یکی از عوملی که باعث اعلام آتش بس از طرف آمریکا شد استفاده از موشکهای خوشه ای ایران بود که صدمات فراوانی رو در منطقه هدف به بار آورد ، در اصل این موشکها در حال عوض کردن توازن از هوایی به موشکی به نفع کشورمون ایران بودند، به هر حال امیدوارم مردم کشور سلامت و کشور عزیزمون همیشه مقتدر و سرافراز باشه.
درس های موشکی ایران؛
خائنین خودروسازی را معرفی کنید/آقازاده ها را به جنگ اعزام کنید
به گزارش خط بازار؛ ۱۲ روز جنگ تحمیلی اسرائیل با ایران نشان داد که صنعت موشکی در ایران یکی از پایه های اساسی قدرت و صلابت کشور در عرصه های سیاسی است.
هرچند که ایران در این جنگ چندان از تکنولوژی های جدید موشکی خود استفاده نکرد ولی برپایه تکنولوژی های قبلی، توسعه صنعت موشکی خود را به رخ جهانیان کشید. قطعا این قدرت، اتفاقی و تصادفی نیست. بلکه برآمده از یک مدل مدیریتی موفق بومی است که قابل تعمیم به بخش های مختلف کشور به ویژه خودروسازی است. مدلی که چند ویژگی اساسی دارد:
ثبات مدیریتی
اولین ویژگی صنعت موشکی کشور ثبات مدیریتی در بخش های مختلف است. در این صنعت فرماندهان و مدیران بعد از تایید صلاحیت، در یک حاشیه امن بر انجام وظایف خود متمرکز می شوند. ثبات در مسئولیت، فرض اول در این صنعت است. دقیقا برعکس خودروسازی که از افراد با تردید و ابهام نسبت به ثبات خود، مسئولیت می پذیرند. بررسی میانگین حضور مدیران عامل در شرکت های خودروسازی به خوبی نشان می دهد که در هر لحظه ممکن است افراد به دلایل موجه و غیرموجه، سیاسی و غیرسیاسی، درست و غلط تغییر کنند.
تخصص گرایی
تخصص گرایی دومین ویژگی در این صنعت است. صنعت موشکی یک نهاد فرهنگی و اداری نیست که افراد بتوانند با لابی و رایزنی و یا وصل بودن به جریانات قدرتمند سیاسی منصوب شوند. در این صنعت به دلیل ساختار خاص حاکمیتی، افراد براساس فاکتورهای فنی و غیرفنی باید تایید صلاحیت شوند. دقیقا برعکس خودروسازی که انتصابات بیش از آنکه براساس تخصص گرایی باشد بر پایه ارتباطات سیاسی است. در خودروسازی به وفور می توان آقازاده و سردارزاده و باجناق زاده و عروس زاده و دامادزاده پیدا کرد که با کمترین تجربه در پست های مهم منصوب می شوند و به خودروسازی ضربه می زنند.
درون گرایی
صنعت موشکی کشور بر پایه توان داخلی توسعه یافته است. نقطه قوت این صنعت، دانشمندان جوان ایرانی از دانشگاه های مختلف کشور است که توانسته اند با تکیه بر دانش خود، فناوری بومی منحصر به فرد تولید کنند و قدرت ایرانیان را در جنگ ۱۲ روز اسرائیل و ایران به دنیا نشان دادند. از این دست جوانان در خودروسازی به وفور حضور دارند ولی از توان آنان به خوبی استفاده نمی شود. جذابیت در واردات قطعه، نابودی تعمدی تحقیق و توسعه، حضور افراد سیاسی نابلد در پست های مهم، جولان رانت خواران در خودروسازی از جمله دلایلی است که اجازه رشد و شکوفایی را به جوانان داخلی و توسعه بومی خودروسازی در ایران نمی دهد.
طی چند دهه اخیر به دلیل تصمیم سازی و تصمیم گیری خائنین و جاهلین در بخش های کلیدی، صنعت خودرو در ایران نتوانسته از این سه ویژگی به طور مطلوب بهره ببرد و توسعه یابد. تا زمانی که این افراد در جاده مخصوص حضور دارند، امیدی به آینده بهتر نیست.
منبع: خط بازار
برچسب ها :آقازاده ، ایران خودرو ، جاده مخصوص ، خودروسازی ، سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ببینید امثال صادقی کاشان و یارانشان از کاشان تو این خودروسازی چکار مثبتی انجام دادند و چگونه به این پست ها رسیده اند
نهادهای نظارتی لطفا دقت بیشتر
مهدی اردستانی مدیر حقوقی مگاموتور خیلی ادعا دارد که باهوش و زیرک هست و به خاطر همین هوش و ذکاوت با شکایتی که از خط بازار کرد باعث استعفای منتظرالمهدی از مگاموتور شد لذا همین مهدی اردستانی را به جنگ اعزام کنید و مطمئن باشید باعث شکست کل ایران خواهد شد چون مهدی اردستانی هر جایی در گروه سایپا بوده است باعث برکناری مدیرعامل بالادستی خود شده است.
آقای مصدقی حواست به مدیرحقوقی خود در مگاموتور باشد که باعث برکناری شما نشود.
اردستانی هم از یاران و دوستان نزدیک صادقی کاشان هست
یکسال تمام با یک خودروی مگان در اختیار فقط هفته ای یکبار به کاشان تردد کرد و حقوق مدیری و پاداش مدیری میگرفت
همراه و همکار کاشانی ها در پرونده سازی و خیانت در امانت هم بوده است
یا حق
جناب شیخ زاده
جناب رادمنش
ما کارکنان سایپا آذین هنوز منتظر برکناری حسن زاده مدیرعامل هستیم
خود شما هم متوجه شدید که حسن زاده اینکاره نیست
سایپا آذین حدود 8 روز در اعتصاب و اعتراض تا قبل از تعطیلات بود و به عملکرد حسن زاده اعتراض داریم و هیچ تولیدی نکرد و ضربه به خودروسازی زد و از روز شنبه نیز ما کار نمی کنیم.
آقای شیخ زاده تا زمانی که حسن زاده مدیرعامل سایپا آذین هست ما کار نمی کنیم چون حسن زاده را نمی خواهیم.
حقوق و مزایا و بیمه و… و رفتار حسن زاده اصلا شایسته سایپا آذین نیست
الان 10 میلیون داده و ما را در شرایط جنگی رها کرده است کسی نیست به این حسن زاده بگوید که چطور در شرایط جنگی و تورم و… ما با خانواده خود بتوانیم امرار معاش با فقط 10 میلیون تومان بکنیم و حقوق نداده بیمه و مزایا و آکورد و…. اصلا خبری نیست حالا چطور انتظار دارید که ما به تولید برگردیم!؟
حسن زاده را از سایپا آذین بردارید تا شرکت آرام بگیرد وگرنه هر روز اعتصاب و اعتراض را در آذین شاهد خواهید بود.
انگار یادت رفته
سال ۱۴۰۲
دو شیفت باهم ۴۰۰ دستگاه تولید میکردن و شرکت کاملا ورشکسته و تعطیل بود
با اومدن مهندس حسن زاده و حضور شبانه روزی و مستمر ایشون که غالبا از ساعت ۶.۳۰ تا ۲۳ در شرکت حضور داشتن و آوردن منابع مالی و پیمانکاران و … تولید روزانه به ۱۳۰۰ دستگاه ست تولید صندلی رسید
شرکت دوباره شکوفا شد و جون تازه ای گرفت
خیال پرسنل از بیکار شدن راحت شد
از مهمترین فاکتورهای مدیریت مهندس حسن زاده که همه پرسنل صحه میگذارن
سلامت کاری و صداقت و پاکدستی ایشون می باشد
* برخی از اقدامات مهندس حسن زاده در سایپا آذین
_ پروژه ریل و مکانیزم ۳ سال بلاتکلیف بود
مدیرعامل های قبلی برون سپاری کرده بودن و اصلا براشون مهم نبود
در مدیریت ایشون این خط راه اندازی شد و سایپا آذین به خودکفایی در تولید ریل و مکانیزم رسید
کلی در هدر رفت پول و همچنین اشتغال زایی کمک کرد
_ اطاق سالن رنگ که یکی از قسمت های کلیدی سایپا آذین هست کاملا فرسوده و بلا استفاده شده بود
راه اندازی مجدد شد و دیگه نیاز به برون سپاری اقلام رنگ شده نیست
_ راه اندازی آشپزخانه مرکزی ( اعم از سخت افزار و تجهیزات پخت و امکانات ) و هم چنین به روزرسانی رستوران اعم از تعمیر و مرمت و زیبا سازی
_ طراحی و ساخت میکسر مواد واکس و حلال سالن فوم شرکت
_ خریداری ژنراتور دیزل شرکت
جهت مواقعی که برق شرکت قطع میشه و شرکت بتونه تولید کنه
_ راه اندازی تصفیه خانه شرکت
_ راه اندازی پروژه سانترال سالن فوم
_پروژه رکلاینر صندلی خودرو
_ بهبود زیرساخت های خط تولید
_ افزایش حقوق پرسنل
همچنین اصلاح محاسبه بهره وری پرداختی پرسنل و بن کارت ماهیانه
_ بعد از سالهای متمادی
۲ سال متوالی شرکت در مجمع سهام به سوددهی رسید
_بعد از سالها سایپا آذین در ۲۸ بهمن ماه رکورد تولید در سال ۱۴۰۳ شکست
بزرگواری که خودتو جای پرسنل جا زدی و یسری جملات نوشتی
در مورد کدوم اعتصاب صحبت میکنی
کلا دو روز پرسنل معترض بودن و بعد کار کردن
هیچکس نه معترضه نه ناراحت
انگار منافعت به خطر افتاده
چقدر از بغض صحبت میکنی
بس کن دیگه از یسری حرفای تکراری…
خط بازار جان
ما خائن کم نداریم
(((تعاونی خودروسازی)))
برخی ها پشت اسم خدا و ائمه و نماز و دعا قایم میشن و رحم و مروتی به اموال بیت المال و کارکر مظلوم ندارن
بعد از این که تاریخ مصرفشان تموم میشه خیلی راحت برکنار میشن و خیمه میزنن رو بعضی مدیران جدیدالانتصاب و با چرب زبانی سعی میکنن برن پست مدیریتی جدید بگیرن و دوباره روز از نو روزی از سفره کارگر از نو
لطفا برای احقاق حق کارگران هم منتشر کنید و هم روشنگری مستمر داشته باشید.
واقعا کسانی که ایرن خودرو بدبخت کردند الان سایپا دارند بیچاره می کنند باید بررسی شوند به کی وصل هستند جاسوسان در صنعت زیادند
من هیچ کاری با اسامی مدیرانی که بردی ندارم و در جایگاه دفاع اونا نیستم و قضاوت نمی کنم که خوب کار کردن یا نه
ولی در مورد مهندس حسن زاده حتم و به طور یقین میگم داری بی انصافی میکنی و حق نمیگی
کسیکه صادقانه تلاش میکنه و جز پاکدست ترین مدیران گروه خودروسازی هست واقعا جفا داری میکنی در حقش
بزرگواری که خودتو جای پرسنل جا زدی و یسری جملات نوشتی
در مورد کدوم اعتصاب صحبت میکنی
کلا دو روز پرسنل معترض بودن و بعد کار کردن
هیچکس نه معترضه نه ناراحت
انگار منافعت به خطر افتاده
چقدر از بغض صحبت میکنی
بس کن دیگه از یسری حرفای تکراری…
خائن اونایی هستن که بدون رزومه موفق الان شدن مدیر عامل در سایپا
جناب آقای شیخ زاده
اکنون که پس از نامه نگاری های متعدد و احراز تخلف نوروز احسانی در تصدی غیرقانونی سمت مدیرعاملی سایپاخزر به ویژه عدم تخصص نامبرده با مدرک جغرافیا و تعلیم و تربیت اسلامی!!! که شائبه حضور غیرقانونی اش را دوچندان میکند و هشدارهای جدی سازمان گسترش و بازرسی وزارت صمت تصمیم به اتمام ماموریت نامبرده گرفته اید تا قبل از لابی گری جدید مشارالیه کار را تمام کنید که در غیر اینصورت مرتکب خیانتی نابخشودنی شده اید.
والسلام علی من اتبع الهدی
فقط دو روز اعتصاب بود؟؟؟؟
یا در آذین نیستی و یا خوب بهت قول دادن که دروغ میگی
8 روز اعتصاب رو دو روز کردی خجالت بکش….
تو واقعا باید خجالت بکشید در این روزهایی که کینه و منافق علیه کشوره و همه جوره داره ضربه میزنه
این صحبت های تکراری و دروغ هی بیان میکنی
مقایسه درستی نیست بین موشک سازی و خودرو سازی بنا به دلایل ذیل:
1- فرماندهان سپاه با درایت حضرت آقا انتخاب می شوند. موظف هستند ادامه دهنده راه قبلی باشند. فرمانده قبلی سپاه با علاقه سمت معاونت فرمانده جدید را می پذیرد و مدیریت دانش می کند. اما در خودرو سازی نفر جدید چرخ را مجدد اختراع کرده و قبلی کارشکنی میکند.
2- موشک استاندارد ندارد و نیازمند مجوز استاندارد، زیست محیط و شماره گذاری نیست.
3- موشک مشکل تامین اعتبار از بانک و بازپرداخت با بهره بیش از 30% ندارد ولی خودرو چرا
4- موشک تقضای مردمی ندارد و هزینه بازاریابی ندارد ولی خودرو چرا
5- موشک بومی سازی شده و نیازمند قطعاتی مثل سنسور ایربگ نیست که تحریم های جلوی ساخت آنرا بگیرد.
6- تعرفه های بر موشک سازی و زنجیره تامین آن اثر ندارد
7- موشک بدون قرارداد خارجی و در محرمانگی ساخته میشود. کسی نظری در خصوص آن نمیدهد.
8- خودرو اساسا قابلیت انبارش و احتکار را ندارد و نمیتوان آنرا 25 سال نگهداشت
9- تا صبح دلیل وجود دارد
اگر ایران مثل ونوزئلا و کوبا و اوکراین زمین گیر نشد بخاطر وجود چهارتا کارخونه مادر خودروسازی و پتروشمی و فولادی است. پس با این عناوین اختلاف زا بین صنایع دفاعی و صنایع مادر بر خرمن آتش دشمن ندمید. عدم وقفه حمل و نقل در کشور به اندازه دفاع از کشور در جنگ و غیر جنگ مهم است. یک مدیر خودرو سازی در 40 سال گذشته شرایطی به مراتب سخت تری را سپری کرده است. نظر یک مشاور و مدرس کسب و کار
دقیقا درسته
مهندس حسنزاده در همین ایام بسیار عالی کار کرده
واقعا دست مریزاد
مدیران جدید سایپا فک میکنن همه دارن میخورن و میبرن اینا اومدن جلوی اینا بگیرن. جوری رفتار میکنن با همه از مدیر تا کارگر که همه دزدی کردن. یکی اینو بهشون بگه شما خوبی باشه همه بدن.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 18 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۸