فرماندهی رسانه در جنگ: ۱۰ فرمان حیاتی!

آقایان جای این ده‌گانه‌ در فضای رسانه‌ای شرایط جنگ خالی است.
کد خبر : 111341
تاریخ انتشار :دوشنبه 26 خرداد 1404 - 18:00

به گزارش خط بازار؛ معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه‌ای در یادداشتی پیرامون فضای رسانه‌ای در شرایط جنگ نوشت:

۱: سخنگوی ستاد جنگ را مشخص کنید تا در فواصل زمانی معین به مردم اطلاعات لازم ر ارائه کند.

۲: پیام‌های مشخص با زبان عبری، عربی و انگلیسی تولید شود تا رخدادهای ذیل جنگ به گوش همگان در جهان برسد.

۳: بیش از هر زمان دیگری به وحت رویه رسانه‌ای نیاز است. اتاق جنگ رسانه‌ای بلافاصله تشکیل و فرماندهی عرصه رسانه را برعهده گیرد.

۴: آموزش همگانی مواجهه با وضعیت جنگی برای شهروندان دارای اهمیت است. اینکه بایدها و نبایدهای شهروندی در شرایط فعلی چیست و چگونه باید رفتار کرد دارای اهمیت است.

۵: تناقض در اطلاع رسانی توسط سخنگویان دستگاه‌های مختلف موجب هراس جمعی می‌شود. وحدت سخنگو این معضل را حل می‌کند.

۶: پیوست رسانه‌ای اقدامات نظامی حیاتی است. بدون پیوست رسانه‌ای اقدامات به ضد خودشان تبدیل می‌شوند.

۷: روایت کنید. در حال حاضر شاهد تحریف واقعیت و ساخت فراواقعیت هستیم. دیر کنیم مدیریت افکار عمومی دشوار می‌شود. دستورالعمل رسانه‌ای متناسب با شرایط جنگی تدوین کنیم.

۸: در زمان جنگ، رنگ، موسیقی و شعار دارای اهمیت است. این سه‌گانه باید وحدت آفرین و همگرایی‌بخش باشند و مورد استفاده دز همه رسانه‌ها با هر گرایشی.

۹: کمپین‌های رسانه‌ای آگاهی بخش و در عین حال اقتدارآفرین مهم هستند. این کمپین‌ها باید به مدیریت فضای ذهنی مخاطب یاری برساند. ابهام در شرایط فعلی یعنی رفتن در دل شایعات و اخبار تاییدنشده.

۱۰: شفافیت و صداقت در ارائه اطلاعات مردم را از دامان رسانه‌های غیرهمسو و دشمن به سمت رسانه‌های داخلی خواهد آورد. فرمان اخبار را در دست بگیرید.

منبع: بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

css.php