امضای تفاهم نامه همکاری بین گروه سایپا و بانک ملت

با هدف تامین نقدینگی لازم برای تکمیل هرچه سریعتر خودروهای ناقص گروه سایپا و پاسخ به معوقات زنجیره تامین سایپا، ‌تفاهم نامه سه جانبه ای بین شرکت های سایپا، سازه گستر سایپا و بانک ملت امضا شد.
کد خبر : 27753
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

به گزارش خط بازار، در جلسه امضای این تفاهم نامه مشترک، محمدعلی تیموری، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا و رضا دولت آبادی، مدیرعامل بانک ملت و مدیران ارشد دو مجموعه، پیرامون راه های افزایش همکاری و تعامل بیشتر دو مجموعه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

امضای تفاهم نامه همکاری بین گروه سایپا و بانک ملت

در این تفاهم نامه همکاری طرفین در حوزه های بانکی، تامین سرمایه، صرافی و موارد بیمه ای مطرح شد و در گام نخست، به منظور بهره مندی از منابع مالی بانک ملت در بازپرداخت مطالبات زنجیره تامین گروه خودروسازی سایپا، تفاهم نامه سه جانبه ای به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه، سازه گستر سایپا موظف شد تا سقف هزار و 500 میلیارد تومان و بر اساس مطالبات 120روزه شرکت های زنجیره تامین و قطعه سازان همکار گروه سایپا، با معرفی شرکت های قطعه ساز به صورت مستقیم، از این تسهیلات استفاده کند. تمامی مبلغ مورد تفاهم به صورت مستقیم به حساب شرکت های قطعه ساز و زنجیره تامین گروه سایپا پرداخت خواهد شد.

گفتنی است، یکی از برنامه های اصلی تیم جدید مدیریتی گروه سایپا، تکمیل خودروهای ناقص و کاهش هر چه سریع تر خودروهای کف پارکینگ در راستای تاکید وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت است.

منبع : سایپا نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کارگر سه شنبه , 5 بهمن 1400 - 8:32

تلاشهای جناب آقای مهندس تیموری در جذب نقدینگی قابل تقدیر و تشکر است.
اما با این تفاهم نامه به نظر میرسه احتمال دارد حسابهای سایپا خالی می باشد که مدیریت جدید جهت تامین دستمزد کارکنان و یا تامین قطعات ناقص دست به دامن بانک ملت شده است.
به نظر من باید سازمان بازرسی کل کشور به این مساله ورود کند و بدهی های قبل شرکت و زیرمجموعه های اون رو حسابرسی کند تا ببیند مدیریت قبلی چرا اینقدر زیان انباشته به وجود آورده.
انفصال برخی از مدیران قبلی بصورت ناگهانی یک کار مدیریتی بود که زیردستان ایشون نتوانند سند سازی کرده و مستندات تخلفات رو اگر وجود دارد از بین ببرن.
هر کس در این خودروسازان ورود کرده باشد میداند که الان مدیران انتصابی برخی از قبل در زیر گروه های سایپا شدیدا دنبال مستند سازی برای هزینه های غیر منطقی خود می باشند که در زمان ایشان و با حمایت ایشان انجام داده اند. که در لیست زیر برخی از آنها وجود دارد
-هزینه های خرید قطعه بصورت قیمت حداکثری که منافع خودشان را در آن لحاظ کرده اند
– هزینه های افت تولید
– هزینه های تامین ابزار
-هزینه های تعمیرات
– هزینه نیمه کاره رها کردن راه اندازی خطوط تولید خریداری شده در مدیریتهای قبلی
– هزینه تعمیرات ساختمانی
که مطمئنیم با روشهای حسابداری اکثر این هزینه ها رو در مخفی میکنن و مثلا ارزش داراییهای ثابت رو بالا میبرن.
از سایت خط بازار در پوشش خبرهای سایپا تقدیر و تشکر میکنیم