اولین مدیرعامل تاریخ خودروسازی که چپ و راست وی بازداشت شدند/ظهور پدیده خطرناک فئودالیسم خودرویی در جاده مخصوص

وقتی که یک مدیرعامل در کمتر از ۶ ماه با دستگیری دست راست و نزدیک ترین بستگان خود به اتهام فساد مالی در خودروسازی مواجه می شود، نشان می دهد خواسته یا ناخواسته با پدیده فئودالیسم فاسد خودرویی مواجهیم.
کد خبر : 46131
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

به گزارش خط بازار؛ طی یک دهه اخیر تاکنون ورود مدیران مسئله دار به صنعت خودرو و شرکت های خودروسازی افزایش یافته است. مدیرانی که بعضا تا دیروز فکر نمی کردند بتوانند یک عکس یادگاری بگیرند چه برسد به اینکه مدیرعامل شوند.

بررسی سوابق و روزمه این افراد نشان می دهد که با یک سقوط نرم در خودروسازی مواجهیم که اخیرا با ورود تازه به دوران رسیده ها شیب آن بیشتر شده است. چرا که به جای آنکه مدیران عامل از افراد باتجربه، متخصص و حرفه ای انتخاب شوند، بیشتر از همشهری ها، دوستان نزدیک و شرکا انتخاب می شوند.

حاصل چنین سقوط نرم در صنعت خودرو که یکی از اصلی ترین پایه های اشتغال‌زایی، تولید ملی و ارزش افزوده در کشور است، فسادهای میلیاردی، زیان انباشته چند ده هزار میلیاردی، ناکارآمدی مدیریتی، رفتارهای پوپولیستی چاله میدانی، ظهور نوچه رسانه های نوکر و مشارکت نزدیکان و بستگان در فسادها است.

قطعا وقتی که یک مدیرعامل در کمتر از ۶ ماه با دستگیری دست راست و نزدیک ترین بستگان خود به اتهام فساد مالی در خودروسازی مواجه می شود، نشان می دهد خواسته یا ناخواسته با پدیده فئودالیسم فاسد خودرویی مواجهیم که چندین ارباب بر خودروسازان حکومت می کنند. اربابانی که نه سهام دار عمده هستند و نه صاحب تخصص بلکه صرفا خود نیز خیمه شب گروه های پشت پرده می باشند.

در این پدیده خطرناک سهامداران واقعی و متخصص نه حق اظهارنظر دارند و نه می توانند مدیرعامل انتحاب کنند بلکه در جلوی چشمان شان شاهد غارت اموال خود هستند. به همین خاطر است که شایعه پست فروشی، انتصابات اربابی، پول پاشی رعیتی بین نوچه رسانه ها و نوکران بازنشسته در خودروسازی شنیده می شود.

منبع: خط بازار

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حق گو جمعه , 13 آبان 1401 - 11:37

سايت خط بازار با افشاگرياش، پاي مدير يقه بسته انگليسي كه مدتي تو جولان داد رو كوتاه كرد. دستشم درد نكنه و دست مريزاد. ولي حواستون به عمو نيكي چی و عمو روغن چی توی خودروسازی هست؟؟. صدای زدوبند میاد با برخی ها به خصوص رسانه های که هیچی نیستن ولی پولای خوب میگیرن. هيچ رسانه اي عليه شدن چيزي نمينويسه ( حتي يك واو ) مگر اينكه خط بازار افشاگري كنه. عمو نيكي چی سالها پيش بازنشسته شده ولي دوباره اومده و مدير شده. خدا شاهده كه قبل از اين مانتو و لباس كار ميدوخت و استاد تمام روي كره زمين هست. همين آدم كوتوله هرجا ميشينه مديرمسئول خط بازار رو متهم ميكنه به فساد. از عمو نيكي چی ( مدير كوتوله مانتو فروش ) تو اين مملكت بهتر پيدا نميشه.

غفوریان جمعه , 13 آبان 1401 - 18:45

با تشکر از خط بازار کار به مسائل خودرو میسرد ولی خوب راست یک سری هم به سوابق برخی هیات مدیره های فولاد خراسان بزنید
که از خودرو سازی به دلیل تخلفات متعدد اخراج و در آنجا مشغول به کار شدند
با سپاس فراوان

کارگر جمعه , 13 آبان 1401 - 21:01

بله دیگه
مدیران بلند قد اما کوتوله
مدیرانی که حالا دیگه بجای اروپا به کشورهای آسیایی سفر میکنن
مدیرانی که وقتی توی چین در یک سالن غیر مجاز ماساژ دستگیر میشن از شرکتی که رفتن بازدید کنن درخواست میکنن که واسطه بشن تا پلیس چین آزاوشون کنن.
میخاین آدرس اون سالن ماساژ رو هم بدم؟
اما‌ کجا هستن نهادهای نظارتی دلسوز.
همینها برای ماند در قدرت چه کارها که نمیکنن.
آقای ت.ی مدیرعامل س.
و آقای ن مدیرعامل م.م
حالا این آقا رو حمایت کنین و بترسین که ای وای تغییرش بدیم از هزار جا زنگ میزنن

سمیع شنبه , 14 آبان 1401 - 15:48

باسلام
عکس انتخابی خیلی جالبه ؛ خط بازار جان ما این موضوعات را چندین بار گفتیم ولی کسی توجه نمی کرد یه کوتوله دیگه یادتون رفته که رسانه ها را هماهنگ می کنه اون هم عمو مرادبیگ هستش که با مدرک قلابی همه کار می کنه انتصاب های اربابی و استفاده از مدیران نالایق داخل خودروسازی که تمامی گروه را به گند کشیده اند حاصل رایزنی ایشان هستش یه خورده هم درمورد ایشان هم حساس بشین , درست به هدف خواهید زد که چه کسانی را در شرکتهای زیر مجموعه خودروسازی با توصیه ایشان کردن وافراد منخصص وکار بلد کنار گذاشته شده اند .

امیر شنبه , 14 آبان 1401 - 16:11

حرف حق!

زخم کاری شنبه , 14 آبان 1401 - 16:15

حالا که بحث سابقه شد، بد نیست که سوابق عمو نیکی تو زمان شرکت قبلی اون ور جاده مخصوص بودنش بررسی بشه. این فرد تا چند وقت پیش تو شرکت ها دوره میافتاد و نمونه کار میبرد که ازش مانتو بخرن. تو شرکت های قبلی مدیرعامل تسبیح به دست کراواتی از جمله ( ر.خودرو) هم دلالی میکرد و کارگزار نمایندگی هاشون شده بود. فارغ از بازنشسته بودنش، این آدم فقط دنبال زد و بنده و مثل روز روشنه که چرا آقای (ا.ه.ر.آ) چراغ خاموش شده جاده مخصوص، اجازه نمیداد که عمو نیکی مدیر بشه. عمو نیکی که مدیر شد هیچی،یه خالی بند دیگه رو هم آورد اونجا و رئیسش کرد(عمو روغن چی) همیشه هم صحبتشون فساد سایت خط بازاره. فقط خدا میدونه به چه خبرنگارهای دوزاری که چه پولایی نمیدن…

قادر یکشنبه , 15 آبان 1401 - 23:13

سایت خط بازار اگر پیرو درست و راست گویی هستی … مطلب من را بگذار همه ببینند …
مدیر مبارزه با پولشویی ایرانخودرو یه بازنشسته هست که …