به داد مهرکان پارس برسید
آقازاده معروف ایران خودرو: شایستهگزینی در اولویت منابع انسانی است
به گزارش خط بازار؛ با صدور احکام جداگانه از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، معاون توسعه منابع انسانی این گروه صنعتی و همچنین مدیران عامل شرکتهای ایرانخودرو دیزل و تام منصوب و معرفی شدند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم معارفه مدیرعامل جدید ایرانخودرو دیزل با اشاره به ناوگان فرسوده خودروهای تجاری در کشور افزود: بیش از ۳۶۰ هزار دستگاه خودروی تجاری و باری در کشور تردد میکنند که با تولید و عرضه محصولات جدید، میتوانیم نقش موثری در نوسازی این ناوگان داشته باشیم.
عادل پیرمحمدی با بیان اینکه دستیابی به اهداف بزرگ، بدون همکاری همهجانبه امکانپذیر نیست، ضمن اشاره به سابقه حمیدرضا منجی، مدیرعامل جدید ایران خودرو دیزل، گفت: ایشان با شناخت کامل از صنعت خودروسازی و سابقه طولانی در این حوزه، بهویژه در زمینه خودکفایی قطعات، عملکرد قابل قبولی داشتهاند. امیدواریم بتوانیم راه توسعه محصولات را ادامه داده و شاهد افزایش تولید باشیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو با اشاره به افزایش سرعت تصمیمگیری در این شرکت، گفت: اتفاقات یک هفته اخیر نشان میدهد که سرعت تصمیمگیری در ایران خودرو افزایش یافته است و اولویت ما خدمت به مردم و کسب رضایت آنهاست.
مهدی کلاته مدیرعامل تام شد
همچنین امروز (پنجشنبه)، در حکمی از سوی مدیرعامل ایرانخودرو، مهدی کلاته که قبلا معاون صنایع خودرویی شرکت تام ایرانخودرو بود به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.
کلاته دانش آموخته رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت و دارای کارشناسی ارشد همین رشته از دانشگاه تربیت مدرس است که در کارنامه حرفهای خود معاونت کیفیت ایران خودرو دیزل، عضویت هیات مدیره شرکت نیرو محرکه، معاونت پروژههای توسعهای نیرو محرکه و مدیرعاملی شرکت کابل خودرو را دارد.
عادل پیرمحمدی، در این جلسه، گفت: جنس کار در تام ایجاد ارزش افزوده برای صنعت است و کارخانجاتی که این شرکت راهاندازی میکند، اشتغال قابل توجهی در مناطق مختلف کشور به وجود میآورد و این یک توانمندی قابل توجه در ایجاد درآمدزایی است.
وی ادامه داد: تام ایران خودرو در جایگاهی قرار دارد که به راحتی میتواند در قامت یک شرکت صاحب تکنولوژی در صنایع فولادی و پست های برق خود را معرفی کند. در حوزه پروژههای نیروگاههای خورشیدی که به تازگی کار خود را شروع کرده، در آینده می تواند حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد و برای ارتقای داخلیسازی در این حوزه باید خود را مهیا کند.
نقیپور؛ معاون توسعه منابع انسانی ایرانخودرو
ابوالقاسم نقیپور آزاد نیز بهعنوان معاون توسعه منابع انسانی ایرانخودرو منصوب شد.
در مراسم معارفه وی، مدیر حوزه مدیرعامل با بیان اینکه، سهامداران ارشد ایرانخودرو اهمیت ویژهای برای منابع انسانی شرکت قائل هستند، تاکید کرد: برخلاف شایعاتی که پیش از این عنوان میشد، هیات مدیره و سهامداران مجموعه، بر توجه به منابع انسانی و رسیدگی حداکثری به وضعیت حقوق و معیشت آنان تاکید دارند.
محسن مقدم افزود: تاکید سهامداران و هیات مدیره به استفاده حداکثری از ظرفیتهای بالای سرمایه منابع انسانی این گروه صنعتی است و باید شرایطی ایجاد شود که فرصت استفاده از همه ظرفیتهای نیروی انسانی متخصص فراهم باشد و همچنین رشد و تعالی مستمر برای نیروهای این مجموعه بزرگ صنعتی به نحوی شایسته اتفاق بیفتد تا این رشد و تعالی اثرات خودش را بر بهبود شرایط کلی ایرانخودرو و درنهایت رضایت خاطر مردم از این مجموعه بزرگ صنعتی کشور بهجای بگذارد.
وی ادامه داد: در دوران جدید مدیریتی ایرانخودرو با راهبری بخش خصوصی، تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیتهای ارزشمند انسانی این گروه صنعتی است و شایستهگزینی و تخصصپروری از اولویتهای تصمیمات در حوزه منابع انسانی است.
منبع: ایکوپرس
برچسب ها :آقازاده ایران خودرو ، ابوالقاسم نقیپور آزاد ، ایران خودرو ، حمید منجی ، خط بازار ، عادل پیرمحمدی ، محسن مقدم ، مدیرعامل تام ایران خودرو ، معاون توسعه منابع انسانی ایران خودرو ، مهدی کلاته
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ترکیب سهامداری ایرانخودرو به نحوی است که مدیریت بخش خصوصی را در این شرکت توجیهپذیر کرد. به عبارت بهتر، ترکیب سهامداری ایرانخودرو به شکلی است که طبق آن، مدیریت بخش خصوصی در این شرکت باید دست بخش خصوصی میافتاد، که افتاد.
بنابراین سرنوشت مدیریت سایپا احتمالا راهی طولانی برای مدیریت خصوصی دارد، بهویژه اینکه سهامدار خصوصی قدرتمندی (مانند ایرانخودرو) در سایپا وجود ندارد که به جد پیگیر خصوصی کردن مدیریت این شرکت شود.
در این سالها بیشتر مطالبه بابت خروج دولت از مدیریت خودروسازان بزرگ، از سوی ایرانخودرو (به واسطه سهامدار قدرتمند بخش خصوصیاش) بوده و سایپا نقش بسیار کمرنگی در این مطالبه داشته است.
نکته دیگر اینجاست که سهام دولت در سایپا تقریبا سه برابر سهامش در ایرانخودرو است و این موضوع نیز میتواند خصوصی شدن مدیریت سایپا را به تاخیر بیندازد.
در نهایت اینکه ممکن است سیاستگذاران، واگذاری مدیریت سایپا به بخش خصوصی را فعلا ، به تاخیر بیندازند. به عبارت بهتر، احتمالا صبر میکنند تا نتایج واگذاری مدیریت ایرانخودرو به بخش خصوصی خود را نشان دهد و اگر مثبت بود، آنگاه مدیریت خصوصی سایپا را هم کلید بزنند.
اما اگر واگذاری مدیریت سایپا به بخش خصوصی را از زاویه برنامهریزی سیاستگذاران برای آینده خودروسازی کشور بررسی کنیم، ممکن است مدیریت دومین خودروساز بزرگ کشور زودتر از آنچه تصور میشود به بخش خصوصی برسد.
هرچند به طور مشخص ایران خودرو را در بر میگیرد، اما به نظر میرسد این فرآیند به عنوان نقشه راه کلی خصوصیسازی خودروسازی کشور، بناست برای سایپا نیز اجرا شود.
سایپا نیز همین مسیری را که ایرانخودرو پیموده، طی خواهد کرد، به نحوی که در وهله نخست مدیریت این شرکت به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
طبق نقشه راه ترسیمشده، در صورت رضایت دولت از مدیریت بخش خصوصی در ایرانخودرو، مالکیت این شرکت نیز خصوصی میشود، بنابراین سایپا هم پس از خصوصی شدن مدیریت، به مالکیت بخش خصوصی در خواهد آمد.
اگر این اتفاق رخ دهد (که به نظر میرسد حتمی است) کل خودروسازی کشور زیر نظر بخش خصوصی اداره خواهد شد و این موضوع میتواند کمک بزرگی به رشد و توسعه این صنعت کند….
قرار بود خصوصی سازه بشه نه آقازاده سازی، این چه وضعی درست کردن
آقازاده معروف ایران خودرو بدون اینکه از خنده کنترل خودشو از دست بده فرمودند: شایستهگزینی در اولویت منابع انسانی است
ظلم به پرسنل. مهندس شیخ زاده خدا خیلی دوستت داشت که اقا زاده شد رفیق نیمه راهت . چون همه منتقی انتخابات این اقا نسبت به شما بودن. خواست خدا بود.
سال ۸۸ شیخ زاده و نجمالدین و سلیمانی همه کاره ایران خودرو بودند و شرکت و پرسنل متضرر از عملکرد آنها ،بصورتی که وقتی از پست های خود عذل شدند کلیه پرسنل خوشحال بودند .با امدن اقای یکه زارع اوضاع رو به بهبود رفت.ولی متاسفانه اقای عظیمی همان اشتباه را مجددا مرتکب شد و به همین افراد نالایق را به کار گمارد. امیدوارم که این افراد از صنعت ایران حذف شوند.
احسنت به اقاي پير محمدي كه به قوت الهي تا به امروز به هيح لر يا اسلامشهري .يا طالقاني .هيچ مسيوليتي را واگذار نكردند.
احسنت
ديكه طاغوت طالقاني ها و لرها همه از بين رفت
اونا ديكه رفتن دهاتاشون تو ويلاهاشون كه با پول بيت المال
بشين اخرين روزاي عمرشونو بگذرونن🤣
دست بابایی درد نکنه انقدر مواظب پسر کوچولوش هست اونم به قیمت بیچاره کردن صنعت خودرو کشور
مرسی ددی 🙏
باباش کیه
جاي امثال مهندس حسن صالحوند، ابرمرد صنعت خودرو واقعا خاليه مرتضي جان
محسن مقدم آقازاده معروف… بدون اینکه از خنده روده بر بشه گفت شایسته سالاری در گروه صنعتی ایران خودرو جایگزین لر سالاری میشود.
لطفا صدای ما رو به مسئولین برسونید من درسال ۱۴۰۱درطرح اولویت بندی شرکت کردم واولویت من برای زمستان ۱۴۰۳ دنا پلاس توربوشارژ افتاد الان بعداز چندسال انتظار که باید ماشین تحویل بگیرم نه تنها ماشین دناپلاس توربو فروش ندارن حتی هیچ اطلاع رسانی نکردند که مابدونیم وقتی طرح جایگزینی میاد حتمن باید انتخاب کنیم الان که طرح جایگزین اومده ما فهمیدیم که این آخرین جایگزینی هست که باید انتخاب کنیم وتحویل مرداد ۱۴۰۴ و۳۷۴میلیون ۶ماه بدون سود باید به حساب ایران خودرو بزنیم درغیراین صورت دیگر ماشین بهمون نمیدن واگر همین طرح راقبول نکنیم به معنی انصراف هست مگه مملکت ما صاحب نداره که اینها اینکاررا به مردم می کنن یکی نیست به اینها بگه الان بعد از چندسال انتظار تحویل ماشین ما زمستان ۱۴۰۳بوده نه تابستان ۱۴۰۴ چرا هیچ کس به این تیمی که اومدن ایرانخودرو تودست گرفتن چیزی نمی گه پس حق مردم چی میشهبا وزارت صمت زنگ زدم که چیکار کنم کجا از حق خودم دفاع کنم گفتن ایرانخودرو برا خودش ی امپراطوریه برو دادسرا شکایت کن یعنی چی تورو خدا شماهاکه دسترس به بالا هادارید وصداتون شنیده میشهپیگیری کنید خواهش می کنم
جای مهندس لطفعلی زاده خالیه آقای پیرمحمدی
شایسته گزینی بیشتر در مورد انتخاب و انتصاب مدیران در خودروسازی کاربرد دارد؛ ولی باید در نظر داشته باشیم حتی بخش خصوصی برای رسیدن به حداکثر کارامدی ، بی نیاز از رعایت ضوابط آن نیست . شایسته سالاری فرآیندی شامل شناسایی ، جذب، گزینش ، نگهداشت و پرداخت مداوم به نیروهای شایسته است . بنابراین می توان گفت که مقدمه شایسته سالاری ، فراهم آوردن زیر بناهای مربوط از نظر ساختاری ، نگرشی ، قانونی و سازمانی است . استقرار شایسته سالاری در یک سازمان با شایسته دوستی شروع و با شایسته گزینی و شایسته پروری تکامل و در نهایت با شایسته داری تداوم می یابد. نهایتا باید گفت که بین شایسته گزینی مدیران و خلاقیت رابطه معناداری وجود دارد. لذا داشتن مدیران شایسته ، خلاقیت کارکنان را افزایش می دهد و اگر در خودروسازان مدیران شایسته و زبده انتخاب شوند قطعا می توانند بسیار از مشکلات این صنعت کم رنگ تر و یا حل کنند..
خوب مدیریت جدید آمده به مردم خدمت کند چرا کمکش نمی کنید
آقای کارمند از فنر سازی زر چه خبر حیدر هنوز نمیتونه هضم کنه پیشرفت دکتر الوند رو 😂😂😂
برادر رضا ،،،ولی من قبول دارم با این وجود که در حالت عادی که فرزندان مسئولان نخواهند از رانت موقعیت پدر یا مادر خود بهره ببرند و نخواهند با توصیه به جایی بروند، همچنان از موقعیت بهتری نسبت به سایر مردم برخوردارند. نه مشکل مالی خواهند داشت و نه احتمالاً مشکلات دیگر ، نام پدر هم برای اینکه هر جایی تحویل گرفته شوند، کافی است. فرزندان مسئولانی که دغدغه شغل ندارند، دغدغه خرج تحصیل ندارند، دغدغه ازدواج ندارند، دغدغه هیچ چیز ندارند ، از خانههایشان مستقیم به دانشگاه میروند، از پشت میز دانشگاه سفارششان برای در اختیار گرفتن پست و مقام میشود، شانسشان برای رسیدن به مناصب مختلف در خودروسازی با کارگرزادهها و کارمندزادهها برابر است؟ ، کارگریاش را کسی دیگر میکند، ، سهمش به کسانی میرسد که بیهیچ زحمتی و صرفاً به دلیل یک نسبت فامیلی به پستومقام میرسند و هر روز هم خبر سوءاستفاده یکی از آنها منتشر میشود.
بیم آن است که به تدریج و در نسلهای آینده کمکم تلاشهای شخصی و ایستادنهای روی پای خود برای رسیدن به مناصب توان مقابله با قدرت آقازادهگری را نداشته باشد و روز به روز تعداد آقازادهها در مناصب خودرو بیشتر شود و کمکم مسئول شدن مردم عادی، به امری غیرممکن مبدل شود…
خدا کنه سرشون به سنگ بخوره گمرک آزاد کنند تا ماشین ارزان بشه تا جوانها بتوانند ماشین بخرند ولی پزشکیان وهرکس دیگه میان خوابشون میبره
آقای محسن بنده صحبتهای شما رو در صورتی قبول دارم که شایسته گزینی به مفهوم بسیار ساده به کارگیری مناسب ترین افراد در متناسب ترین جایگاه های یک سازمان است.
همواره بر اهمیت و ارزش نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه در سازمان ها تاکید می شود و امروز مدیران عامل بر این باورند که انتخاب و انتصاب افراد شایسته متناسب با جایگاه شغلی، این ارزشمندی را بخوبی نمایان ساخته است.
حضور یک مدیر شایسته تعالی بخش یک جامعه رو به پیشرفت خواهد بود، اگر افراد شایسته و تربیتیافته در رأس سازمانها قرار گیرند، کیفیت فعالیتهای سازمانی بهطور فزایندهای بهبود می یابد، زیرا مدیریت شایسته، محور اصلی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ملتها به شمار میآید.
علاوه بر این گزینش مدیران منتخب در خودروسازی می تواند موجب پرورش مدیران و کارکنان شایسته تری باشد.
داشتن ظرفیت روحی و کاری و حسن سابقه را از ویژگیهای مهم یک مدیر شایسته می دانند
مدیریت برای کسی وسیله آب و نان نیست؛ بلکه امانتی بر گردن آنهاست«کارها به وسیله کارگزاران راست و درست می شود؛ آفت صنعت خودرو ،انتخاب درست در شایستگی است»
این موارد گواهی بر موضوع مهم انتخاب شایسته است، امری که در صورت عدم توجه موجب زیان در خودروسازان خواهد شد…
….بخور بخور ….از این کارخونه به اون کارخونه چه بخور بخوریه…….حقوقهای میلیارد میلیاردی میگیرن، …….اینم شده عدالت اسلامی…
همش دروغ محض پارتی داشتن اولویت استخدام با جانبازی وایثارگری پدر
خود گویی و خود خندی عجب هنر مندی سالهاست به بهانه های مختلف نتوانستید مدیریت کنید
ایران عزیز شده گوشت قربانی…
خدا اون روز رو نیاره که سایپا و زامیاد واگذار بشه به بخش خصوصی
خودروساز؟چی میگی اینا خودروساز نیستن لابی ساز رانت ساز نالایق ساز هستن
یه نگاه به سن و سال شهدای جنگ تحمیلی
یا اصلا چرا انقدر دور
به سن و سال مدافعان حرم و تخصص و تجاربشون بندازین میفهمین که لزوما ملاک شایستگی به سن و سال و تجربه نیست.
به اصالت و پاک دستیه
چیزی که بین اقا زاده ها کمرنگه
یکی پیدا شده که داره نشون میده اقازاده واقعی یعنی چی…
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 27 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۷