اختصاصی خط بازار؛

انگلیس و آمریکا سردار را تهدید کردند

در آستانه برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، آمریکا و انگلیس سردار را تهدید کردند.
کد خبر : 34570
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

به گزارش خط بازار؛ فیفا در گزارشی به تهدید ستاره‌های نوظهور ایرانی برای آمریکا و انگلیس در جام‌جهانی قطر و روند ستاره‌سازی ایران طی سه دهه گذشته پرداخت.

چندین ستاره‌ که با درخشش در تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ و جلب توجه آلمانی‌ها، راه را برای دیگر بازیکنان ایرانی در دوره‌های بعد برای لژیونر شدن و بازی در سطح حرفه‌ای خارج از کشور باز کردند.

علی دایی و کریم باقری در آرمینیا بیله فلد و پس از آن‌ها خداد عزیزی در کلن آلمان آغاز کننده راه بودند. درخشش مهدوی‌کیا در جام‌جهانی ۱۹۹۸ نیز آلمانی‌ها را مجاب کرد تا به این نتیجه برسند که به کشف استعدادهای ناب در ایران بپردازند.

تیم هامبورگ و ۸ فصل رویایی برای مهدوی‌کیا، توانست از او یک اسطوره برای هواداران هامبورگ بسازد.

اکنون پس از گذشت نزدیک به سه دهه از آن روزگار، لیگ‌های معتبر اروپایی نظیر انگلیس، آلمان، پرتغال و هلند و کشورهای همسایه ایران از ستاره‌های ایرانی بهره‌ می‌برند اما هیچ‌کس مانند طارمی و آزمون این مسئله را به اثبات نمی‌رساند. ستاره‌هایی که حالا لرزه به تن رقبایی چون انگلیس و آمریکا در جام‌جهانی قطر می‌اندازد.

دو بازیکنی که با درخشش خود در تیم‌های پورتو پرتغال و زنیت روسیه تمام نگاه‌ها را به خود جلب کردند.

فوتبال ایران از علی دایی تا به امروز، فراز و نشیب و ماجرایی طولانی را پشت سر گذاشته است. اما امروز در صحنه بین‌الملل در جایگاه خوبی قرار گرفته و بلندپروزای‌های بزرگی در سر دارد.

پس از وداع زودهنگام تیم ملی با جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و قرار گرفتن در قعر جدول گروهی که غول‌های اروپا یعنی اسپانیا و پرتغال را در خود جای داده بود، آن‌ها حالا مشتاقانه در انتظارند تا برای نخستین بار در تاریخ، به مرحله حذفی جام جهانی صعود کرده و کاملا از این موضوع آگاهند که با بازیکنانی مثل آزمون و طارمی هر اتفاقی ممکن است.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.