معیار انتخاب عظیمی در صنعت/کوچ پدر معنوی به سایپا

با رفتن شیخ زاده از به سایپا و بعد از آن عزل عظیمی از ایران خودرو شاهد کوچ معکوس در جاده معکوس هستیم.
کد خبر : 102785
تاریخ انتشار :جمعه 22 فروردین 1404 - 21:20

به گزارش خط بازار؛ با رفتن شیخ زاده به سایپا و عزل عظیمی از ایران خودرو شاهد کوچ معکوس در جاده معکوس هستیم.

از هفته های اول حضور علیمردان عظیمی در ایران خودرو، افراد مختلفی از سایپا رهسپار ایران خودرو داشتند از جوان صادراتی گرفته تا نابلدان بی خیر. افرادی که غالب آنان عملکرد ضعیفی در سایپا داشتند. این کوچ رفاقتی با مخالفت ایران خودروهایی چندان دوام نیاورد و متوقف شد.

حال با برکناری عظیمی از ایران خودرو، همین کوچ به صورت معکوس در حال تکرار است. در زمستان ۱۴۰۳، با حضور شیخ زاده در سایپا، جوان  از ایران خودرو به سایپا آمد. صمدی بازنشسته نظامی مشاور شیخ زاده شد و حال قرار است محمد تهرانی، پدر معنوی عظیمی، به عنوان مشاور سرمایه گذاری در سایپا منصوب شود.

طبق اخبار رسیده به خط بازار، تهرانی بعد از آنکه با بی مهری عظیمی از قايم مقامی عزل شد و به سمند رفت و در دوران پیرمحمدی پایان کار وی در ایران خودرو صادر شد، به زودی به رنا خواهد رفت و به عنوان مشاور سرمایه گذاری مشغول به کار خواهد شد. همچنین اخبار غیررسمی حاکی از آن است که عظیمی به دنبال تصاحب مجدد صندلی هیئت مدیره سایپا است.

به گزارش خط بازار؛ در حال حاضر عظیمی مدیرعامل «شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس» است.

 

شاید اگر عظیمی در مدیریت توانمند بود، ایران خودرو به بخش خصوصی واگذار نمی شد. در دوران وی موارد قابل تامل بسیاری در گروه ایران خودرو رخ داده که قابل بررسی است. از قرارداد تبلیغاتی چند ده میلیارد تومانی با نوین تا واریز تنخواه های میلیاردی به حساب شخصی افراد و واگذاری ماشین سازمانی به افراد غیرسازمانی.

مدیریت ایران خودرو در ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ به سهامداران خصوصی واگذار شد. اتفاق مبارکی که می تواند زمینه ساز تحول در صنعت خودرو شود. هرچند که طی دو ماه اخیر شاهد شتاب زدگی و نوسان در برخی اقدامات و انتصابات بوده ایم. از از شرکت مادر گرفته تا دیزل و ایساکو. با این دست فرمان بعید است تحول عظیمی در ایران خودرو رخ دهد مگر اینکه تغییرات اساسی در بخش های مهم از جمله اتاق فکر رسانه و برندینگ، خدمات پس از فروش و آر اند دی رخ دهد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 15 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نگران جمعه , ۲۲ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۲

واقعا دیگه سایپا ظرفیت پذیرش اینچنین افرادی رو نداره
واقعا این کشتی در حال به گل نشستن هست

سعید جمعه , ۲۲ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۲

کجایی ای معصوم قطعه سازان که جایت در سایپا واقعا خالیست…

نگران جمعه , ۲۲ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۱

من یکسری اسم و مطالب دیگه نوشتم ولی خط بازار کاملا اصلاح و ویرایش کرد
قضاوت با خودتان

Hamid جمعه , ۲۲ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۶

متاسفانه در حال حاضر کلی نیروی ایران خودرویی وارد سایپا شده . و سوال اینجاست این موضوع چرا تمام نمی،شه . مگه خود سایپا نیروی متخصص نداره که الان شده شعبه دوم ایران خودرو . از معاون دارن میارن تا رئیس . امیدوارم خیلی زود این بساط جاجایی نیرو از ایران خودرو و بالعکس برچیده بشه . هم ایران خودرو برای خودش نیروی توانمند داره و هم سایپا و هیچ دلیلی وجود نداره از هم نیرو برای امور مدیریتی بگیرن . کاش یکی پیدا بشه دستوری جلوی این موضوع رو بگیره واقعا و فضا رو بدن به جوان های باسواد و بومی هر شرکتی و بساط این رانت ها و سفارش ها و … برچیده بشه

متخصصان جمعه , ۲۲ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۳:۲۳

آقای زاده چرا قصد کردی تا گروه سایپا را به گند بکشی واقعا؟
منتظرالمهدی در مگاموتور کافی نیست حالا الان میخواهید عظیمی فشی را هم بیاورید؟؟؟!!!
چرا کل گروه خودروسازی را تبدیل به محل امرار معاش سیاسیون کردید و متخصصان با تجربه را کنار گذاشتید؟؟؟؟!!!
آقای زاده اکثر انتخاب ها بر اساس تخصص و تجربه نبوده است بلکه برعکس هر کسی که لابی بیشتر سیاسی تر باشد را حکم گرفته ابقا شده و یا می خواهید بیاورید.
عظیمی فشی چه عملکرد مناسب و چه تخصصی برای گروه ایران خودرو و در سنوات گذشته در سایپا داشته است؟؟؟!!!
امثال منتظرالمهدی و عظیمی فشی کل ایران را نابود می کنند و کل صنعت را زمین میزنند چون تخصص و تجربه ندارند و برعکس لابی سیاسی و…. دارند.

علی شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ۱:۲۶

ایشون بیشتر فکر رفیق بازی بود و به دوستانشان پست می داد از تامین و خدمات مدیران بگیر تا دفاتر خارج و بازرسی. حالا هم که جای دیگه مشغول شده. امان از این همه سو مدیریت. بعد ادعای سلامت هم می کنند. خدا از این طور افراد نگذره به حق خون شهدا

حالا شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ۶:۴۶

نگو خبر نداری مدیر عامل جتکو لغو حکم شد، که باورم نمیشه
نگو که از انحلال شرکت دانش بیان با سرمایه دانشی خبر نداری، که باورم نمیشه
فقط بگو چطور یه خبر گذاری رو می خرن که خبر های رو منتشر نمی کنه

حمید شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ۷:۳۹

آقای شیخ زاده
وضعیت سازه گستر اسفناک هست
چرا اقای خاک کار رفت؟

مهدی شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۷

شیخ زاده تا سایپا رو نابود نکنه ول نمی کنه

زحمتکش شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ۸:۵۳

حذف باند اسلامشهر طالقان

بی هنر شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ۹:۳۸

عظیمی بدون دلیل شرکت آپکو را منحل کرد حال با نام دیگری به زودی فعالیت کرد البته عوامل دیگری هم نقش داشتند

حسینی روشن شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۸

شرکت آپکو به دست بی هنران منحل شد .

ناصر شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۷

اعظیمی در سایپا بوده چه گلی به سر سایپا زده که دوباره عین چک برکشتی دارد با لابی بر میگردد

niloo یکشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۹:۴۷

عظیمی آزمون خودشو هم تو سایپا و هم تو ایرانخودرو پس داده، نه تو سایپا کاری انجام داد و نه تو ایرانخودرو!! صنعت کشور پس کی میخواد از دست این مغزهای کوچیک زنگ زده نجات پیدا کنه؟ بعد از ۴۰ سال وقت آزمون و خطا نداریم

Mahan دوشنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰:۲۲

ظاهرا عظیمی خیلی سوزوندتتون که بعد ۳ ماه هنوزم جاش درد میکنه اّب بریز آقا شاید افاقه کرد

css.php