سلام سلام سلام؛
در مورد بند آخر خبر جا دارد مطالبی عرض شود البته انتظار انتشار ندارم چرا که به نظر می رسد دانسته و یا نادانسته با عزیزانی که در ادامه اشاره می شود ارتباط حسنه دارید و بسیار پای درد دلشان می نشینید.
آفتی که منجر شده است امروزه حال صنعت خودرو خوب نباشد و در خودروسازی ما هر تکانه خارجی تیراژ تولید را نوسان دهد، کیفیت افول کند و شرکت ها تبدیل به بنگاههای تولید زیان شوند … رشد قارچ گونه قطعه بازی و دلالی طی دهه های گذشته است. واسطه گری به دلیل سودهای هنگفت و بسیار کم زحمت بر مذاق بسیاری شیرین آمده و بیش از یک دهه بر همین روال و منوال تاختند. پرونده های قضایی که در دادسراها مفتوح بوده و برخی منجر به صدور و اجرای حکم شده است گواه این مطلب است.
این واسطه های پرطمطراق و متمول با هر ابزار و ترفندی مانع از حضور، بروز، رشد و نمو تولید کنندگان واقعی در صنعت شده اند .
سوال اینجاست ، پای کدام قطعه ساز و تولید کننده واقعی به دادسرا کشیده شده است ؟ به جرات می توان گفت هیچکدام هر پرونده ای که تشکیل شده برای شرکت پرآوازه ای بوده که به نام ساخت داخل قطعه وارد و سالانه میلیون ها دلار ارز از کشور خارج با کیفیتی که اینجا مجالش نیست خارج می نموده است.
عزم خودروساز بر حذف واسطه گری و شریان دلالی امری مبارک و مقدس است که باعث شده است تا
۱- در شرایط تورمی، بهای تمام شده محصولات روند نزولی در پیش بگیرند « صورتهای مالی مطالعه شود که موید افزایش حاشیه فروش سایپا و ایران خودرو علیرغم ثابت ماندن قیمت های فروش است»
۲- روند خروج ارز از کشور کاهش یابد
۳- شرکت های تولید کننده واقعی به دلیل از بین رفتن دلالی، واسطه گریو زد و بندهای آنها مجال ایفای نقش پیدا کرده و در زنجیره تامین ورود کنند
۴- ساخت داخل واقعی و توسعه تولید داخل در دستور کار شرکت های قطعه ساز و نه قطعه باز قرار گیرد
۵- پروژه های متعدد جایگزینی دلال با قطعه ساز تعریف و اجرایی گردند.
۶- تبدیل قطعه بازی به قطعه سازی در زنجیره تامین سرعت بگیرد
علی ایحال
متن خبر موید این است که ظاهراً پای درد دل عزیزی نشسته اید که اخیرا دستش از سودهای نجومی دلالی و قطعه بازی کوتاه شده است.
سال گذشته در چنین مواقعی چون جلوی واسطه گری عزیزی گرفته شد، در مصاحبه ای فرمودند با خلاصه این مضمون که «تا پایان سال پرچم چین بر سر در سایپا و ایران خودرو نصب خواهد شد و دیگر چیزی به نام قطعه سازی در ایران نخواهیم داشت،کارگر ایرانی باید بیکار شود تا کارگر چینی سرکار برود» امروز سراغی از ایشان بگیرید می بینید که حذف از چرخه واسطه گری ایشان را ترغیب نمود قطعه را به معنای واقعی کلمه ساخت داخل کند، پرچمی غیر از پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر سر در سایپا نصب نشد، قطعه سازی هم باقی ماند، کارگر بیشتری در ایران مشغول شدند و فقط واسطه گری کاهش یافت
یاحق
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2