از مدیر روسی خودروسازی تا پاداش کارگران نگون بخت

رسانه ای شدن سفر مدیران خودروسازی به روسیه به ویژه مدیر معلوم الحال روسی شوک بزرگی را به اهالی صنعت وارد کرد که در این رابطه چند سوال در ذهن ها متبادر می شود.
کد خبر : 81656
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۵۴

به گزارش خط بازار؛ رسانه ای شدن سفر مدیران خودروسازی به روسیه به ویژه مدیر معلوم الحال روسی شوک بزرگی را به اهالی صنعت وارد کرد که در این رابطه چند سوال در ذهن ها متبادر می شود.

۱- اول اینکه چرا لیست این مسافران و مسئولیت های شان به همراه حق‌ماموریت های ۵ هزار دلاری برخی از آنان منتشر نمی شود تا افکار عمومی بتواند منصفانه در این خصوص قضاوت کند. آن هم در زمانی که خودروسازان گرفتاری مشکلات ثبت سفارش، عدم تخصیص به موقع ارز، بی پولی و ناکارآمدی ‌چند جوان کوتوله در تامین قطعه هستند.

۲- آیا این تنها سفر این مدیران بوده و یا پیش از این به ترکیه و چین و دبی هم بارها سفر کرده اند؟ به ویژه برخی که در شرکت قبلی شان نیز مسئولیت مشابهی داشته اند.

۳- در نگاه بالاتر اساسا مجوز حضور‌این افراد را چه کسی صادر می کند؟ آیا مدیرعامل شرکت متبوع چنین دستوری را صادر کرده که باید در این خصوص شفاف سازی کند.

۴- آیا وقتی که در یک سفر چنین حواشی به وجود می آید در بقیه امورات نیز از جمله بخت کارگران در دریافت پاداش، برخورداری عده ای در بسته بندی های خاص، وصول مطالبات تامین کنندگان و خرید قطعه از سورس های مختلف نیز ممکن است خطا، بی عدالتی و حتی فساد رخ داده باشد؟

با توجه به این‌موضوعات به نظر می‌ رسد بایستی یک بار تمامی هزینه کردها و فعالیت ها در همین دوره کوتاه مدیریت جدید مورد ارزیابی قرار گیرد تا میزان کوتوله بودن عده ای عیان گردد. البته اگر برخی چشمان داخلی و خارجی اراده ای برای دیدن داشته باشند.

منبع: خط بازار 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 19 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 19
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کارگر خط تولید دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 8:08

خطاب به آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم
وقتی کسی که حتی در حقوقدان بودنش هم شک بسیار وجود دارد و فرق بین ایسییو و آی سی یو را نمی‌داند بشود مدیر عامل خودروسازی و رانت از در و دیوار شرکت فرو می ریزد و یک مشت کوتوله شدن همه کاره این شرکت چه انتظاری می‌رود که حق کارگر زحمت کش که عمدتاً مزد ماهیانه آنها از نرخ خط فقر هم پایین تر هست پرداخت گردد مگه جیب این نانجیب ها پر می‌شود که فکری بحال مظلوم ترین قشر جامعه بکنن

شایان دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 8:11

اونوقت مدیر ناظر میاد به دو تا خانم گیر میده چرا رفتین توی تعطیلات سفر خارجی منو در جریان نگذاشتین باید اخراج بشین دو کل شرکت بی آبروشون کردن
حرف از مسلمون بودنم میزنن شرف هم واقعا چیز خوبیه
مردی بیا جلوی دزدی اقایون رو بگیر عوض اینکه پاکسازی کنی همه میدونن چرا وارد حاشیه های اینطوری میشه چون اصل مطلب فراموش بشه

کارگر خط تولید دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 8:33

اون وقت همون مدیر…… جلوی چشمش میزنن سرپرست خط رو با قمه شرحه شرحه می‌کنن صداش در نمیاد و از ترس تو سوراخ موش قايم میشه

da دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 8:31

مردی مصطفوی .ما میدونیم اگر میخواستی میتونستی چقدر منافع داشته باشی .ولی مرد بودی و هستی .لقمه حلال خوردی و سر سفره پدرو مادر بزرگ شدی .
باور کنید خوانندگان این سایت این افراد به هر وسیله ممکن رو آوردند که یه جوری اجازه ندهند اطلاعاتشان منتشر بشه .ولی خوب خوردند به دیواری به اسم شرف و غیرت که در این سایت و شخص مصطفوی موجوده .
ایهاالناس مگر چی گفته و نوشته .مگر بدون مدرک خرف زده عزیزان همین چند روز پیش یک مسول گدشته از یک سایتی درخواست کرد که طبق قانون جوابیه بده و …خوب اونها هم اجازه دادن و مردم خودشان قضاوت کردن و البته اون مسول گفت حق شکایت بماند …
تعجب نمی‌کنید جماعت کوتوله هیچ واکنشی ندارن به این موارد ؟؟؟
چرا دارند و خیلی تحت فشار هستند به چند دلیل جواب نمیدن .اولا سواد رسانه ای ندارند و اگر هم داشته باشند مثلا در روابط عمومی های شرکت‌های گروه چجوری اعتماد کنند به آدم‌های با شرف و کارکنان این ادارات .ادعا البته در بین برخی ازوابستگانشون موج میزد ولی اون هم فقط دنبال منافع بود و گرفت و در رفت .
بعد هم کدام آدم عاقل که الفبای اولیه رسانه رو بلد باشه میاد خودش رو خراب میکنه که از چی دفاع کنه .هر چی اینجا هست مدرک دار و از خود گروه خودرو سازی هست .
خیر دنیا و آخرت و دعای کارکنانی که برای یه مقدار اضافه کار یا وام یا مشکلات زندکی چشمشون به این تیم‌های مدیریتی هست و مردمی که مدتها منتطر میمونن و پولشون بی ارزش میشه و خودرو بی کیفت هم گیرشون نمیاد ولی شفر و وام میلیاردی و استخدام دختران… و بخوانید تخلفات در حوزه تامین بی نهایت و …
ممنون خط بازار. ممنون مصطفوی. مرد رسانه این روزهای صنعت کشور

ایران دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 8:39

عزیزان در شرکت خاص در حاضر تو کمیسیونهای مختلف و در رقمهای بالای قرارداد و آنالیز اگه واحدهای نظارتی صادقانه بررسی کنند همون لحظه سکته میکنند به دلیل عددهای که جابجا شده ولی متاسفانه مدیریت ظاهرا انقلابی و ولایی گویا اینا رو نمیبینه و فقط دنبال قراردادهای مربوط خدماتی وپرسنلی شرکته که رگ گردنش میزنه بیرونه که در اجرایی اینکار هم یکسری مامور خودفروش داره.الیته ناگفته نمونه ایشون الان در همه کارهای اجرایی شرکت دخالت میکنه و مدیرهای امورهای دیگه از ترس از دست دادن پست و مقامشون بدون کوچکترین اعتراضی با ایشون همه نظرات غلط و دخالتهای خارج ار حدود ایشون رو قبول میکنند.بعنوان مثال در بخش بهداشت ش م که زیر نظر روسی هاست ولی چون از طرف ایشون منصوب شده است کانلا با مدیریت جهت آزار پرسنل هماهنگ است و پرسنل در برابر ظلم وآزار ایشون در عدم پرداخت هزینه درمانی قادر به کوچکترین اعتراضی نیستند.
این شرکت درحاضر نیاز برای بیرون آمدن از این منجلاب و خلاص شدن از دست کوتوله ها نیاز به یک رابین هود دارد.

da دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 9:02

اینم تقصیر ما و مصطفوی هستش ؟؟ اینم اخلال در صنعت خودرو توسط ما یه عده معلوم الحال هستش ؟
اوضاع بشدت نا بسامان شده .دخالتهای بی‌مورد این فرد متوهم که باور کرده دو سه نفر گنده اش کردن واقعیته .وحمایت خود اول رییسس که خوب تقسیم منافع دارن و متاسفانه خیلی ناجور حمایت میشه .
مگر در شرکت قبلی حمایت نشد ؟ مگر کسی تونست بپرسه چرا این حجم پول نیست ؟ دقت کنید کدام مراجعه یا سفر رییس بدون این ویزیتور اتفاق میفته .کدام سفر خارجی بدون این شخص و مدیر عجیب روسی او اتفاق افتاده .ادعای معرفت و ولایی بودن هم که گوش فلک را کر کرده .شرکت خاص عین یک آتشفشان خاموش شده که همه از ترس سکوت کردند .اما بترسید از روزش که دور نیست .
فکرش را هم نمی‌کردید که اینجوری با سند و مدرک گرفتار بشید .ظلم گردید به خیلی از مدیران و کارکنان و مردم و بیت‌المال و پاسخگو نبودید به واسطه امثال منصور و … امروز دیکه اون بساط برچیده شده ولی شما هنوز در باد اونروزها خوابیدید .مرد بودید جواب می‌دادید. مرد بودید و سالم بودید رسانه ای جواب میدادید .پاسخ بدید .
مگر روابط عمومی ندارد .مگر شرکت خاص مدیر همه فن حریف ندارد ‌پاسخ بدید دیگه .
نه میتونید نه بلدید نه سواد دارید .فکر کردید سکوت کنید آبها از آسیاب میفته .گفتید ولش کن خودش خسته میشه .نه نمیشیم
پروژه آسفالت. چاله زباله .سیستم sap.گلدانهای میلیاردی. احکام کیلویی .حیف و میل میلیاردی .روشهای پلیسی و امنیتی. و این اواخر دیگه مشکلات اخلاقی …
جواب بدید .

کارگر خودرو دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 8:55

درد میدونید چیه اینکه یک کارگر برای درمان زن مریضش باید برای دریافت یک وام یا علی الحساب کلی بالا و پایین بره و خواهش کنه ولی معاونت تامین بهمراه تیمش پاداشهای میلیونی که حقوق 6 ماهه یه کارگر است بعنوان سهند دونه و غیره بگیره و کسی همه براش مهم نباشه سایر پرسنل در په وضعیتی هستند کسایی که برای کرایه خونه آخر ماهشون موندند و آقای ف معاونت تامین به همراه قائم مقام های مفتخور و بی سوادش پاداش های آنچنانی دریافت کنند با تایید آقای ف عضو محترم هئیت مدیره

علی سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 6:00

چرا درباره این شرکت که خودت هم می دونی دروغ می نویسی؟! چون به جایی نرسیدی بی جهت تهمت نزن

چشم ناظر دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 9:37

به زودی سلطان با اتوبوس مشاورانش باید بروند
حتی بعد از رفتن هم در امان نیستید..

da دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 12:41

جناب ناظر خدا اموات ما رو رحمت کنه .برادر اتوبوس آخه؟
دوتا قطار از اینا هست که صبح و بعد از ظهر میره مشهد .اونا رو عرض میکنم بیان مشاور بار بزنن باز دو سه تا کامیون حمل تره بار هم بلید کمکی بیان .با دو تا اتوبوس که حمل نمیشن آخه ‌.نکته بعدی هم اینه که مسیرها دور هستن ‌از اقصا نقاط کشور هستن .

da da دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 10:23

سلام جناب da
با توجه به نزدیکی شما با مدیر خط بازار یک نکته رو تعدادی از دوستان مطرح کردند در خصوص آن لطفا توضیح دهید.
می گویند یک خودروی سفید ریسپکت وارد هر شرکت میشود سایت خط بازار دیگر از آن شرکت مطلبی نمی نویسد شماره خودرو و تصویر صاحب خودرو در دسترس است اگر خواستید برای شناسایی و معرفی ارسال میگردد.

da دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 11:05

جناب da da چرا خصوصی ….
احتمالا در جریان هستید که هر کامنت به سایت که ارسال میشه .توسط تیم این رسانه جهت جلوگیری از توهین و…. مورد بررسی قرار میگیره .
پس اگر منظور تیم این سایت هست و یا مشخصا شخص مورد نظر حضرتعالی قاعدتا نباید این کامنت منتشر می‌شد.
به قرینه همان مطالب قبلی احتمالا تعدادی از دوستان خواستند نکته ای را اعلام کنند که با خط مشی افشا مغایر است .مثلا این خودرو هر جا وارد شده و مالکیت آن به هر کسی مربوطه پس تطمیع شده و دیکر مطلبی برضد آن مجموعه ننوشته .ما هم خوشحال میشیم مورد مستندی اعلام شود ‌که مثلا در قبل از ورود و بعد آن تغییری در گفتار و رفتار ایجاد شده باشد .
خیر فکر می‌کنیم اگر چونین بوده که تعدادی از دوستان فرمودند اصلا این کامنت منتشر نمیشد .انشالا که دوستان به نکته ای که عرض شد دقت داشته باشند .

da da دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 13:47

سلام به دوستان
یک فایل صوتی از صحبت های آقای مصطفوی در حال دست به دست شدن هست که مدیر خط بازار خواستار پست هیات مدیره گی از یکی از شرکت های خودرو سازی می باشند و اعلام داشته اند تا زمانی که حکم ابلاغ نگردد اخبار بر علیه خودرو ساز درج خواهد شد.

da دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 15:36

چه جالب . ما منتظر نشر این فایل هستیم .البته به چند دلیل فکر می‌کنیم چنین فایلی وجود نداره .اولا فایل صوتی و صدای ضبط شده در محاکم هیچ سندیتی نداره بدلیلی واضح در تمام دنیا حتی غیر از زمان آمدن هوش مصنوعی که ملاحظه میفرمایید همین روزها آوازی از جناب بنان در سطح فضای مجازی منتشر شده که در اون از اشعار خانم مریم حیدرزاده استفاده شده که مطمئنا در دوره استاد بنان ایشان شعری نگفتند و البته قبل از اون که تقلید صدا کاملا ممکنه و اکثریت دوستان حالا در فضای مجازی با این موارد برخورد داشتند. اما ما این را هم نمیگیم چون ما مرجع قضایی نیستیم .فقط فکر می‌کنیم چرا در این شرایط و در این زمان این فایل صوتی دست به دست شده البته که به دست ما و دوستانمون متاسفانه نرسیده .
ما هم اعتقاد داریم مطالب منتشره در خط بازار بدلیل مستند بودن بشدت برای متوسلین و حتی در گذشته برای آقای تیموری و خطیبی و یکه زارع و …خیلی سخت بود و هست .
خاطرمان هست ‌که تیم آقای تیموری و روابط عمومی سایپا که البته امروز هیچ نقشی به دلایل مختلف در امور رسانه ( عدم اعتماد توسلیون ) ندارند پس از انتشار مطلبی در خط بازار چه هجمه هایی نسبت به این سایت و سردبیرش به راه انداختن و شکایت و…ولی بدلیل وجود مدارک مثبته هیچ اقدامی نتوانستند بکنند و مطالب این سایت که اولین بار هم منتشر می‌شد در محکمه مورد تایید قرار گرفت . اون خاطره باعث شده هیچ مدیری در روابط عمومی ها دنبال و پیگیر این سایت نباشه. چرا چون مدارک موجود در این رسانه از کجا بدست این سایت میرسه؟ ارتباطات ماورایی که احتمالا مورد تایید نیست و دخالت عوامل انسانی بیشتر به عقل نزدیکه .بهرحال اشکالی نیست شخصا اگر متوجه بشوم ‌که این اسناد بی پشتوانه بوده اصلا ماموریتی نبوده اصلا استخدامی نبوده تیراژ تولید بالا رفته پیمانکار و قطعه ساز تحت فشار بابت پرداخت حق حساب قرار نگرفته و عدالت در توزیع مطالبات وجودداشته و دارد و گذشته این گروه هم پاک پاکه .( در حالیکه خود متوسلیون از این جمله پاک پاک از خنده روده برشده ) قول میدیم علاوه برعذر خواهی چندین بار از روی چگونه یک ویزیتور و جغرافی دان تبدیل به بهترین مدیران شدند بنویسیم و اونم چندین بار .ممنون

abuzar سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 13:05

من كاري به da و كامنت ها ندارم ولي اين پرونده سازي شبيه كارهاي متوسلينه. وقتي كم بياره دنبال همين چيزهاست.

حالا کجاشو دیدی سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 13:41

میگم یه چندتا نکته بگم که ببینید دقیقا درست همینه و کوتوله ها پرونده سازان قهاری هستند .به ترتیب پرونده
۱ مدیرعامل آقای ک با حکم ز با پرونده تخلف به مبلغ ۳میلیون یورو که هنوز درگیر دادگاه و …
۲_ مدیرعامل آقای ف با انواع پرونده ها و تهمت‌ها و …
۳_ مدیران و معاونین مختلف دوره ز که هر کدام با یک پرونده از کار برکنار شدند .
دقت کنید همگی با ایجاد پرونده و دروغ و تقلب .
تبریز بدنبال احقاق حق هستند .جالبه که خدا جای حق نشسته .
در ضمن طرفداران این جماعت فقط جواب این سوال ما را بدهند یک مسول دفتر دفتر خود مدیرعامل چرا در روز آخر مدیریت او به همراه خانواده با آن سطح سواد ( دیپلم انسانی) بمدت سه ماه در بهترین هتل چین جهت انجام چه وظیفه‌ای حضور داشت و اگر این تیم جدید خودشان نفر نداشتند تا امروز هم در حال گشت و گذار از شمال تا جنوب چین بود ‌این هزینه وحشتناک هتل بهمراه خانواده را چرا کارگر دیزل باید پرداخت میکرد ‌لطفا با ما از پاک دستی و …این گروه حرفی نزنید که خیلی چیزها می‌دانیم و …به نوبت خواهیم گفت آنانکه حمایت می‌کنند جواب بدهند. به خدا جواب ندید مرد نیستید همه شما که از این جماعت دفاع می‌کنید .همین یک مورد را پاسخ دادیدمن دیکر هیچ نمی‌گویم

رضا جوادی دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 14:05

کاربر گرامی (کارگر خط تولید)
اولاً که شما کارگر خط نیستید
دوماً دوستان خودرویی حقوق مزایا خیلی خیلی بالایی نسبت به دیگر کارگران محترم دارن و خط فقر معنایی نداره براشون برای نمونه سری به الباقی قشر زحمت کش کارگران در کارگاه ها بزنید تا متوجه خط فقر بشید.

کارگر خط تولید دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 15:00

دوست عزیز اولا بنده با افتخار کارگر و کارگر زاده هستم بعد هم شما درست میفرمایی کارگر در هر شرکتی زیر خط فقر هست منتها شدت و حدت داره عزیز جان و متاسفانه تنها قشر آسیب پذیر جامعه حقوق بگیران و کارگران هستن

da da سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 11:26

آقا میگن مدیر خط بازار در تهران شروع به ساخت و ساز کرده پول کم آورده محتاج خودرو ساز شده پول کم آورده الکی نیست! در ضمن دفتر دبی هم هنوز اجارش رو نداده کمک کنید وگرنه دوباره مثل ایران خودرو انتقادات شروع میشه هاااااا