اولین رکورد سایپا در دوران شیخ زاده

گروه خودروسازی سایپا با برنامه ریزی صورت گرفته و تامین به موقع قطعات با وجود مشکلات متعدد در حوزه تولید، توانسته در سه ماه اخیر، افزایش تولید را ادامه دهد.
کد خبر : 96719
تاریخ انتشار :دوشنبه 6 اسفند 1403 - 11:40

به گزارش خط بازار؛ تولید گروه خودروسازی سایپا با وجود تمامی مشکلات تامین ارز، کمبود نقدینگی در ترخیص قطعات از گمرک و قطع دوره ای برق و گاز، توانسته با برنامه ریزی منسجم و هدف گذاری مناسب افزایش تولید در ماه های گذشته را ادامه دهد.

بر همین اساس گروه سایپا که در آذرماه سال جاری تعداد ۳۷۵۶۲ دستگاه خودرو تولید کرده، توانسته با رشد ۱۰ درصدی به تولید ۴۱۱۸۳ دستگاه خودرو در دی ماه برسد. همچنین این گروه با تولید ۴۲۴۱۷ دستگاه خودرو در بهمن ماه رشد تولید را تداوم داده است.

بر اساس این گزارش گروه خودروسازی سایپا علاوه بر افزایش تولید طی ۳ ماه گذشته، توانسته در ۱۱ ماه سال جاری با عرضه 421627 دستگاه از عرضه مدت مشابه سال گذشته عبور کند. همچنین با عرضه ۴۶۳۲۲ دستگاه خودرو در بهمن ماه سال جاری، رشد حدود ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ثبت کرده است.

منبع: سایپانیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سایپا دوشنبه , ۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

🔺ایران‌خودرو رکورد تولید هفتگی را شکست

🔹گروه صنعتی ایران‌خودرو در چهل و نهمین هفته کاری امسال، با برنامه‌ریزی دقیق در شبکه تامین و تولید، موفق به عبور از رکورد تولید هفتگی خود شد.

🔹این شرکت در روز دوم اسفندماه، با تولید ۱۵۰۱۵ دستگاه خودروی سواری و وانت، رکورد جدیدی را در تولید هفتگی به ثبت رساند.

🔹از ابتدای سال جاری تا پایان هفته ۴۹، بیش از ۴۹۰هزار دستگاه خودرو توسط ایران‌خودرو تولید شده است. این دستاورد در حالی محقق شده که شرکت تلاش‌های قابل توجهی برای کاهش تعهدات معوق خود به مشتریان انجام داده است.

🔹بر اساس آمارها، تا پایان بهمن‌ماه، تعهدات معوق ایران‌خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۰درصد کاهش یافته و از بیش از ۵۰ هزار دستگاه به ۱۱هزار دستگاه رسیده است.

🔹مدیریت ایران‌خودرو تاکید کرده است که تمرکز و هدف اصلی این شرکت، تولید و عرضه محصولات باکیفیت است و افزایش تولید صرفا در راستای کاهش تعهدات معوق و جلب رضایت مشتریان در تحویل به‌موقع خودروها صورت می‌گیرد.

🔹این رویکرد نشان‌دهنده تلاش ایران‌خودرو برای بهبود عملکرد و پاسخ‌گویی به نیازهای بازار است./ایکوپرس

🔴 عصر خودرو

اگر مهندس شیخ زاده به نکات و پیشنهادات متخصصان اهمیت میداد الان به جای ایران خودرو بیشترین افزایش تولید را داشت.
مگاموتور به جای متخصصان از سیاسیون استفاده کرده
کمیته انتصابات به جای افراد کلیدی و متخصص مانند مهندس شیخ عطار از افراد سیاسی عضوگیری کرده است
و….
الان مگاموتور ترمز کل گروه سایپا هست و اگر تیم متخصص عهده دار مگاموتور بشوند به جای تیم سیاسی که الان در مگاموتور هستند جایگزین بشوند مطمئن باشید که رکورد تولید را مشاهده می کنید.

سایپا آذین دوشنبه , ۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲

سایپا آذین نیاز به پوست اندازی دارد و مدیرعامل و هئیت مدیره می بایستی تغییر کنند چون با تصمیمات خودشان باعث هدر رفت منابع مالی و منابع انسانی و کاهش تولید شده اند.
هیچ شرکتی مثل سایپا آذین دارای نارضایتی و حاشیه نیست
همه از مدیرعامل و هئیت مدیره سایپا آذین ناراحت هستند حتی سایپا هم ناراضی هست پس چرا این افراد را تغییر نمی دهند معلوم نیست!!!
علت عقب افتادن گروه سایپا از گروه ایران خودرو به همین دلیل است که ایران خودرو با خصوصی سازی خود پوست اندازی کرد ولی سایپا هنوز در تغییر چند مدیرعامل مانده است و برای خودش مانع درست کرده است تا وقتی اینگونه افراد سرکار هستند گروه سایپا بیشتر از ایران خودرو عقب خواهد افتاد.

همکاران سایپا آذین دوشنبه , ۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷

لطفا بی انصاف نباشید
مشکل سایپا آذین مدیرعامل نیست
مهندس حسن زاده تمام هم و غم خودشو گذاشته و تلاش حداکثری انجام میده تا پرسنل حقوق و مزایاشون عقب نیفته
در سایپا آذین سلامتی خودشو گذاشته و موفق هم بوده
مشکل سایپا آذین هیئت مدیره موظف هستش که سه باز از این شرکت رفته دوباره برگشته
در همه چیز دخالت میکنه
نگاه ارباب رعیت داره
سنگ اندازی میکنه
در قرارداد پرسنل ،بازنشستگان و … مشکل عمده ایشونه
کارکنان سایپا آذین این آقارو نمیخوان
و مشکل و معضل سایپا آذین هست
مشکل قاسمی مدیر برنامه ریزی که بی احترامی میکنه

جواد دوشنبه , ۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸

اآقا اینجا درسته هر چی دوست دارید مینویسید فکر کردید شاهکار کردید یا چیز مهمی کشف کردید شماییکه مینویسید فقط چند نفر معلوم الحال هستید و منفعت شما در تعطیل شدن شرکته و این مدیر عامل و هیئت مدیره و بقیه مدیران کاری مخالف ادم های مشکل ساز برای بقیه پرسنل هستند روا نیست ما پرسنل زحمتکش کار میکنیم و شما پیام میگدارید اتفاقا شما ها اصلا کار نمیکتید و انتظار دارید بهترین شرایط رو داشته باشید

قدیمی سایپا آذین دوشنبه , ۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹

حل مشکل سایپا آذین فقط اینه: چابک سازی ساختار سازمانی به این طریق 5 مدیر 10 رئیس 10 سرپرست باید بشه والسلام نامه تمام الان مدیرها مستقل که 25 سال قبل در چارت سازمانی سرپرست بودند الان شدند مدیر و هر مدیر 4 تا رئیس میخواهد و هر رئیس هم 4 تا سرپرست می خواهد بگرد دنبال باقلی فروش با افزایش تولید دادن افزایش پست برای آن مجموعه سم خواهد بود

ندا سه شنبه , ۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۸:۵۲

آره باند آدمهایی که تابحال وسط ساعت کاری داشتن استراحت میکردن و الان مجبور شدن کار کنن و همش به بهونه های مختلف ذهن همه رو مشوش میکنن هم نیاز به پوست اندازی دئاره

دوستدار سایپاآذین دوشنبه , ۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶

سلام وقت به خیر
سایپاآذین هم در بهمن ماه رکورد سال ۱۴۰۲ را شکست.
من ۲۸ سال در شرکت سایپاآذین هستم و باید بگویم:
آقای مهندس حسن زاده، بسیار فرد زحمتکش و با وجدانی می باشه و از زندگی دنیوی و خانوادگی خودش گذشته و برای پرسنل کار می کنه و خستگی نداره و در هنگام بیماری هم به مانند زمانی که سالم هست برای پرسنل می جنگه تا حق پرسنل را بدهد و در این وضعیت بی پولی گروه خودروسازی سایپا تمامی جسم و روحش را برای پرسنل گذاشته و تا اونجا که امکان داشته حق پرسنل را داده و از انصاف به دور می باشه که از ایشان بد گفت.
اگه نقدی داریم بهتره با دلایل منصفانه و واقع گرانه و با در نظر گرفتن شرایط فعلی گروه اعلام کرد و اگه درست و واقعی بود همگی نسبت به بهبود آن اقدام کنیم تا شرکت بهتر شود و بدلنید کسی از بیرون از سایپاآذین برای بهبود اقدامی نمی کنه پس خودمون با همت و تلاش باید به جایگاه اصلی برسیم.
اگه فقط نق بزنیم و تنبلی کنیم و تولید انجام ندهیم سهمی که برای تولید داریم را از دست خواهیم داد و وضع شرکت بدتر خواهد شد پس برای ارتقاء خود و شرکت هر کس باید کار خودش را درست و بهنگام انجام بده تا به نتیجه مطلوب برسیم بدون زحمت و مشکلات را انداختن رو دوش دیگران هیچ مهمی را حل نخواهد کرد.
شاید افرادی که از مدیرعامل بد می نویسند دوست دارند سهم تولید ما به حدید و فاپسکو برسه تا به اهداف خودشون برسن.

سایپا آذین دوشنبه , ۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

به دلایل ذیل سایپا آذین نیاز به پوست اندازی و تغییرات در مدیرعامل و هئیت مدیره دارد:
نقطه سر به سر مالی در تولید 1450 دستگاه صندلی در روز هست حالا بررسی کنید که چه تعداد صندلی در یک روز در سایپا آذین تولید می شود و چقدر کمتر تولید می کنند
پرسنل و بازنشسته ها و… همه ناراضی هستند
ضایعات سایپا آذین به شدت بالاست
دوباره کاری قطعات ورودی به شدت بالاست
نحوه برخورد مدیرعامل و هئیت مدیره با پرسنل بسیار بد است و بی احترامی می کنند
مدیرعامل و هئیت مدیره سایپا آذین فقط قول می دهند و وعده می دهند و در عمل هیچ کاری انجام نمی دهند
سایپا آذین رکورد تولید 2500 دستگاه صندلی در یک روز را داشته است ولی الان با سومدیریت مدیرعامل و هئیت مدیره به نقطه سر به سر مالی هم به زور رسیده است.
مطالبات تامین کنندگان بسیار زیاد شده است
مطالبات پرسنل نیز بسیار بالاست
حسن زاده به عنوان مدیرعامل اصلا فرد فنی نیست و تجربه مدیرعاملی ندارد لذا تصمیمات درستی نمی گیرد وگرنه سایپا آذین خیلی پتانسیل بالقوه دارد که بالفعل نشده است.

همکار سایپا دوشنبه , ۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰

شما ظاهرا دنبال حاشیه هستی شرکت چقدر بدهی بیمه و مالیات و بازنشسته داره نا انصاف بازنشسته که امروزشرکت وارث آن است حدودا 300 میلیارد هزینه دارد حسن زاده از داخل لپ لپ در نیاورده است مربوط به حداقل 5 سال پیش است مالیات سنوات قبل که مال این تیم نیست چقدر کج فهم هستی اینها که همه می دانند چرا به طبل نا امیدی می کوبی چی عایدتت شد همه سمپاسی می کنی.

مگاموتور دوشنبه , ۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳

شیخ زاده اگر منتظرالمهدی را از مگاموتور برکنار کند اونوقت رکورد تولید کل سایپا از کل ایران خودرو بیشتر خواهد شد
متاسفانه مگاموتور ترمز گروه سایپاست.
شبخ زاده هم فقط نظاره گر شده است.

شتاب خودرو دوشنبه , ۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷

سلام
آقای مهندس حسن زاده از لحاظ تعداد تولید و مالی برای پرسنل بسیار خوب بوده و با تمام توان کار می کنه و از دنیا و لذت های آن گذشته.
اگه می خوایم به نقطه سربسر برسیم پس باید همت کنیم و کار کنیم همون چیزی که مدیرعامل از ما می خواد نه با کارشکنی و تنبلی برخی از افراد.
ایشان زحمت خودش را کشیده و با 30درصد افزایش تولید اولین شرکت گروه بوده که تولیدش دربهمن ماه امسال از مرز کل تولید سال 1402گذشته و جای افتخاره.
نقطه سربسر سایپا 2500 دستگاه خودرو هستش ولی واقعا با این شرایط نقدینگی گروه، به این عدد می رسه؟
پس منصف باشیم و کسی که انصاف نداره به قول شهید چمران شرف نداره.

مرکز تماس امداد چهارشنبه , ۸ اسفند ۱۴۰۳ - ۹:۰۹

دوستان و اقایونی که دلسوز مرکز تماس هستین خواهشمندیم صندلی انفرادی تشکیل بدید همه حرفاشونو خصوصی بیان کنن تا از رفتار ها و کارهای سرپرستان و رئیس و مدیر با خبر بشید.مشکلات رو جلو رئیس و مدیر و سرپرست تیم باز نمیشه بیان کرد.التماس تفکر…

css.php