سیاسی ترین و بحرانی ترین شرکت گروه سایپا همین شرکت مگاموتور هست زیرا مدیرعامل خوش اخلاقش تخصص و اطلاعات فنی لازم و کافی را برای مدیریت این شرکت تخصصی ندارد و از طرفی تیم مدیریتش هم ناتوان در افزایش تولید و کاهش توقفات تولید و… می باشد.
مگاموتور محل جولان سیاسیون شده است و در محفل های خصوصی خود می گویند مهندس شیخ زاده هم توان تغییر در مگاموتور را ندارد و هیچ تغییری در مدیرعامل و تیم مدیریتی مگاموتور رخ نمی دهد.
اقدام ضد رهبری قطعه سازان/خودروسازی گاو شیرده سیاسیون
به گزارش خط بازار؛ روز گذشته همزمان با فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر استفاد از ظرفیت های بخش خصوصی، برخی از قطعه سازان طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار توقف خصوصی سازی در ایران خودرو شدند.
این نامه در حالی ارسال شده که جامعه قطعه سازان چند ماه قبل در یک همایش چند صد نفری متشکل از تمام قطعه سازان بزرگ و موثر موافقت خود با واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی را اعلام کردند.
طبق اخبار رسیده به خط بازار چند روز قبل از تنظیم این نامه، جلسه ای با حضور قطعه سازان بزرگ و پرونده ساز عظیم برگزار می شود که احتمالا بی ربط به نامه مذکور نیست. اینکه در این جلسه وعده خاصی به برخی قطعه سازان داده شده یا نه جای سوال و شفاف سازی است.
مدیریت ایران خودرو طی چند سال اخیر در یک سراشیبی زیانده قرار گرفته که خسارت های فراوانی را به اعتبار دولت ها و سرمایه های مردم وارد کرده است. «دخالت زیانده دولت ها» در مدیریت این شرکت ریشه همه ناکارآمدی ها است. موضوعی که صدای همه را درآورده و سران کشور را به سمت خصوصی سازی کشانده است.
وضعیت کنونی ایران خودرو مطلوب هیچ کس به غیر از سیاسیون باندباز و کاسبان دلاری نیست. شرط لازم برای رهایی از این مصیب واگذاری مدیریت این شرکت به صاحبان سهام است.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خصوصی سازی ، خط بازار ، قطعه سازان ، مدیرعامل ایران خودرو ، مدیریت ایران خودرو ، واگذاری ایران خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
صاحبان سهام که خود نقش اعظمی در قطعه سازی و این وضعیت بی کیفیتی محصولات هستند چگونه و با کدام قانون می توانند مال خودروسازی شوند؟ سابقه عملکرد کروز کاملا مشخص است. فارغ از مباحث سیاسی این شرکت، گروه بهمن که مالکیت صد درصدی آن متعلق به کروز است عملکرد این شرکت رانشان می دهد. خودروهای چینی بی کیفیتی که قیمت آن ۳ برابر در کشورهای همسایه است این موضوع را اثبات مینماید
صورتهای مالی شش ماهه گروه بهمن که به تایید حسابرس نیز رسیده است، نشان میدهد این شرکت بورسی طی این مدت، بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی جاری و بیش از ۳۸ میلیارد تومان هم بدهی غیرجاری داشته است که در مجموع، رقم بدهیهای گروه بهمن از ابتدای امسال تا پایان تابستان به بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به پایان سال قبل، افزایش ۲۸ درصدی دارد.
کشاورز با این دست فرمان، ایران خوردرو را میخواهد؟
برآیند آمار و ارقام مذکور در صورتهای مالی گروه بهمن از روند منفی مدیریتی در این شرکت حکایت دارد، شرکتی که تحت مالکیت، نفوذ و سهامداری گروه جنجالی به نام قطعه سازی کروز و در راس آن، حمید کشاورز توچایی قرار دارد. قطعه سازی که طی این سالها با روشهای خاص، به دنبال افزایش مالکیت و سهامداری در بهمن خودرو و ایران خودرو بوده است تا بتواند مالکیت و مدیریت این شرکتهای خودرویی و بورسی را در اختیار داشته باشد. اهدافی که حواشی متعددی را هم به دنبال داشته و همچنان دعوای بسیاری بر سر حضور کروز در ایران خودرو و افزایش صندلیهای هیئت مدیره کروز در این شرکت خودرویی است.
بنابراین، بر همگان روشن است که کروز و گروه بهمن از یکدیگر جدا نیستند و در راس هر دو، نام حمید کشاورز را میبینیم. در نتیجه با توجه به کارنامه ضعیف گروه بهمن در خلق زیان خالص، افزایش بدهیها و کاهش سوددهی، این سوال مطرح است که تصمیم گیران در دولت و وزارت صمت چگونه اجازه میدهند، ایران خودرو، شرکتی که با مشکلات عدیدهای دست و پنجه نرم میکند، به دست کروز و افرادی بیفتد که نتیجه مدیریتی آن ها، به زیان دهی میلیاردی، کاهش سوددهی و افزایش هزینههای مالی منجر شده است؟!
باشه تو راست میگی
بمونه دست همین افراد بی لیاقت که ایرانخودرو رو به خاک سیاه نشوندند تا تو و امثال تو بچاپن و بخورن و ببرن ….
چقدر راحت تهمت میزنید به هم دیگه
برادر تو دیدی که این بنده خدا آقا یا خانم مجاهد داره میچاپه و میخوره چرا کثافت کاری دیگران به گردن منتقدی که داره درست مواردی رو بیان میکنه خراب میشه
شرکت معظم آپکو بی دلیل منحل شد
وقتی مدیر عامل خودروسازی با پول شرکت به دبی میره و بعد هم حتما حق ماموریت میگیره و هیچ کس هم نظارتی روی کار نمیکنه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۷