قابل توجه وزیر جدید صمت؛

انجمن قطعه سازی در سراشیبی افول/علی آبادی مراقب کدخدای پرونده دار قطعه سازی باشد

همزمان با تشدید حواشی و کاهش اعتبار برخی از اعضای مطرح انجمن، انتظار می رفت گردانندگان اصلی فکر اساسی برای بازمهندسی وجه این نهاد غیردولتی و البته شبه سیاسی کنند. ولی دخالت کدخدای پرونده دار قطعه سازی سبب بروز اتفاقات ناامیدکننده شد.
کد خبر : 55709
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱

به گزارش خط بازار؛ “انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو” یکی از مجموعه های موثر و خوشنام در صنعت خودروسازی است. این انجمن که دارای اعضای قدرتمند و مطرحی در قطعه سازی می باشد، طی چند سال اخیر با فرازونشیب های زیادی همراه بوده است. هرچند که در اواخر دهه 90 شمسی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو از قدرت چشم گیر و موثری در تنظیم مناسبات بین قطعه سازان و خودروسازان و دولت برخوردار بود ولی با آغاز دستگیری و احضار برخی از اعضای شاخص دوران درخشان این انجمن متوقف شد.

در چنین شرایطی همزمان با تشدید حواشی و کاهش اعتبار برخی از اعضای مطرح انجمن، انتظار می رفت گردانندگان اصلی فکر اساسی برای بازمهندسی وجه این نهاد غیردولتی و البته شبه سیاسی کنند. ولی دخالت کدخدای پرونده دار قطعه سازی سبب بروز اتفاقات ناامیدکننده شد. اتفاقاتی که نه تنها اعتبار انجمن را بهبود نداد بلکه حواشی را بیشتر نمود.

انتخاب منصور منصوری به عنوان دبیر انجمن یکی از “شاز”ترین و “عجیب” ترین تصمیمات اعضای انجمن قطعه سازی بود. منصوری که از مدیران سابق ساپکو بود در حالی در این انجمن مسئولیت به عهده گرفته که هنوز تکلیف پرونده وی در دادگاه برای افکار عمومی مشخص نیست. هنوز برای افکار عمومی این سوال مطرح است که وی از اتهامات خود تبرئه شده و یا هنوز پرونده به نتیجه نرسیده است.

آیا خوشنام تر و بهتر از منصوری برای دبیری انجمن وجود نداشت؟ آن هم انجمنی که چهره ش به دلیل برخی دستگیری اعضا و حواشی پیرامون آن به شدت تضعیف شده و برخی دیگر از قطعه سازان پرونده دار در هیئت مدیره این انجمن حضور دارند.

مجموع این تصمیمات و بروز برخی اختلافات سبب شده انجمن قطعه سازی از دوران اوج خود فاصله بگیرد و در سراشیبی قرار بگیرد. دورانی که در آن ظاهرا دیگر خبری از جنب و جوش اعضا در صحنه عمومی صنعت خودرو وجود ندارد و به نوعی سیاست حرکت چراغ خاموش در پیش گرفته شده است. بررسی ابتدایی سایت رسمی انجمن قطعه سازی به خوبی بیانگر دوران رکود و رخوت در این انجمن است. جالب اینجا است که بعد از گذشت چند ماه از انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره، هنوز اسامی اعضای جدید هیئت مدیره روی سایت بروزرسانی نشده است.

 

 

بررسی ها نشان می دهد این شرایط حاصل تک روی و خودخواهی برخی از افراد پرونده دار پشت صحنه است چرا که غالب اعضای انجمن افراد سالم، خوشنام و صنعتگر موفق در عرصه خودروسازی می باشند. متاسفانه این افراد قلیل با برجسته کردن برخی از به دنبال مظلوم نمایی و تطهیر خود هستند و سود خود را در قاچاق سازمان یافته می بینند و به دنبال تسری بدنامی خود به یک انجمن قدیمی و خوشنام هستند.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

گرگانی یکشنبه , 28 خرداد 1402 - 23:48

علی آبادی؟؟؟؟؟؟؟؟تاریخ خواهد نوشت ارتقا سلطان آبادی چه اشتباه بزرگی بوده. اگر قصد بر هم زدن اوضاع و متشنج کردن شرایط را دارید از یک سلطان آبادی در پستهای بالا استفا ده کنید نتیجه را به وضوح خواهید دید.نمونه بارزش نماینده رد صلاحیت شده ادوار ان خطه که چه ها که نکرد البته جای مهر بزرگی هم بر پیشانی داشت.
نظام و انقلاب ما خوب است آدم کاردان کم داریم و هر که دیدم یه نوعی سهمش را از انقلاب خواسته برای خودش و خانوادش

حامی دوشنبه , 29 خرداد 1402 - 18:20

روزهای روشن نزدیک است

سرباز جان بر کف وطنم سه شنبه , 30 خرداد 1402 - 0:19

خیلی مواظب خودت باش
حتما شارژت نکرده که اینطوری نوشتی