به گزارش خط بازارُ رحیم مشایی که در دولت نهم رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود و دولت دهم را با سمت ریس دفتری رئیس جمهور به پایان برد، میان اهالی رسانه به (( سوژه همیشگی)) معروف بود. زیرا کاملا مشهود به نظر می رسید که اسفندیار خان دوست داشت تیتر یک رسانه ها باشد و به همین دلیل در مورد مسائل مختلف چه در تخصص اش بود و چه نبود اظهار نظرهای جنجالی می کرد.
آذری جهرمی نیز از این نظر شباهت های بسیاری با مشایی دارد. زیرا او که به ظاهر از خواص جامعه به حساب می آید، در دوران وزارت خود در وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات یکی از اصلی ترین سوژه ها در لیست اخبار حاشیه ای بود.
وزیر سابق که توئیت ها و استوری های اینستاگرامش در مورد مسائل مختلف از جمله فوتبال بارها حاشیه ساز شده است، حالا در اقدامی ((مشایی گونه)) نظرات خود را از مستطیل سبز به سمت اقتصاد کلان آن هم به پیچیدگی صنعت خودرو سوق می دهد. البته در خصوص انتخاب صنعت خودرو برای رسانه ای بودن دوباره بین باید به هوشمندی او آفرین گفت، زیرا قطعا صنعت خودرو برای تیتر شدن دستاویز بهتری نسبت به مسائل سیاسی است.
جهرمی روز گذشته با اظهار نظر در خصوص بازار خودرو و آزادسازی قیمت ها گفته است: این طرح ظلم به مصرف کنندگان و مصداق کامل بی عدالتی است!
به این ترتیب باید وزیر سابق ارتباطات را نیز به لیست کارشناسانِ کارنشناس صنعت خودرو که هر روز مصاحبه هایی از کنار گود دارند، اضافه کرد. اما سوال اساسی اینجاست که آقای وزیر سابق دقیقا چند تخصص دارند؟ آیا چیزی از قانون عرضه و تقاضا می دانند؟ آیا از نظر او مصرف کنندگانی که به دلیل فاصله قیمت کارخانه تا بازار و حضور دلال ها در طرح های فروش نمی توانند خودرو صفرکیلومتر ثبت نام کنند و باید همین خودرو را بسیار گران تر از بازار بخرند، مصرف کننده واقعی نیستند؟ چند هزار سهامدار خودروسازان که هر روز ضرر می کنند چطور؟ قطعه سازان با چند ده هزار کارمند و کارگر که چند ده هزار میلیارد از خودروسازان طلب دارند و در حال به گِل نشستن هستند در دسته مظلومان جای نمی گیرند؟
به نظر می رسد آذری جهرمی بعد از روی کار آمدن دولت جدید به حاشیه رفته است و دلش برای روزهای رسانه ای بودن تنگ شده باشد.حال باید منتظر باشیم وزیر سابق ارتباطات درباره بافت های فرسوده، قیمت مرغ و تخم مرغ، تله کابین در دست احداث لنگرود اظهار نظر کند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0