چابک سازی در شرکتها امری مهم به شمار میاد . باید مدیران سنتی و غیر سیستمی نظیر مدیر عامل شرکت الکتریک خودرو شرق (ضابط نیا)با مدیران جوان و آشنا به مسائل نو جابجا بشند
از دوشغله ها تا شبه سیاسی ها در خودروسازی
به گزارش خط بازار؛ وضعیت خودروسازان در جاده مخصوص، در حال تغییرات اساسی است که قابل تامل و بررسی است.
مهم ترین خبر روزهای اخیر به تعویق افتادن واگذاری سایپا به مدت ۶ ماه است. وزیر صمت به دنبال افزایش بهره وری و ارزش سرمایه سایپا است تا سهام این شرکت با قیمت بهتری به فروش برساند. قطعا بهبود وضعیت سایپا مستلزم یک برنامه مدون شش ماه است که به نظر می رسد هنوز هیئت مدیره چنین برنامه ای را به صورت مدون و مکتوب به وزارت صمت ارائه نکرده است. تغییرات مدیریت درون گروهی و تزریق منابع مالی، بهبود مدیریت منابع مالی و تامین قطعه از شروط لازم برای افزایش تولید و ارتقا کیفیت و تقویت معیشت کارگران است.
از دیگر اتفاقات روزهای گذشته شبه سیاسی شدن روابط عمومی در ایران خودرو است. انتصابات اخیر و حضور افراد شبه سیاسی فضای روابط عمومی ایران خودرو به سمت سوق داده است. اینکه آیا رضازاده مدیر روابط عمومی ایساکو همان فرزند رضازاده نماینده سلماس در مجلس است یا نه از نکات قابل بررسی است.
سومین خبر انتصاب مسعود صفری به عنوان عضو هیات مدیره و معاون هوشمندسازی و هوش مصنوعی مگفا است. وی پیش از مدیرعامل ایران فاوا بود که معاونت حقوقی ایران خودرو در حال بررسی عملکرد وی و نقاط مبهم است.
تغییرات در زیرمجموعه ایساکو از دیگر موضوعات قابل مطرح است. روز گذشته مدیر حراست امدادخودرو ایران تغییر کرد. برخی این اتفاق را آغاز تغییرات کلان در امدادخودرو ایران تعبیر می کنند. امید است مدیرحراست جدید به موضوع قرارداد بسپر، انتصابات، سقوط سود خالص، پیمانکاران مرکز تماس، میزان پیشرفت بسپر و … ورود کند. علاوه بر این تغییر، برخی خبرها حاکی از احتمال بابک سلاجقه در هیئت مدیره ایساکو است. قطعا حضور سلاجقه در کنار سلطانی ثانی و میرحسینی در هیئت مدیره ایساکو ترکیب جذاب و موثری خواهد بود. همچنین در گروه ایران خودرو خبرهایی غیررسمی مبنی بر جایگزینی کوثری به جای محمدی گل تپه در ایسیکو، تغییر عرفان معماریان در سلیم نیز شنیده می شود.
به دلیل مشکلات نقدینگی و ۱۱ همت چک برگشتی، گروه سایپا به دنبال تهاتر و چابک سازی مالی است که می تواند کمک شایانی به حل مشکلات مالی، انجام مطالبات قطعه سازان و پرداخت حقوق و حق بیمه کارگران کند. علاوه بر این تقویت تیم مدیریتی سازه گستر و مگاموتور شرط لازم برای بهبود وضعیت سایپا است. سازه گستر در دوران صالحی ضعیف تر از دوران حیاتی و همچنین مگاموتور در دوران مصدقی کم رونق تر از دوران منتظرالمهدی بوده است.
دو شغله بودن کارمندان دولت در خودروسازی از دیگر موضوعات چالشی این روزهای جاده مخصوص است. در همین راستا شنیده ها حاکی از استعفای محرم خانی سرپرست گروه سرمایه گذاری سایپا به دلیل کارمند بودن در دولت می باشد. به نظر می رسد وی تنها فرد دو شغله در خودروسازی نیست و شاید موارد دیگری را نیز در هیئت مدیره ها و شرکت های خودروسازی تابعه سایپا از جمله سایپا کاشان، پارس خودرو و …. یافت.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، تولید خودرو ، خودروسازی ، روابط عمومی ایساکو ، سازه گستر ، سایپا ، گروه سرمایه گذاری سایپا ، مرتضی منتظرالمهدی ، مگاموتور ، مگفا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
به زودی تغییر مهمی در پارس خودرو رخ خواهد داد.
ر.ع ، عضو غیرموظف هیأت مدیره سایپا، همتراز با اعضای موظف این شرکت بزرگ خودروسازی حقوق کامل دریافت میکند.
که با قوانین در تضاد است؛ چرا که اعضای غیرموظف هیأت مدیره صرفاً حق دریافت حقالجلسه دارند و دریافت حقوق کامل برای آنها ممنوع است.
(خط بازار بررسی کن آیا صحت دارد)
(منبع خبر: سایت تجارت نیوز )
بله متاسفانه گویا صحت دارد . و چون برای سایپاست خط بازار بهش نمیپردازد .
این عضو غیر موظف از موقعی که این خبر در سایت تجارت نیوز زده شد دیگه در دفترش در سازه حاضر نمیشود و در خانه هست که بگوید مثلاً من غیرموظفم و حضور ندارم .ولی حقوقش کامل برقرار است و این تخلف است .
شنیدم قرار است بازرسی کل کشور ورود کند
آقای شیخ زاده ، آقای رادمنش، آقای مراد عباسی آیا شما خبر دارید چندتا بازنشسته در شرکتهای زیرمجموعه مجدد مشغول به کار شدند تحت عناوین مشاور و قایم مقام و مدیر و دستیار و….
آیا اینها هزینه نیست ؟؟ آیا جوانهای شاغل در سایپا استحقاق این احکام را در شرکتهای زیر مجموعه ندارند ؟ چرا از شرکتهای تابعه خبر ندارید که بازنشسته ها دارن مجدد حقوق میگیرند و حکم هم براشون زدند ..به خدا ظلم است و منافات دارد با سیاست های که حرفش رو میزنید …این همه آدم متخصص رو کنار گذاشتید که یه سری آدم بازنشسته رو بیارند و چند شغله باشند و پست هم بهشون بدهند ،لطفا رسیدگی کنید ..
ر پ رفیق گرمابه گلستان عظیم بیگ به محض اینکه رفت ایرانخودرو رفت تو شرکت های زیر مجموعه مدیر حراست شد دوباره تا عظیم بیگ برگشت سایپا با لابی اومد تو شرکت سایپا شد مدیر بازرسی
حالا دو تا پسرای خودش رو استخدام رسمی کرده در سرزمین پارس و خودش هم سالهاست بازنشسته شده
شما و کل خاندانت و بچه محلاتون نیم ساعت تو منطقهای رضا پرویزی تو کرمانشاه جانباز شده نمیتونید دووم بیارید. بعدشم طبق قانون مملکت ایشون میتونن سر کار باشن و در نهایت وقتی اشتغال یکی دو نفر دغدغهی شماست، مشخصا کروز کل نظامو میخره و رشوه میده و گندکاری میکنه، اون طرف هم مالک عظام با رشوهی ۷۰ میلیاردی راست راست آزادانه میچرخه و به ریش مردم ایران میخنده. کاش مشکل مملکت همین چندتا بازنشسته بود.
هر چی به ضرورتضررته چاپ نمیکنی
زیاد شلوغش نکنید
در فنرسازی زر به دلیل کمبود نیروی متخصص در گروه سایپا ، فقط پنج بازنشسته هستند که از دو سه ماهی پیش بعنوان مشاور و مدیر دارن همکاری میکنن که نسبت به شرکتهای دیگه زیاد نیست .
آقایان منوچهری ، طاهری، پرویزی، نیکنام ،و یه خاتم …
اینا همشون هم مجوز آقای شیخ زاده رو دارند .
بعد از جابجایی مدیر عامل در زر خبرهای خوب و امیدوار کننده ای هم از لحاظ فنی و هم رضایتمندی نیروی انسانی شنیده میشه که در این وانفسا نصفش هم درست از آب دربیاید خیلی هم خوبه .
حالا چه فرقی میکنه که چند نفر بازنشسته باشن یا نباشن مهم سلامت و تخصصشون هست که انشالله هستند و حتما دارند .
یه ضربالمثلی هست که میگه عاقلان دانند ..
پسر خوب ، هیچ بدی نرفته ، بهتر بیاد ،
همیشه بدتر اومده ،
در شرکت زر حقوق و آکورد که به موقع پرداخت نمیشه ،، اضافه کار که نداریم ، تولید که نصف شده ، برخورد مدیر اداری و مدیر تولید با کارگر بسیار توهین آمیز شده تا جایی که آب دهان برای کارگر پرت میکنند، شاخص های عملکرد شش ماهه زر رو یه بررسی کنید بعد کامنت بزارید. .اوضاع بدتر شده که بهتر نشده
بعد با چه رویی میگی بازنشسته شاغل داریم که داریم !!!
همین نوشتارت هم توهین آمیزه….
میگن آقای شهرام طاهری هم شده مدیر مالی فنر زر و مشاور مالی مدیرعامل ، با ایشان چهار سال پیش باهم از سایپا بازنشسته شدیم .آقای طاهری بازنشسته قدیمی هست و چندین شرکت و رستوران هم داره …چطور اومده فنر زر مدیر ومشاور شده …دمش گرم
و فقط والی است که از پستی به پست دیگر میپرد با تغییر مدیر عامل ها!!!
🔥 فساد در شرکتهای تابعه ایرانخودرو
در شرایطی که مدیرعامل ایران خودرو میتواند با حذف رانت و کاهش هزینههای زائد، به بهبود بهرهوری و حفظ حقوق سهامداران کمک کند، متأسفانه برخی مدیران ناکارآمد با عملکرد ضعیف خود، شرکتها را به مرز ورشکستگی میکشانند.
یکی از نمونههای بارز این ناکارآمدی، شرکت «تجارت حامی الکترونیک ایرانیان» است که تحت مدیریت آقای مهدی ابراهیمی درباغی که همزمان در شرکت شهاب یدک هم سمت دارد ، نهتنها از مسیر توسعه خارج شده، بلکه زیانهای سنگینی را به تعاونی خاص و سهامداران آن تحمیل کرده است.
سکوت و بیتفاوتی آقای سعید بهارلو، مدیرعامل تعاونی خاص، در برابر این وضعیت، پرسشهای جدی را در ذهن کارگران و سهامداران ایجاد کرده است:
– آیا ایشان از این بیکفایتی بیاطلاع است؟
– یا اینکه در این زیان شریک و مسئول است؟
✅ از نگاه کارگران، بزرگترین صرفهجویی و اصلاح ساختاری، نه در حذف مزایا، بلکه در برکناری مدیران ناکارآمد و رانتی است، مدیرانی که با تصمیمات اشتباه، منابع عمومی را به خطر میاندازند و اعتماد جمعی را خدشهدار میکنند.
دوست عزیز خط بازاری لطفا شما که خوب برای بعضی از شرکتها گزارش مینویسید چرا در مورد تعاونی خاص چیزی نمیگید که 100 هزار عضو کارگر و بازنشسته داره و مدیرعاملش داره باعث ورشکستگی این شرکت میشه و هیچ خبری هم از برکناری ایشون نیست چون با لابی خودش رو نگهداشته.دخترش و دامادش رو استخدام شرکت تعاونی کرده بودند که یکی از پرسنل اعتراض کرد و کلیپ تهیه کرد و به همه جا فرستاد تا مجبور شد دخترش رو بفرسته ایساکو که البته برای اون بد نشد اتفاقا و رسمی هم هستن بعدا باید به این توجه کنید که این شرکت کلی سود سالانه برای هیئت مدیره در نظر میگیره که واقغا برای این افراد واقغا زیاد هستش و بخاطر همین هستش که هرکسی میاد توی این شرکت اصلا دلش نمیخواد بره نمونه بارزش محمدی گل تپه که هرجا با گروهش رفته تپه خالی نگذاشته با اینکه از شرکت کنار گذاشته شده بود برای انتخابات از طریق حراست اعلام کرده بودن که باید به ایشون رای بدهیدواقغا جای تاسف داره برای بازرسی و حراست و مدیرعامل گروه که هیچ نظارتی روی شرکتهای گروه ندارن قابل توجه آقای کشاورز تا ایران خودرو از دست شما در نیاوردن یه فکری به حال کارگرها بکنید. با تشکر از خط بازار
شرکت تعاونی خاص عملا باید جمع بشه ، چون شرکت سود دهی نداره و عملا همه شرکت هاش ضررده هستند و به جز چتر و ایدکو بقیه در حال استراحت مطلق هستند.
مدیریت تعاونی هم برای بقا شخص خودش خودزنی داره میکنه و شرکت های سودده رو داره جمع میکنه،
ایدکو هم نقش گاو شیرده رو داره ، تپل که شد میان سراغش و مدیرعاملش عوض میشه
حتی با حضور چنگ های تیز،بابا لنگ دراز و …
قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان
ماده واحده ـ ازتاریخ ابلاغ این قانون، به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاههای اجرائی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ و کلیه دستگاههایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می کنند، ممنوع می باشد.
تبصره۱ـ مقامات مذکور در ماده(۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری از شمول این قانون مستثنی می باشند.
تبصره۲ـ دستگاههای موضوع این قانون در صورت لزوم می توانند از خدمات بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به صورت پاره وقت و ساعتی استفاده کنند. حداکثر ساعات مجاز برای استفاده از بازنشستگان، یک سوم ساعات اداری کارمندان رسمی است وحق الزحمه این افراد متناسب با ساعات کاری آنها حداکثر معادل یک سوم کارمندان رسمی همان شغل تعیین و پرداخت می شود.
تبصره۳ـ دستگاههای مشمول مکلفند ظرف مدت شصت روز از تاریخ ابلاغ این قانون آن دسته از افرادی را که برخلاف مفاد این قانون به کارگرفته شده اند، از خدمت منتزع و با آنان تسویه حساب کنند. افراد مذکور نیز باید ظرف مهلت قانونی مقرر سمت و پست خود را ترک کنند. پرداخت هرگونه وجهی پس از این مهلت از هر محل و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.
تبصره۴ـ کارکنان و اعضای هیأت مدیره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی نیز مشمول این قانون می باشند.
تبصره۵ ـ از تاریخ ابلاغ این قانون، ماده (۴۱) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۵/۸/۱۳۸۴، ماده (۹۱) قانون استخدام کشوری مصوب ۳۱/۳/۱۳۴۵، ماده (۹۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ و بند (ب) ماده (۶۵) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۵/۱۰/۱۳۸۹ نسخ می شود.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۲۹/۲/۱۳۹۵ به تأیید شورای نگهبان رسید.
آقای شیخ زاده!!!!!
آیا این درست هست که به زور و با تهدید قانون یک ماه به زور خیلی ها بازنشسته کردی که کاهش هزینه بدی ، ولی بعد با این قانونهای ده سال پیش اینهمه مجوز صادر کردی، برای اشتغال بازنشسته ها و بازخرید شده ها و ستوات گرفته ها و تصفیه شده ها بعنوان مشاور و مدیر برگردند و در شرکتهای مختلف سایپا کار کنند.
خودت هم حرف های خودت رو نقض میکنی….
چرا یادداشت من و چاپ نمیکنی برادر
اجازه بدید همه مشارکت داشته باشند و آزادانه نظر بدند.
اگر خط بازار رسانه آزاد هست بنده هم اعلان نظر کنم.
سلام .
تشکر از خط بازار به خاطر انعکاس نظرات همکاران ایران خودرو
آقای خوشبویی حراست امداد خودرو 13 سال بدون جابجایی در حال خوش خدمتی بودن ..از تمام اصرار میرحسینی باخبر بودن ..تمام هزینه ها و …. هم توسط ایشون رصد میشد ..از ابن بعد با حضور آقای ترابی اتفاقات مهمی رخ میدهد. آقای خط بازار کم نیارید و حقیقت رو به گوش همه برسونید .و از جملاتی که افراد نزدیک خود میرحسینی کامنت میکنن وشمارو متهم به باج گیری میکنن هیج ترسی نداشته باشید
سلام.
یه سوال از مدیریت خط بازار دارم، لطفا یکی پاسخ بده ؟
ببینید شرکت ایرانخودرو ده ها شرکت زیرمجموعه داره و بسیاری از این شرکت ها فاقد راندمان و حتی زیان ده هستند!
چرا زوم کردید روی امدادخودرو ؟ و هر روز ازش یه خبر منفی میزنید !
چون میرحسینی مدیر توانایی هست و از زمانی که برای مدیریت ایساکو مطرح شده شاهد این هستیم که یه تیم از ایساکو بسیج شدند تا براش حاشیه درست کنن !
چرا به شرکت هایی مثل شرکت عصر هوشمند خودرو به مدیر عاملی رمضانی نمی پردازید؟
چطوره رمضانی میتونه مدیرعامل یه شرکت در گروه صنعتی ایرانخودرو باشه و همزمان معاون خدمات پس از فروش ایساکو باشه ! ولی میرحسینی خارج از گروه صنعتی ننیتونه عضو هئیت مدیره باشه ؟
رمضانی چه تخم دوزرده ای گذاشته برای شرکت ؟
لطفا عادلانه رفتار کنید و مغرضانه به امدادخودرو نپردازید …
اگر دنبال عدالت هستید به روابط فامیلی سلطانی ثانی و محمودخانی و امثال اینها بپردازید.
بررسی کنید که رمضانی با چه شیوه ای داره مدیریت میکنه !
لطفا کمی اندیشه کنید که چطور میشه هروقت صحبت آمدن میرحسینی به ایساکو میشه، چطور ناجوانمردانه همین آقایون سعی میکنن با اخبار کذب حاشه سازی کنن.
لطفا پیامم را سانسور نکنید.
گل گفتی
گروه صنعتی ایران خودرو دست رو هر کی میزاری یه داستان داره یا جایی گره خورده یا سیمش وصله به جایی یا جدید اتصال گرفته
ولی در مورد اینکه خط بازار از یک شخص یا یک گروه یا یک تفکر خوب یا بد میگه نشان از این داره که سناریو داره و یا داره بهش مسیر داده میشه
کلا کثافت صنعت خودرو رو گرفته از خیلی وقت پیش همش رانت و لابی نون قرض دادن و پاس گل دادن و خیلی موارد دیگه
اگر جبار حقوقی ایسیکو با سواد بود نیازی به مشاور حقوقی که بدون حضور کارکرد میگیرد نبود . به موسی قسم
کامنت های منو چرا ویرایش میکنی اونطوری که خودت دوست داری آقای دکتر خط بازار؟؟
یا کامنت رو ببند یا ویرایش نکن
شرف داشته باشید خودتونو به چهار تا خودکار و بن خرید نفروشید
فقط لوستر علی که چراغ خاموش داره میره جلو چراغعلی اگه تو نبودی همه چی تمام بود نوش جونت
کوثری تپه ها رو تسخیر کرد
کوثری که میگی تو جمع 20 نفره نمیتونه دوتا جمله حرف بزنه برای جمع،
یکساله الان تو این شرکته دوتا سوال کن در مورد شرکت اگه تونست جواب بده،
اگه میخوان شرکت ها رو ضعیف کنن روش مناسبیه،
اگر مدیرعامل در نقش هویج میخوان خصوصیون ،گزینه خوبیه،
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 35 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۳۲