یلدا خودروسازی؛ از کارمای جواد تا حواشی آقای سرپرست

بعد از مدت ها انتقاد نسبت به بی تخصص بودن برخی از مدیران عامل، علی شیخ زاده به عنوان مدیرعامل جدید سایپا منصوب شد.
کد خبر : 89474
تاریخ انتشار :سه شنبه 27 آذر 1403 - 13:34

به گزارش خط بازار؛ بعد از مدت ها انتقاد نسبت به بی تخصص بودن برخی از مدیران عامل، علی شیخ زاده به عنوان مدیرعامل جدید سایپا منصوب شد. فردی که با روی کار آمدن ش امید را در دل بسیاری زنده کرد.

شیخ زاده مدیری سالم و متخصص و به استناد سوابق نفر دوم خوبی است که هنوز کیفیت مدیریتی وی در آذرآب برای افکار عمومی کاملا روشن نیست.

از این رو شیخ زاده برای موفقیت در سایپا نیازمند حضور یک نفر اول «استراتژیست»  است. نفری که اولا مسلط به اتمسفر اقتصادسیاسی خودروسازی باشد؛ دوم از قدرت و روابط سیاسی بالایی برخوردار باشد و سوم با خصوصیات خاص اخلاقی شیخ زاده سازگار. این نفر اول می تواند عضو جدید هیئت مدیره، مدیر حوزه ریاست و یا قائم مقام اجرایی با اختیار بالا باشد. تعیین نفر اول با چنین خصوصیاتی برای شیخ زاده از هر موضوعی واجب تر است. چرا که شیخ زاده که ۹۹ درصد علاقه ای به مدیرعاملی در سایپا نداشت، استراتژيست خوبی نیست که بتواند به تنهایی سایپا را راهبری کند.

به گزارش خط بازار؛ این مهم در حالی یک ضرورت است که به طور همزمان شاید برخی اتفاقات پشت پرده هستیم. از جمله:

۱- متزلزل شدن جایگاه طالقانی ها: به دلیل پرونده باز و برخی چالش ها ممکن است در آینده شاهد تغییر سرپرست یقه بسته باشیم.

۲- تعمیق پدیده تُرکیسم در خودروسازی: علاقه به زبان ترکی باعث شده بهمن انتصابات ترکی در جاده مخصوص آغاز شود. شاهکار این پدیده احتمال بازگشت آقازاده جوان به قدرت است.

۳- فشارهای بنیادی: موج جدیدی از روی کارامدن یاران آقابزرگ در شرکت های مختلف شروع شده که گاها سبب دخالت سیاسی در مدیریت فنی خودروسازان می شود.

۴- بازگشت دهه هفتادی ها: برخی از انتصابات گویای بازگشت مدیران دهه هفتادی خودروسازی است.

۵- کارمای جواد: همچون رفتار تیم قبلی و بی اخلاقی نسبت به نیروهای خودروسازی، حال نوبت تغییر تمام مدیران جواد در آینده نزدیک است.

۶- خاموش شدن چراغ معیوب: با پایان ماموریت، به زودی شاهد خداحافظی همزمان دو شبه سیاسی، امنیتی از حوزه خودروسازی خواهیم بود.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
Taghavi سه شنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰

برادر عزیز با تجربه سی ساله عرض می کنم این کوتوله ها و دکتر الکی ها را از خودروسازی بیرون کنند و با رویکرد انتصاب مدیران متخصص مانند دهه هشتادی ها عمل کنید موفق هستید و می شوید، در غیر اینصورت این کوتوله ها و سیاسی ها و صندوقی ها و دکتر الکی ها ، هم مدیر عامل ها را خراب می کنند و هم صنعت را به خاک سیاه می نشاندند مانند همین دهه اخیر

vaez سه شنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳

خط بازاری عزیز خواهشا به داد شرکت های خودروسازی برسید
برخی از شرکت ها، به جای استخدام یا استفاده از تجربیات و دانش پرسنل سعی در استثمار پرسنل تحت پوشش خود دارند و در حق آنها اجحاف میشه و باورکردنی نیست در عصرجدید به نوع برده داری نوین را سرلوحه کار خویش قرار می دهند.
استفاده از پرسنل زیر دست به عنوان بازرس شرکت ،
استفاده از مدیران بی تجربه ،سفارش شده یا مدیران تو سری خور ،استفاده از نیروهای سفارش شده در سازمان ،جابجایی های بین سازمانی غیر متعارف‌ پرسنل ،وعده های پوچ (حواله خودرو)به کارگران ،توهین و استفاده از کلمات رکیک مدیرعامل با کارگران،عدم توجه به بهداشت و تغذیه مناسب پرسنل متناسب با شغل و خدماتی که ارائه میدهند ،قراردادهای زیر ۳ ماه، ندادن نسخه قرارداد به پرسنل، عدم توجه به آیین نامه های داخلی جهت افزایش آکورد و غیر نقدی ، حقوق های زیرحداقل دستمزد سختی زیان آور ، ساعات کار و اضافه کاری های غیرمتعارف جهت زدن رکورد های غیر واقعی ، ارجاع کارهای غیرمتعارف به پرسنل، ایجاد محیط سمی و اختلاف بین نیروهای کار و دهها مورد دیگر

محمدرضا سه شنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵

عرض سلام و ادب حضور مدیران محترم سایت خوب خط بازار
واقعا وضعیت الان سایت خوب خط بازار جای فکر دارد ،، واقعا تاسف میخورم یادم میفته در گذشته سایتی خوب و عالی بود ، تمام دوستداران اخبار صنعتی و خودرویی رو از اینجا دنبال میکردن،، ولی الان میبینم واقعا زیر خبر های سایت شده جایگاه یک عده خاله زنک که معلوم نیست کجا و چطوری باهم مشکل دارن و فقط می‌خوان آدمهای مختلف رو خراب کنند و بدون هیچ پایه و اساسی شرکت های محترم تولیدی را متهم کنند، امیدوارم مدیریت یا اشخاصی که این سایت رو میچرخونن ،فکری به حال این وضعیت سایت بکنن،، چون واقعا همچین سایتی حیفه که وضعیتش شده این و کم‌کم داره اعتبار خودش را از دست میده

سایپا آذین سه شنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵

سلام خواهشن از رهبری مایه نذار قیاس مع الفارق میکنی اخوی نمونه ای از کارهای خوبی که می‌فرمایید را با ذکر مثال بیان کنید کسی که شکمش سیر است از گشنه خبر ندارد بدجوری ترس وجودتان را فرا گرفته ظلم پایدار نیست همه میدونن چه خبره گذشت دورانی که هر کاری دلتان میخواست می‌کردید سرمایه هر مملکتی زحمت‌کشان و کارگران هستند برای آرامش این عزیزان چه کار کرده‌اید بغیر از توهین بغیر از تهدید بغیر از حق خوری که جیب‌های خودتان را پر تر کنید

علی سه شنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷

سلام آقای مهندس شیخ زاده لطفا به داد پرسنل ایندامین‌‌ برسید

ایران سه شنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳

جناب آقای مهندس صالحی
اگه میخواهید سازه گستر به روزهای اوج خودش برگردد میبایستی تمام تبم حیاتی رو در(تامین ،حراست،منابع انسانی،حقوقی،برنامه ریزی،خرید و سیستمها)در اولین فرصت برکنار گردند در غیر اینصورت پایان کار سازه گستر نزدیک است

علی سه شنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹

ایشالله با مدیریت جدید سازه گستر و حمایتی که از کامل از تامین دارند همچنان روند تامین قطعات رو به رشد و مشکلات مالی نیز کمتر خواهد شد

ایکس سه شنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹

خط بازار عزیز گویا شما اقای شیخ زاده را خوب نمیشناسید؟ ایشان بهترین انتخاب برای خودروسازی بودن در سطح کشور. اینکه میگویید استراتژیست خوبی نیست بهتر است یک رسانه حرفه ای دلیل چنین قضاوتی را بگوید. یا اینکه از اصول رسانه و نتیجه گیری چیزی نمیدانید؟!!! از نظر شما لابد آقای آقایی خوب بود با مکتب خاتونیستم! شیخ زاده با تخصص و تجربه خودرویی و مدیریتی از نظر این رسانه جالب نیست شاید هم باجی با شما پرداخت نکرده که این چنین نیامده حرف مفت می‌نویسید. اگر چنین ادبیاتی مالیات داشت بخش عمده ای از مشکل مالی کشور از همین سایت حل میشد. بهتر نیست اقلا کمی صبر کنید بعد شروع به تاخت و تازهای زرد و تکراری کنید

حسن سه شنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶

قابل توجه مدیران خوب خط بازار
دوباره افرادی که در شرکت هایی به نحوی به خاطر مشکلات کنار گذاشته شدن و در حال حاضر جایگاهی ندارن ، سعی می کنند سایت خوب خط بازار را به چالش بکشانند و با این کارها اعتماد مردم را از این سایت میگیرن

سایپا اذین سه شنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳

اقایون خط بازار پیام های بچه های زحمت کش سایپا آذین پاک نکنید
دستتونو میبوسم

اصغر سه شنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲

جای افراد متخصص مثل آقای سید اکبر هاشمی مدیر عامل سابق سایپا پرس تو گروه سایپا واقعا خالیه، کسی که کلی زیرساخت درست کرد برای سایپاپرس و گروه و متاسفانه الان تو راس کار نیست

نظرات بسته شده است.

css.php