اولین انتقاد وزیر پیشنهادی صمت به عملکرد ایران خودرو و سایپا

«بیشترین سؤال در کمیسیون‌ها مربوط به خودرو بود. امیدوارم بتوانیم از این شرایط کاری کنیم که مردم خودرویی بگیرند که هم راضی باشند و هم رقابتی باشد؛ خودرو‌هایی که مردم از ما توقع دارند، هنوز تولید نمی‌کنیم.»
کد خبر : 78935
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲

به گزارش خط بازار؛ وزیر پیشنهادی صمت گفت: امیدوارم بتوانیم خودروهایی به مردم بدهیم که هم راضی باشند و هم رقابتی باشد، خودروهایی که مردم از ما توقع دارند تولید کنیم، هنوز تولید نمی‌کنیم.

سید محمد اتابک در گفت وگویی اعلام کرد: حجم کمیسیون‌هایی که در یک روز قرار است حاضر شوم، خیلی زیاد است ولی شرایط نظم و ترتیبی که در مجلس حاکم است و هماهنگی که مجلس با دولت دارد به نحوی است که عملا امکان شرکت در این تعداد کمیسیون را پیدا کردیم.

وی افزود: سؤالات در کمیسیون‌های مجلس به صورت تخصصی و مرتبط با رشته فعالیت وزرای پیشنهادی مطرح می‌شد؛ هم سازماندهی خیلی خوبی شده و هم همکاری خوبی در مجموع وجود دارد امیدوارم که اینها زودتر به نتیجه برسد و خیرات و برکات آن برای مردم باشد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت درباره مهمترین خواسته نمایندگان مجلس از وی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: بیشترین سؤال در کمیسیون‌ها مربوط به خودرو بود.

وی در خصوص اینکه آیا برنامه خاصی در حوزه صنعت خودرو دارد یا خیر بیان کرد: امیدوارم بتوانیم از این شرایط کاری کنیم که مردم خودرویی بگیرند که هم راضی باشند و هم رقابتی باشد؛ خودروهایی که مردم از ما توقع دارند، هنوز تولید نمی‌کنیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 13
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کارگر جمعه , 26 مرداد 1403 - 13:58

یک نفر از مدیرعامل گروه سایپا بپرسه که چرا بر سر گروه سایپا آمده است که هیچ شارژ پولی انجام نمی شود و پولی در کار نیست نکند که برای ستاد جلیلی پیش خور شده و الان منابع پولی ندارد ؟
چند هفته هست که در کل گروه سایپا پولی تزریق نمی شود و همه شرکت ها به چالش افتاده اند
اگر اعتصاب کارگری و یا مدارکی بابت سومدیریت شخص مدیرعامل سایپا ارائه شد بعدا ناراحت نشوید و نگذارید بگوییم که پول گروه را کجا بردید تا زمانی هست پول تزریق کنید که با این نحوه مدیریت همه شرکت ها را به چالش کشیدید مگه میشه چند هفته به شرکت ها پولی تزریق نکنید بعد تولید به موقع بخواید؟؟؟!!!!

حق گو راه حق جمعه , 26 مرداد 1403 - 19:19

مگر جز حقوق ماهانه و اکورد و پاداش هم چیزی میخواین شما؟
نکنه مدیر عامل های قبلی بابت هر پیچی که سفت میکردین پول میدادن و ما خبر نداریم؟
از خدا بترسید اخر خودتونو به دنیای دیگران نفروشید؟
شما که هیچ بزرگاتون هم در سابقه توسلی مهر نقطه سیاه که هیچ نقطه خاکستری هم پیدا نکردن پس لنقدر زور نزنید.
مهندس توسلی مهر تا امروز با سربلندی زندگی کردن و مطمئنن از این به بعدش هم همینطوره
یا حق

حسن جمعه , 26 مرداد 1403 - 20:33

منظورتون کدوم پاداشه؟؟؟

کارگر جمعه , 26 مرداد 1403 - 21:02

حق گو که هیچکدوم از وعده هایی که دادی عملی نشد
اولا در مورد بزرگان صحبت نکن چون طرف صحبتت نمیدونی کی هست تا برات دردسر نشه
دوما اینقدر خودت و همراهان تو فکر کوچکی دارید که فقط به حقوق و… فکر می کنید صنعت نیاز به استراتژی و مدیریت میخواد
الان نیاز به منابع مالی میخواید چرا مثل ایران خودرو ثبت نام نگذاشتید و جذب منابع نمی کنید فقط بلدید به شرکت فشار بی منطق بیارید برید فکر کنید و پول تزریق کنید و چرت و پرت تحویل بزرگان ندید
در ضمن حالا که گفتی مدیرعامل سایپا نقطه خاکستری در پرونده ندارد چند وقت دیگر بهت در همین رسانه ثابت میشه که ایشان چه نقاط سیاهی در پرونده خود دارد تا بیخود حرف نزنی و جانبداری نکنی و مدارک ایشان ارسال می شود.

حسن جمعه , 26 مرداد 1403 - 20:32

حرف حق جواب نداره ولی اگه مدرکی دارید که میتونه ثابت کنه پولشویی یا اختلاس شده ، رو کنید که حداقل بیشتر نشه

محمد شنبه , 27 مرداد 1403 - 9:57

باید معاونت های رانت باز که با توجه به اینکه میداند ؛|آخرین روزهای کاری خود را دارد انتصابات دور و بری های خود را به هماره قايم مقام محترم در دستور کار قرار داده و نامتخصصان را به پست ها انتصاب می نماید و وزارت محترم باید حواسش با این باند بازی مخوف باید باشد

da شنبه , 27 مرداد 1403 - 11:23

احتمالا خط بازار این کامنت را منتشر نمیکند. ولی حالا اگر منتشر شد بخوانید و در حافظه تاریخی خود نگاه دارید که گفتیم و شد .
ما از زمان منصوب شدن متوسلین در دیزل شاید جزو اولین نفراتی بودیم که گفتیم این تیم تنها شانس بزرگی که داشت این بود که حاج آقا زالی مسیر رشد و تولید را با وجود ارتباطات و تلاش گسترده برای این جماعت آماده کرد و البته که تیم متوسلین در اولین حضور خود در عرصه صنعت خودرو سازی بدلیل افزایش قیمتها( خودروی تجاری در محدوده قیمت گذاری دستوری نبوده وطبق قانون هیئت مدیره نسبت به افزایش اقدام می‌کنند) و البته تفکر دولت شهید رئیسی در حمایت از خودروی مسافری و تجاری و حمایتهای مالی شدید دوستان مجلس نشین ایشان که بطور نمونه همیشه از پشت تالارها بصراحت حمایت میکردند و …و وجود هزینه های میلیاردی غیر قابل باور توسط افرادی که بعنوان واسطه و رابط با رسانه ها چه ملی و چه سایتها و روزنامه ها باعث معروف شدن متوسلین شدند .جهت یادآوری عزیزان خواننده این سایت یک فرمول ساده را پیشنهاد می‌دهیم لطفا تیم متوسلین را قبل از سال ۹۹ با یک جستجوی ساده در گوگل پیگیری کنید نتیجه =هیچ .و بعداز سال ۱۴۰۰ همان جستجو به شما امان نمی‌دهد تعدد مقالات و روزنامه ها و برتر شدن‌ها را در کل تیم متوسلین حتی بطور سرانگشتی بشمارید.
اینکه چطور چنین اتفاقی برای این گروه افتاد را قبلا بارها عرض کردیم که افرادی بودند که البته الان در سمتی بالا در سایپا همان روز اول در بالاترین پستها قرارگرفتند جهت این خدمات ارزشمندشان .
اما کسی حرف ما را گوش نمی‌کرد و البته که افرادی بودند که بشدت با هر انتقادی در همین سایت و روزنامه ها و …ما را بعنوان دشمن و کذاب و معاند صنعت و خود را تنها دوستداران صنعت و پیشرفت کشور معرفی می‌کردند که خوب خود بهتر می‌دانند چه گفتند و چه کردند و چه جوایزی از بیت المال گرفتند .از حق نگذریم که عملکرد این فرد چنان باعث ایجاد فرج و گشایش شد که اهالی فن می‌دانند چه گفتیم و چه کسی مد نظر ماست .
بهرحال گذشته از موارد مرتبط با افراد کوتوله همچون ویزیتورها و جغرافی دانان و سیدان پرشور و آقا زادگان و فامیلهای نسبی و سببی و پروژه‌ های میلیاردی بی جهت آسفالت و سیستم پر نقص همچنان معیوب سپ و پرداخت هزاران میلیارد بی دلیل به بیمه و ….
ارتباط و پرداخت هزینه های زیاد جهت یک کاندیدا از محل شرکت تامین که سازندگان امروز دربدر یک ریال مطالبات خود هستند و….
همه را گفتیم و خواهید دید که این جماعت چه برسر منابع این شرکت‌ها آوردند و البته که حتما دوباره دست بکار شده و با ارتباطات گسترده فرج گونه باز از روشهای بمباران اطلاعاتی و رسانه ای استفاده خواهند کردو خودرا بری از مشکلات معرفی خواهند کرد که شنیده هایمان این است که بشدت پیگیر رسانه ها هستند و مامورین فرج نشانشان در حال ارتباط با رسانه ها و تطمیع و حتی تهدید هستند .
دیکر دوره منصور و جوایز گذشته و ما تا نفس آخر درمشخص کردن رفتارهای این جماعت کوتاهی نکرده و نخواهیم کرد .حتی اگر خط بازار که شنیده ایم شخص خود وزیر محترم پیشنهادی هر روز این سایت را مطالعه می‌کند این کامنتها را منتشر نکند در دیگر سایتها همچون سایت صنایع و تحلیل بازار و اسب بخار و… منتشر خواهیم کرد ‌باشد تا صنعت خودرو از چنگال این مافیای بی سابقه و بی پشتوانه به دست اهالی فن با سوابق خوب و پاک دست برگردد .
جناب وزیر محترم جهت استحضار

سید حق گو شنبه , 27 مرداد 1403 - 11:45

یا ابوالفضل …
آقا به والله که قسم جلاله است من اصلا در تخیلات خودم هم نمی‌گنجد این حجم از مشکلات و مسائل مربوط به مدیریت در عرض دو سه سال اونم اینکه یک شرکت برشکسته که پرداخت حقوقش با مشکل مواجه بود و …..اوه چقدر پیچیده و خطرناک بودن اینها .
دوستان باورش سخت نیست برای شما ؟ برای منکه ..هیچ من نگاه من شاخ .من چه بگویم .
فقط چند تا عرض کوچک .چون خودم از نزدیک فرض کنید شنیدم از دوستان معتمد و قابل اعتماد خودم .اولا ایجاد زیر ساخت های دیزل کار بدی نبوده .دوما سیستم بقول این شخص سپ دستور شرکت مادر بوده و کلا تیم مدیریت با اون مخالف بودن اما دستور از بالاتر امکان عدم تحقق را نداد و سوما ما متوجه نشدیم موضوع رسانه هاو … منظور چه کسی بوده اما این را کاملا و مشخصا می‌دانیم که اصلا اینطور نبوده و واقعا نمیتونیم الان اینجا بگیم چون باورش برای خواب زدگان سخته که حتی ریالی برای عملیات رسانه ای این تیم هزینه نمی‌کردند و که اگر کرده بودند الان شرایط بشدت فرق می‌کرد.
ما هرچه سعی می‌کنیم سکوت کنیم. می‌بینیم اجازه داده نمی‌شود.
باور نکنید .اصلا اینطور نبوده و نکته مهمتر اینکه این تیم بسرعت درحال ارتقا در همه عرصه های تولید در شرکت سایپا هستند از اتوبوس و سواری های جدید گرفته تا …توجه کنید مشکلات ارزی و بدهی های شدید و باور نکردنی شرکت تامین کننده سایپا در کنار فشارهای لحظه به لحظه برخی سازندگان که سالها با قیمت بالا و کیفیت پایین خودرو سازان را در اختیار خود داشتند و امروز با مدیری مواجه شده اند که علاوه بر کاهش قیمت درخواست افزایش کیفیت را دارد .و خیلی مطالب دیگر که در حوصله این نوشته های زیر مقاله نمی‌گنجد.
مردم ما و وزیر محترم بعدی احتمالا خیلی باهوش و تدبیر تر از این هستند که من و امثال من برایشان تعیین تکلیف کنیم .
به امید یه ذره انسانیت و مردانگی.

da دوشنبه , 29 مرداد 1403 - 9:03

از ما اتفاقا شنیده بگیرید و جهت خوشنودی کارکنان و زحمتکشان و متضررین صنعت خودرو که اصلی ترین آنها مردم و مشتریان هستند عرض میکنیم که شنیده های ما از مراکز مهم و تاثیر گذار تصمیم گیر در وزارت صمت و خصوصا قسمت خودرو وزارت خانه این است که وزیر محترم معرفی شده به مجلس در اولین اظهار نظر نسبت به نحوه مدیر شدن دو شرکت بزرگ خودروی ایران بشدت از نحوه این انتصابات اظهار تاسف کردند و قول صددرصد دادند که در اولین زمان ممکن نسبت به تعویض این افراد اقدام فوری کرده و بدلیل نگاه ایشان به واگذاری لین صنعت به بخش خصوصی در زمان مناسب اظهار کردند که افرادی بایر در راس خودروسازی بعنوان مدیران ارشد منتخب شوند که اولا وابسته به هیچ گروه و جریان سیاسی نباشند چه این نوع مدیران همیشه ضعفهای خودرا در پس پرده حمایتهای افراد سیاسی پنهان خواهند کردو این اجازه در این دولت به این نوع تفکر وابسته به دلیل ضعف شدید مدیریت داده نخواهد شد .در جواب سوال دیگری که مدیران ارشد صنعت از ایدرو و گسترش و… در انتخاب این مدیران بخاطر آشنایی و ارتباط خیلی موثر بودند و این مدیران نیز بدلیل مشکلات تجربی و علمی و سوابق کم اجرایی غیر مرتبط شرکت‌های بزرگ خودروسازی را تبدیل به مرکزی از اقوام و دوستان آنهم بدون سوابق اجراي در صنعت خودرو آنهم دردمدیریتهای تاثیر گذار همچون تامین قطعات و…قراردادند نیز اظهار کردند امیدواریم اینطور نباشد اما شنیده‌ های ما نیز همین مورداست این موضوع که نسبت‌های فامیلی و دوستانه در مدیریت‌ها وجوددارد الزاما باعث مشکلات نمی‌شود اما بی تجربگی و عدم مدرک مرتبط حتما باعث تعویض بسرعت خواهد شد .
پس نتیجه بگیریم که خداحافظی با گروه متوسلین از جمله ویزیتوران و جغرافیدانان ک کتابداران و شورانگیزان کم تر شوریده و از همه مهمتر فرج فرد مرموز رسانه های زرد و دوست قلم فروشان کم جیره و مواجب رسانه های کشور .
گفتیم و گوش نکردید و …دفاع کردید از چه؟از چه کسانی؟

محمد کارمند زر دوشنبه , 29 مرداد 1403 - 10:30

اگر وزیر محترم صمت ،بتواند حریف فامیل بازی و لابی شود،و‌در حد یک وعده باقی نماند،صحبتهای امروز وزیر محترم ،صنعت،و معدن را بشنوید و ضبط کنید،تا بعد از چند مدت تماشا کنیم ،که همش وعده بوده،یا عمل هم بوده

شهریار دوشنبه , 29 مرداد 1403 - 11:52

آقای سید حق گو ،میتوانم از شما بپرسم ،جنابعالی در کدام یک از شرکتهای خودرو سازی کار میکنید؟؟؟ ، اصلا در خودرو سازی هستید؟؟؟؟چرا فکر میکنید ما کارکنان در شرایط خوبی به سر می‌بریم و از سر خوشی و بی کاری دنبال انتقاد هستیم.من اگر تریبونی داشتم به شخصه میرفتم و تمام انتقادات را جلوی چشم همه کارکنان خودرو سازی بیان میکردم،مرگ یک بار شیون هم یک بار،چرا یک سری به «شرکت فنر سازی زر» نمیزنید و گفتگویی با کارکنان نمیکنید،تا ببینید اینها همه داغونند،هرروز از لحاظ ،روحی و روانی دارن داغون تر میشوند ،اسم حق را از روی اسم کامنت خود بردارید ، به اسم حق از چی دفاع میکنید،

محمد کارمند زر دوشنبه , 29 مرداد 1403 - 14:12

راستی از آقای مهندس هاتفی (مدیر راه اندازی پروژه اکسل شرکت فنر سازی زر)چه خبر ؟؟؟؟ کسی که پروژه اکسل را راه اندازی کرد،بنده خدا میگن از دست آقای حیدری فرار کرده است؟؟؟؟

حسن سه شنبه , 30 مرداد 1403 - 8:59

می توان در ظرف دو سال یک کارخانه خودروسازی ساخت، ولی برای تربیت یک مدیر برای این صنعت باید بیست سال وقت صرف کرد.