سلام نظر به اینکه شاید سازمانهای نظارتی و امنیتی و اطلاعاتی خبرها و کامنتها ی خط بازار را رصد می کنند لازم است در خصوص اقای م ص غ و اقای ن ن نیز در شرکت ق ص بررسی کنند و به اقای مدیرعامل گروه بگویند این افراد لایق مدیریت نیستند
غ مدعیست نهادهای خاص از او حمایت میکنند
آغاز توفانی تیموری در کاشان/عرضه دو محصول جدید در سایپا سیتروئن
محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان، از واحدهای دانش بنیان این پارک که در حوزه صنعت خودرو فعال بودند بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های این شرکت های دانش بنیان قرار گرفت.
در ادامه در نشستی با رئیس دانشگاه کاشان نحوه تعامل این گروه خودروساز با دانشگاه کاشان مورد بررسی قرار گرفت و تفاهم نامه همکاری بین سایپا سیتروئن و دانشگاه کاشان به امضا رسید.
این تفاهم نامه به منظور دستیابی به خودکفایی علمی، برقراری ارتباط موثر و فعال بین صنعت و دانشگاه با نگاه تجاری سازی نتایج پژوهش و رفع نیازهای موجود صنعت و دانشگاه در راستای منویات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور به امضای دو طرف رسید.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه این بازدید گفت: مرکز تحقیق و توسعه سایپا سیتروئن باید تبدیل به دانشگاه شود و برای اینکار شرایطی را ایجاد می کنیم که استادان، دانشجویان و نخبگان شهر کاشان بتوانند در سایپا سیتروئن حضور داشته باشند.
او افزود: برهمین اساس دفترکاری جهت حضور دانشگاهیان در شرکت سایپاسیتروئن آماده خواهد شد و در اختیار دانشگاه قرار خواهد گرفت و قرارداد بین دو مجموعه منعقد می شود که با حضور مستمر، دانشی که در دانشگاه وجود دارد َبه صنعت منتقل شود.
تیموری تصریح کرد: در دانشگاه کاشان رشته های فنی چون شیمی، الکترونیک، مکانیک و پلیمر وجود دارد و در این موضوعات کارهای ارزشمندی انجام شده که امروز از ۴ شرکت دانش بنیان فعال در پارک علم و فناوری این دانشگاه بازدید انجام شد که قابلیت بهره گیری از محصولات آنها در صنعت خودرو وجود دارد.
او افزود: در صورتی که این محصولات استانداردهای مورد نیاز را کسب کنند با شرکت های تولید کننده، قرارداد منعقد خواهد شد تا در استفاده از این محصولات هم دانشگاه استفاده لازم را ببرد و هم صنعت در ارتقای کیفیت از آن بهره مند شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه تاکنون درتامین مدیران شرکت سایپا سیتروئن از نیروهای تهران بهره گیری می شده، گفت: در تفاهم نامه امضا شده امروز طرحی را دنبال خواهیم کرد با عنوان “مدیران آینده” که دانشگاه با انجام آموزش های لازم به نیروهای سایپاستیروئن در همه رده ها از کارشناسی تا مدیریتی بتواند مدیران آینده این شرکت را از افراد ساکن در شهر کاشان تامین کند.
او خاطر نشان کرد: این افراد علاوه بر آموزش های تخصصی کاری خود در حوزه های حسابداری، مدیریتی و مالی آموزش خواهند دید تا مدیران آینده شرکت سایپا سیتروئن از نیروهای بومی اهل کاشان انتخاب شوند چراکه این موضوع علاوه بر ایجاد عرق و تعصب کاری به دلیل حضور افراد در شهر، در صورت وجود ایرادات احتمالی، زودتر مشخص و برطرف خواهد شد و این طرح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای شرکت سایپا سیتروئن است.
در این مراسم عباس کتابی، رئیس دانشگاه کاشان ضمن ابراز خرسندی از حضور تیم مدیریتی سایپا در دانشگاه کاشان گفت: امروز تفاهم نامه ای بین سایپاسیتروئن و دانشگاه کاشان به امضا رسید تا تبادلات علمی، پژوهشی آموزشی، تحقیقاتی و نوآوری توسعه پیدا کند و دوره های آموزشی برای کارکنان سایپا سیتروئن برقرار شود.
او افزود: امیدوارم امضای این تفاهم نامه نقطه شروعی باشد برای انجام تعاملات بیشتر و استفاده از ظرفیت های دو مجموعه تا بتوان از توانمندی متقابل بهره گیری شود چراکه در این صورت توانمندی دانشگاه مشخص خواهد شد و این پتانسیل در خدمت سایپا سیتروئن قرار خواهد گرفت تا محصولات با کیفیت بهتری تولید شود.
کتابی تاکید کرد: در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان مستقر هستند. همچنین آزمایشگاه مرکزی دانشگاه جزو آزمایشگاه های برتر در سطح دانشگاه های کشور است. بهره گیری از استادان مجرب در مقاطع فوق لیسانس و دکترا هم از ظرفیت های دانشگاه کاشان است که می تواند فعالیت های دانش بنیان را در خدمت صنعت ارائه دهد.
پس از این مراسم، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه بازدیدی از شرکت سایپاسیتروئن داشت و از نزدیک در جریان فعالیت ها و اقدامات این شرکت خودروساز گروه سایپا قرار گرفت.
در این بازدید پروژه سیستم خودران تامین کننده قطعات مورد نیاز خطوط تولید با عنوان MGV و AGV توسط مدیرعامل گروه سایپا افتتاح و راه اندازی شد.
سیستم AGV و MGV خودران هایی هستند که به جای یدک کش ها و لیفتراک ها برای جابجایی قطعات در خطوط تولید استفاده می شوند و برای اولین بار در گروه خودروسازی سایپا این دستگاه ها طراحی و مورد بهره گیری قرار گرفته است.
مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا گفت: یکی از مسایل مهم در خطوط مونتاژ بحث تامین قطعات در کنار خطوط تولید است که در گذشته با استفاده از لیفتراک انجام می شد و لیفتراک ها در خطوط تولید آلایندگی محیطی و صوتی ایجاد می کنند که برای کارکنان خطوط تولید مضراتی دارد. همچنین این سیستم حمل و نقل، قیمت تمام شده بالایی دارد، بر همین اساس متخصصان سایپا سیتروئن با توجه به دانش محور بودن، توانسته اند دو ربات طراحی کرده که حمل تمامی قطعات مورد نیاز توسط ربات و بدون دخالت انسان تامین می شود.
او افزود: با این طراحی به نیروی اپراتور نیازی نیست و علاوه بر این هزینه تامین و نگهداری یدک کش ها که در گذشته بسیار بالا بوده با انجام داخلی سازی کامل این دستگاه، کاهش هزینه مناسبی داشته است.
تیموری با اشاره به تولید محصولات جدید در گروه سایپا، تاکید کرد: در گروه خودروسازی سایپا هدف گذاری عرضه ۸ خودرو انجام شده که خطوط تولید خودروهای اطلس و سهند آماده سازی شده است. 30 دستگاه از این خودروها تولید شده و در حال گذراندن تست های نهایی هستند. ۶ دستگاه خودرو آریا نیز تولید شده که برای مرحله مونتاژ و گذراندن تست ها آماده است .
او افزود: برای خودرو نیسان ۶ کاربری جدید طراحی و ایجاد شده و طول محل بار آن افزایش یافته است و تمام استانداردها را گذرانده است. این خودرو قابلیت حمل بارهای سنگین و حجیم را دارد که این موضوع قیمت تمام شده حمل را کاهش می دهد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در طول سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ تمام تلاش را انجام می دهیم که در خودروهای سواری و تجاری بتوانیم ۸ محصول جدید را عرضه کنیم.
او افزود: در سایت سایپا سیتروئن بستر برای تولید محصول اقتصادی آماده است و تمام طراحی ها انجام شده و در مرحله ساخت قالب ها قرار داریم. علاوه بر این در سال جاری دو محصول به سبد محصولات سایپا سیتروئن اضافه خوهد شد.
تیموری خاطر نشان کرد: برای اولین بار خودروی ساینای گازسوز در این شرکت تولید خواهد شد و تا آذرماه سال جاری به مردم و شبکه تاکسی رانی عرضه خواهد شد. همچنین ساینای اتوماتیک محصول دیگری است که مراحل اولیه را گذرانده و تا پایان سال این خودرو نیز تولید و عرضه خواهد شد.
منبع: سایپا نیوز
برچسب ها :خودروسازی ، سایپا ، سایپاسیتروئن ، سیدمحمدرضا موسوی ، محمدعلی تیموری
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
آقای مبلغ ناصری مدیرت عزیز مگاموتور و قبلا فورج البرز لطفا در انتصاب بهنام ولی نژاد در شرکت گداز قطعه کیا تجدید نظر کنید
تا حصول نتیجه و عزل این مهره مانند سایه پیگیر هستیم .
ولی نژاد باید برکنار شود
خط بازار کامنت را لطفا برای بازرسی و نهادهای مرتبط ارسال فرمائید
خدا قوت خط بازار خط مقدم جبهه صنعت
یا علی
جناب آقای تیموری، مهندس بزرگوار، ساختار برخی واحدها رو کوچک کردی دستت درد نکنه. یک فکری برای معاون مدیرها و رییسهایی بکنید که شرایط بازنشستگی عادی رو دارند ولی درخواست بازنشستگی نمیدهند. ماهی 40-50 تومن فقط حقوق میگیرند و 10-20 میلیون تومن هزینه های بالاسری برای شرکت دارند. این حضرات چه ارزش افزوده ای برای شرکت دارند، فقط آفت هستن و بعد از رفتن این آقایون ساختار رو کوچک کن. بعضی هاشون خرید سربازی نمیکنن. برادر کلی هزینه های پرسنلی نه تنها کم میشه، بلکه چرخ زنگ زده سایپا سریع تر کار میکنه.
این آقایون امروز و فردا میکنند و وقت میخرند.
طرح طبقه بندی سایپا اجازه میده یک شبه از پستشون پایین بیان و کارشناس بشن. مطمئن باشید گوشه سنواتشون با این پایه حقوق ساییده بشه شرکت رو ترک میکنند.
ایکاش این پیام به شما برسه. اجازه ندید امروز و فردا کنند و به امید لابی کردن وقت بخرند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3