اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهادی صمت به مجلس

جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی که به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد با چند خبر مهم و یک حاشیه همراه بود.
کد خبر : 55356
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

به گزارش خط بازار؛ در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس نامه رئیس جمهور برای معرفی عباس علی‌آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را به شرح زیر قرائت کرد:

«در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بدین وسیله جناب آقای عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را به همراه مشخصات و سوابق و رؤس برنامه ایشان برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.»

همچنین نادری اعلام کرد به دلیل آنکه هنوز مراحل پایانی تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه نهایی نشده است، امروز لایحه برنامه تقدیم مجلس شورای اسلامی نخواهد شد.

احمد نادری اظهار کرد: طبق اعلام مسئولان دولت، با توجه به این‌که فرآیند تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه نهایی نشده است و مراحل پایانی آن را طی می‌کند، امروز لایحه برنامه هفتم به مجلس شورای اسلامی ارائه نمی‌شود و طبیعتا رئیس جمهور هم در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نمی‌کند؛ بنابراین، تقدیم لایحه هفتم به مجلس شورای اسلامی به بعد از سفر رئیس جمهور به ونزوئلا موکول می‌شود.

همچنین نادری خبر داد که جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت یکشنبه هفته آینده (۲۸ خردادماه) برگزار می‌شود.

احمد نادری اظهار کرد: با توجه به این‌که در جلسه علنی امروز مجلس، نامه معرفی عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول شد، جلسه‌ بررسی صلاحیت این گزینه پیشنهادی هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: احتمال دارد در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صمت رئیس جمهور هم حضور پیدا کرده تا ضمن دفاع از آقای علی‌آبادی لایحه برنامه هفتم را هم تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که از امروز کمیسیون‌های تخصصی مجلس موضوع بررسی صلاحیت و برنامه‌های آقای علی‌آبادی را در دستور کار دارند.

اما جلسه امروز با یک حاشیه مهم هم همراه بود.

در این جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر صباغیان گفت: شورای نظارت بر رفتار نمایندگان در نامه‌ای به هیات رئیسه بحثی را پیرامون آقای علیرضا بیگی مطرح کرده؛ بنابراین، جلوی نطق ایشان گرفته شده است.

محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی در  جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: امروز صبح که با آقای علیرضا بیگی صحبت می‌کردم ایشان گفتند که مدتی است از نطق ۷ دقیقه‌ای محروم شده است این شأن نمایندگی نیست، شاید فردا نوبت ما باشد. از ریاست مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود تا اجازه ندهند حقوق نمایندگان ضایع شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر صباغیان بیان کرد: شورای نظارت بر رفتار نمایندگان نامه‌ای را به هیات رئیسه نوشته و در آنجا بحثی داشته و بر این اساس است که آقای علیرضا بیگی، اجازه نطق ندارند. این تصمیم در هیات رئیسه گرفته نشده بلکه تصمیم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است.

گفتنی است، طی روز‌های گذشته و پیش از استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر سابق صمت، احمد علیرضابیگی نماینده تبریز مدعی شد که برخی نمایندگان برای همراهی نکردن با استیضاح وزیر، از این وزارتخانه خودرو‌های شاسی بلند دریافت کرده اند.

این ادعا با واکنش‌های زیادی روبه رو شد و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز این ادعای بیگی را تکذیب کرد.

منبع: تابناک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.