واردات خودرو باید آزاد بشه با نعرفه 0%0%0%0%0%0%0%0%0%0%0%0%0%0%0%0%
پشت پرده مخالفت برخی نمایندگان با واگذاری ایران خودرو
به گزارش خط بازار؛ یک کارشناس مطلع در مورد پشت صحنه مخالفت برخی نمایندگان مجلس با نقش بخش خصوصی در ایران خودرو گفت: برخلاف آنچه بعضا در برخی رسانه ها یا از زبان تعداد اندکی از نمایندگان مجلس بیان می شود، مدیریت جدید در ایران خودرو، قانونی و با تمام توان مشغول اصلاح رویه ها در مسیر تولید خودرو با کیفیت برای مردم می باشد و اظهارات ضد ونقیض، مانع از اهتمام کارکنان و مدیران ایران خودرو بر آنچه که وعده داده شده،مبنی بر اینکه در یک زمان بندی مطلوب کیفیت محصولات تولیدی بزرگترین بنگاه خودروسازی ایران را ارتقا خواهند داد تا محصولاتی را در شان مردم ایران راهی بازار کنند، نخواهد شد.
وی افزود: آنچه که از تریبون مجلس توسط عده ای محدود اما با صدای بعضا بلند و پرتکرار به عنوان مخالفت با اداره ایران خودرو توسط بخش خصوصی سهامدار مطرح می شود، صرفا یک درخواست خلاف قانون بوده که از سوی مراجع رسمی کشوردر قوای سه گانه بارها مردود اعلام شده و جهت اطلاع افکارعمومی بویژه سهامداران مردمی این شرکت هیچ گونه شک و شبهی نداشته و اطمینان داشته باشید تغییری هم نخواهد کرد. اما قطعا استمرار این هیاهو بنظرمی رسد بیشتر می تواند جنبه حذف رانت یا مسائل شخصی داشته تا خیرخواهی مردم.
به گفته این کارشناس مطلع، قوانین ومقررات -اهتمام مستمر و موکد مقام معظم رهبری- رئیس جمهور و سایر سران قوا برحمایت همه جانبه از واگذاری امور به مردم است و به همین دلیل امسال نیز سال “رشد تولید با مشارکت مردم” نام نهاده شده علاوه بر آن موضع حاکمیت در مورد واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی نیز کاملا شفاف و قاطع اعلام شده است، اینکه عده ای با حمایت شبکه های افق و سه سیما با همراهی برخی رسانه هایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند علیه فعالیت بخش خصوصی در کشور و بویژه ایران خودرو تهمت پراکنی، تخریب، ادعا و اتهام یک طرفه، نشر اکاذیب می کنند نمی تواند گامی در راستای حل مشکلات مردم باشد بلکه قطعا اهداف دیگری دارد که برای عموم مشخص است.
او افزود: مخالفان واگذاری مدیریت ایران خودرو به سهامداران بخش خصوصی، همان طرفداران مداخله دولت در زندگی مردم از جمله حامی فیلترینگ تا دولتی شدن هم ارکان کشور هستند، البته با صدای بلند، پرخاش، تهمت و … اگرچه این خلاف مشی صریح و بارها اعلام شده مقامات ارشد کشور درتقویت بخش خصوصی، واگذاری مدیریت و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و نام گذاری سال جاری در رشد تولید با مشارکت مردم است.
این کارشناس گفت: سهامداران بخش خصوصی سی درصد سهام ایران خودرو را در اختیار داشته و ۲۰ میلیون ایرانی نیز سهامدار این شرکت هستند. ایران خودرو تنها در سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان زیان ثبت کرده و اکنون واگذاری مدیریت به بخش خصوصی تلاشی برای کاهش زیان، افزایش کیفیت و رضایت مشتری است. مانند همه کشورهای جهان تولید خودرو در دست بخش خصوصی باشد. جالب اینجاست مخالفان صرفا مخالف بخش خصوصی هستند نه توقف زیان و تاکنون حتی اعتراضی به این موضوع نداشته و برنامه ای هم ارائه نکرده اند اما فقط مخالف هستند.
منبع: چند ثانیه
برچسب ها :بخش خصوصی در ایران خودرو ، خط بازار ، خودروسازی ، نمایندگان مجلس
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
آقای پیرمحمدی
ما کارگرهای شرکت محور سازان از نحوه برخورد تیممنابع انسانی با پرسنل شکایت داریم. به بازرسی گفتیم اقدام نکرده.
چند دلیل دارد یکی اینکه برخی از ایننمایندگان اصلا سواد و تخصص صنعت خودرو سازی را ندارند و از روی نفهمی صحبت میکنند
یکی اینکه برخی از آنها فرزندان بیسواد خود را در آنجا هیات مدیره کرده اند و بخش خصوصی اینها را نمی خواهد مانند برخی هیات مدیره ای شرکت گسترش سرمایه گذاری
بعد هم اینکه منافع بسیاری در دولتی بودن آن است چرا که هرجا کسری باشد سر ریز میشود در ایرانخودرو و در نهایت روی کاغذ می نویسم ۱۰۰هزار میلیارد زیان براین با ورند کسی برای پاسخ گویی بازخواست نمیشود
اگر چند اختلاس گر ایران خودرو اعداممیشدند کار به اینجا نمی کشید
نهاد ناظر در آنجا خود دزد است و آنها که سالمند بیعرضه اند و وظیفه اصلی این بیغیرتها شناسایی افراد سالم و اخراج انهاست
دوستان و هموطنان عزیز باور بفرمائید راه علاج افزایش کیفیت ، در هر صنعتی واردات نیست بلکه راه افزایش کیفیت در شرکت ایران خودرو به شرح ذیل است :
1- ایجاد سرمایه گذاری مشترک با خودرو سازان مطرح جهان ( ترجیحآ ژاپنی ، اروپائی ف کره ای و …)
2- کاهش بهای تمام شده که مهمترین قلم اصلی آن مواد اولیه است ، باید با اصلاح روشهای خرید صحیح و حذف واسطه های دلال ها و مافیا و خرید و تهیه و تامین مواد اولیه باکیفیت از جهان آزاد با کیفیت مرغوب به جای مواد مشابه و مواد اولیه بی کیفیت چینی شود. در زمینه دستمزد می توان با ایجاد یک طرح تشویقی برای پرسنل بالای 20 تا 25 سال به اصلاح ساختار منابع انسانی اقدام نمود . در زمینه کنترل هزینه سربار تولید نیز برنامه ریزی در این خصوص می توان با یک مدیریت موثر در شرکت به اهداف رسید .
3- فروش ، ادغام و در غیر اینصورت با انحلال شرکتهای زیان ده و غیر ضروری می توان نسبت به اصلاح ساختار مالی و چابک سازی شرکت اهتمام ورزید.
4- در زمینه تامین و تدارک خرید مواد اولیه با عنایت به خرید های قطره چکانی و خرید از واسطه ها می توان با خرید های کلان و خرید از تولید کننده اصلی و با استفاده از ابزارهای مالی نوین نظیر انتشار اوراق مشارکت بلند مدت می توان درصد بسیار قابل توجهی از قیمت تمام شده کاذب خودرو را کاهش داد .
5- با ایجاد خصوصی سازی سایه قیمت گذاری غیر کارشناسی دستوری از بالای سر ایران خودرو کنار می رود و مکانیزم قیمت گذاری در بورس کالا و بر اثر عرضه و تقاضای بازار مشخص می شود.
6- اصلاح ساختار مالی بایستی از راه های 5 گانه فوق انجام پذیرد وگرنه اصلاح ساختار با مکانیزم تجدید ارزیابی یک واکسن بی خاصیت ( آب مقطر ) کوتاه مدت است که علاوه بر عدم درمان ساختار بیمار ایران خودرو ، تعداد سهام شناور شرکت در بازار زیاد می شود و هیچ آورده ای برای سهامدار ندارد.
7- حذف گلوگاه های تولید و حذف ادارات و پستهای زائد در شرکت ایران خودرو که از بسیاری از وزارتخانه های کشور عریض و طویل تر است به عوان یک ضرورت انکار ناپذیر است . بطوریکه تعداد تولید انجام شده در شرکت مطابق استاندارد های جهانی شود و نیروی مازاد بلا استفاده که در این شرکت حدود 8 برابر اساندارد جهانی است و حدود یک همت ماهانه به شرکت هزینه تحمیل می نماید باید مدیریت شود.
8 انشاالله امیدواریم در راستای خصوصی سازی واقعی که نمونه آن مورد توجه مجموعه نظام و سپردن کار به دست مرده و بخش خصوصی است که مطابق فرمایشات رهبری معظم انقلاب و همه دلسوزان کشور است . این شرکت الگوئی موفق برای ایجاد خصوصی سازی واقعی و در نهایت چابک سازی دولت باشد و امیدواریم کسری بودجه دولت با واگذاری سهام حداقلی دولت در ایران خودرو و ساپپا و سایر شرکتهائی که دولت اداره آنها را با سهم اندک در اختیار دارد ، مرتفع گردد.
هیچ کس مخالف خصوصی سازی نیست اما واگذاری به چه کسی؟
واگذاری به فرد حقیقی یا حقوقی دارای اهلیت نه کروز که پرونده تخلف 20 میلیون دلاری دارد؟
حدود 130 شرکت تو در تو درست شده باید همه این شرکت ها ادغام و ساختار بسیار گسترده گروه به معنای واقعی چابک گردد.
افراد توانمد و سالم در راس امور قرار گیرند.
نظام هماهنگ پرداخت حقوق و مزایا اجرا گردد.
این چه مدل خبر است؟؟!! یک کارشناس مطلع!! او افزود!! وی افزود!!! نظریات خودتون رو با این روش نشر ندید. شما عدم صداقتتون رو بارها ثابت کردید.
سلام خدمت مدیریت محترم خط بازار
ممنون بابت انعکاس انتقادات شما
شرایط بحرانی شرکت نیرو محرکه این شرکت رو در پایین ترین سطح ممکن قرار داده و نیازمند تغییرات اساسی در ترکیب هیئت مدیره و مدیر عامل این شرکت هست بنده با ۲۲سال سابقه خیلی خیلی نگران آینده این شرکت هستم البته اکثریت پرسنل شرکت از نحوه مدیریت این شرکت به هیچ عنوان رضایت ندارن …از شما تقاضا دارم این اخبار و گزارش رو از شرکت نیرو محرکه به مدیریت محترم ایران خودرو شرکت کروز برسونید.خدا خیرتون بده
متاسفانه با خبر شدم شرکت آپکو توسط هیات مدیره جدید ایران خودرو منحل و کارگران و کارکنان این شرکت شب عیدی دربدر و آواره شدن
مهم نیست که توسط چه کسانی این انحلال صورت گرفته مهم اینه که با منحل شدن این شرکت کلی کارگر و کارمند شب عیدی با خانواده هاشون بیچاره و در بدر شدن
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۹