آغاز مجدد واگذاری سایپا/اصلی ترین گزینه ها چه کسانی هستند؟

شرکت سایپا با استناد به دستور شورای عالی هماهنگی اقتصادی، ادامه مسیر واگذاری این شرکت را منوط به تصمیم وزارت صمت و سازمان خصوصی سازی دانست.
کد خبر : 115540
تاریخ انتشار :یکشنبه 22 تیر 1404 - 16:14

به گزارش خط بازار به نقل از تسنیم شرکت خودروسازی سایپا در نامه‌ای رسمی خطاب به مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، از فرآیند واگذاری سهام این شرکت خبر داد.

در این نامه اعلام شده است که ادامه فرآیند واگذاری سهام سایپا منوط به دریافت دستور جدید از دبیرخانه این شورا خواهد بود.

به گفته علی شیخ‌زاده، عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سایپا، «سیر مراحل واگذاری سهام خودروسازی طبق قانون برنامه به قوت خود باقی است. اما مسئولیت این امر بر عهده سازمان خصوصی‌سازی و وزارت صمت خواهد بود.»

0 ak2923

به گزارش خط بازار؛ شرکت خودروسازی سایپا در شرایط خوبی به سر نمی برد.«یش از ۳۰ هزار خودرو ناقص» که بخش عمده آن به دلیل عدم تامین قطعه در سازه گستر است»،«مشکلات نقدینگی شدید» و«افزایش نارضایتی ها» از جمله این مشکلات است. بررسی ها نشان می دهد ریشه این موضوعات به عملکرد مدیران در دوره های مختلف مربوط است.«سرمایه گذاری غیراقتصادی در دوران مختلف (مثلا در شاهرود)»،«هزینه کرد منابع پیش فروش خودرو در دوره های مختلف»،«چالش سایپا با یکی از قطعه سازان بزرگ در تامین قطعه»،«تک سورس بودن برخی از قطعات که به طور جدی برای آن تدبیر نشده است»،«مدیریت ضعیف تیم کنونی»،«انتصاب برخی مدیران ضعیف در دوره جدید» و«تمرکزگرایی در انجام امور» همگی از عوامل دخیل در این موضوع هستند.

در حال حاضر جدی ترین گزینه برای تصاحب سایپا کنسرسیوم رایزکو و بانک آینده(حمید صمدی و علی انصاری) است و گزینه بعد مجموعه بابک زنجانی. در بین مدیران کنونی نیز افرادی همچون علیمردان عظیمی، عبدالله سلطانی ثانی، مرتضی منتظرالمهدی می توانند جز گزینه های مدیرعاملی برای سایپا در دوران جدید باشند.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 20 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجیدجان یکشنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۴ - ۱۷:۰۸

آقای شیخ زاده
زمان خداحافظی در بدترین زمان
سایپا زمانی که بازار تشنه محصول بود معلوم نبود پول محصول کجا هزینه میشد اما اکنون که کسی بدنبال خرید خودرو نیست سایپا تهی از منابع مالی ،
آن زمان که آمدی و رانت را در سطوح پائین دست قطع کردی ، در سطوح مدیریتی هنوز وجود داشت .
آن زمان که دستور تعدیل نیرو در شرکت های زیرمجموعه را میدادی کدام نهاد ناظر بر تخصص افراد تعدیلی بود

آن زمان که دستدد را از دست کارگران بیرون کشیدی و دست در دست عزیزان شهرداری گذاشتی و در جای جای سطوح مدیریتی به آنان اسکان دادی و همچنان از خود و تیم ارشد مدیریتی صدای تخصص گرائی بلند بود ،
حال با تخصص کدام مدیران سایپا به چوب حراج دچار شده ؟
دریغ ؛ که اکنون با نگاهی به پشت سر لطف بفرمایید مدیران نالایق را معرفی نموده تا دیگر در مناسب موازی از آنها استفاده نگردد .

رضا یکشنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۶

مشتری‌مداری تنها قانونی است که بقای یک مجموعه خصوصی را تضمین می‌کند؛ لذا خودروسازان بخش خصوصی نمی‌توانند تعهدی را بپذیرند که از عهده انجام آن برنمی‌آیند؛ در همین راستا است که مدیران خودروسازی اخیرا تاکید کرد عدم تعیین قیمتهای جدید خودرو با توجه به افزایش ۶۵ درصدی قیمت ارزی، رشد ۵۵ درصدی بهای مواد اولیه و قطعات و ۴۵درصد افزایش دستمزد کارگران، به مدیریت این مجموعه اجازه نمی‌دهد تعهدات جدیدی ایجاد کند. چراکه با وجود افزایش هزینه، خودروسازان ناچارند محصولات‌شان را به قیمتی که سال گذشته تعیین شد، عرضه کنند.

نگران یکشنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۴

سلام
امیدوارم سایپا زودتر خصوصی شود و دست افراد نالایق مثل صادقی کاشان و سید اکبر هاشمی و جبلی جوان از سایپا کوتاه شود
# برکناری صادقی کاشان

asghar دوشنبه , ۲۳ تیر ۱۴۰۴ - ۸:۴۳

اقا یا خانم نگران شما اصلا شناختی رو اسامی که ذکر کردید دارید؟ میدونید اکبر هاشمی چه کرده، یه سر برو سایپا پرس ببین اگه اکبر هاشمی نبود الان چی تولید می کردند، لطفا اگه دین ندارید ازاده باشید.

niloo دوشنبه , ۲۳ تیر ۱۴۰۴ - ۴:۴۷

اسرائیل با موشک سایپا رو بمب بارون میکرد انقدر آسیب نمیدید که آدمای دوزاری و کوتوله ای مثل اینا سرش آوردن

دکتر دوشنبه , ۲۳ تیر ۱۴۰۴ - ۸:۰۸

خدا لعنت کند نفوذی هارو
تیم قدرتمند توسلی مهر که تولید را با دستان خالی بالای 2000 دستگاه در روز رسانده بود می توانست سایپا را به ساحل آرامش برساند
حق و حقوق کارگر خط قرمز توسلی مهر بود و علیرغم اوضاع نابسامان مالی ، دستور افزایش حقوق و مزایا را صادر کرد.
قویترین و سالم ترین مدیران را توسلی مهر منصوب کرد

شیخ زاده با تیمش اولین کاری که کرد تولید را خواباند دومین کارش هم کم کردن حقوق و اضافه کاری کارگران بوده سومین کارش هم سقوط ارزش سایپا برای مفت فروشی بلوک اون بوده

نفوذیها بزرگترین بلای صنعت خودروسازی هستند.

بی نام دوشنبه , ۲۳ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۱

سنگ بزرگ نشانه نزدنه!؟
صاحب شدن سایپا رو باید با خودشون به گور ببرند.دم خروسها داره بیرون میاد!!!
شیخ زاده الان مطمعنم شده سرجاش میمونه!؟که نامه واگذاری میزنه؟!بعد این سهام مال مردمه یا ارث پدری یک عده ایه؟
تکلیف سایپا رو باید با حذف اژدهای مافیای هفت سری که داخل مجموعه نفوذ داره باید روشن کرد.

علي دوشنبه , ۲۳ تیر ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۲

بزودي تمام خطوط توليد با كسري قابل توجه اي مواجه خواهند شد

ایوب دوشنبه , ۲۳ تیر ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۹

🌸جواد توسلی مهر🌸 نعمتی بود که قدردان نبودیم روح پدرش شاد
در زمانی که ایشون سایپا رو تحویل گرفت سایپا با خاک یکسان شده بود گواه کارش کدال بورس بود متاسفانه هیات مدیره ای با ایشون همراه بودن که از اسرائیل بدتر بودن ولی با تمام این ها ملزومات و پرداختی های کارگران سر موقع پرداخت می‌شد .
افرادی که نامشان را بردید انگشت کوچیکه این شخص در درستی و سالمی نمیشن لطفا مثل ایران خودرو آزمون و خطا نکنید الان چند روزی هست که احوال ایران خودرو و ایران خودرودیزل جالب نیست …

یدالله دوشنبه , ۲۳ تیر ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۰

مشکل اصلی در زمان توسلی مهر شخصی به نام شیخ عطار هیات مدیره سایپا بود که مثل زالو خون سایپا رو مک میزد سد راه توسلی مهر می‌شد و نمیزاشت ایشون مثل همیشه درخشان عمل کند
خدا لعنت کنه کسانی که به این خاک و به این مملکت خیانت کردن و میکنن خون شهدا گریبانگیر افرادی مثل شیخ عطار که الانم در سایه کرمان موتور رفته نشسته و منتظر صدمه زدن دوباره به بیت المال هستش . اشخاصی که مثل توسلی مهر ها کار میکنن این پست ها برایشان کوچک هست که شهیدان بزرگی مثل شهید رئیسی ریس جمهور عزیزمان ایشان را خوب شناخته بود
قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری ….

سید دوشنبه , ۲۳ تیر ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۵

همه نفرات فنی و کاربلد که در گروه سایپا دارای سابقه هستن کامل شیخ عطار میشناسن و پاکدستی ، صداقت و خدمات فنی که این شخص بزرگ به گروه سایپا داد واقف هستن حالا کجا این مرد بزرگ سایپا جلوی انحراف امثال شما گرفته که اینجور دارید ازش می‌سوزید خدا میدونه ،

Arash سه شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۹

خود شیخ این کامنت شمارا یخونه قطعا خنده اش میگیره

عیسی دوشنبه , ۲۳ تیر ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۰

سلام دوستان مهندس شیخ عطار از نیکان روزگار و مرد شماره یک صنعت خودرو می باشد پرونده جناب تو سل در ایران خودرو دیزل هنوز باز است اشتباه دوستان این بود از تجربیات شیخ عطار و توانمندی ایشان استفاده نکردن به نظر شما شیخ عطار را می شود با راد منش از نظر توانمندی مقایسه کرد ای ستاره شناس بزرگ ای نجم کجایی تا عملکرد شاگردان خود رو ببینی

آذین دوشنبه , ۲۳ تیر ۱۴۰۴ - ۲۳:۴۶

آقای شیخ زاده
آقای رادمنش
امروز هم بازنشسته های سایپا آذین بلوار گلستانک و ورودی شرکت را بستند و گزارش آن در حراست موجود هست
حسن زاده اصلا تجربه مدیرعاملی ندارد و همه پرسنل و بازنشسته ها را سرکار گرفته و فقط قول توخالی می دهد و فقط به امثال علیزاده و چند مدیر دیگر اهمیت می دهد انگار ما اصلا جز پرسنل شرکت نیستیم
گزارشات مالی هم نشان میدهد حسن زاده از هیچ لحاظی عملکرد مورد تاییدی ندارد و فقط خالی بندی و شوی تبلیغاتی و گزارشات دروغ میزند
حسن زاده یک رییس بیکار در پارس خودرو بود و با لابی به مدیرعاملی سایپا آذین رسید و آبروی گروه سایپا را برد.

آقای شیخ زاده تا دیرنشده و گزارش تخلفات حسن زاده به دست جناب فرشاد مقیمی نرسیده است حسن زاده را بیرون بنداز این بی خاصیت را وگرنه ایدرو ورود می کند.

مخاطب سه شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۴ - ۱۶:۱۰

بزرگواری که خودتو جای پرسنل محترم سایپا آذین جا میزنی و یکسری مطالب دروغ مینویسی
مطمئنا برای همه روشن شده که فقط غرض ورزی و دشمنی هست که مدام از عملکرد مهندس حسن زاده میگی
عملکردی که در ۲ سال حضور ایشان کاملا روشن و شفافه
عملکردی که باعث شد سهام سایپا آذین بعد از ۱۵ سال در سال حضور ایشون به سودهی برسه
عملکردی که شاهد افزایش سه برابری تولید بود
افتتاح خط ریل و مکانیزم سایپا آذین
کانوایر سالن فوم
پروژه رکلاینر
بروزرسانی سالن رنگ شرکت و بسیاری از پروژه های اساسی در شرکت
لطفا انصاف رعایت کن
واقعا فکر کن و بعد صحبت کن میشه رئیس بیکار بیاد مدیرعامل بشه بعدش اینهمه رزومه و عملکرد موفق

علی سه شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۰

بزرگوار نیاز به تعریف شما نیست از اوضاع شرکت معلومه این مدیر عامل چکار کرده
رنگ رخساره خبر از سر درون میدهد

کارگر سه شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۷

با سلام
خدا نگذره از مدیر عامل سایپا
من کارمند یکی از شرکت های زیر مجموعه سایپا به نام مهندسی توسعه سایپا هستم
اولا به لطف مدیر عامل گروه یه مدیر عامل نالایق و ناشایسته به اسم ترقی آورده گذاشته اینجا و شرکت رو ورشکسته کرده ی سری مدیرهایی آورده که اصلا هیچی بارشون نیست ما نه حقوق داریم نه مزایا اما خودشون حقوق های کلان گرفتن
دوما تویه گروه خودروسازی ما کمترین حقوق رو میگیریم چرا آقای شیخ زاده؟ چرا تعدیل پرسنل رو شروع کردی مگه ما حقوق زیادی میگیریم من الان در سال ۱۴۰۴ هفده میلیون حقوق میگیرم تو چطور میتونی اینقدر بی عدالت و بی کفایت باشی ؟ تو رو خدا یکی این شرکت ما سیکو و سایپا رو از دست این آدم های بی کفایت نجات بده

کار سه شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۴ - ۲۲:۳۷

صالح نفر دهم هم نیست گذاشتنش شرکت وزین سازه
چرا؟؟؟؟

کارشناس جاده مخصوص سه شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۴ - ۲۲:۴۰

آقای شیخ
آن زمان که ضربتی مدیران عامل حرفه ای و مدیران زبردست را از دور خارج میکردی باید
به فکر این روزها هم می بودی
الان هم بجای استعفا به فکر ما کارمندها و مشتریان باش
فزار خوب نیست دوست عزیز

حامی یکشنبه , ۲۹ تیر ۱۴۰۴ - ۹:۳۷

آقای شیخ
حق الناس گردنته با این روش مدیریتی که پیش گرفتی
شرکت سایپا رو نابود کردی با ی مشت مدیر نالایق که روی کار آوردی
خدا به داد کارگر برسه

css.php