انحراف در ایران خودرو و سایپا/ظهور مصلح خودروسازی در دولت چهاردهم

محبی ‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور گفت: براساس قانون تجارت سهامداران باید هیئت مدیره را انتخاب کنند، آیا سهامداران ایران خودرو و سایپا در تعیین مدیران نقشی دارند؟
کد خبر : 77369
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵

به گزارش خط بازار؛ در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، نشستی با محوریت نقش توسعه محصول و قطعه در تحول صنعت خودرو با حضور آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، ابوالفضل خلخالی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت و معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور، نیما مصلح مدیرعامل شرکت نیرو محرکه ایران خودرو و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، در ادامه بخشی از این نشست را از نگاه خواهیم گذراند:

خلخالی: معضلاتی در اسناد بالادستی برای صنعت خودرو وجود دارد که باید آن ها را حل و فصل کنند، تا زمانی که این موانع بر طرف نشود، پیشرفتی صورت نخواهد گرفت

چین چگونه صاحب پلتفرم شد؟

سخنران نخست این همایش ابوالفضل خلخالی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران است که در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه صنعت خودروی ایران تاکنون نتوانسته برای خود پلتفرم های اختصاصی بیاورد و چه موانعی برای توسعه محصول وجود دارد؟ گفت: طی این سال ها نسبت به این موضوع غفلت وجود داشته است. در قیاس با کشورهای مشابه که صنعت خودروی خود را همزمان با ما آغاز کردند، پیشرفت قابل توجه یا توانمندی در این حوزه کسب نشده است. کشوری مانند چین در حال حاضر صاحب پلتفرم های خاص خود است که سرمایه گذاری های قابل توجهی روی آن انجام داده است.

خلخالی با اشاره به سرمایه مورد نیاز یک میلیارد دلاری برای ساخت محصول جدید، توضیح داد: محصول به روز، جدید، کیفی و ایمن در خودروسازی کشور نیازمند سرمایه گذاری است. باتوجه به همکاری های اخیر کشور و چین، اگر بخواهیم در این حوزه سرمایه گذاری کنیم باید از چینی ها الگو گرفت. چینی ها پلت فرم های جدید از شرکت های مانند فولکس واگن را دریافت و سرمایه گذاری و توسعه دادند. با این هدف بومی سازی را به کشور خود برده و ارتباط با خودروسازان غربی برقرار کردند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران تاکید کرد: امروز ما هم می توانیم با همکاری مجموعه هایی که در دنیا روی این پلتفرم ها کار کردند، تعامل داشته باشیم. با این اقدام می توان در حدود یک صد میلیون دلار در این حوزه سرمایه گذاری و محصول جدید به دست آورد. صنایع خودروسازی ایران در حوزه الکترونیک پیشرفت های خوبی کسب و اگر این دستاوردها در حوزه خودرو را گسترش دهیم، سریع تر رشد خواهیم کرد.

وی افزود: معضلاتی در اسناد بالادستی برای صنعت خودرو وجود دارد که باید آن ها را حل و فصل کنند، تا زمانی که این موانع بر طرف نشود، پیشرفتی صورت نخواهد گرفت.

این استاد دانشگاه با اشاره به مشکلات متعدد عدم توسعه پلتفرم، گفت: قوانین، سیاست گذاری و تعرفه اشتباهی داریم که سبب عدم توسعه داخلی سازی و پلتفرم شده است. در صنعت خودرو فضای حاکم شده که افراد نخبه و توانمند درحال مهاجرت از کشور هستند، گاهی شاهد هستیم که منافع ملی فدای منافع شخصی عده ای می شود. یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات فعلی خصوصی سازی صنعت خودرو است.

آیا سهامداران ایران خودرو و سایپا نقشی در تعیین مدیرعامل دارند؟ | واردات ماشین آلات تولید ممنوع است

مصلح: سمند با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان در دو دهه پیش طراحی و تولید شد، اما با تغییر مدیریت و ورود رنو تندر ۹۰ توسعه و ارتقا سمند ابتر ماند

سمند با سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومان تولید شد

نیما مصلح مدیرعامل شرکت نیرو محرکه ایران خودرو به عنوان سخنران دوم این همایش با اشاره به پلتفرم و بومی سازی آن در صنعت خودرو گفت: پلتفرم، مجموعه ای از قطعات و اجزائی است که در خودروهای مختلف با کمترین تغییرات در مدل های مختلف مانند سدان، اس یو وی، سی وی و غیره استفاده کرد.

وی افزود: شاید بیشتر اوقات بحث پلتفرم مطرح شود، ذهن به سمت کفی خودرو برود که بدنه خودرو روی آن شکل می‌گیرد و اصالت خودرو و بیشتر استانداردهای مرتبط با تصادف روی آن شکل می گیرد. اما پلتفرم تنها محدود به کفی خودرو نیست. بنابراین بخش های دیگری هم در خودرو وجود دارد که جزو اصلی پلتفرم هستند، به عنوان مثال می توان به سیستم قوای محرکه، مجموعه انتقال قدرت، سیستم های برق و الکترونیک اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت نیرو محرکه ایران خودرو با بیان اینکه پلتفرم در صنعت خودرو مفهوم گسترده تری دارد، توضیح داد: شاید صنعت خودرو کشور علیرغم گردش مالی مناسبی که دارد، توان سرمایه گذاری در طراحی و تولید پلتفرم را نداشته باشد. زیرا پلتفرم نیازمند بودجه هنگفت، سرمایه گذاری در طراحی، مشاوران و تجارب فنی دارد.

مصلح ادامه داد: طی سالیان گذشته سرمایه گذاری و دانش فنی مناسبی در قوای محرکه صنعت خودرو در ایران خودرو و سایپا انجام شده است؛ البته همچنان تجارت و دانش فنی مناسبی برای طراحی گیربکس در کشور وجود ندارد. خوشبختانه در بخش الکترونیک خودرو دستاوردهای مناسبی داشتیم که اگر تداوم یابد شاید فاصله ما با خودروسازان دنیا که با سرعت بسیار زیادی پیش می روند کمتر شود.

مدیرعامل شرکت نیرو محرکه ایران خودرو با اشاره به تعاملات دو دهه گذشته صنایع خودروسازی با شرکت های مهندسی و طراحی خودرو خارجی، گفت: در حال حاضر به دلیل جبر تحریم های ظالمانه علیه کشور امکان برقراری ارتباط با شرکت های خارجی جهت انتقال دانش فنی وجود ندارد.

وی افزود: سمند با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان در دو دهه پیش طراحی و تولید شد، اما با تغییر مدیریت و ورود رنو تندر ۹۰ توسعه و ارتقا سمند ابتر ماند. چینی ها طی مدت ۲۰ سال به جایگاه فعلی رسیدند، خودروسازان این کشور با مراکز بزرگ طراحی و مهندسی در تماس هستند.

محبی نژاد: متاسفانه ۲۳ نها در صنعت خودرو دخیل و تصمیم گیر هستند. با چنین دخالت های چرا و چگونه می توان پلتفرم جدید داشت؟

واردات خودروکارکرده آزاد، اما ماشین آلات ممنوع!

آرش محبی ‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور به عنوان سخنران سوم این همایش با اشاره به مشکلات بومی سازی و توسعه پلتفرم خودرو در کشور گفت: نخست باید پرسید که چرا شاهد توسعه پلتفرم در کشور نیستیم؟ همچنین باید سوال کرد به چه دلیل و با چه انگیزه ای باید پلتفرم های جدید در کشور طراحی شود؟ شرکت های تولیدی و بنگاه های اقتصادی، خیریه نیستند که براساس انگیزه های متعدد جهت کمک به عده خاصی تشکیل شوند. خودروسازان به طور کلی در دو حوزه برنامه ریزی و اسناد بالا دستی چالش دارند. سند ۱۴۰۴ توسعه صنعت خودرو با ۹ سال تاخیر ابلاغ شد، در این سند بیان شده که در سال آینده خودروسازان باید ۲ میلیون دستگاه خودرو جهت نیاز کشور تولید و یک میلیون دستگاه خودرو صادرات داشته باشند. حدود هفت ماه دیگر به زمان مذکور خواهیم رسید، آیا اقدامی برای این مهم انجام شده است؟

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور با اشاره به اینکه تیراژ تولید سال جاری به مقدار سال گذشته نخواهد بود، بیان کرد: متاسفانه ۲۳ نها در صنعت خودرو دخیل و تصمیم گیر هستند. با چنین دخالت های چرا و چگونه می توان پلتفرم جدید داشت؟

نسبت به مدیریت بنگاهی به عملکرد ایران خودرو و سایپا به شدت منتقد هستم و به عنوان سهام دار این خودروسازان اگر رودربایستی نبود، از عملکرد آن ها شکایت می کردم

محبی نژاد تصریح کرد: نسبت به مدیریت بنگاهی به عملکرد ایران خودرو و سایپا به شدت منتقد هستم و به عنوان سهام دار این خودروسازان اگر رودربایستی نبود، از عملکرد آن ها شکایت می کردم. زیرا این شرکت ها به سهامدارانشان که مردم هستند، ضرر می دهند. متاسفانه نظام قیمت گذاری معیوب است، فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار به همین علت ایجاد شده است. با این حال شرکت های مانند قارچ رشد می کنند که در نمایشگاه نیز حضور دارند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور با انتقاد از برنامه مونتاژی خودرو به شکل سی کی دی، تاکید کرد: پلتفرم جدید در صنعت خودرو نیازمند سرمایه گذاری است، فارغ از بحث سرمایه گذاری دست یابی به این هدف مستلزم تدوین برنامه از سوی سیاستگذار صنعتی است. متاسفانه از سال ۱۳۹۲ بذر اشتباه نقد به خودروسازی با تعریف پراید کیلویی چند آغاز شد. در کشور زمانی خودروهای مانند رنو تندر ۹۰، سیتروئن زانتیا و رنو مگان با عمق داخلی سازی قابل توجهی تولید می شد، مشتریان و بازار نسبت به کیفیت این محصولات رضایت داشتند.

این فعال صنعت خودرو با اشاره به نقدی که در مورد قطعه سازی مبنی بر چرایی تداوم تولید با شرایط فعلی اقتصادی، گفت: اگر قطعه سازان به تولید ادامه ندهند ماه بعد باید میلیاردها تومان هزینه دستمزد و غیره به کارگران پرداخت کنند.

وی افزود: تا زمانی که سیاست های کلی صنعت خودرو پشت درهای بسته اتخاذ و بازیگران صنعت خدرو منتظر ابلاغ آن باشند، وضع خودروسازی بهبود نخواهد یافت. اگر این درها روی صاحب نظران، کارشناسان و انجمن ها باز شود، تصمیم گیری های پخته تر با هدف بهبود وضع موجود از آن خارج می شود.

محبی نژاد با اشاره به ۱۳.۱ میلیارد دلار نیاز ارزی صنایع خودروسازی اظهار داشت: تولید خودروهای داخلی ۴ میلیارد دلار ارز نیاز دارد که خودروسازان بزرگ و قطعه سازان برای دریافت آن باید هفت خان رستم را سپری کنند. اما ۸ میلیارد دلار از این حجم صرف مونتاژ خودرو و حمایت از برنامه سی کی دی کاری می شود.

در شرایطی که واردات خودروهای کارکرده آزاد شده است، تولیدکنندگان امکان ثبت سفارش و واردات ماشین آلات و تجهیزات جدید برای افزایش تیراژ و بهبود کیفیت را ندارند

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور با انتقاد از عدم امکان ثبت سفارش ماشین آلات تولیدی، بیان کرد: در شرایطی که واردات خودروهای کارکرده به جای صفر کیلومتر آزاد می شود، تولیدکنندگان امکان ثبت سفارش و واردات ماشین آلات و تجهیزات جدید برای افزایش تیراژ و بهبود کیفیت را ندارند.

این فعال صنعت خودرو با اشاره به قانون تجارت و انتخاب مدیرعامل توسط هیئت مدیره، توضیح داد: آیا سهامداران ایران خودرو و سایپا نقشی در تعیین مدیران دارند؟ در ایران خودرو دولت ۵. ۵ درصد سهام دارد، اما تصدی گری صد در صدی برای این خودروسازی اعمال می کند. تا زمانی که رفع تصدی گری در جاده مخصوص انجام نشود و مجموعه حاکمیت و دولت به نقش نظارت خود بازنگردند، صنعت خودرو بهبود نخواهد یافت.

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 34 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 34
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علي سه شنبه , 2 مرداد 1403 - 14:37

نيما مصلح از مديران بسيار شايسته و باسواد و خوش نام خودرو سازي مي باشد اميدوارم با انتخاب شايسته رييس جمهور چنين فردي در راس مديريت دو خودرو ساز قرار بگيرد

رضا سه شنبه , 2 مرداد 1403 - 16:01

جناب آقای مهندس مصلح جز خوبان خودرو سازی ایران با سواد و سوار کار

پویا سه شنبه , 2 مرداد 1403 - 16:47

نیما مصلح تمام گلوگاههای تولید به خوبی میشناس و جز قدیمی های گروه خودرو سازی سایپا و راه نجات این کشتی به گل نشسته فقط مدیران قدیمی و با سواد مثل جناب مصلح می باشند چون فردی با سواد و محترم و جز کسانی است که خودرو سازی زیرو رو کرده چه ایران خودرو چه سایپا تجربه زیادی دارند ان شالله افراد کننده مثل ایشان سکان خودرو سازی به دست بگیرند

ماهان سه شنبه , 2 مرداد 1403 - 21:23

چرا مصلح الدین سعدی شیرازی را به دولت چهاردهم ربط می دهید؟! چرا تصور کرده اید هرکسی که کمی تجربه در خودروسازی داشت و اهل عرقیجاتِ گیاهی بود و اهل نماز و روزه هم نبود، در دولت 14 به مناصب بالا خواهد رسید؟!
چرا تصور کرده اید هرکسی که سالها سربازی و نوکریِ جنتلمن های جاده مخصوص را کرده و سالها تنها هنرش این بوده که حافظ منافعِ آنها در کیلومتر 14 و 15 جاده مخصوص باشد، در دولت 14 در راس صنعت خودرو قرار خواهد گرفت؟!
خواهشا از این صحبتها نفرمایید!
خواهشا کلاس دولت 14 را در این حد پایین نیاورید.
آن دولت قبل (13) بود که کلاس خودروسازی را پایین آورد و اربابِ درجه سه مصلح الدین سعدی شیرازی را به توصیه قلعه مستحکم، در حلقه مدیریت کیلومتر14 قرار داد که همو، ایشان را با زحمت زیاد “نیرو” بخشید !
جالب تر اینکه هردویِ این بزرگواران و وزنه های صنعت خودرو ! ، از سربازان و مریدانِ حضرت سلیمان هستند که هر سه، معتقد به یک آیین هستند و هم مشربِ یکدیگر !
پس باز هم خواهش می کنیم که برای حفظ منافع جنتلمن های جاده مخصوص، از اینگونه افراد، بُت نسازید و از قاعده سنگ مفت و گنجشک مفت استفاده نکنید، زیرا تا زمانی که افراد با سواد و سالم و مدیر و متخصص و متعهد و مسلط به صنعت خودرو وجود دارند، قاعدتا برای پیشرفت واقعی صنعت خودرو باید از آنها استفاده کرد.

هادی چهارشنبه , 3 مرداد 1403 - 14:26

خیلی می سوزی انگار ؟
چی شده منافع خودت به خطر افتاده یا اربابات ؟
جنتلمن ها بیان نون و بوقلمونتون آجر میشه نه ؟
دیگه لفت و لیس تعطیل !

اژدرزاپاتا چهارشنبه , 3 مرداد 1403 - 16:29

فکری ،به حال خویش کن از مشخصات بارزرو جنلتــــــــــــــــــــــــــــــــــتمن جاده مخصــــــــــــــــــــــــــــــوص خیلی حساب کرده بودی الان هم با امیددولت 14 و کارگروه به دنبال قدرت انشالله یک شرکت هم قسمت شما میشه جناب فساد ستیززززززززززززززززززززززززززززززززززز

هادی پنجشنبه , 4 مرداد 1403 - 7:32

به قول معجزه هزاره اتون آب و بریز همونجایی که …..

محسن سه شنبه , 2 مرداد 1403 - 21:28

نیما مصلح هم مدیر توانمندی هست و هم انسان بسیار شریف و پاکدست، ایشان را از سالهای گذشته میشناسم، بسیار آدم متعهد، توانمند، باتدبیر، باهوش و مقید به رعایت حق الناس و حفظ بیت المال هست.
بخدا اگر مدیران کشور همه مثل ایشون بودن مملکت گلستان میشد. از خدا براشون بهترینها رو آرزو میکنم.
البته چشم حسود و بخیل و تنگ نظر و نامرد و…کور بشه!

محسن سه شنبه , 2 مرداد 1403 - 22:15

ماهان جان
متاسفانه تو مملکت ما مدیران توانمند چند دسته شدند.
یکسری که اینقدر بی معرفتی و باندبازی و رفیق بازی و کوتوله پروری دیدن آخرش ول کردن مملکت و رفتن اونور آب
یکسری دیگه گوشه گیر شدن و به عنوان کارشناس محدود شدید شدن، البته شرکت و تبدیل کردن به پاتوق کارهای بیرونیشون، دلالی ملک و دلارو ماشین و ساخت برج و خرید و فروش زمین و حواله خودرو و…
یکسری دیگه هم سفره دزدا شدن و توپول دارن از نون کثیف و آلوده تو این دنیا به اصطلاح فیض میبرن و معلوم نیست که وقتی داره چپاول میکنن زن و بچشون کجا هستند و چکار دارن میکنن.
یکسریا هم سرشونو انداختن پایین و پاک و صادق و متعهدانه و مجاهدانه و باتدبیر دارن تلاش میکنن برای آبادانی مملکت اون دسته دزدا نمیزارن، شروع به سمپاشی و لجن پراکنی و فرافکنی میکنن، چرا؟چون این دسته از آدمها نمیزارن دزدی هاشون راحت انجام بدن
البته یکسری آدم نماها که به اصطلاح مدیر خودشونو معرفی میکنن، شاخصه های ظاهری خاصی دارن که شامل پینه پیشانی، تسبیح، پیراهن یقه بسته، یک جلد قرآن و مفاتیح روی میزشونه و شاخصه باطنی هم که دقیقا عین کلمه منافق برازندشونه، بجای کارکردن فقط دنبال سمپاشی، پرونده سازی لابی گری و… هستن اونم فقط برای دوزار حقوق و ماموریت و دستور دادن به چهارتا کارگر بدبخت، از هیچ کاری هم کم نمیزارن! هرکاااری!
جالبه وقتی هرکاری که میکنن، هیچکسی هیچ کاری هم باهاشون نداره، چون به اسم دین و خدا و امام و ولایت و رهبری خودشونو قایم میکنن.
خدا بداد مردم ایران برسه با این دسته جانوران!
منافقین از کفار هم بدترند! (امام خمینی قده سره الشریف)

همکار شنبه , 6 مرداد 1403 - 4:42

من به تجربه بهم ثابت شده اون مدیری که مبادرت به بستن یقه و مثلاً ارتباط با بالا دستی هست و … کاملا در حال ریا و تزویر هست و نه کار بلدن و شخصیت درست و سالمی دارند و در زمان تیموری متاسفانه در سایپا قارچ وار رشد کردند خصوصا در شرکت های درجه 2 و 3 مثل فنرسازی زر و …که اتفاقا اصلا سابقه مدیریت هم نداشتند چه برسه به مدیر عاملی.

یحیی شنبه , 6 مرداد 1403 - 15:31

اتفاقا جناب دکتر حیدری اهل ریا نیست و فقط سابقه و کار آمدی ایشونه که چرخهای این شرکتو به چرخش درآورده و تولید رو به ۱۲ هزار تن رسونده

مبتکر شنبه , 6 مرداد 1403 - 20:51

هدف ایشون افزایش تولید و کمک به گروه نیست چون کمک به گروه به قیمت نابودی تجهیزات و نیروی انسانی عملا خیانت به گروه هست این آمار هم صرفا از جاه طلبی نشات میگیره و اینکه مدیر عامل بعدی با مخروبه و یک مشت پرسنل و کارگر آسیب دیده روبرو بشه. وگرنه مدیر عامل قبلی 50 درصد افزایش تولید رو رقم زد و ایشون شاید 30 درصد.

زر شنبه , 6 مرداد 1403 - 20:52

سابقه؟؟؟!!!! کدوم سابقه ؟؟؟؟؟

هادیان سه شنبه , 2 مرداد 1403 - 22:40

آقای مهندس مصلح یک مهندس واقعی و مدیر موفق میباشند.
ایشان به مسائل خودرو کاملا آشنا میباشد.
حیف که در رده های بالاتر ایشان قرار ندارد.

شهاب چهارشنبه , 3 مرداد 1403 - 8:01

جناب ماهان زمان مهندس سلیمانی زیان انباشته سایپا ۲۴هزار میلیارد بوده یعنی از اول تاسیس سایپا زمان تیموری شده ۴۸هزار میلیارد حداقل اینها مدیران قدیمی خودرو سازی هستن کار بلدن نه مثل تیموری که آش و با جایش برد و الا میراثش شده نبودن پول و بدهی بانکی تیموری حداقل دزد نیستن حداقل کار بلد مصلح

hassan چهارشنبه , 3 مرداد 1403 - 9:58

جناب مصلح با كد” 500ميليارد هزينه سمند شد” داره تيكه ميندازه . خودش ذوب در تيم نجم الدين است. حالا يكي بپرسه شما كه ساليان درازي توي سايپا همه كاره بوديد ,كو پلتفرم يا موتور و گيربكس بروز در خودروهاي سايپا؟ كو موتور و گيربكس بروز در وانت نيسان؟ شما توي سايپا هم سمند را نقد كرديد ولي خودتون چي جايگزين داشتيد. تيم نجم الدين كارگرهاي مدعي مديريت هستند و توسعه بلد نيستند.

hassan چهارشنبه , 3 مرداد 1403 - 12:43

تيم نجم الدين لقمه آماده ميخواد توليد كنه. توسعه توليد , مهندسي و تحقيق و توسعه به گروه خون اينا نمي خوره. workshop manager
تيموري و توسلي مهر كه كلا اهل اين محل نيستند سياسي بازي و پرونده سازي را خوب بلدند.

باراد پنجشنبه , 4 مرداد 1403 - 21:03

مهندس مصلح انسانی شریف پاکدست و فنی و به راستی که یک مهندس واقعی ست .‌واقعا واقعا ما مدیرانی در اندازه ی ایشان بسیار کم داریم ای کاش ایشان مسئولیت بگیرند ..و مدیران متخصص و دلسوز را مانند خودش بکار بگیرد و لمپنیسم و حرف مفت زنی و خود مدیر خوانده های پشمکی و رانتی که مدتهاست در این صنعت فاجعه آفریده اند کنار بروند.

پاکدست جمعه , 5 مرداد 1403 - 17:37

سلام
اقای مصلح انسان سالم و پاکدستی هستش زمانیکه در شرکت مگاموتور باند مافیایی موجود در مگا ایشان را بر کنار کرد.

سامان شنبه , 6 مرداد 1403 - 16:56

جناب آقای دکتر حیدری عزیز مدیر عامل شرکت فنر سازی زر ما کارگران شرکت قدر دان زحمات جنابعالی هستیم و اجازه نمیدیم که یاوه گویی تعدادی انگشت شمار از افراد معاند و مخالف سیستم مدیریت جنابعالی باعث ایجاد خلل در سیستم شرکت بشه و همه جوره پای شما هستیم

زذ شنبه , 6 مرداد 1403 - 17:33

مدیر عاملی که طی دو سال هیچ نظر سنجی نه در خصوص کیفیت غذا نه بیمه نه سرویس نه غیر نقدی انجام نداده و با اخراج نمایندگان کارگری بدلیل نقد سازنده و منزوی کردن افراد آزاده و … کاهش بهره وری و …
واقعا حمایت لازم داره
شاید هم خودت داری از خودت حمایت میکنی
تمام افراد خود فروخته که باعث زمینه سازی چنین ظلمی شدندبعد از رفتن مدیر عامل دیدن دارند.

حسن یکشنبه , 7 مرداد 1403 - 14:01

آقایی که هویت مشخصی نداری، ما کارگران خود فروخته نیستیم ، فریب خورده شمایید که تمام موفقیت‌های شرکت فنرسازی زر را نادیده گرفتید و تکلیف خودت را هم نمی دانی ،فقط میخواهی بدون هیچ دلیل و مدرکی که دوستان فرمودند یاوه گویی بیش نیست ، با نطرات شوم دیگران را تخریب کنید.
یاساشین فنرسازی، یاساشین دکتر حیدری

شهریار شنبه , 6 مرداد 1403 - 19:09

جناب آقای سامان محترم. جنابعالی با چه پشتوانه حمایت کننده ای منتقدان شرکت فنر سازی زر را مشتی یاوه گو و معاند فرض میکنید .چرا منتقدان شرکت فنر سازی زر باید بمیرند تا شما بتوانید باخیال راحت به قدرت خود ادامه دهید . چرا منطق شما این است که کسی که نقد میکند. یاوه گو هست.درست است که منتقدان شرکت فنر سازی زر کارکنان و کارگران هستند .و مثل آقای حیدری حمایت کننده ندارد. ولی هیچ وقت فراموش نکن که ما خدا را داریم .که برای ما کافی است.

حسن محمدی شنبه , 6 مرداد 1403 - 21:45

جناب آقای دکتر حیدری ، من هم از کارگران شرکت فنرسازی زر هستم ، من عاشق مدیریت و کارکردن با دکتر حیدری هستم ، چون واقعا کسی که تلاش کند نتیجه را به او میده و آدم هایی که بیکار و مفت خور هستن در سیستم حیدری جایی ندارن، مجبور هستن دست به رفتارهای غیر اخلاقی بزنن ، به امید موفقیت شرکت فنرسازی زر با مدیران لایق حال و حاضر و کارگران فهیم

کارگر زر یکشنبه , 7 مرداد 1403 - 13:44

دقیقا همه چی رو برعکس گفتی آدم دست نشانده …

محمد یکشنبه , 7 مرداد 1403 - 11:32

با سلام خدمت سایت عالی خط بازار، مرسی که انعکاس صدای ما شدید،، ما در شرکت سیکو واقعا روزهای سختی رو می‌گذرانیم ،، با مدیریت افتضاح برخی آقایان ، واقعا باید تاسف خورد از این بابت ، این همه پول سرازیر میشه به شرکت از پروژه های مختلف ، ولی ذره ای به رفاه کارمندان این شرکت اضافه نمیشه،،

سعید یکشنبه , 7 مرداد 1403 - 15:58

امیدوارم در دولت جدید ، ریشه مدیران بی تدبیر و بی سواد کنده شود ،، که با بی تدبیری چرخه حرکت را کند که نه ، از حرکت وا داشته است.

همدرد یکشنبه , 7 مرداد 1403 - 16:23

وضعیت اما شرکت‌هایی که مدیران عاملش منتخب مدیر عامل قبلی گروه بوده همینه . مشابه ایندامین . آذین . سیکو . فنرسازی زر و … بعضی شرکت ها بدتر هم هستند .

سید یکشنبه , 7 مرداد 1403 - 21:35

آقا به داد وضعیت پرسنل شرکت سایپا شیشه برسید، این چه وضع مدیریت است ،

محسن یکشنبه , 7 مرداد 1403 - 21:39

شرکت سایپا آذین وضعیت خیلی بدی دارد،، مدیریت افتضاح،، مدیریت مالی افتضاح ،،

رضا یکشنبه , 7 مرداد 1403 - 22:41

علی ای حال به نظر می رسد دوران غریب در صنعت خودروسازی به زودی آغاز خواهد شد و شاهد تغییرات در سطوح مختلف ، مدیریتی و بنگاه داری خواهیم بود، ما کارگران شرکت قالب های صنعتی سایپا امیدوار هستیم که این اتفاق در این شرکت و برای آقای مومنی بیفتد ، که شاید روی خوشی ببینند کارگران و کارمندان زحمت کش شرکت،، به امید روز های روشن

سعید دوشنبه , 8 مرداد 1403 - 16:08

هیچ چیزی برای فرمانبران و زیردستان آنقدر باعث دلسردی و دلسوختگی از کار نمی شود که داشتن یک مدیر سست عنصر و دو دل و دورو،، این وضعیت ما کارگران و کارمندان در شرکت قالب ها است،، هیچکدام از کارمندان رقبتی به کار کردن ندارن، چون دیده نمی‌شوند ، چون مدیران ارشد شرکت با رهبری آقای مومنی فقط به فکر جمع کردن قدرت و لابی و جیب خود را پور کردن هستند،، امیدوارم اتفاق های خوبی در شرکت بیفتد،، امیدوارم گروه سایپا بیشتر به انتخاب مدیرعامل دقت کند و هرکسی رو به عنوان مدیر عامل بالای سر این کارگران زحمت کش نگذارد، به امید روز های خوب برای شرکت قالب ها،، البته با مدیریت جدید

سعید دوشنبه , 8 مرداد 1403 - 16:09

عطش قدرت، خطرناک ترین صفت یک مدیر است،، این صفت دقیقا در شرکت قالب ها وجود دارد، که فقط به قدرت فکر میکنن و نیاز زیردستان ذره ای برایشان اهمیت ندارد ، امیدوارم نفراتی در شرکت قالب ها به قدرت برسند که بیشتر از جمع کردن قدرت به فکر زیردستان و رفاه حال کارگران باشند

رضا چهارشنبه , 10 مرداد 1403 - 22:41