هر چقدر رابطه بین قطعه سازان و خودروسازان به دور از زد و بندهای پشت صحنه باشد و ملاک تعیین ام آر پی ها عملکرد باشد و نه رشوه؛ می توان امید به تولید خودروهای با کیفیت داشت.
به گزارش خط بازار؛ کیفیت قطعات خودرو یکی از ارکان اساسی خودرو است که ارتباط مستقیم با عملکرد شرکت های قطعه سازی دارد. هر چقدر قطعه سازان سالم عمل کنند و تولیدات باکیفیت داشته باشند؛ هر چقدر قطعات با سورس های محدود و کمتری تولید شود؛ هر چقدر رابطه بین قطعه سازان و خودروسازان به دور از زد و بندهای پشت صحنه باشد؛ هر چقدر ملاک تعیین ام آر پی ها عملکرد باشد و نه رشوه؛ می توان امید به تولید خودروهای با کیفیت داشت.
قطعا تحقق این مهم نیازمند یک ساختار سالم حاکم بر جامعه قطعه سازی و خودروسازی است تا بتواند در جهت منافع کلان ملی و صنعتی روابط را بازمهندسی کند.
وقتی که یک انجمن خود را مُحِب قطعه سازی می داند و برای دیگران حَکَم می شود در حالی که از اختلافات درونی رنج می برد؛ وقتی که دبیر و رئیس در دستگاه های نظارتی پرونده دار هستند چطور می توان انتظار داشت خودروسازی گلستان شود؟
عمق این فاجعه در نمایشگاه قطعات خودرو مشهود بود. آن هم زمانی که بسیاری از مسئولین سیاست گذار و حتی نظارتی از غرفه های قطعه سازی بازدید کردند دریغ از همراهی یک مسئول یا دبیر از طرف انجمن ها. این شرایط حاصل بی کفایتی و نالایقی و همچنین پرونده های قضایی برخی مدیران در انجمن ها است.
عملکرد منافقانه و جاه طلبی های هزار رنگ برخی قاچاقچیان بزرگ در قطعه سازی، پاشنه آشیل انجمن ها شده است. انجمن هایی که دیگر خبری از آنان در محافل تصمیم گیری نیست. گویی خاک مرده بر سرشان ریخته شده و هیچ وجود خارجی ندارند.
وزیر عاقل صمت بایستی مراقب فریب این جماعت باشد. جماعتی که به خود رحم نمی کنند قطعا نه تنها به وزیر بلکه به منافع مردم نیز رحم نخواهند کرد. شاید به همین دلیل بود وزیر از نمایشگاه خودرو بازدید نکرد.
منبع: خط بازار
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸