افتخاری دیگر برای خوشنام ترین قطعه ساز کشور/قطعه سازی نیازمند یک رهبر دلسوز و فراجناحی است

سال هاست که قطعه سازی به دلیل دو دستگی انجمن ها، زدوبند برخی قطعه سازان و بی  عدالتی در روابط فیمابین قطعه سازان و خودروسازان نتوانسته به جایگاه اصلی خود در صنعت برسد. اگر نگوییم همه مشکلات ولی قطعا بخش قابل توجهی از مشکلات موجود در صنعت خودرو به دلیل همین مسائل است که نیازمند یک راهبرد جدید و نفس تازه می باشد. 
کد خبر : 40167
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱

به گزارش خط بازار؛ چند سالی است نام قطعه سازی چندان در بین اهل فن خوشنام نیست. متاسفانه به دلیل عملکرد برخی از شرکت های قطعه سازی وجه این صنعت خدشه دار شده است. پرونده شرکت های مختلف قطعه سازی مطرح در دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی، کیفیت پایین برخی قطعات خودرو و زد و بندهای پشت پرده برخی قطعه سازان در خودروسازی همگی از جمله عواملی هستند که در شکل گیری فضای منفی علیه قطعه سازان تاثیرگذار بوده است.

البته این به معنای آن نیست که تمامی قطعه سازان مسئله دار هستند بلکه بسیاری از این شرکت طی چند دهه اخیر توانسته اند با خوشنامی فعالیت کنند و سهم قابل توجهی را در صنعت، تولید و اشتغال ایفا نمایند. شرکت هایی که جایگاه بالایی در رشد صنعت و توسعه محصولات دانش بنیان در کشور برخوردارند.

در اثبات این مدعا همین بس که مهندس رضا رضایی، مالک هلدینگ آذین خودرو توانست علی رغم تمامی مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور از جمله تحریم، تورم و …. در روز صنعت معدن به عنوان واحد برتر صنعتی کشور در سال 1400 معرفی شود. افتخاری که حاصل چند دهه فعالیت سالم، بدون حاشیه، خستگی ناپذیر و رو به جلو بوده است.

 

 

نام رضایی در بین اهالی خودرو و مسئولان سیاست گذار به قدری مطرح است که همگان وی را به عنوان پدر قطعه سازی کشور می شناسند و همواره از خدمات ارزنده وی در تولید و اشتغال به نیکی یاد می کنند. حضور چنین افرادی در صنعت قطعه سازی یک نعمت کم نظیر است به ویژه در شرایطی کنونی که خودروسازی و قطعه سازی نیازمند یک اجماع ملی و حرکت منسجم به دور از تفرقه است.

سال هاست که قطعه سازی به دلیل دو دستگی انجمن ها، زدوبند برخی قطعه سازان و بی  عدالتی در روابط فیمابین قطعه سازان و خودروسازان نتوانسته به جایگاه اصلی خود در صنعت برسد. اگر نگوییم همه مشکلات ولی قطعا بخش قابل توجهی از مشکلات موجود در صنعت خودرو به دلیل همین مسائل است که نیازمند یک راهبرد جدید و نفس تازه می باشد.

قطعا آغاز چنین جریان تحول خواه جدید نیازمند یک راهبری دلسوز، مورد قبول و بدون حاشیه در صنعت خودروسازی است که شخصیت و عملکرد رضایی دارای این ویژگی می باشد. تشکیل یک نهاد فرادستی همچون مرکز ملی خودرو و یا هر عنوان دیگر با محوریت و راهبری رضایی و حمایت دستگاه های سیاستگذار و نظارتی می تواند نقطه عطفی در توسعه خودروسازی در کشور باشد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پرهام جمعه , 17 تیر 1401 - 23:45

فقط میتونم بگم
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
واقعا آقای دستمریزاد دارند 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 که خوشنام لقب گرفتند 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣