از دامادزاده فدایی ملت تا فروغ روابط پدر و پسری در سایپا

یکی از مشکلات اصلی سایپا در دوران توسلی مهر، کسری قطعه بود که ریشه اصلی آن به عملکرد دو شرکت سازه و مگاموتور برمی گردد.
کد خبر : 93464
تاریخ انتشار :یکشنبه 7 بهمن 1403 - 15:07

به گزارش خط بازار؛ یکی از مشکلات اصلی سایپا در دوران توسلی مهر، کسری قطعه بود که ریشه اصلی آن به عملکرد دو شرکت سازه و مگاموتور برمی گردد.

براساس همین چالش، علی شیخ زاده تغییرات در این دو شرکت را آغاز نمود. البته با دست فرمان متفاوت. وی در همان روزهای اول محمدعلی حیاتی همشهری ترک زبان خود را از سازه گستر عزل نمود و به جای آن شهرام صالحی را منصوب نمود. صالحی  که نفر دوم خوبی است و نسبت به نحوه مدیریت و عملکرد وی در ساپکو انتقاداتی شنیده می شود.

در ادامه شیخ زاده درخصوص مگاموتور متفاوت عمل نمود و به جای برکناری مدیرعامل کم تجربه و جوان، هیئت مدیره را تقویت کرد. دقیقا اتفاقی که در زمان جواد توسلی مهر افتاد. این در حالی است که به اذعان قطعه سازان، فرق کارگرزاده فدایی نظام با دامادزاده فدایی ملت از زمین تا آسمان است.

هرچقدر که یکی در کاهش نرخ تورم تامین قطعه و میزان داخلی سازی موفق تر بوده دیگری نتوانسته مطلوب عمل کند.

این رفتار نامتقارن شیخ زاده دو علت می تواند داشته باشد. یا مدیرعامل جدید سایپا همچون توسلی مهر توان تغییر مرتضی منتظرالمهدی را ندارد و یا هنوز گزینه مناسب به جای وی پیدا نکرده است. البته اهل فن بهتر می دانند که علت این عدم تغییر چیست.

درخصوص سازه گستر شیخ زاده امید دارد با روی کارآمدن صالحی اوضاع در این شرکت بهتر شود. این در حالی است که بررسی های اولیه و میدانی خط بازار نشان می دهد علی رغم تغییرات دو ماهه هنوز علائم بهبود در این شرکت ظاهر نشده است.

به گزارش خط بازار؛ به طور کل چند تغییر در دوران صالحی نسبت به قبل صورت گرفته که قابل توجه است:

۱- قدرت تصمیم گیری در دوران حیاتی به مراتب متفاوت تر از دوران صالحی است.

۲- در زمان حیاتی، مدیران سازه گستر عموما دسته جمعی به دیدار قطعه سازان می رفتند این در حالی است که در دوران جدید در برخی از مواقع فروغی و صالحی دو نفره به دیدار قطعه سازان می روند.

۳- کوروش راجانی به عنوان «سرپرست ریاست واحد ختم و تسویه قراردادها در امور مدیریت قراردادها» منصوب شده است این در حالی است که در دوره قبل به عنوان مامور رهسپار سایپا شده بود.

۳- ارسام سنجری به عنوان گزینه معاون تامین مطرح است در حالی که در دوران معلمان به سایپا دیزل فرستاده شد و بعد در دوران حیاتی با حکم مشاور به سازه گستر برگشت.

۴- رابطه پدر-پسری برخی مدیران با قطعه سازان در حال تقویت است. تحرکات پشت صحنه دلال رشتی استانبولی سرنخ و چالش سانروف خوبی برای افشای برخی مناسبات است.

به گزارش خط بازار؛ برنامه وزارت صمت و تشکیل پرونده های مختلف نشان می دهد که شرکت های تامین کننده در خودروسازی منشا فساد هستند و نظارت بر آنان نیز تقریبا غیرممکن است و لذا هیچ چاره ای جز انحلال این شرکت ها برای کاهش دلالی و بریدن دست دلالان وجود ندارد. اینکه نهاد نظارتی تصور می کند با خرید چند ده دوربین می توانند اوضاع را بهتر مدیریت کند، خیال باطل است و صرفا محیط کسب و کار را شبه امنیتی می کند.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 39 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سید یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

کل سایپا فدای دامادزاده شده نه خودش خجالت میکشه و بره از وضعی که ایجاد کرده نه کسی جرات تعویضش داره خدا بداد سایپاو پرسنل برسه

کارگر خط تولید دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۹:۳۱

کل این ارازل و اوباش فدای مردم ایران

متخصص یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳

واقعا آقای منتظرالمهدی مدیرعامل مگاموتور از عملکرد خود راضی هستید؟
شما که مومن هستید متوجه هستید که بیت المال و حق الناس را با این طرز مدیریتی خود در مگاموتور به گردن آویختید.
نتوانستید افزایش تولید و کاهش هزینه و افزایش بهره وری رقم بزنید و برعکس منابع مالی را هدر دادید و خطوط تولید را اورهال نکردید و تجهیزات و دستگاه ها همه فرسوده شدند و از طرفی محصول معیوب به بازار و مشتری دادید چون اکثر مشتری ها و نمایندگی های سایپا از موتور و گیربکس تولیدی شما ناراضی هستند و در کل هیچ برنامه ای منطقی برای بهبود ندارید و همه اینها باعث شده که حق الناس و بیت المال را با نحوه مدیریت خود به گردن داشته باشید.
به دلیل اینکه تخصصی ندارید لذا فرآیندها و روش کار را نمی شناسید در نتیجه تصمیم درستی نمی گیرید.
با همه اوصاف چرا پافشاری می کنید؟

ح. جم دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۵:۱۱

عزیز بزرگوار مطالبی را که مطرح کردید را میتونید با ارائه سند از حد اقل دو مدیر عامل پیشین ارائه کنید یا صرفا به پای جناب منتظر المهدی می‌پیچید . ایشون با استفاده از کادر معاونت های بسیار قوی و کار آمد و نخبه امثال جناب مهندس مدنی مغز متفکر موتور مهندس عبدالحمید حسینی باتجربه ۲۰ ساله کیفیت و بسیار اثربخش و کار آمد و بدروسیان تامین موفقیت چشمگیری داشته و طرح مطالب شما را یا غرض ورزی و یا پس پرده های دیگر میبینم . بنده فعال در مجموعه مگاموتور هستم .

ح. جم دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۵:۱۴

در رابطه با اورحال و یا نو آوری تغییر خط مدرن رنو تندر ۹۰ به ec5و بکار گیری و تولید موفق را قطعا در جریان نیستید .
بنده افتخار راه اندازی سخت افزار خط اکسل عقب خودروی شاهین در مگاموتور را داشتم .

مگاموتور دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰

اگر اینطوری باشد که شما می گویید پس چرا وضعیت مگاموتور در موارد ذیل بحرانی هست؟!؟!؟!
کلیه دستگاه ها و تجهیزات فرسوده شدند چون به جای اینکه سرمایه مگاموتور به سمت اورهال دستگاه ها و خطوط جدید و یا پروژه های موتور و… برود به سمت هزینه های جانبی رفته است؟
چرا خطوط گروه سایپا به خاطر مگاموتور دچار کندی و توقف تولید شده است؟
در همین زمان مدیرعامل های قبلی خطوط تولید در حال اورهال شدن و رفع گلوگاه های تولید بود و رکورد تولید گروه برای مگاموتور بود ولی الان باعث توقف و کندی خطوط گروه سایپا شدید.
نقشه راه خانواده قوای محرکه گروه سایپا که در مگاموتور تدوین شده بود به کجا رسید؟
مگاموتور به دلیل نداشتن خانواده موتور بزرگترین ضربه را به گروه سایپا زد و آبروی سایپا پیش ایران خودرو رفت چون برای خودروی شاهین مجبور به گدایی موتور از ایران خودرو شد.
خط موتور تندر 90 را با بدترین شرایط تبدیل به یک موتور برای شاهین کردید در صورتی که خط موتور تندر 90 مدرن ترین خط تولید موتور ایران بود به نحوی که 11 تیپ موتور همزمان می توانست تولید کند ولی الان شما نابودش کردید و تک منظوره شد.

ح.ج سه شنبه , ۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۵:۵۸

برادر عاقل فرسودگی یه دفعه تو زمان ایشون اتفاق افتاده یا اینکه در ازای فرسودگی در جهت اورحال تجهیزات دو سه تیم قبلی به نحو احسن همه ماشین آلات را نوسازی کردند و ایشون دست روی دست گذاشتند و سیاست گذاری نکردند ؟
به نظرم بسیار مغرضانه نظر میدید و از روی امیال شخصی به دور از انصاف نظرتو نوشتی .

رامبن یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷

احسنت به آقای صالحی و تیم مدیریتی آقای مهندس شیخ زاده برای انتخاب آقای سنجری . مهندس سنجری یکی از سالمترین و کارکشته ترین نفرات در سازه هستن که مطمئنا استفاده از ظرفیت و توان ایشان منشا خیر و برکت برای مجموعه سازه گستر و سایپا خواهد بود . شروع شناسایی همچینی نفراتی نشانه عزم جدی تیم مدیریتی مهندس شیخ زاده برای انتخاب بهترین ها می باشد .

مگاموتور یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳

آقای مهندس شیخ زاده، اگر توان تغییر منتظرالمهدی را ندارید راهکار جدید را برنامه ریزی کنید.
چون چنانچه این تغییر مهم صورت نگیرد کل گروه سایپا دچار بحران می شود زیرا مگاموتور کلیدی ترین و تخصصی ترین شرکت در گروه سایپا هست.
اگر می خواهید تاریخ سایپا قضاوت درستی از عملکرد شما داشته باشد این تغییر یک مطالبه عمومی و مطالبه متخصصان در صنعت خودروسازی هست چون منافع کشور و صنعت خودروسازی در تغییر مدیرعامل مگاموتور هست زیرا مدیرعامل مگاموتور، آقای منتظرالمهدی هیچ تخصصی در صنعت خودروسازی ندارد و باعث ضرر و زیان مالی و عدم رعایت شایسته سالاری در مگاموتور شده است.

ح. جم دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۵:۱۸

به نظرم چهار نفر که منافعشان در زمان حضور جناب منتظر المهدی تامین نشده و ایشون مبادی منفعت طلبی های شخصی و سود جویی ها رو بسته حتی علیرغم بستن تیم معاونت و مشاوران قوی صدای امثال شما هارا در آورده .

متخصص دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

شما یا جدید به مگاموتور اومدی و یا بهت قولی چیزی دادن
شما برو تاریخ مگاموتور را از بدو تاسیس تا به حال مطالعه و بررسی کن و اینقدر بی ربط دفاع نکن
الان مگاموتور در بدترین اوضاع قرار دارد و عملکرد منتظرالمهدی و امثال شما باعث اعتراض متخصصان شده است.
مگاموتور همیشه در تولید و بهره وری بهترین در صنعت بود
در سال 1386 سودده ترین شرکت خاورمیانه شد
در دهه 90 رکوردهای پی در پی تولید در گروه سایپا فقط برای مگاموتور بود.
مگاموتور را به بحران رساندید و از مغز متفکر و… صحبت نکنید.
خروجی و عملکرد منتظرالمهدی و امثال شما جویای خیلی چیزها هست که نشاندهنده بحران می باشد.
پس بدون مطالعه دفاع بی ربط نکن
برو مطالعه کن عزیزم

مرتضی یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸

آقای منتظرالمهدی، مدیرعامل مگاموتور با این مدیریت در مگاموتور خجالت نمیکشی؟
کلی معروف شدی
همه میگن چرا خودت آبرومندانه از مگاموتور نمیری
زبانزد عام و خاص در سایپا شدی عزیز برادر
میدونی که پافشاری کردن عواقبی بد خواهد داشت

ح. جم دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۵:۱۹

به نظرم چهار نفر که منافعشان در زمان حضور جناب منتظر المهدی تامین نشده و ایشون مبادی منفعت طلبی های شخصی و سود جویی ها رو بسته حتی علیرغم بستن تیم معاونت و مشاوران قوی صدای امثال شما هارا در آورده .

Eb یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳

سلامت کاری در دوره حیاتی به قدری زیاد بود که زبانزد همه پرسنل و قطعه سازان بود
ک.ر جزو مسئله ساز بود که در پالایش از سازه خارج شده بود

کارگر خط تولید یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳

مشکلات ایران خودرو و سایپا بخصوص و کل شرکتهای دولتی ، دولت مردان و مدیران دولتی و بی لیاقت و بی سواد این شرکتهاست که با لابی گری و وصل بودن به سیاسیون و بدون نظارت سازمانهای نظارتی منتصب میشن فقط و فقط به خاطر اینکه فامیل فلان شخص سیاسی هستند یا دوست فلان نماینده مجلس هستند یا فلان فامیلشون فلان کاره هست و همه ازش حساب میبرن
مگر فقط ایران خودرو و سایپا هست که مشکل داره مگر شرکتهای گروه شستا از این قواعد مستثنی هستن کل مملک رفته رو هوا کل مملکت شده برای یکسری مفت خور از خدا بی خبر یابو دولتی ، مگه این مملکت دیگه جای زندگی کردنه مملکتی بالا ی 90 در صد مردم زیر خط فقر هستن و تمام سرمایه و ثروت این مملکت شده ارث پدری کمتر از 3 یا 4 در صد خواصی که به نوعی وصل به حکومت یا حکومتی ها هستن بحال این مرز و بوم باید گریست از جوان پاکی که مظلومانه پر کشیدن و شهید شدن و خون پاکشان خاک این مرز و بوم را گلگون کرد باید خجالت کشید
التماس شرم و حیا از خونهای پاک شهیدان
التماس شرم و حیا از این همه جانباز و ایثار گر جنگ که در خانه های زیر خط فقر زندگی میکنن
التماس شرم و حیا از پدران و مادران شهیدان گلگون کفن این آب و خاک

م مگا دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۰:۰۷

فروش خط اکسل در مگاموتور و اوضاع نابسامان و نارضایتی پرسنلی که زمانی به شاه گروه سایپا معروف بود دیری نخواهد گذشت که به روزهای نه چندان دور زامیاد بدل خواهد شد روزهایی که بدلیل مشکلات مالی و نابسامانی مدیریت تمام دارایی‌های خود را برای خروج از بهران بدهی به حراج خواهد گذاشت فقط بیچاره پرسنلی که در خطوط تولید فرسوده شده‌اند و نه راه پس دارند و نه راه پیش اوضاع در مجموعه مگاموتور بگونه‌ای در رهم ریخته است که حتی پرسنل شرکت ورشکسته سایپا دیزل هم از ماندن در این شرکت امتناع کردند و آن عده هم که ماندند هرروز به خود بد وبیراه می‌گویند آقای شیخ زاده عزیز من شما را از آن زمان که در مگاموتور بودید میشناسم خواهشمندیم فکری به حال قلب تپنده سایپا بکنید نگذارید مگاموتور به روز زامیاد بیفتد

سازه گستر یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱

در دوره ای که هم زبانان بدون تخصص در حال سمت گرفتن هستند ،مدیری لایق ،توانمند و پاکدست که هم پرسنل از عملکرد ایشان راضی بودند و هم سازندگان الان باید بخاطر مسائل سیاسی از گود خارج شود .
خط بازار هم بالاخره فهمید که سازه گستر در ۹ ماهه سال جاری چه اقدامات موثری کرده که بعید هست دوباره و در زمان مدیریت فعلی تکرار شود
اگر عملکرد صالحی خوب بود تو هم ایران خودرو بهش مدیریت ساپکو رو میدادند

رامبن یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹

باید احسنت گفت به آقای مهندس صالحی و تیم مدیریتی آقای مهندس شیخ زاده برای انتخاب آقای سنجری . مهندس سنجری یکی از سالمترین و کارکشته ترین نفرات در سازه هستن که مطمئنا استفاده از ظرفیت و توان ایشان منشا خیر و برکت برای مجموعه سازه گستر و سایپا خواهد بود . شروع شناسایی همچینی نفراتی نشانه عزم جدی تیم مدیریتی مهندس شیخ زاده برای انتخاب بهترین ها می باشد .

اردستانی یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲

از مهدی ارستانی، مدیر حقوقی مگاموتور چه خبر؟
روز موعود نزدیک است پس خودت را آماده کن
چون خیلی ها برات لحظه شماری می کنند

ح. جم دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۵:۲۱

مشخصه که این نظرات صرفا جناحی و تسویه حساب سیاسیه . چه جناب منتظر المهدی چه جناب اردستانی .

مگاموتور یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰

اگر واقعاً قرار باشه آقای منتظرالمهدی عوض بشه شایسته ترین گزینه برای انقلاب در این شرکت مهندس انصاری هست.مهندس انصاری هرجا باشه تولید و کیفیت همزمان رشد کرده

کارشناس تولید یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹

فردی خودخواه و مستبد و دارای ضعفهای بسیار در منابع انسانی هست در ایران خودرو اصلا محبوبیت نداشت و نیروی انسانی اصلا براش مهم نبود.
بارهای و خوی ایشان هیچ اتفاقی در سازه گستر نخواهد افتاد.
ایشون فقط ماشین دستور هستش.

Omid یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵

مدیر حراست سرزمین پارس و چند تن از دیگر معاونین و مدیران در آخرین روزهای مدیرعامل شمالی به ناحق و بدون هیچ مستنداتی رسمی سرزمین پارس شدند.
همه احکام به قب برگردانده شد بجز مدیر حراست مجموعه
از مدیرعامل متخصص و خوشنام سرزمین پارس خواهشمندیم به این مورد رسیدگی فرماید.

يدالله یکشنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴

با سلام عرض تشكر از مديريت خط بازار كه فضا رو براي حرف دل بزنيم توسلي مهر و حياتي اگه بد بودن چرا برداشتيد؟ الان اين خوبان چه برتري نسبت به اون دوستان دارن ؟ همش تيم بازي نيست؟ چرا كارنامه و عملكرد براي ما مهم نيست؟ مثلا الان چه كارنامه خوبي دوستان جديد دارن بنده خدا توسلي مهر كه تازه از زيان سايپا رو درآورد در ديزل هم حداقل ٨ كار خوب چشم گير كرد (ساخت نيروگاه و اسفالت و ..) الان جايگزين ها تا الان چه كردن چرا همش تيم بازي ميكننن؟؟؟؟؟؟

Ghalandar دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۰:۰۴

جناب شيخ زاده عزيز، شما براي اينكه باقيات و صالحات به جاي بگذاريد و از اونجا كه صد در صد مطمئن هستم كه خودتون هم واقفيد، بهترين گزينه براي شركت مگاموتور، حسن صالحوند هست. از خودتون پرسيدين الان كجاست و داره چي كار ميكنه. خدا شاهده در كنار شما، سايپا رو به عرش ميرسونه، از پرسنل ايدكوپرس بپرسين كه ايشون مدل كار كردنشون چجوريه؟ تمام فاكتورهاي يك مدير توانمند و لايق رو ايشون دارند. متاسفانه آدمي نيست كه لابي كنه و از شما چيزي بخواد. جناب رادمنش هم كاملا ايشون رو ميشناسه و ميدونه كه چقدر ميتونه تاثيرگذار باشه. ازش دعوت به همكاري كن لطفا

علی دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸

من از مدیران دوره مدیریت اقای صالحوند در شرکت رینگ سایپا هستم.از زمانی که کارشناس بودم تا زمانی که مدیر شدم.
ایشان فوق العاده کوشا و خوش فکر هستند.انشالله هر جا هستند موفق باشند.

رسول نجفی دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۰:۰۹

اگه قراره منتظر المهدی بره بهترین گزینه مهندس لطفعلی زاده است که آقای رادمنش هم کاملا از ایشان شناخت دارند

niloo دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۰:۴۹

خدا رحمت کنه ی زمانی رو که مدیر عامل سازه برادر زنش رو آورد کرد مدیر ارتباطات و بیچاره کرد شرکت رو!!!!
این کامنت بماند به یادگار تا بعدها متوجه بشین!

د.م دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۵:۴۴

سال ها بقول خودتان مدیران مهندس متخصص فنی بی تقوا را آزمودید . یک بار هم که شده زبان به دهان بگیرید و فرصت مدیریت شخصی با تخصص صرفا مدیریت و البته باتقوا و دلسوز را بدهیم و نتیجه را بیازماییم .

مگاموتور دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱

مدیریت شخصی یعنی چی!؟
مگه شرکت خصوصی هست که مدیریت شخصی در مگاموتور را کامنت میزنی؟!؟!
دلیل اینکه مگاموتور به بحران رسیده است طرز فکر و عملکرد و مشاوره های نفراتی مثل شما هست.
از کامنت هایی که زده مشخص کردی که اصول ابتدایی مدیریت و بودجه ریزی منابع مالی و افزایش بهره وری و کاهش هزینه را نمی دانید.
واقعا به حال مگاموتور باید گریست که امثال شماها در آن کار می کنید و مگاموتور را از اوج به زمین کوبیدید.

در.م سه شنبه , ۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۶:۰۷

شما متن را درست نمیتونی بخونی . عینک بزن و به جمله دقت کن لطفا .

د.م دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۵:۵۴

دلسوزی و اقداماتی که منتظر المهدی برای نیروی انسانی و رفاه حال خانواده ها انجام داد در تاریخ مگاموتور بد از رادنیا بینظیر بود . همه مجموعه ها اعم از سایپا یدک آرزوی داشتن مدیر عاملی اینچنین را داشتند .

مهران دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

آقای شیخ زاده و آقای جبلی فکری به حال کوتوله جاده قدیم آقای جواد کنید که تمام خاطرات این آقا به قالیباف ختم می‌شود

reza دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

باعرض سلام و تبریک عبد مبعث خدمت مخاطبان عزیز :
امیدوارم پشت پرده عدم تغییر نیروهای منصوب به خانواده های خاص موضوع نقطه ضعف و … نباشه
واقعا مگاموتور سرمایه ملی مملکت هست و نباید وجه المصالحه قرار گیرد

چشم ناظر دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

اگر تقوا دارید رها کنید برید یا کار رو تحمیل یک متخصص بدهید
سرزمین پارس مدیر حراست رسمی شد چرا؟
یک دیپلمه معاون منابع انسانی
کلی فک و فامیل آوردن
کلی مشاور
کلی کارشناسی که اصلا به حضور نیازی نیست
شیرینی ریاست جمهوری شد سرزمین پارس

دانیال دوشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰

کاش آقای شیخ زاده یه فکری هم به حال دفتر سایپا تو چین بکنه

حسن سه شنبه , ۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۸:۵۴

راه نجات مگاموتور انتصاب یک مدیرعامل تامینی ترجیحا بهروز غفاری یا عباس شهریاری ولا غیر، با همین دست فرمان و بدهی فراوان به قطعه سازان بعد از عید همین تولید نیم بندم قطع می شه

مصطفی صدیقی مقدم سه شنبه , ۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳

کیفیت تو گروه شرکت های سایپا فدای کمیت شده
فقط آمار با هر کیفیتی تولید بشه بیچاره مردم که مصرف کننده هستن

منصور سه شنبه , ۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

همیشه در مورد گاریهای ایرانخودرو و تابوتهای سایپا سرو صدا برپاست مثل روز روشنه که این صنعت به کما رفته هم مثل باقی موارد اقتصادی با مصلحت عده ای خاص اداره میشه و مقصد هم گرفتاری مردمه نه چیز دیگه مصرف کننده تا حالا میلیاردها بار گفته بابا ما این صنعت که نه برای تولید کننده میسرفه نه برای مصرف کننده و باری شده به دوش دولتها ، نمیخوایم الان ما موبایل تقریبا تولید نمیکنیم چه کسی از کیفیت یا قیمت یا تنوع گوشی موبایل ناراحته؟ خوب تعطیل کنید این فاجعه رو

css.php