اختصاصی خط بازار؛
آئودی؛ نقطه عطف در صنعت خودروسازی آلمان
به گزارش خط بازار، شرکت آئودی اعلام کرده است که توسعه موتورهای درونسوز را پیگیری نخواهد کرد. این تصمیم بدان معنی است که موتورهای جدید درونسوز از پایه طراحی نخواهد شد البته این شرکت اعلام نکرده که تولید این موتورها را متوقف میکند بلکه گفته است پیشرانههای بنزینی و دیزلی کنونی خود را بر اساس استانداردهای جدید توسعه خواهد داد.
مشخص نیست این شرکت برای قوای محرکه هیبریدی که ترکیبی از موتورهای درونسوز و برقی است چه سیاستی را دنبال خواهد کرد. آئودی تصمیم دارد سرمایه تحقیقاتی خود را بیشتر روی موتورهای برقی هزینه کند و تا ۱۰ سال آینده دو مدل کلیدی آئودی A4 و A6 کاملا برقی خواهند شد.
آئودی قصد دارد موتورهای بنزینی و دیزلی کنونی خود را بر اساس استاندارد آلایندگی یورو هفت توسعه دهد. استاندارد یورو هفت از سال ۲۰۲۵ میلادی به بعد در اروپا اجرا میشود.
آئودی زیر مجموعه گروه فولکس واگن است و پیشگام برقی کردن خودروهای این شرکت محسوب میشود. احتمالا در آینده به آرامی فولکس واگن هم چنین سیاستی را در پیش خواهد گرفت.
البته به نظر میرسد دستکم تا سال ۲۰۳۰ در خودروهای گروه فولکس واگن استفاده از موتورهای درون سوز ادامه خواهد داشت اما پس از این سال هم احتمال آن وجود دارد موتورهای درونسوز در خودروهای هیبریدی این شرکت به حیات خود ادامه دهد.
آینده رقابت در زمینه اینترنت ماهوارهای
اینترنت ماهوارهای یکی از داغ ترین مسائل جهان ارتباطات است. شرکت آمازون هم قصد دارد پس از موفقیت اولیه اسپیس ایکس به رقابت با این شرکت بپردازد.
اسپیس ایکس هم اکنون بیش از هزار ماهواره استارلینک را در مدار قرار داده است و برنامه دارد در فاز بعدی بیش از سه هزار ماهواره را در مدار قرار دهد.
زیر ساخت اینترنت پر سرعت در جهان کم گسترش یافته است، به عنوان نمونه در آمریکا ۴۰ میلیون نفر در مناطقی قرار دارند که زیر ساخت اینترنت پر سرعت وجود ندارد. سرعت کنونی اینترنت استارلینک بین ۵۰ تا ۱۰۰ مگا بیت در ثانیه است این سرعت قرار است به حدود یک گیگابیت در ثانیه برسد.
این خدمات اگر در دسترس ایرانیان نیز قرار گیرد تحول بزرگی را در زمینه ارتباطی در ایران ایجاد میکند. البته اکنون بزرگترین محدودیت برای توسعه این اینترنت، قیمت بالای آن است که ممکن است با افزایش تعداد ماهوارهها و کاربران، و ایجاد رقابت بین شرکتهای خدمات دهنده، کاهش قیمت شدید ایجاد شود.
شرکت آمازون هم طرحی را برای ایجاد شبکه ماهوارهای اینترنت، در دست توسعه دارد. البته جزيیات این طرح مشخص نیست اما در صورت موفقیت، افزایش رقابت برای کاهش قیمت اینترنت ماهوارهای را در بازار ایجاد خواهد کرد.
آمازون قصد دارد تحت برنامه کویپر بیش از سه هزار ماهواره را وارد مدار کند.
شرکت وان وب هم تا کنون بیش از ۱۰۰ ماهواره را در مدار قرار داده است و در سال ۲۰۲۲ با رسیدن تعداد ماهوارههایش به ۶۰۰ عدد ارائه خدمات خود را آغاز خواهد کرد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :شرکت آئودی ، صنعت خودروسازی آلمان
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰