آخرین اقدام رئیس سابق امور مشتریان سایپا/مقدم به کدامین گناه عزل شد؟/انتصابات سایپا ملی است یا میلی؟

در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو شیراز گروه خودروسازی سایپا به منظور دریافت نظرات مستقیم و ثبت تجربه تمامی مشتریان این گروه که در یک بازه زمانی از تحویل خودرو شاهین آنها گذشته اقدام به برگزاری کارگاه مدیریت تجربه مشتریان کرد.
کد خبر : 40686
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰:۰۲

به گزارش خط بازار؛ گروه خودروسازی سایپا بر اساس بررسی و شناختی که از مشتریان هر استان به دست آورده با برگزاری کارگاه مدیریت تجربه مشتریان به دنبال ایجاد یک تجریه دل نشین برای مشتری در استفاده محصول، خدمات و انتقال اقدامات انجام شده به مشتریان استفاده کننده از محصول است.

برهمین اساس گروه سایپا در هر نمایشگاه تخصصی خودرو با دعوت ازمشتریان که از محصول شاهین استفاده کرده اند و با برگزاری فوکوس گروپ و پرسشگری عمیق به دنبال دریافت اطلاعاتی است که از ابتدای ورود مشتری به کسب و کار سایپا تا انتها یعنی از گام آگاهی رسانی و تبلیغات، ارزیابی اقتصادی، انتخاب محصول، خرید محصول، استفاده از محصول، کیفیت محصول، استفاده از خدمات پس از فروش و امداد و خدمات مشتریان را به دست آورد و به عبارتی تمامی نقاط تماس مشتری با مجموعه را ثبت و ضبط و سپس تحلیل کند.

 

 

در هر نمایشگاه تخصصی خودرو، بر اساس منطقه جغرافیایی، فرهنگ مردم، طبقه اجتماعی و سطح تحصیلات پرسشگری انجام شده و سپس تجزیه تحلیل می شود و با جلساتی که با صاحبان فرآیندها برگزار می شود، نتايج  و تحليل هاي انجام شده از خواسته ها و گویه های مردم را که ثبت شده مطرح و در نهایت اقدامات اصلاحی با توجه به پرسشگری انجام شده تعریف و انجام می شود.

همچنین در حین برگزاری این کارگاه با توجه به آشنایی و شناختی که مجریان برگزاری با روند فرآیندها در سازمان دارند، سعی می شود که با توجه به درخواست ها و نیازها، علاوه بر تماس تلفنی، کانال های ارتباطی دیگر نیز معرفی شود.

علاوه بر این در فاصله برگزاری این کارگاه ها و به منظور تقدیر از مشتریان و ارتقا برند گروه سایپا، نشست هایی با  کسب و کارهای تاثیرگذار سایپا جهت استفاده از تجربيات آنها در معرفي هر چه بهتر  خدمات آن کسب و کار براي  اين گروه از مشتريان محترم انجام مي گيرد.

گفتنی است مدیریت تجربه مشتری (Customer Experience Management) یا (CEM) به این معنی است که با استفاده از شناخت خوبی که از مشتری به‌دست می‌آید، بتوان سلیقه و علاقه افراد را شناسایی و تجربه‌ای مختص به آنها را برایشان فراهم کرد. البته یافتن اطلاعات کار آسانی نیست و مستلزم رصد کانال‌های ارتباطی و تعاملات مشتری با سایپاست.

 در گروه خودروسازی سایپا به مدیریت تجربه مشتری نیاز است تا بتوان نمای 360 درجه از مشتریان را ارائه کرد. تجربه مشتری شامل تمام تعاملاتی است که از طریق انواع مختلف کانال‌های ارتباطی مانند پورتال، تلگرام، تلفن، پیامک، فکس، ایمیل و همچنین رسانه‌های اجتماعی با مشتریان در ارتباط با محصول و خدمات صورت می‌پذیرد.

تجربه مشتری ارزش های  زیادی چون تقویت نام برند، افزایش فروش به مشتریان فعلی و یافتن مشتریان جدید، افزایش وفاداری مشتری به برند، کاهش هزینه از طریق کاهش ریزش مشتریان و افزایش تعهد کارکنان سازمان را  برای سازمان‌ها به ارمغان خواهد آورد.

گفتنی است روز گذشته در اقدامی عجیب تیموری مدیرعامل سایپا پایان کار محسن مقدم سرپرست امور مشتریان سایپا را امضا کرد این در حالی است که چند ماه گذشته تاییدیه حراستی مقدم صادر شده بود ولی حکم ریاست وی امضا نمی شد. لذا مشخص نیست علی رغم عملکرد مثبت چرا تیموری وی را برکنار کرده است.

منبع: سایپانیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حرف حق دوشنبه , 27 تیر 1401 - 0:14

کسی دنبال عملکرد نیست. افزایش تولید و فروش و رضایت و کیفیت در دوره فعلی یعنی کشک.
مگر پست های سایپا ارث پدری هست که کیلویی تودیع بشه و کیلویی معارفه.
متاسفانه اگر سلام علیک مختصری هم با تیم قبلی داشته باشی محکوم به رفتن هستی ، حتی با عملکرد عالی

رضا دوشنبه , 27 تیر 1401 - 8:37

عملکردش خوب بوده پس باید دیگر چه میکرد چرا عوض کرده خودش هم نمیدان چه میکن این جایگاه بزرگ برایش کیج شده تولید هیچ کیفیت هیچ تجربه هیچ سایپا هیچ فقط یک حقوق نجومی ببریم بعد هم بای

محفوظ دوشنبه , 27 تیر 1401 - 9:04

*پدیده ی “آغوش مرگ” در سازمان ها*

وقتی زنبورها متوجه کم کاری ملکه به دلیل پیری یا مریضی می‌شوند، تصمیم می گیرند تا او را از بین ببرند.
در نتیجه دور ملکه جمع شده و او را در آغوش می گیرند تا ملکه در این ازدحام، از دمای بالا بمیرد‌. این *پدیده “آغوش مرگ”* نامیده می شود.

*‌در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها نیز با روشن شدن ناکارآمدی مدیر ارشد، هیات مدیره و یا تیم رهبری، کارکنان با افزایش کم کاری و سرعت دادن ناخواسته به عدم بهره وری، سقوط سازمان را تسریع می کنند،* در این حال کارکنان سازمان اغلب در یکی از چهار گروه ذیل قرار می گیرند:

– گروه اول؛
*متخصصان* و تکنوکرات های با وجدانی که با ترک سازمان و خروج از دور باطل بی نظمی، راه خود را جدا کرده و بدنبال فضای امن فکری و کاری می روند.

– گروه دوم؛
*فرصت طلبانی* که منابع سازمانی را تبدیل به منافع شخصی و گروهی می کنند. این گروه حلقه اول آغوش مرگ سازمان را تشکیل می دهند.

– گروه سوم؛
*کارکنان بی تفاوتی* که مطلوب خود را در کار نکردن، به امور شخصی رسیدن و دریافت حقوق مستمر می بینند. این گروه حلقه دوم آغوش مرگ سازمان را تشکیل می دهند.

– گروه چهارم؛
*کمال گرایان* با وجدانی که در اقلیت کامل -حتی به تعداد انگشتان یک دست- سعی دارند تا با آگاه سازی مدیران و اصلاح امور از سقوط سازمان جلوگیری نمایند.
این گروه اغلب نادیده گرفته شده و یا توسط سایر گروه ها از گردونه امور بیرون رانده می شوند.

علیرضا دوشنبه , 27 تیر 1401 - 15:51

دم شما گرم‌عالی بود. آغوش مرگ شکل گرفته

مهتاب یکشنبه , 29 آبان 1401 - 8:58

من یکی از معدود افراد گروه 4 بودم که با پدیده مرگ توسط گروه دوم و سوم مواجه شدم. متاسفم برای معاونت اداری که جولانگاه افراد بی هویت و دارای فساد اخلاقی و اداری هستند. به جای بکارگیری متخصصین, نیروهای تولید رو آوردند نشوندن جای کارشناس ها تا مدیران و رییس ها هر کاری میخوان هم توی معاونت اداری و هم توی بقیه معاونت ها انجام بدن. آدمهایی که تا دیروز منشی های بی هویت بودن و کارشناس های دون پایه امروز در پست تخصصی کارشناسی و مسئولی نشستن.

ناصرالدین شاه دوشنبه , 27 تیر 1401 - 11:46

داداش از هوشی چه خبر ؟؟؟؟؟
از عزل بابک ، کیوان و اشکان و …. چه خبر؟؟؟
میز مدیر عاملی رو چند فروخته ؟؟؟؟

کارگر سه شنبه , 28 تیر 1401 - 14:03

اول بفرمائید آقای مقدم با کدام رزومه به پست ریاست بازررسی رسید ؟ بعد از این عزل شدن انتقاد کنید .