دستاوردهای ایشان به لیست زیر هست:
نارضایتی شدید پرسنل که باعث بی کیفیتی محصولات می شود
نداشتن موتور و گیربکس مناسب برای پلتفرم های محصولات، همه خودروهای سایپا فقط از موتور و گیربکس قدیمی تیبا استفاده می کنند و معاونت مهندسی و معاونت تحقیق و توسعه در این چند سال فقط حقوق گرفتند و هیچ پروژه ای به مانند پروژه تیبا در سال 89 به بعد انجام ندادند در اصل 15 سال هست که معاونت تحقیق و توسعه و معاونت مهندسی در شرکت مگاموتور سایپا در خواب هستند.
دستاورد دیگر دستور به استفاده قطعات بی کیفیت در محصولات تا خط تولید متوقف نشود و هر آشغالی را به مردم بدهند
هیچکدام از حرف های ایشان واقعیت ندارد و گروه سایپا رو به بحران هست
آخرین دستاورد مدیرعامل سایپا/پلتفرم مشترک ایران خودرو و سایپا تایید شد
به گزارش خط بازار؛ محمد علی تیموری در این برنامه در خصوص وضعیت تولید گروه سایپا گفت: در بهمن ماه سال قبل ۸۰ هزار خودروی ناقص در پارکینگ های گروه سایپا وجود داشت که با برنامه ریزی انجام شده در طول 7 ماهه حضور تیم مدیریتی جدید، امروز یک خودروی ناقص در سایپا نداریم.
او افزود: تولید در گروه سایپا به روزی ۲ هزار دستگاه رسیده است که همه محصولات داخلی هستند و سی کی دی و وارداتی نیستند و با افزایش تولید، فروش محصولات از قرعه کشی خارج و از ابتدای ماه آینده تمام محدودیت های ثبت نامی خودرو برای محصولات سایپا برداشته خواهد شد.
تیموری در خصوص مقایسه پیشرفت های صنایع نظامی و صنعت خودرو گفت: صنایع دفاعی کشورمان بزرگترین صنایع دانش بنیان هستند. از این رو سایپا با ۷ شرکت زیرمجموعه وزارت دفاع قرارداد بسته و قسمتی از قطعات مورد نیاز را از این شرکت ها دریافت می کند.
مدیرعامل گروه سایپا افزود: صنایع دفاعی در همه جای دنیا در حوزه دانش بنیان جلوتر از سایر صنایع هستند و در سایپا از ۸۰ هزار خودرویی که در کف پارکینگ به صورت ناقص و دارای کمبود قطعات بود ۳۰ هزار خودرو با قطعاتی که وزارت دفاع تولید کرد تکمیل شده است و باید از ظرفیت صنایع نظامی در داخلی سازی قطعات استفاده کنیم.
او خاطر نشان کرد: دومین فضای دانش بنیان در کشور، دانشگاه ها هستند. در این ۷ ماه تفاهمنامه ای با وزارت علوم امضا کردیم تا از امکانات وزارت علوم و توان علمی و آزمایشگاهی دانشگاه های سراسر کشور استفاده کنیم. لذا با دانشگاه نوشیروانی بابل تفاهمنامه ای منعقد کردیم تا با همکاری همدیگر در سال آینده خودروی شاهین هیبریدی را تولید و عرضه کنیم.
تیموری در خصوص مطالبه رهبر معظم انقلاب و مردم در افزایش کیفیت محصولات گفت: در گذشته نگاه تولید محصول به بیرون از کشور و همکاری با سایر کشورها بود که منجر به بی کیفیتی خودرو شد و باعث شد خودروهای ناقص بیش از ۶ ماه در کف پارکینگ های باشند و این بی کیفیتی ها به مردم منتقل می شد. خوشبختانه امروز همه محصولات مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و محصولات از کارخانه به طور مستقیم عرضه می شود و این مشکل بر طرف شده است.
مدیرعامل گروه سایپا افزود: نکته دیگر در افزایش کیفی محصولات این است که کنترل کیفیت در همان ایستگاه تولیدی باید انجام شود و اکنون کنترل کیفیت را به خطوط تولیدی منتقل کردیم و با این کار ۱۲ درصد از عیوب در خط تولید مرتفع شده است. همچنین در خصوص فرآیند کیفی قطعات، سیستمی پایه ریزی شده که هر ایرادی در لحظه برای مدیرعامل شرکت قطعه ساز اطلاع داده شود تا مشکل برطرف شود و این کار در یک فرایند یک ساله می تواند به رفع نواقص بینجامد.
او تاکید کرد: در حال حاضر یک هزار قطعه ساز داریم که حدود ۳۰۰ هزار نفر نیروی انسانی در این شرکت ها مشغول به فعالیت هستند و اگر به موقع مطالبات آنها پرداخت شود دغدغه آنها کاهش می یابد و می توانند با نو سازی قالب ها و تجهیزات به بهبود کیفیت کمک کنند.
تیموری خاطرنشان کرد: در طول ۷ ماه اخیر ۳۵ درصد مراجعه مردمی به نمایندگی ها کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این 42 پروژه کیفی طراحی و در حال انجام است. به طور کلی در پروژه های کیفی، قبل از اینکه محصول عرضه شود باید رفع نقص انجام شود و این یعنی کیفیت که برابر است با بقای تولید کننده.
او تاکید کرد: در خصوص محصولات جدید تا از کیفیت اطمینان پیدا نکنیم عرضه نمی کنیم و قطعا کیفیت محصولات جاری را نیز ارتقا خواهیم داد.
تیموری در خصوص مبحث تحقیق و توسعه در سایپا گفت: دو مرکز R&d ( تحقیق و توسعه) درگروه سایپا داریم. نخست مرکز تحقیقات سایپا است که طراحی خودرو و ماشین آلات با دانش مهندسی به روز انجام می شود. دوم یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه سایپا به نام مگاموتور است که در حوزه موتور فعالیت می کند.
مدیرعامل گروه سایپا افزود: امسال دو موتور عرضه خواهیم کرد، اول موتور ام 15 پلاس در حال تکمیل است که با این خودرو مصرف سوخت محصولات یک لیتر در صد کیلومتر پیمایش کاهش مصرف خواهد داشت و در حال حاضر در مرحله تست و کالیبره شدن است. همچنین خط تولید موتور جدید به نام ام ۱۶ نیز در حال راه اندازی است.
او تاکید کرد: خط تولید این موتور مدتهاست که بدون استفاده مانده چراکه شرکت های خارجی کار را رها کرده و رفته بودند. در حال حاضر به کمک مهندسان داخلی نرم افزارهای مربوطه نوشته شده و بهمن امسال دوباره راه اندازی می شود و ظرفیت تولید از هزار و 700 موتور در روز به ۲ هزار و 500 موتور می رسد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به تولید خودرو اقتصادی گفت: برای تولید خودروی اقتصادی باید تیراژ تولید، بالا باشد. برهمین اساس وزارت صمت یک پلتفرم مشترک مطرح کرده تا میزان تولید خودرو بیشتر شود. در این پلتفرم مشترک رقابت دو خودروساز از بین نمی رود. مراکز تحقیق و توسعه، یک خودرو را در یک پلتفرم طراحی می کند اما ظاهر خودروها تفاوت دارد و این موضوع باعث کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت منجر خواهد شد.
او
در خصوص نظارت بر بازار قطعات و افزایش کیفیت در این حوزه نیز گفت: یکی از کارهای خوبی که به صنعت خودروسازی کمک کرده، حذف کالاهای قاچاق از سوی وزارت صمت بوده است. همزمان با حذف کالاهای قاچاق عرضه قطعات استاندارد را به بازار افزایش دادیم و در ۴ ماهه اول امسال ۱۲۰ درصد لوازم یدکی استاندارد به بازار عرضه کردیم و دیگر مشتری ها در صف انتظار نمی ایستند.
همچنین در خصوص لوازم یدکی خودروهای قدیمی باید به موقع تامین شود که در حال انجام است. بر اساس برنامه امسال ۵۰۰ درصد عرضه لوازم یدکی استاندارد را بیشتر می کنیم.
تیموری در خصوص قیمت خودرو خاطرنشان کرد: قیمت نهاده ها در تعیین قیمت خودرو اهمیت دارد چراکه ۷۰ درصد قیمت خودرو را شامل می شود و ما نقشی در آن نداریم. ورق فولاد در بورس عرضه می شود که خوشبختانه ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است. امیدواریم دولت سیاست گذاری که روی قیمت خودرو دارد در قسمت ورق فولاد و مواد پتروشیمی هم داشته باشد تا با کاهش قیمت همراه شود. البته در قیمت خودرو قطعات الکترونیکی هم تاثیرگذار است که بخش زیادی وابستگی خارجی داریم و وابسته به نرخ ارز و نرخ تعرفه های گمرکی است. امیدواریم تولید آی سی یا چیپ ست ها در داخل انجام شود تا با کاهش وابستگی، قیمت هم کاهش یابد.
مدیرعامل گروه سایپا در خصوص واردات خودرو به کشور گفت: در حال حاضر خودرو در قالب اس کی دی و سی کی دی وارد کشور می شود. در ۴ ماه اول سال ۴۰ هزار خودرو ثبت سفارش شده و در داخل کشور مونتاژ شده است. در مورد واردات خودروی کامل؛ هیچ گاه مورد تحریم واقع نشدیم چرا که کشورهای دیگر دنبال این هستند که سربارهای جذب نشده خودروسازهای خود را به ما بفروشند.
او افزود: سایپا به دنبال تولید به صورت اس کی دی و سی کی دی است و ۴ خط اس کی دی و سی کی دی داریم و امکان تولید در این خطوط مهیاست و در صورتی که آئین نامه واردات ابلاغ شود با توجه به اینکه با ۱۶ برند اصلی مذاکره کردیم، گروه خودروسازی سایپا حتما خودروهایی را بر اساس سیاست دولت وارد خواهد کرد.
تیموری در خصوص حضور مجدد شرکت های خودروساز خارجی در صورت ایجاد شرایط حضور در ایران گفت: دولت فرش قرمز برای هیچ خودروسازی پهن نمی کند. دولت قبلی این کار را انجام داد و زیان زیادی به خودروسازی ما وارد شد. برای مثال سهام شرکت رنو پارس ۵۱ درصد مربوط به رنو و ۴۹ درصد متعلق به سایپا بود و در تحریم ها وقتی رفتند سایپا به تنهایی مجبور شد با چندین هزار مشتری هماهنگی ایجاد و خودروهای جایگزین را تامین کند.
او تاکید کرد: شرکت های رنو و سیتروئن برای ورود مجدد به بازار خودرو کشور باید هزینه های قبلی را پرداخت کنند.
تیموری با بیان اینکه بازار کشور بسیار بزرگ است و فقط خودروهای تولیدی قبل از سال 90 در حال تردد حدود 18 میلیون دستگاه است که استانداردهای لازم را ندارند و مصرف سوخت بالا دارند گفت: متاسفانه هیچ خودرویی برای قشر متوسط به پایین وارد کشور نشده است و واردات هیچ خللی برای تولیدات داخلی ندارد.
او افزود: سایپا ۸ محصول را به بازار عرضه خواهد کرد. یک خودروی عمومی ون ۱۵ نفره گاز سوز تا پایان امسال به بازار عرضه می شود که تاثیر زیادی در کاهش آلایندگی هوا دارد. همچنین از وظایف ما است که به سمت خودروهای تجاری برویم و خودروهایی که مردم از آن درآمد کسب می کنند را تولید کنیم و سیاست ما تقویت خودروهای تجاری است.
مدیرعامل سایپا در مورد خصوصی سازی سایپا گفت: یک ریل گذاری غلطی در سایپا و ایران خودرو در سالیان گذشته صورت گرفت. در مقطعی ۴۲ درصد سهام سایپا را تودلی کردند و به کارکنان واگذار کردند ولی متاسفانه حتی شرکت سرمایه گذاری کارکنان وارد بورس هم نشد تا کارگران از سهام بهره مند شوند. البته مقدمات ورود شرکت سرمایه گذاری کارکنان به بورس را تا پایان سال فراهم کردیم تا سال بعد کارگران بتوانند سهام خود را خرید و فروش کنند.
او افزود: علاوه بر این شرکت های زیر مجموعه ای در گروه سایپا داریم و تمایل داریم بخش خصوصی، سهام این شرکت ها را خریداری کنند.
تیموری خاطر نشان کرد: نقدینگی که سال ۹۰ از سایپا خارج شد به جای اینکه صرف تولید و طراحی محصول جدید شود به سهامداری و بازار سرمایه رفت. ما باید از همه کسب و کار ها خارج شویم و تمام پول را در تولید و طراحی محصول جدید ببریم چراکه این موضوع شرط بقای ما است.
او تاکید کرد: سیستمی تحت عنوان مدیریت زنجیره خودرو نوشته شده که هفته بعد اعلام می شود. تمام شرکت های دانش بنیان می توانند اطلاعات خود را در آن جا ثبت کنند. دانش بنیان ها را به هزار قطعه ساز وصل کنیم چراکه شرکت های قطعه ساز باید دانش بنیان شوند.
تیموری در خصوص تولید خودروهای اقتصادی برای قشر متوسط و پایین جامعه گفت: برای تولید خودروهای اقتصادی باید تیراژ تولید بالا باشد. پلتفرم مشترک ایران خودرو و سایپا در وزارت صمت تایید شده است. این خودروی اقتصادی در مرکز تحقیقات سایپا قرار دارد و آن را در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو وزارت صمت رونمایی کنیم. در حال حاضر تمام مدارک مهندسی و نقشه های آن در حال فراهم شدن است و بعد از آن به سمت فرآیند قالب سازی می رویم. به دلیل اینکه قرار است این خودرو را هم سایپا و هم ایران خودرو تولید کنند و تیراژ بالا است قطعا قیمت این خودرو اقتصادی می شود.
او در خصوص معوقات گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال گذشته ۴۳ هزار و ۲۴۵ خودرو معوق داشتیم که خوشبختانه در خرداد ماه امسال به صفر رسید. در همین ماه سازمان استاندارد اعلام کرد تولید تیبا به دلیل عیوب پرتکرار متوقف شود. بر همین اساس در این۲ ماه ۲۰ هزار خودروی معوق ایجاد شده که با رفع عیوب و رعایت استانداردهای لازم در حال تحویل هستیم.
منبع: سایپا نیوز
برچسب ها :ایران خودرو ، پلتفرم مشترک تولید خودرو ، خودرو اقتصادی ، خودروسازی ، سایپا ، محمدعلی تیموری
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
آقای تیموری عزیز لطفا مشاوران خود رو عوض کنین چون واقعا نمیدونید در زیرمجموعه شما چه خبره.
برخی تولیدات زیرمجموعه خارج از استاندارد هستند.
بنده این رو بعنوان یکی از پرسنل کنترل کیفیت این مجموعه عرض میکنم نه یک فرد خارج از سایپا.
برین ببینین توی دو ماه گذشته چند محموله از تولیدات شرکت ما از خط مونتاژ برگشت داده شده اند.
فکر میکنین این قطعات رو چیکار میکنن؟
توی محموله های بعدی با تعداد کم دوباره میفرستن برای مونتاژ.
تولید قطعات بی کیفیت نتیجه مدیریتهای افراد امنیتی هستش که توی مجموعه ها جا خشککردن.
و تا شما دست به تغییر این مدیران نزنین وضع همینه.
این شعارها را برای افرادی بدهید که از خودروی ایرانی استفاده نمی کنند. واقعا وقاحت و دروغگوئی هم حد و مرز دارد. یک روز ایران خودرو دم از کیفیت می زند یک روز سایپا. با هم مسابقه دروغگوئی شروع کرده اند. چیزی رو که مردم با سلامت و جانشان آزمودند را انکار می کنند و داعیه کارآمدی دارند. تا یک گزارش دقیق و صحیح از روند خودرو سازی وجود نداشته باشه و کل گزارش ها از پشت دربهای بسته توسط مدیران ذینفع در وضعیت نابسامان فعلی و همچنین ناکارآمد و غیر متخصص و بی تقوا ، داده می شود و به طور رسمی صحت سنجی نمی شود باید منتظر شرایط بدتر از این بود. ما پرسنل شرکتهای خودرو سازی با ارتباط روزانه با این مدیران بی عرضه و دروغگو و در عین حال مدعی بیشتر از وضعیت موجود عذاب می کشیم. به امید روزی که مدیران بر اساس لیاقت منصوب شوند نه رابطه . ما با یک عده مدیر بی کفایت عقده ای طرفیم که امیدی به بهبود اوضاع نداریم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3