایپا در شركت سازه گستر برگزار شد.

به گزارش خط بازار؛ مدیریت مطالعات راهبردی و رسانه گروه سایپا در دوران تیموری و توسلی مهر علی رغم وجود نیروهای فراوان و هزینه بالای دستمزد در بخش رسانه نتوانست در حد انتظار عمل کند. از این رو ورود این مدیریت به بخش هوش مصنوعی اقدام مبارکی است که می تواند بخشی از ناکارآمدی ها را طیبی را جبران کند.

منبع: سایپانیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حق گو راه حق پنجشنبه , ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹

توسلی مهر که تازه شروع کرده انقدر انصاف داشته باشین که حداقل به اندازه تیموری بهش فرصت بدین تا بهتون ثابت کنه مدیریت بهره ور و اثربخش چگونه یک صنعت را به شکوفایی میرساند

da جمعه , ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۰۲

دیر شد .اشتباه محاسباتی زیادی کردند و ای کاش از هوش مصنوعی زمانی استفاده می‌کردند که به ایشان بگوید بیش از ۲۰۰ میلیارد هزینه برای اثبات رفاقت با منصورین طرفدار کاندیدای دیگر آنهم از شرکت‌هایی که نیاز به نقدینگی زیادی داشتند همچون شرکت تامین قطعات کار بدی بوده البته که قمار بزرگی کردند و هیچگاه حتی لحظه ای هم به مخیله شان خطور نکرد که شاید دموکراسی ایران و مردم و جوانان گزینه دیگری مددنظرشان باشد و نه آنکه جایزه سایپا را فقط به دلایلی خاص به این تیم داد تا شاهد نابودی این شرکت معظم باشیم .البته که رسانه های زرد و قلم فروشان هم در این اشتباه شریک بودند. آنانکه شبانه روز از عملکرد متوسلین گفتند و نوشتند و فرج گونه تطمیع شدند .یادمان نرود قبل از آمدن متوسلین به ایران خودرو دیزل هیچ اسمی از بزرگ و کوچک این تیم در هیچ کجای فضای مجازی دیده نمی‌شود اما با جادوی پول و یکی دو نفر روزمزد قلم فروش شدند بهترین و ۷هزار میلیاردی و …
دیر شد وقت تمام و بسلامت

حق گو راه حق جمعه , ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲

شب دراز است و قلندر بیدار.
فشار از اونجایی بهتون اومد که یه عده که از دل صنعت بودن و به قول شما هیچ اسمی ازشون نبود شرکت یک ریالی رو تبدیل به سود ده ترین شرکت خودرو سازی کردن.
خدا مهندس توسلی مهر و امثال ایشونو برلی صنعت ایران نگه داره

رايان شنبه , ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶

اخراج ٤٠ نفر از كاركنان شركت ليزينگ رايان سايپا كه بالغ بر بيست سال سابقه داشتند بي انصافي نيست؟بريدن نان خانواده كاركنان و خراب كردن زندگي انها انصافي است كه در مورد تيم اقاي توسلي مهر ازش صحبت ميكنيد؟

da سه شنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵

چی بهت دادن حق گو ؟ الان که دیگه تشت رسوایی تیم متوسلین افتاده و گوش فلک رو کر کرده باز هم دفاع ؟؟؟
پول برات چقدر مهمه پست و میز براتون چقدر ارزش داره ؟ الان فرض کنیم دوماه دیگر هم حداکثر این تیم با ضعف شدید البته راس کار باشه و شماها نوچه هاشون هم باشید و از بیت المال بگیرید و بخورید و بی اشامید و اسراف هم بکنید .دوماه دیگه چی ؟ مطمئن هستیم خود شماها افرادی که از این تیم دفاع می‌کنید اسمتون در هتل رادیسون بوده البته خط بازار به هر دلیل این لیست را برداشت اما ما داریم و کپی اون رو برای مراجع ذیصلاح هم خواهیم فرستاد .
پاداش اینهمه تلاش و اغراق شما البته همین بوده که تحت عنوان سفر کاری به شماها داده شده و حقوق نجومی و حق ماموریت وخودروی صفر کیلومتر و… بله شما بلید دفاع کنید .اما خدا جای حق نشسته ..خدا را شکر که سایت خط بازار با سند و مدرک دست شماها را رو کرده .
از ویزیتور پر ادعا و بی‌سواد گرفته تا جغرافیدان کم تجربه و بی مدرک تحصیلی تا چسبیده های مجیزگو .

css.php