به گزارش خط بازار، از بین محصولات رونمایی شده میتوان به اولین محصول برقی کاملا جدید شرکت یعنی bZ4X، چندین کراس اور، خودروی تجاری، یک دستگاه سوپرخودرو برقی با الهام از لکسوس LFA و…اشاره کرد.
تویوتا قصد دارد تا به فروش ۳.۵ میلیون دستگاه خودروی برقی تا سال ۲۰۳۰ میلادی دست پیدا کند.
این شرکت قصد دارد تا تولید کربن را به شکل محسوسی کاهش دهد. از مهمترین رقبای تویوتا نیز میتوان به دو گروه خودروسازی دایملر و PSA اشاره کرد که حجم و ظرفیت فروشی مشابه با شرکت تویوتا دارند.
تویوتا بودجه خود برای توسعه باتری خودروهای برقی خود را تا ۱۳.۳ میلیارد پوند افزایش خواهد داد.
هر دو برند تویوتا و لکسوس تا سال ۲۰۳۵ تولیدات کربنی خود را به صفر درصد خواهند رساند. در ابتدای این مراسم آکیو تویودا از کانسپ bZ رونمایی کرد که مدل مفهومی تویوتا bZ4X است.
در ادامه مراسم نیز از یک کراس اور کامپکت با نام آیگو-X پرده برداری کرد.
در ادامه برنامه نیز از ۱۱ مدل مفهومی جدید رونمایی شد که به نوعی آینده هر دو برند تویوتا و لکسوس را به نمایش میگذارند.
مدیر کل ارشد طراحی تویوتا و لکسوس اعتقاد دارد که خودروهای برقی آینده این برند باید تک و مخصوص باشند.
تویودا اعلام کرد که برخی از خودروهای برقی آینده این شرکت بر پایه محصولات فعلی توسعه داده خواهند شد.
از جمله این محصولات میتوان به تویوتا هایلوکس و لکسوس NX اشاره کرد. در ادامه اما محصولات کاملا جدید بر پایه پلت فرم جدید این شرکت یعنی TNGA به بازار عرضه خواهد شد.
این پلت فرم با همکاری شرکت سوبارو توسعه پیدا کرده است.
لکسوس در تمامی کلاسها محصول برقی خواهد داشت و در سرتاسر اروپا، آمریکا و بازار چین عرضه خواهد شد. لکسوس تا سال ۲۰۳۵ میلادی به طور کامل موتورهای احتراق داخلی را کنار خواهد گذاشت.
لکسوس از اولین کراساور کاملا جدید برقی خود تا سال ۲۰۲۲ میلادی پرده برداری خواهد کرد.
این محصول از همان پلت فرم تویوتا bZ4X و سوبارو سولترا استفاده میکند.
لکسوس در ادامه سوپرکار کاملا برقی و جدید خود را برای عشاق رانندگی عرضه خواهد کرد که یادآور لکسوس LFA خواهد بود.
از دیگر محصولات جدید نیز میتوان به یک شاسی بلند سایز بزرگ همانند مدل RX و یک سدان با ابعاد مشابه مدل IS اشاره کرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0