سلام
آقایون سایپای این چ تدبیری هست امسال ن حقوق درست حسابی دادین ن مزایا ن بیمه
الان هم اومدین شرکت ها را ۸ ساعت میکنید و اضافه کاری حذف
تا حالا از خودتان پرسید اگه وجدان دارید بپرسید با حقوق ۲۰ تومان چطوری زندگی کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟شیخ زاده ……….؟؟؟؟؟
اصلاح قیمت خودرو کلید خورد
به گزارش خط بازار؛ این اقدام در حالی انجام شده که نیمه خردادماه ،مدیریت جدید ایران خودرو پس از گذشت کمتر از 5 ماه از آخرین قیمت گذاری ، اصلاح قیمت محصولات این شرکت را در دستور کار قرار دادند. حال آنکه وزارت صمت و شورای رقابت قیمت گذاری جدید ایران خودرو را غیرقانونی خوانده و از افزایش قیمت محصولات این شرکت ممانعت کردند. از سوی دیگر اما روز گذشته گروه خودروسازی پارس خودرو نیز افزایش قیمت محصولات این شرکت را اعلام کرد.
بهمن حسین زاده مدیرعامل پارس خودرو در نامه ای به مدیر نظارت بر ناشران از افزایش 15 درصدی قیمت محصولات این خودروسازی خبر داد.
در این نامه آمده است: “به اطلاع می رساند براساس نامه شماره 5484902 مورخ اول تیر 1404 وزارت صمت و به استناد مفاد بند 3 _ 1 ماده 3 دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری شورای رقابت موضوع مصوبه شماره 543و اصلاحات بعدی آن در خصوص ابلاغ قیمتهای فروش انواع خودروهای سواری، افزایش قیمت فروش درب کارخانه محصولات تولیدی این شرکت به میزان 15 درصد نسبت به آخرین قیمت های فروش مصوب ابلاغی اعلام می شود”. بدین ترتیب دو شرکت سایپا و پارس خودرو در میانه تنش ایران و اسراییل در شرایطی از قیمت های جدید محصولات خود رونمایی کردند که اصلاح قیمت خودروهای شرکت ایران خودرو هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. همانطور که عنوان شد بزرگترین شرکت خودروساز کشور در نیمه خردادماه اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرد که پس از انتشار لیست قیمت جدید محصولات ، وزارت صمت به این موضوع واکنش نشان داده و با قیمتهای جدید مخالفت کرد. براساس نامه رسمی این وزارتخانه، تمامی خودروسازان باید فرآیند تنظیم قیمت را با ابلاغ وزارت صمت انجام دهند اما شرکت ایران خودرو، این فرآیند قانونی را طی نکرده است.
بدین ترتیب شرکت ایران خودرو در 18 خردادماه همراه با واکنش وزارت صمت به لیست قیمتی جدید در نامه ای به بورس در خصوص عدم ابلاغ نرخ فروش محصولات عنوان کرده که “بر اساس اخبار واصله نرخ نامه جدید از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به وزارت صنعت، معدن و تجارت صمت ارسال شده است و مطابق ماده 3 مصوبه 543 شورای رقابت باید بلافاصله توسط آن وزارتخانه ابلاغ می شده است لیکن به دلایلی که برای این شرکت مشخص نیست تاکنون صورت نپذیرفته است”.در ادامه نیز در این نامه تاکید شده بود که در راستای مفاد دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات به اطلاع میرسد چنانچه ابلاغ قیمت ها بیش از این دچار تاخیر شود به منظور حفظ حقوق سهامداران و رعایت مقررات آن سازمان محترم این شرکت در چارچوب مصوبات شورای رقابت نسبت به محاسبه قیمت و تصویب در هیئت مدیره و افشای آن اقدام خواهد نمود. هر چند ایران خودرو بر اجرای قیمت های جدید محصولات خود تاکید کرده بود با این حال همزمان با اوج گیری تنش میان ایران و اسراییل اعمال قیمت های جدید را به تاخیر انداخت . حال باید دید که با موافقت شورای رقابت و وزارت صمت مبنی بر اصلاح قیمت محصولات سایپا ، آیا بزودی از لیست قیمتی ایران خودرو نیز رونمایی خواهد شد؟ این سوال در شرایطی مطرح است که آخرین اصلاح قیمت خودرو در آذرماه سال گذشته محقق شد و با وجود حذف ارز مبادله ای و همچین افزایش قیمت نهاده های تولید به واسطه تشدید تحریم ها و اوج گیری تورم ، وزارت صمت چندان علاقه ای به اصلاح قیمت نداشت.
برخی دست اندرکاران صنعت خودرو این اقدام وزارت صمت را به آرامش کنونی بازار نسبت دادند و اینکه سیاستگذاران خودرو چندان علاقه ای به بازگشت التهاب با رشد قیمت های کارخانه ای شرکت های خودروساز ندارند. از سوی دیگر برخی دیگر تاکید دارند وزارت صمت که از ابتدا مخالف واگذاری سهام مدیریتی ایران خودرو به یک شرکت خاص بوده ، در پی سنگ اندازی در این زمینه است. در هر صورت باید دید که سیاستگذاران خودرو با وجود موافقت با اصلاح قیمت دو شرکت سایپا و پارس خودرو ،با اصلاح قیمتی محصولات ایران خودرو نیز به روش مسالمت آمیز پیش خواهند رفت؟ به نظر می رسد که با اصلاح قیمت ، سه شرکت خودروساز بزودی فروش های خود را اعلام کرده و عرضه به بازار را آغاز کنند.
از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل عدم اصلاح قیمت ها ، خودروسازان عرضه جدیدی به بازار نداشتند و فروش ها متوقف مانده است.
منبع: دنیای اقتصاد
برچسب ها :اصلاح قیمت خودرو ، پارس خودرو ، خط بازار ، سایپا ، وزارت صمت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
این تازه شروع است ایران خودرو رو همین بدبخت کردند
آقای شیخ زاده
آقای رادمنش
الان دوباره در سایپا آذین اعتصاب شده است
هر روز اعتصاب داریم
امروز بازنشسته های سایپا آذین بلوار اصلی گلستانک جاده مخصوص را بستند و شعار دادند که ” حسن زاده استعفا استعفا ”
چقدر دروغ میگی
چقدر گرفتی؟
امروز همه بلوار گستانک و شرکت دیدند و گزارش دادند که بازنشسته های سایپا آذین اعتصاب کردند حتی حسن زاده مدیرعامل شرکت جرات نکرد که از دفترش بیرون بیاد
اگر قبول نداری از حراست و بازرسی بپرس
برو خجالت بکش
جناب حسن زاده شما چوب بی تدبیری مدیران زیردستت را در سایپا آذین میخوری
تا زمانی که این مدیران را تغییر ندهی همیشه اعتصاب خواهی داشت
آقا باید اصلاح مدیران شرکت های گروه از جمله صادقی کاشان انجام و حذف شوند
آقایان شیخ زاده و رادمنش
یه فکری هم به حال سایپا پرس کنید
جناب دکتر ولی نژاد گداز قطعه رو ور شکست کردی و الان نوبت مگاموتور پیمانکاری که با حکم سازمان بازرسی جمع شد چطور میاد دو باره حکم میگره قابل توجه آقای شیخ زاده ایشون یک خط نیسان با ۱۵ تا سی ان سی نمی تونست بچروخنه الان مگاموتور رو چطور می تونه هدایت کنه
واقعا معلوم نیست دنبال چه چیزی هستی
اینهمه دروغ علتش چیه
سایپا آذین که طبق روال همه دارن کار میکنن
کجا اعتصابه ؟
کجا ناراحتی؟
مهندس حسن زاده با قدرت داره کارشو میکنه
اقاي شيخ زاده
اقاي صالحي
به هر طريقي از عملكردتون دفاع كنيد و اطلاع رساني كنيد تو اين مدت دستاورزتون چي بوده اوضاع سايپا خراب نيست افتضاحه ولي هنوز از ايرانخودرو داره مهاجر مياد اينور هزينه پرسنلي كمترين درصد تو بهاي تمام شده هست اونو دست كاري ميكنيد قيمتها رو بالا ميبنديد بازم قطعه سازا بهتون قطعه نميدن گفتن اينكه مسيرتون و تصميماتتون اشتباه بوده شهامت ميخواد اونم نداريد
اقاي اتابك
اقاي مقيمي
شما خيلي مقصريد و بايد جوابگو باشيد سايپا رو به چ روزي انداختيد
عملکرد حسن زاده و اعتصابات کارگری و بازنشسته ها و نارضایتی پرسنل تحصیلکرده همه و همه نشاندهنده سومدیریت حسن زاده هست لذا سایپا تصمیم به تغییر حسن زاده گرفته است
شما هم اینقدر اطلاعات غلط نده و دروغ پراکنی نکن
امثال مثل تو دین و ایمان و خودت رو فروختی
دیروز یکشنبه اعتصاب بازنشسته ها بود طوری که حسن زاده جرات نکرد از دفترش بیاد بیرون
یک هفته قبل از تعطیلات هم اعتصاب کارگران و پرسنل اداری به مدت یک هفته بود که حدود10000 دستگاه صندلی به خودروساز ضربه زدند
همه سایپا میدانند که حسن زاده نمی تواند مدیریت کند و وضع سایپا آذین به شدت بحرانی است
تو هم خودت رو ضایع نکن چون گزارشات اعتصابات و مشکلات به دست سایپا رسیده است و همه می دانند که در آذین چه خبر هست لذا خسته نباشی که اینقدر دروغ میگی و اطلاعات غلط کامنت میزاری
واقعا جای تاسف و خجالته که یکنفر بخاطر بغض همش در حال گزارشات دروغ و تفرقه در سایپا آذین و نشون دادن بحران در این شرکت هست
همینجوری بدون آمار صحبت میکنه
و مدام کسیکه صادقانه در حال تلاش در سایپا آذین هست نا جوانمردانه میکوبه
سایپا آذین همین الان ۲ هزار دستگاه صندلی جلوئه
چه توقفی
واقعا خجالت آوره
برو خجالت بکش حقوق بگیر حسن زاده
واقعیت اینه آذین اوضاع خوبی نداره
همه گزارشات و سواهد در سایپا موجود هست
در ضمن حسن زاده رفتنی شد پس دروغگویی نکن و مشکلات پرسنل و کارگران را پنهان نکن
خدا جای حق نشسته و کاملا شاهد و ناظره که چه کسانی با نیت پاک کار میکنن و چه کسانی سنگ خودشونو به سینه می نن
و فقط دنبال تفرقه افکنی و خراب کردن سایپا آذین هستن
مطمئنا همه شخص تورو میشناسن و هیچ اهمیتی به تو و نظرات دروغت نمیدن
مشکلات اقتصادی در حال حاضر زیاده ، اما تو همین شرایط سخت هم نزدیک چهل پنجاه نفر بسختی دارن بازنشست میشن ،
اگر مدیریت های قبل یک پنجم این مدیریت تلاش میکردن الان کار مهندس حسن زاده تو سایپا آذین راحتتر بود بازم دم مهندس حسن زاده گرم با همه ناملایمات پیگیر بازنشسته هاست
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 16 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۶