از بوشهر تا سوادکوه؛ خطر در کمین مدیرعامل سالم ایران خودرو

از آنجا که عظیمی ذاتا با فساد و دزدی غریبه است، در زمان مدیریت خود تلاش کرده مبارزه با فساد را سرلوحه کارها قرار دهد.
کد خبر : 66148
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

به گزارش خط بازار؛ به اذعان تمام موافقان و مخالفان، اصلی ترین نقطه قوت علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو، سلامت مالی وی است. از آنجا که عظیمی ذاتا با فساد و دزدی غریبه است، در زمان مدیریت خود تلاش کرده مبارزه با فساد را سرلوحه کارها قرار دهد. موارد مختلفی را می توان در این خصوص نام برد که از مجال بحث خارج است.

البته این به معنای بی نقص بودن اقدامات نیست. بلکه می توان موارد قابل توجهی را نیز یافت که عظیمی در مثلث قدرت، مصلحت و عدالت مرتکب اشتباه محاسباتی شده و نتوانسته به لحاظ عملکردی تصمیم درست بگیرد؛ از به کارگیری بازنشسته نظامی گرفته تا انتصاب آقاپور و عدم تغییر ایران خودرو دیزل از جمله این موارد است. به عنوان نمونه کافی است نامه شرکت ZF در خصوص عملکرد مدیرعامل چرخشگر منتشر شود تا عمق فاجعه در ترکیه مشخص شود و یا کافی است مشخص شود چگونه عده ای با له کردن رفاقت های قدیمی زیر پای ملت، قله های قدرت را فتح کرده اند.  

این ذات ضدفساد عظیمی برای ایران خودرو یک نعمت است که باید از آن حفاظت و صیانت کرد. نباید اجازه داد تحت تاثیر فشارهای سیاسی از بالا و پایین و یا دادن اطلاعات ناقص، عظیمی دچار تصمیمات اشتباه شود و تن به روی کار آمدن پرونده دار ها دهد. اشتباهی که عقل سلیم ایران خودرو را به چالش خواهد کشید.

خبرها حاکی از آن است برخی از مدیران پرونده دار مورخ ۹۰‌ که بی سروصدا و به دور از چشم نهادهای نظارتی توانستند دریک مسیر نوین، بوشهر تا سوادکوه را یک شبه طی کنند، به دنبال تصاحب صندلی های مهم ایران خودرو هستند تا دوباره پرچم فاسد خود را در جاده مخصوص افراشته کنند. افرادی که پرونده تخلف ۴ میلیون درهمی شان پر از رمز و رازهای بسیار است. از ملک سمیه گرفته تا کارخانه ورامین.

سوال اینجا است نهادهای نظارتی که برای یک فاکتور تبلیغاتی چند میلیونی ناچیز رسانه ها سینه چاک می کنند طی یک دهه اخیر با این پرونده چگونه رفتار کرده اند؟ 

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 12
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Ahmad دوشنبه , 9 بهمن 1402 - 17:55

چقدر تا به تا؟
قشنگ معلوم میشه خط بازار چه زمانی و از کی چقدر پول گرفته؟

هر رور شخصیتش یک شکلی است.

نباید به خبرهای شما اعتماد کرد.

راد سه شنبه , 10 بهمن 1402 - 7:25

به گزارش خط بازار؛ اوایل دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوبی در خودروسازی بودیم. در سطح کلان دولت عزم خود را برای واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی واقعی جزم کرد. استراتژی درستی که نشان از رویکرد منطقی ابراهیم رئیسی در خودروسازی بود. در سطح بنگاه داری نیز برای اولین بار یک اقتصاددان عنان امور خودروسازی را به دست گرفت و توانست آمار منفی خودرو فیزیکی را تبدیل به آمار مثبت خودرو تجاری کند و روزهای روشنی را برای جاده مخصوص رقم بزند.

این دو اتفاق به علاوه چند موضوع مثبت دیگر نوید بخش روزهای روشن در خودروسازی بود که به دلیل تشدید فضای سیاسی-امنیتی-شبه دولتی حاکم بر جاده مخصوص دوام نیافت.«به حاشیه رانده سهامداران استراتژیک واقعی»، «روی کار آمدن حکمرانان خودرویی رفیق باز» و «تغییر معکوس مدیریت های در جاده مخصوص» سه عامل اصلی است که سبب شده خودروسازی به نقطه قرمز و بحرانی برسد. در سایه این بحران بی سابقه ای:

مدیریت مطالبات قطعه سازان از دست خودروسازی خارج شده به طوری که صدای خوشنام ترین قطعه ساز کشور را نیز درآمده است.
خودروسازان قادر به تامین مالی و قطعه خود نیستند و تولید کاهش محسوسی داشته است. علی رغم اینکه طی چند ماه پیش تاکنون تزریق منابع مالی رشد ۴۷ درصدی داشته ولی بازنشسته ها نظامی و مدیران کوتوله محافظه کار تلاشگر هیچ دستاورد چشم گیری نداشته و دیگر خواندن دعای مجیب نیز بی فایده است.
در اتفاقی بی سابقه شریک اروپایی برای عمرانی خودروسازی ایران، خواستار تغییر مدیر مساله دار ایرانی می شود که ولی مدیرعامل با توسل به بی فرهنگ ها همچنان بر سر کار می ماند.
سیاسیون یقه بسته در جلوی چشمان ملت به دروغ خود را مبرا از تهمت دخالت در خودروسازی می دانند در صورتی که نظارتی ها لیست تمام‌ آشنایان، دوستان و هم دانشگاهی آنان را در اختیار دارند که با لابی بر سر کار آمده اند،
این موارد نشان می دهد ابعاد این بحران در تمام سطوح است؛ سیاسیون، خودروسازان، قطعه سازان. که قدم اول علاج آن برگشت به قانون، عرف و اخلاق است. طبق قانون تجارت این سهامداران استراتژیک هستند که حق مدیریت اموال و دارایی خود را دارند. تا زمانی که به قوانین احترام نگذاریم، خودرو در نظام سیاسی ایران، قربانی خواهد گرفت و وزرا یکی پس از دیگری استیضاح و عزل خواهند شد.

منبع: خط بازار

راد سه شنبه , 10 بهمن 1402 - 7:32

دیروز اینو میزنی امروز ی چیز دیگه میزنی هر روز ی چیز متفاوت میزنی اصلا معلوم هست چته برو دکتر بنده خدا روانت کاملا بهم ریخته
کاملا تابلو کردی پول گرفتی
دزد کیه آدم سالم کیه یعنی هر کسی کیف یا جیب کسی رو زد یا از شرکت پول کش رفت دزده و اگه اینکار رو نکرد سالمه پس پست دزد کیه این کوتوله اصلا سایزش اندازه این حرفها هست ؟؟؟؟ لباس مدیر عاملی تو تنش داره گریه میکنه بعد تو دم از سلامت میزنی چه بی مقداری تو مدیر مسئول نشریه شیتیل بگیر باید کل مملکت و ول کنن تو رو بگیرن

راد سه شنبه , 10 بهمن 1402 - 17:14
حمیدی سه شنبه , 10 بهمن 1402 - 22:44

شکایت بکارگیری بازنشسته ها در ایران خودرو به بازرسی وزارت صنعت ارسال شد آقای ح قول داد موضوع بکارگیری ب را پیگیری نماید

مستعان ایران خودرو سه شنبه , 10 بهمن 1402 - 12:59

م باندباز باید بره ! تا دیروز جلوی روشن خم و راست می شد امروز با واسطه به عظیم نزدیک شده ! نون به نرخ روز خورها!

مارشال سه شنبه , 10 بهمن 1402 - 17:14

گل گفتی همه مشکلات زیر سر همین آقای باند باز هست.

کافیه به انتصابات و انتقالات به ایتراک کمی ورود کنید

وزیر سه شنبه , 10 بهمن 1402 - 22:36

علارغم تذکر بازرسی کل کشور بازنشسته صدا و سیما با لابی به شرکت ایساکو برگشت

صادق سه شنبه , 10 بهمن 1402 - 18:14

آقای مصطفوی اصلا معلومه چته؟؟؟؟
ای کاش عملکرد یک نفر در خودرو سازی شبیه عملکرد یک روز مدیر عامل ایران خودرو دیزل بود
از مدیر عامل برکنار شده سایپا دیزل با تولید دو دستگاه در روز به عنوان مدیر لایق صحبت میکنی و براش تبلیغات و فیلم پخش میکنی اونوقت از کسی که بدون حاشیه و هر گونه زد و بند مالی و سیاسی که داره بی هیچ حرف و حدیثی کار میکنه و چرخه تولید رو راهبری میکنه اینگونه حرف میزنی !!!!!!
بترس از روز قیامت ، بترس از روز محشر

حسینی سه شنبه , 10 بهمن 1402 - 22:54

شماره بازرسی وزارت صمت جهت گزارش بکارگیری بازنشسته ها در ایران خودرو ۸۸۹۶۹۶۴۸ می باشد لطفا گزارش دهید

وجدان چهارشنبه , 11 بهمن 1402 - 8:21

لااقل دین ندارید آزاده مرد باشید،نامه ZF در خصوص عملکرد مدیر عامل شرکت چرخشگر جز عملکرد بسیار عالی در همه جوانب از ارتقا تولید،خرید حدود ۱۰ عدد دستگاه برای سالنهای تولید،افزایش حقوق، ثدستمزد و مزایای اهدایی به پرسنل،رکورد شکنی در تولید تمامی محصولات تولیدی چرخشگر،افزایش میانگین پرداختی به تامین کنندگاه،افزایش اضافه کاری گرفته تا احداث و افتتاح سالنهای ورزشی و افزایش سرانه ورزشی پرسنل به بیش از ۱۰۰ درصد،بهبود و تغییر سالنهای تولیدی،مهندسی و اداری، خبرگزاری محترم لطفا حاشیه سازی نکنید و چوب لای چرخ تولید نگذارید،واقعا شما ها با زندگی چندین هزار خانواده کارگری بازی میکنید بخاطر پول و ویوو خبرنامه اتان شرفتان را زیر پا نگزارید،کدام مدیرعاملی به اندازه دکتر عمرانی چرخشگر را توسعه داده و کدام مدیر عاملی به مانند دکتر توسلی ایرانخودرو دیزل را.با شرف زندگی کنیم.

حسین پنجشنبه , 12 بهمن 1402 - 18:39

بدلیل سو مدیریت در مباحث ایمنی و حراستی و جذب نیروی غیر متخصص دیروز یکی از پرسنل محورساازان به رحمت خدا رفت

خواهشاً پیگیر باشید.