اختصاصی خط بازار

آيا نفت 300 دلاري در راه است؟

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که رهبران ایالات متحده، فرانسه، آلمان و بریتانیا بر لزوم تشدید تحریم‌ها علیه مسکو تاکید کرده‌اند.
کد خبر : 31462
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

به گزارش خط بازار، روسیه پس از آغاز عمليات ويژه در اوکراین با تحریم‌های بین‌الملل شدید و روزافزونی مواجه شد به‌طوری که ظرف ۱۰ روز به بزرگ‌ترین کشور تحت تحریم جهان تبدیل شده است. با این حال هنوز بسیاری از کشورها واردات نفت روسیه را تحریم نکرده‌اند.

از سویی طی روزهای اخیر نمایندگان کنگره ایالات متحده به دولت جو بایدن برای تحریم نفت روسیه فشار آورده‌اند، اما علی‌رغم این امر به نظر می‌رسد که تحریم نفتی مسکو امری قریب‌الوقوع نباشد.

 

 

اطلاعیه کاخ سفید می‌گوید که جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، اولاف شولتس صدراعظم آلمان و بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه از طریق ویدیو کنفرانس با یکدیگر گفت‌وگو داشته اند و بر عزم خود نسبت ادامه فشارها بر روسیه و بالا بردن هزینه‌های تهاجم نظامی آن به اوکراین تاکید کرده‌اند.

این اطلاعیه اما اشاره‌ای به تحریم‌ احتمالی نفت روسیه نمی‌کند. تحریم روسیه به ویژه برای آلمان دشوار می‌تواند باشد. اولاف شولتس نیز پیش از این گفت‌وگوی ویدیویی عنوان کرده بود که واردات انرژی از روسیه برای زندگی روزانه اروپایی‌ها امری اساسی است.

جو بایدن در پاسخ به این سئوال که اساسا نفت روسیه هدف بعدی تحریم‌ها خواهد بود گفته است که هیچ گزینه‌ای فعلا منتفی نیست، اما جن ساکی سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که بایدن هنوز دراین‌باره تصمیم‌گیری نکرده است.

معاون نخست‌وزیر روسیه روز دوشنبه مدعی شد اگر ایالات متحده و اتحادیه اروپا واردات نفت از روسیه را تحریم کنند، قیمت هر بشکه نفت به بالای ۳۰۰ دلار خواهد رسید.

 

 

منبع:خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.