از پرتاب مشت یک سرمربی تا بطری باران و اشکالات عجیب VAR

در هفته سوم لیگ برتر اتفاقات زشت و زیبای زیادی رخ داد از پرتاب بطری به میدان در بازی استقلال گرفته تا اشکالات کمک داور ویدئویی در بازی با پرسپولیس و دعوای دو تیم بر سر لباس و پرتاب مشت یک مربی برای دروازه بان حریف!
کد خبر : 80240
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
به گزارش خط بازار؛‌ با برگزاری مسابقات هفته سوم لیگ برتر ، مسابقات به دلیل روزهای فیفا حدود 15 روز تعطیل شد تا تیم ملی دو دیدار خود را مقابل قرقیزستان و امارات در مقدماتی جام جهانی برگزار کند. نگاهی به اتفاقات زشت و زیبای هفته سوم می اندازیم؛نتایج هفته سوم لیگ برتر:هوادار تهران صفر – تراکتور تبریز 4مس رفسنجان 3– آلومینیوم اراک یکخیبر خرم آباد یک – ذوب آهن اصفهان یکاستقلال خوزستان یک – استقلال تهران صفرسپاهان اصفهان یک – شمس آذر قزوین صفرنساجی مازندران صفر – گل گهرسیرجان یک ملوان انزلی 3 – چادرملو اردکان یکپرسپولیس 2 – فولاد خوزستان صفرجدول لیگ برتر
تراکتور تیم هفتهتراکتور تبریز با پیروز 4 بر صفر خارج از خانه بهترین تیم هفته شد، قرمزپوشان تبریزی تیمی هجومی، یکدست و منسجم دارند که توقف خط آتش آن کار هر تیمی نیست. مس رفسجان و ملوان هم میزبانانی بودند که 3 گل زدند. در هفته سوم 19 گل از خط دروازه ها گذشت. بازیکنان تراکتور در مورد مدعی بودن این تیم برای قهرمانی با فروتنی می گویند ما بازی به بازی پیش می رویم و خیلی زود است که در مورد قهرمانی حرف بزنیم. حتی بیرانوند از هواداران تراکتور خواست باهوش باشند و نباید از حالا تیم خود را قهرمان لیگ بدانند. اسکوچیچ هم بعد از برد گفت: این فقط یک شروع قدرتمند بود و نمی خواهم زیاد به آن پر و بال بدهم.
حرکت زیبای گندوزالکسی گندوز دروازه بان الجزایری پرسپولیس بعد از مسابقه در یک حرکت زیبا پیراهن خود را به معلولی که در کنار زمین حضور داشت تقدیم کرد و حرکت زیبایی را به نمایش گذاشت.3 بازیکن 2 گلهدر هفته سوم لیگ برتر سه بازیکن دو گل برای تیم هایشان زدند. رضا غندی پور برای ملوان، امیرحسین حسین زاده برای تراکتور و عیسی مرادی برای مس رفسنجانگل هفتهویکتور سانتوز بازیکن برزیلی چادرملو با یک شلیک دیدنی از پشت محوطه جریمه تک گل تیمش را به زیبایی زد به طوری که مازیار زارع سرمربی ملوان بعد از بازی گفت ملوان هر 100 سال یکبار چنین گلی دریافت می کند!
دعوای رنگ لباس!جدیدترین حاشیه فوتبال ایران رنگ لباس پیراهن بود، باشگاه هوادار معتقد بود چون تراکتور تبریز میهمان است باید به جای لباس های قرمز خود از لباس های رنگ دومش استفاده کند و تراکتوری ها هم می‌گفتند که ما لباس دوم خود را به تهران نیاورده ایم! سیدمهدی رحمتی سرمربی هوادار هم درنشست خبری قبل از بازی حسابی از این بابت گلایه داشت و می گفت مگر می شود که تراکتور با هزینه های میلیاردی که انجام داده لباس دومش آماده نشده باشد. در نهایت هم تراکتور با لباس اول قرمزش بازی کرد و 4 گل هم زد.فهرست پردردسر استقلالفهرست استقلال خودش ماجراهای تمام نشدنی دارد. دوشنبه هفته پیش بود که اعلام شد باشگاه نام 4 بازیکن را از فهرست خود خارج کرده که یکی از آنها مهرداد محمدی بود! بعد نوبت به بلانکو بازیکن آرژانتینی رسید که ظاهرا جانشین محمدی در فهرست شده بود و کمیته انضباطی به دلیل سقف بودجه دستور موقت برای این بازیکن صادر کرد و در فاصله چند ساعت مانده به بازی استقلالی ها آرمین سهرابیان مدافع خود را از فهرست خارج کردند تا بلانکو بتواند بازی کند! البته د ر نهایت باشگاه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: سهرابیان به دلیل مصدومیتی که در تمرین برای او اتفاق افتاد، حدود ۱۰ روز از تمرینات دور خواهد بود و به همین دلیل و با موافقت کادرفنی و همراهی این بازیکن، نام او از لیست تیم حذف شد.
بودن یا نبودن تماشاگر مساله این است!بازی استقلال خوزستان و استقلال تهران در ورزشگاه شهدای فولاد هم حسابی حاشیه ساز شد و ابتدا باشگاه فولاد با برگزاری این بازی در ورزشگاه خانگی خود مخالفت کرد و در نهایت با پادرمیانی مهدی تاج رئیس فدراسیون و مذاکرات پشت پرده این بازی در همان ورزشگاه برگزار شد! هرچند در روز مسابقه اعلام شد که ممکن است این بازی بدون تماشاگر باشد که نکونام و باشگاه استقلال تهدید کردند بدون حضور تماشاگر بازی نمی کنند اما البرز حاجی پور سرپرست تیم استقلال خوزستان گفت خیال همه راحت این بازی با حضور تماشاگر است!احضار مدیرعامل و سرمربی فولاد به کمیته اخلاقهوشنگ نصیرزاده مدیرعامل و یحیی گل محمدی سرمربی فولاد خوزستان و علیرضا اشرف مدیر رسانه ای پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شدند که ظاهرا علت احضار نصیرزاده و گل محمدی بخاطر برخی اظهار نظر ها در مورد میزبانی از بازی استقلال بود. نصیرزاده که اعلام کرده بود هواداران فولاد خیلی دل خوشی از نکونام ندارند و بهتر است که این بازی در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار نشود!
واکنش سریع هفته و بطری باران! کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خیلی سریع نسبت به اتفاقات بازی استقلال خوزستان و استقلال تهران واکنش نشان داد و چند ابلاغیه برای افراد مختلف صادر کرد از مدافع استقلال خوزستان تا مسئول برگزاری مسابقه و همچنین محرومیت استقلال خوزستان از تماشاگر تا اطلاع ثانوی! در این مسابقه تا دلتان بخواهد بطری آب به زمین چمن و به سوی بازیکنان پرتاب شد! زمانی ورود بطری آب به ورزشگاه ها جز اقلام ممنوعه بود.ابوالفضل کوهی، بازیکن تیم استقلال خوزستان به دلیل شادی نامتعارف مقابل تماشاگران استقلال تا اطلاع ثانوی با دستور موقت از حضور در مستابقات محروم شد.* باشگاه استقلال خوزستان طبق دستور موقت صادره از حضور تماشاگران خود در بازی‌های خانگی تا اطلاع ثانوی محروم شد.* محمد تقی حق شناس ،ناظر مسابقه جهت ادای پاره‌ای از توضیحات به کمیته انضباطی احضار شد. بر اساس ابلاغیه صادره، عبدالکاظم طالقانی،رئیس هیات فوتبال خوزستان جهت بررسی حواشی رخ داده در مسابقه استقلال خوزستان و استقلال تهران به کمیته انضباطی فدراسیون دعوت شد. همچنین روسای کانون های هواداران استقلال تهران، استقلال خوزستان و فولاد خوزستان هم برای ادای پاره ای از توضیحات به کمیته انضباطی فراخوانده شدند.اولین های هفته:اولین برد پرسپولیس، اولین شکست استقلال، فولاد و اولین مساوی خیبر خرم آباد در این هفته رقم خورد. سپاهان با 3 برد متوالی و ذوب آهن با 3 تساوی متوالی هم رکوردار شدند.4 تیم نساجی، هوادار، شمس آذر و چادرملو با یک امتیاز در آخر جدول لیگ ایستاده اند که سه تیم از این جمع شرایط مناسبی در دوران آماده سازی خود نداشتند و با حاشیه هایی درگیر بودند.
ستاره هفته؛ کریس رونالدو کنگویی!بیفوما بازیکن کنگویی استقلال خوزستان با گل زیبایی که به استقلال زد بدون تعارف ستاره هفته است. او تا قبل از زدن این گل بازیکن ناشناخته ای در لیگ برتر بود اما توانست ارزشمندترین گل هفته را بزند و ستاره شود. او در رختکن تیمش هم به شیوه کریس رونالدو خوشحالی کرد.شعارهای هفته؛ علیه نکونام، به سود مجیدی!هواداران استقلال بعد از باخت به همنام اهوازی خود علیه جواد نکونام سرمربی تیم شان شعار حیاکن و رها کن سر دادند و خواهان جدایی این مربی از تیم شدند. برخی از هواداران استقلال معتقدند که با نکونام شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر نخواهند داشت. البته برخی دیگر از هواداران هم با تشویق فرهاد مجیدی خواهان بازگشت او به استقلال شدند!دروازه بان هفتهحامد لک با مهار پنالتی آلومینیوم اراک زمینه ساز پیروزی تیمش شد و محرم نویدکیا سرمربی تیم هم بعد از بازی گفت: حامد لک یک پنالتی فوق‌العاده را برای ما گرفت و توانستیم به بازی برگردیم.البته پارسا جعفری دروازه بان جوان ذوب آهن و باتیستا دروازه بان برزیلی تیم خیبر خرم آباد هم در مسابقه دو تیم واکنش های بسیار خوبی داشتند و حتی رضا مهاجری سرمربی خیبر به کنایه گفت: باید جعفری دروازه بان هفته شود او خیلی خوب کار کرد! ربیعی سرمربی ذوب آهن هم در مورد دروازه بان خیبر گفت: او یک دروازه بان خیلی خوب است!
مشت هفته !ساکت الهامی این فصل هنوز تیمش نتوانسته خوب نتیجه بگیرد و فقط یک امتیاز از سه مسابقه گرفته. بنابراین شاید طبیعی باشد که خیلی به اعصابش مسلط نباشد اما اینکه او در پایان مسابقه با گل گهرسیرجان به سمت اخباری دروازه بان گل گهر برود و به سمت او مشتی پرتاب کند! قابل توجیه نیست. البته مشت الهامی به صورت اخباری نخورد و با میانجی گری افراد در صحنه درگیری زود به پایان رسید اما این رفتار برای مربی که چند جام قهرمانی در جام حذفی دارد زیبنده نیست!دردسرهای کمک داور ویدئوییفدراسیون فوتبال تمام تلاشش را انجام داد تا VAR به لیگ برتر بیست و چهارم برسد و همین اتفاق مثبت هم رخ داد اما هنوز کمک داور ویدئویی اشکالاتی دارد که شاید بخشی از آن طبیعی باشد اما در دیدار پرسپولیس در 18 دقیقه اول مسابقه سه صحنه مورد بازبینی VAR قرار گرفت که در یکی از آن صحنه ها اتفاقی عجیب رخ داد و مانیتور کنار زمین به جای نشان دادن صحنه خطای مسعود ریگی روی بازیکن فولاد صحنه دیگری را به نمایش گذاشت! در این مسابقه داور وسط بیشتر از طریق سیستم صوتی با اتاق VAR در ارتباط بود و تصاویر واضحی روی مانیتور کنار زمین به تصویر کشیده نشد.
ادعای تیم هزارمیلیاردی و متلک به سعید دقیقی!سعید دقیقی سرمربی شمس آذر از مربیان جوان فوتبال است که فصل گذشته خودش را با تیم شمس آذر ثابت کرد و این فصل هم او بعد از رفت و آمدی کوتاه به ملوان همچنان سرمربی شمس آذر است. او بعد از باخت به سپاهان، حریفش را تیمی هزار میلیارد تومانی نامید که وقت کشی می کند! البته خبرنگاران در نشست خبری گفتند این حرف او را قبول ندارند.مدیر روابط عمومی سپاهان نیز با انتشار یک استوری به دقیقی متلک گفت و نوشت نمی دانستیم سعید دقیقی حسابدار هم هست؟! البته امیدوارم سایر حساب و کتاب هایشان با این حد اختلاف نباشد!
طلبکاران پنالتیچند باشگاه در هفته سوم مدعی هستند که پنالتی های تیمشان گرفته نشده، اول فولاد خوزستان که مدعی بود در همان دقایق اول داور باید برایشان پنالتی می گرفت، بعد نساجی مازندران بود که یکی از مدیرانش با انتشار استوری مدعی شد که یک پنالتی تیمشان دیده نشده است.جالب ترین اعتراض هم به تیم چادرملو اردکان تعلق می گیرد در حالیکه بازی در جریان بود باشگاه چادرملو مدعی شد که گل اول ملوان با خطای هند مهاجم حریف به ثمر رسیده است! البته این تک گل بازی نبود و ملوان 2 گل دیگر به ثمر رساند.\
منبع:‌فارس
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

جباری دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 8:36

کارشناسان محترم فوتبال و دوستان هوادار اگر وی ای ار نبود دوتا بازی با پنالتی معیشتی برای پرسپولیس در میاورن و الان قرمز ها صدر بودن پس حتما و حتما باید بازی‌های پرسپولیس حداقل یک ویدئو چک ساده باشه تا مثل فصل قبل که بازی اولشون گل آفساید و بازی دیگه و بازی آخر گل آفساید در مجموع با ۷ گل آفساید به صورت مهندسی شده که خود داوران هم باور نکردن نشه قابل توجه آن کسایی که میگن وی ای ار مشکل داره تا حق این همه تیم که سال ها دارن هزینه میکنن و نتیجه نمیگیرن ضایع نشه و فوتبال پاک بمونه