اختصاصی خط بازار :

انضباط به سبک ژاپنی؛ کسر حقوق برای یک دقیقه تاخیر قطار

راننده قطار ژاپنی از کارفرمای خود به دلیل کسر ۵۶ ین (۴۹ سنت) از دستمزدش و ایجاد اضطراب روانی برای او به علت تاخیر یک دقیقه‌ای شکایت می‌کند؛ امری که سیستم حمل‌و‌نقل به‌شدت وقت‌شناس این کشور آسیایی را برجسته می‌کند.
کد خبر : 21882
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

به گزارش خط بازارُ  این حادثه در ژوئن سال گذشته و زمانی رخ داد که این کارمند قرار بود با قطار خالی به سمت ایستگاه اوکایاما در جنوب ژاپن براند، اما به سکوی اشتباهی رسید.

بر اساس یک گزارش‌ محلی، با اینکه او به سرعت‌ به سمت سکوی صحیح دوید، جابه‌جایی دو راننده برای قطاری که به اوکایاما می‌رفت، به یک دقیقه تاخیر در حرکت قطار منجر شد.
بیش از یک سال بعد، این مرد اکنون از شرکت قطار جی‌آر وست به دادگاه منطقه اوکایاما شکایت برده است و به دلیل خسارت وارده به او و سلامت روانش در جریان این حادثه، غرامت مالی به ارزش ۲.۲ میلیون ین (۱۹ هزار و ۳۳۲ دلار) را خواستار شده است.

 

 

این مرد کسر حقوق را نپذیرفت و استدلال کرد که در این تاخیر، به سیستم حمل‌و‌نقل هیچ آسیبی وارد نشده است.

او گفت به دلیل اینکه قطار در آن زمان خالی حرکت می‌کرد، در اثر تاخیر یک دقیقه‌ای، ضرری متوجه جدول زمانی یا مسافران نشد.

مدت کوتاهی پس از این حادثه، جی آر وست ۸۵ ین از حقوق او کسر کرد اما پس از اینکه او این شرکت را در ماه مارس به دفتر بازرسی استانداردهای کار اوکایاما کشاند، این مبلغ به ۵۶ ین کاهش یافت.

مسئولان شرکت قطار با اشاره به دیر رسیدن راننده اعلام کرده‌اند که در راستای خط‌مشی «بدون کار دستمزدی در کار نیست» به راننده دستمزد پرداخت نمی‌شود.

ژاپن که یکی از مطمئن‌ترین شبکه‌های ریلی را دارد، برنامه قطارهای خود را با خطای تقریبا صفر اجرا می‌کند. در سال ۲۰۱۷، خروج قطاری از ایستگاه ۲۰ ثانیه زودتر از موعد عذرخواهی مسئولان را در پی داشت.

 

منبع: خط بازار

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.