اولین اظهارنظر رسمی زنجانی درباره وضعیت خودروسازی

بابک زنجانی که این روزها به صدر اخبار به ویژه در حوزه خودروسازی بازگشته است در توئیتر نظر خود درباره عقب ماندگی خودروسازی را اعلام کرد.
کد خبر : 106704
تاریخ انتشار :دوشنبه 22 اردیبهشت 1404 - 11:14

به گزارش خط بازار؛ بابک زنجانی که این روزها به صدر اخبار به ویژه در حوزه خودروسازی بازگشته است نظر خود درباره عقب ماندگی خودروسازی را اعلام کرد. وی در صفحه شخصی خود در توییتر اینگونه نوشته است:

برای توسعه شبکه جاده ای تریلی ها‌ی ⁧‫دات وان‬⁩ , ازکارخانه یک تولید کننده بازدید کردم. از بدو ورود نظم عجیبی حاکم بود.

کارخانه‌ای که میتوانست قدرت ایران را به رخ بکشد، اما ⁧قوانین‬⁩ دست پا گیر (حمایتی) قدرت بازرگانی را از آنها سلب کرده بود.
‏صاحبان خودرو سازی از درب منزلشان خارج میشوند ، باید روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان دست کم حقوق به پرسنل بدهند، حال آن که کارخانه فعالیتی موثرداشته باشد یاخیر .

کار ⁧‫سیاسیون‬⁩ ⁧‫تسهیل گری‬⁩ است ، اشخاصی که خودشان زندگی شخصی خودشان را به سختی اداره میکنند ، نمیتواننند حمایتی برای میلیون ها هم وطن داشته باشند

قطعه سازان‬⁩ خودرو ،بازو های قدرتمند یک ⁧‫خودرو_ساز‬⁩ هستند ، قطعه ساز باید تامین مالی باشد ، قطعه ساز نباید دغدغه مالی و کسری حقوق کارگر را داشته باشد .

قطعه ساز نباید از ⁧‫بانک‬⁩ تسهیلات بگیرد و برای یک خودرو سازی فشل زندگی خود و خانواده‌اش را دچار آسیب کند .

خودور سازی ما وقتی قوی میشود که قطعه سازان را تامین کند ، وقتی قوی میشود که قطعه سازان را به فناوری روز و مدرن توسعه و کمک بدهد . از نظر دات وان قطعه ساز باید بدهکار خودروساز باشد تا کیفیت درستی ارائه بدهد و پاسخگو شود.

خودرو باید ارزان تمام شود، با کیفیت بالا و با تسهیلاتی که همه ملت از آن بهره‌مند شوند.

‏کار مسولین تسهیلات دادن بانکی و بدهکار کردن انها برای حمایت نیست بلکه برداشتن موانع اقتصادی است و جمع کردن دستگاه های حمایتی چرا که خودروساز باید رقابت کند و در رقابت بازار را تسخیر کند. هیچ بنگاه اقتصادی نیازی به حمایت های کاذب ندارد .

رییس جمهور‬⁩ فقط باید نخ های کلیدی اقتصاد را بکشد و با پول پاشی بنگاه اقتصادی رشد نمیکند.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۴

با سلام
خط بازار عزیز، اگه پاک نمیکنی چندتا مطلب مهم بگم.
و اما آن مطلب مهم :
به به ، همونطور که پیش بینی میشد بابک به پشتوانه قلعه و با دو یار قدیمی قلعه یعنی شیخ و راد مستقیم قصد ورود به کیلومتر15 را دارد.
نقشه ای شوم و از پیش تعیین شده.
قلعه از وقتی که در دوره احمدی نژاد، مدیرعامل شرکت ن ف ت بود هم با بابک ارتباطات گسترده و تنگاتنگ برای فروش ن ف ت داشت و هم برای تصاحب کیلومتر15 برنامه و آرزو داشت. چون هم خودش در مقطعی مدیرعامل کیلومتر15 بود و هم یکی از مافیای تامین قطعات کیلومتر 14 و 15 بود و هست!
قلعه از طرفی از همان موقع بر روی شیخ و راد سرمایه گذاری کرد… او این دو مهره خود را در شرکتی که سهام عمده آن را به ثمن بخس به چنگ آورده بود برای تصاحب مابقی سهام و برخورد با کارگران زحمتکش و اخراج آنها، شیخ و راد را به مدیرعاملی و قایم مقامی آن شرکت گمارد و به اهدافش رسید و بسیار جالب است که دقیقا در این مقطع حساس که بحث قیمت گذاری کیلومتر15 و واگذاری کیلومتر15 است، شیخ و راد را به مدیرعاملی و هیات مدیره کیلومتر15 رساند. یار غار قلعه یعنی بابک هم دقیقه 90 از راه رسیده و این تیم نامحترم قصد تصاحب کیلومتر15 را دارد.
بنابراین در صورت تصاحب کیلومتر15 توسط بابک، همین تیم فعلی کیلومتر15 که علاوه بر مسایل فوق الذکر، توان پرداخت حقوق به موقع کارگران و حتی متاسفانه برنج غذای روزانه ظهر آنها را ندارد و رسما اطلاعیه صادر می کند که تا اطلاع ثانوی از تامین برنج غذای ظهر معذوریم!! بر مسند کیلومتر15 نه تنها باقی خواهند ماند بلکه فجایع بعدی نیز در راه خواهد بود.
فقط این تیم سالم و متخصص و نامحترم به مردم جواب دهند که بر اساس کدام معیار، قیمت گذاری این بلوک سهام کیلومتر15 را انجام داده اند که هر کس و ناکسی به خود اجازه داده تا اموال مردم ایران را به مفت تصاحب کند؟؟
خط بازار عزیز اگر با کارگران و مردم هستی لطفا پاک نکن و حذف هم نکن.

ناشناس سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۵

جهت تنویر افکار کارگران عزیز و مردم باید اشاره کنم آن شرکت دولتی که قلعه تصاحب کرد و شیخ و راد را چند سال پیش مدیرعامل و قایم مقامش کرد و این تیم سالم و متخصص و نامحترم به وسیله این بزرگواران مابقی آن را نیز به مفت تصاحب کرد، شرکت آ.آ بود.

ناشناس سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۰

اگر بابک به مساله خرید کیلومتر15 ورود نکرده بود داستان فرق می کرد ولی الان دم خروس در بحث انتصاب شیخ و راد به عنوان مثلا مدیرعامل و هیات مدیره کیلو15 شدیدا” بیرون زده.
بنابراین شایسته است که هرچه سریعتر نهادهای مرتبط به مساله انتصاب شیخ و راد در مقطع حساس کنونی و ارتباط آنها با قلعه و بابک و نیز به اصل واگذاری کیلومتر15 و قیمت گذاری نامربوط آن ورود نمایند و کارهای ذیل انجام پذیرد :
1) جایگزینی هرچه سریعتر شیخ و راد با نفرات سالم و متخصص و بدون وابستگی به مافیا.
2) متوقف کردن واگذاری و حراج کیلومتر15 تا مشخص شدن وابستگی ها و فسادها.
3) قیمت گذاری واقعی کیلومتر15 با تیم جدید و سالم و متخصص.
4) برخورد قاطع با متخلفین و تضییع کنندگان حقوق بیت المال و مردم و کارگران.
در ضمن به “ل و ل ا” ی عزیز هم توصیه می شود از حمایت وسیع خود از این تیم سالم! و متخصص! و نامحترم دست بردارد تا دیگران بتوانند وظایف خود را به درستی و به دور از فشار از بالا انجام دهند.

احمدعلی دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱

بابک را به واسطه اتهامات و جرمهای سنگین وارده می شناسم
از زمانی که “زنگ” وزارت نفت صدای خود را زوزه کشان بیرون داد
و کاری به کارکرد و اینکه لیاقت داره و جرم و اتهام داره ندارم
چند صباحی قدیمی ها با پول نفت شرکت چرخوندن و الان هم داش بابک با پول نفت شرکت برگردونه
چقدر بوی نفت میده اینجا
و اما شیخ بی عمامه ی بابالنگ پرواز و راد بی خرد خوش پرواز چطور به این جایگاه رسیدن با این همه بی لیاقتیشون
و اون اسماعیل سبک مغزشون چی می دونه از بهداشت و سلامت
خداییش تو مملکت سایپا قحط الرجال هست که دم درازها دمشونو کول می‌کنند و میآرن سایپا و ایران خودرو
اون از بهیار آمپول زن و کمال بیسوادشون تو ایران خودرو و این از پسرشون اسماعیل تو سایپا
تاسف انگیز است آنهایی که دائم تو دورند و کسی را یارای مقابله با ایشان نیست
و متخصصین و مدیران بالقوه شرکت ها چه زجری میکشن

thmrs سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۷:۳۰

نفرین و ننگ بر کوتوله جات…!؟

da سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۷:۵۹

سلام .
البته که احتمال نشر این کامنت پایبن هست ولی می‌نویسیم.
کارکنان شرکت دیزل خصوصا در بدنه کارشناسان طی این چند سال مطالبی رو مشاهده کردند و به چشم دیدند که میشه از خاطرات اونها یک فیلم سینمایی تاریخی عجیب و پر بیننده ساخته بشه .
دقت بفرمایید از زمان یکه زارع به این سو چند مدیرعامل با گرایشات سیاسی مختلف این شرکت رو محل پرتاب به سمت مدارج بالاتر کردند .خود یکه زارع و توسلی مهر و در این بین هم بودند مدیرانی که نقش تسهیلگری برای جریانات قبلی و بعدی رو ایفا کردند .نمونه اون زالی بود که آمدن و رفتنش جزو عجایب روزگار صنعتی بود و هنوز هم سوالات زیادی در ذهن کارکنان و اصحاب رسانه ایجاد کرده .
اما بطور کاملا خلاصه نکاتی رو بعرض خوانندگان محترم برسانیم .
یکه زارع .پرتاب به ایران خودرو و.نهایتا منجر به دستگیری و مشکلات اعلامی در بازرسی و نهادهای امنیتی .
توسلی مهر پرتاب به سایپا و نهایتا شرایط اینروزهای درگیری و سوال حواب هر روزه بازرسی و نهادهای امنیتی و اقتصادی
در این بین افراد وابسته به این دو جریان خاص در صنعت همگی و یا بهتر بگوییم اکثریت غریب به اتفاق مشکلات اثبات شده مالی نظیر تخلفات فرد متوهم و ویزیتور در شرکتهای تابعه دیزل
هر کدام از این جریانات کاملا مشابه هم عمل کرده و اطرافیان این افراد فقط در مبالغ گم شده متفاوت بودند وگرنه روش یکسان بوده .
در این بین بودند افرادی که در بدنه همین شرکت بارها اعتراض کردند و همگی اکنون شغلی بغیر از کار در صنعت خودرو سازی دارند .و البته کسانی در این مجموعه رشد کردند که یا همسو بودند و یا خود نیز به جرگه متخلفین پیوستند همچون شور حسینی که تخلفات گواه او بی اندازه‌ بود و مفتخر به دریافت جایزه سایپا یدک شد و تخلفات او و اطرافیانش خوب قابل شمارش نیست .
بهر ردی امید اینکه در بخش خصوصی شاهو این اتفاقات نباشیم .وگرنه که فاتحه صنعت را خوانده بودیم دوباره جلسه ختم خواهیم گرفت اگر منوال همان باشد و تنها اسم دولتی به خصوصی تبدیل شده باشد

css.php