شیخ زاده تکلیف سایپا آذین را مشخص کند/این وضعیت پاداش کارگران سایپا نیست

وضعیت سایپا با روزهای اوج آن فاصله دارد که بخشی از آن مربوط به عملکرد شرکت های تابعه می شود.
کد خبر : 94047
تاریخ انتشار :شنبه 13 بهمن 1403 - 11:36

به گزارش خط بازار؛ وضعیت سایپا با روزهای اوج آن فاصله دارد که بخشی از آن مربوط به عملکرد شرکت های تابعه می شود.

بررسی های خط بازار و همچنین نظر مخاطبان نشان می دهد که یکی از این شرکت های سایپا آذین است. شرکتی که تولید آن حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و کارمندان از وضعیت معیشت خود چندان راضی نیستند.

 

 

هرچند که برخی عدم تامین مالی مناسب توسط گروه را علت مشکلات سایپا آذین می دانند ولی قطعا سومدیریت بی تاثیر در شرایط کنونی نیست.

عدم تجربه کافی برخی اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد سبب شده بحران های تحمیلی از گروه به خوبی مدیریت نشود و وعده های مدیرعامل  نیز عملیاتی نگردد. این نوع مدیریت به هیچ وجه پاداش زحمات کارگران نیست.

خودروسازی ارث پدری افراد نیست که مدیران ناکاٰرآمد به هر قیمتی صندلی خود را حفظ کنند. این صنعت سرمایه ملی است و مدیریت آن حق متخصصان کارآمد و با تجربه است.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 50 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کارگر خط تولید شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲

این کارخانجات همچون ایران خودرو و سایپا ارث پدری صاحبان کروزه چرا کسی صدای خط بازار و نمی شنوه بابا این بنده خدا داره سنگ سهامداران رو به سینه میزنه صدای سینه زنی این طفلکی رو بشنوید تو رو خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ………..

علی شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶

کل شرکتهای گروه خودروسازی مشکل دارن
کتوله ها همه جا رو گرفتن
سفره پهن شده دور هم خوش میگذره
به نظر من حسن زاده عملکرد خیلی بهتری نسبت به بعضی از مدیرعاملهای گروه داره
بخش بزرگی از مشکلات گروه برمیگرده به بحث مالی که کسی نیست حلش کنه
تو شرکتهای بزرگتر ببینید چه خبره
کریم دست به دامن امام رضا شد
دربان های که مهندس شدن
منشی که بعد کلی تلاش مدیر تامین شد
فیروزه ای که شکوفا شد
آدمهای با تخصص و قابل رو گذاشتین کنار با اینا گروه رو بچرخونید؟

کارگر خط تولید شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

برادر عزیز کجای این مملکت افراد بلند قد و درستکار سر کار هستند اگر جایی را سراغ داری لطفا بگید ما هم مطلع بشیم
بنده خدا مقام معظم رهبری دلشون خون شده واقعا کجا رو باید کنترل کرد حتی ایشون هم باید مراقب جیبشون باشن تا نا نجیبها جیب حضرت آقا رو خالی نکنن وای بر احوال منافقین به ظاهر دوست نما

سردار یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸

خیلی جالبه،،صنعت خودرو سازی ملی است،،،اما برای مردم خودرو خریدن آرزو شده،!!!!!!!و آن هم اگر کسی بتواند بخرد هزار برابر قیمت باید بخرد….

صدای کارگران شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

مدیر عامل محترم سایپا
انگار هیچ نظارت و بازرسی نیست
آقایون کاربلد و مدعی رفتن مواد فوم که شامل ایزو و پولیول میشه
جنس درجه ۱۰ خریدن
فقط باید بیاید ببینید چقدر ضایعات داره
هزینه شم از جیب کارگر میره
همین بخش فوم شده توقف تولید و کاهش تولید صندلی.

دلواپس شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸

جناب مهندس شیخ زاده لطفا تکلیف سایپا خزر را هم مشخص کند یه کارمند مجلس با کارشناسی جغرافیا و کارشناسی ارشد علوم تربیتی به عنوان مامور درخودروسازی چه میکند؟!!! مجلس چه موضوع مهمی را در خودروسازی غیردولتی در قالب ماموریت توسط این شخص غیرمتخصص پیگیری می‌کند که باوجود تعقیب اداری به اتهام تخلف دوشغلی به علت اخذ مرخصی بدون حقوق در تصدی همین سمت همچنان در قالب ماموریت که خود ناقض اصل 141 قانون اساسی است به این موضوع اصرار دارد؟!!!

Ghalandar شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

اين بابا يه كارشناس مسئول تو پارس خودرو بود. يهو مديرعامل شد كه ميتونه از علائم ظهور حضرت صاحب الزمان ( ع ) باشه

علی شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

چرا از حضور افراد متخصصی چون مهندس حسینی پور در چنین شرکت هایی استفاده نمیشه.
ایشون هر جایی که بودند منشا تحول شدند.
آقای شیخ راده هر چه زودتر باید به داد شرکت آذین برسه اصلا وضعیت خوبی نداره .
من بعنوان یکی از کارکنان این شرکت از وضعیت موجود راضی نیستم

محمد شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷

سلام علیکم
با مدیریت مهندس حسینی پور پروژه های بزرگی به همت همه پرسنل در سایپا پرس به بهره برداری رسید:
– خط پرسکاری سنگین New G1
– خطوط رولر همینگ
– دانش بنیان شدن سایپا پرس
– ارتقاء 500 سیستم برای کاربران و راه اندازی 3 فایروال ، یک ذخیره ساز و یک سرور
– ارتقا سیستم های نرم افزاری مالی ، بازرگانی ، انبار و …

کارگر شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

این شرکت فقط در زمان مدیر عاملی نیکنام خوب بود .

سایپا آذین شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱

الان چند وقته به بازنشسته های سایپا آذین قول دادن ولی هیچ پولی ندادن
مدیرعامل و هیات مدیره فقط قول میدن و یکساله سرکاریم.
سایپا هم هیچ توجهی نمی کنه انگار سایپا آذین جز سایپا نیست.

سایپا آذین شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸

یکساله حدود ۱۰۰ نفر از بازنشسته های سایپا آذین خونه هستن ولی هنوز تکلیف شون مشخص نیست و هیچکسی جوابگو نیست
این چه مدیریت و عملکرد فشلیه آخه
چرا هیچ برنامه و هدفی نیست در این شرکت؟
چرا قائم مقام ارتباطات باید در شرکت نباشه ولی حقوق بگیره
بعدش پول بازنشسته ها رو ندهند

محمود شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳

واقعا نمی‌دونم معیارهای مدیر عاملی سایپا چه بوده که آقای حسن زاده انتخاب شدن!!!!!!؟؟؟؟؟

احمدی شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹

از آقای شیخ زاده خواهشمندیم جواد مرادی مدیر عامل همراه خودرو‌سایپا را عزل نمایند.

اقبال یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

سلام چرا ناشکری میکنی دادا حقوق خوب سروقت پرداختی مناسبتها و ارزاق تا به همین امروز دریافت شده و راندمان شرکت بسیار بالا رفته و خطوط بسته بندی از 4 به 24 خط رسیده برید شرکتهای دیگه رو ببینی بعد غر نمیزنید

سایپاآذین شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳

آقای حسن زاده، حفظ صندلی به هر قیمت نمیارزه، شما به قدرت رسید اما نتونستی ازش درست استفاده کنی
متاسفم برای تصمیم‌گیری های اشتباه سایپا والا همه دوست دارن ترفیع بگیرن و اون جایگاه برای شما خیلی زود بود

سروش شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲

همینطور وضعیت مدیرعامل شرکت سایپا شیشه . انکار شرکت سایپا شیشه جزئ از سایپا نیست . بابا یکی به داد پرسنل و وضعیت این شرکت برسه . نکنه یتیمه؟؟؟

رضا شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳

وضعیت معیشتی کارگران شرکت پلاسکو کار در وضعیت مناسبی نیست و در شرکت های گروه بسیار ضعیف است، پیگیری شود

پژمان یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۷:۵۰

سلام نمیدونم شما چه پدر کشتگی با آقای دکتر نخعی دارید.یک بار دیگه هم پیام تخریب گذاشتید بودید. ببینید من خودم بیست ساله که تو شرکت سایپا شیشه مشغول به کارم از ایشون بهتر و دل بزرگتر و مهربانتر سایپا شیشه به خودش ندیده . اتفاقا از همه مدیران عامل قبلی به کارگران بیشتر رسیدگی دارند. من که میدونم شما اینجا شاغل نیستید ولی میتونید تماس بگیرید و به صورت رندم از کارگران بپرسید. لطفا اول تحقیق کنید بعد نظر بدید. آقای دکتر نخعی خیلی تو سایپا شیشه محبوب هستند. خوب نیست آبروی مومن بیگناه ریخته شود.

رضا یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱

سلام
من از پرسنل سایپا شیشه هستم از زمانی که دکتر نخعی و دوستانتان به سایپا شیشه اومدن وضعیت خیلی خیلی عالی شده فقط چند نفر از مدیران داخلی قبلی دارن داخل شرکت موش می‌دوانند و خراب کاری میکنند آنها از سایپا شیشه برداشته بشوند همه چیز عالی عالی میشه.

اصغر فرهادی شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵

امروز شنبه ۱۳بهمن کارگران اعتصاب کردن برای طلب هایی که چندین ماه گذشته و مدیران آمدن و گفت سایپا هیچ نیازی به صندلی ندارد هرکی ناراحته برود خانه

عدالت شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴

بدترین وضعیت دریافتی حقوق و معیشتی رو در بین شرکتهای گروه سایپا شرکت فنرسازی زر دارد ولی فریادمان به جایی نمیرسد

کوروش شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷

سلام ؛ حقوق و مزایای کلیه پرسنل شرکت سایپا پرس با پایه 10 میلیون تومان هست اما در شرکت سایپا اصلی مزد شغل یک کارگر 20 میلیون تومان هست . جمع حقوق و مزایا دریافتی 1 کارگر سایپا =
46 میلیون تومان هست با امکانات مزایای بن نقدی و غیر نقدی
جمع کل = 60 میلیون تومان میشود . اختلاف حقوق و مزایا تقریبا ماهیانه 30 میلیون تومان هست . سایپا پرس بزرگترین ظلم و ناعدالتی در حق پرسنل دارد .

محمد شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹

عدم واگذاری مدیریت دولتی به بخش خصوصی در خودروسازی، موجب رانت، کاهش تولید و پایین‌آمدن راندمان کیفیت در مدیریت و تولید شده است. به همین خاطر است که حالا گزاره واگذاری مدیریت دولتی به‌خصوص‌ در این صنعت به عنوان اصلی‌ترین مطالبه مردم و بخش خصوصی از دولت مدنظر قرار گرفته است. مطالبه مردم این است که برای همیشه در سالی که با نام جهش تولید و مشارکت مردمی نامیده شده است، صنعت خودروسازی به مردم و بخش خصوصی واگذار شود. مقایسه خودروسازی با مدیریت بخش خصوصی و دولتی بسیاری از حقایق را بیان خواهد کرد و مشخص خواهد شد چرا واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی یک خواسته مردمی است؛ چراکه تا پیش از این مدیران وقت دولتی همه راهکارهایی که می‌توانست خودرو را در سبد کالایی دهک‌های کم‌درآمد جامعه قرار بدهد و بازار خودرو را به سامان برساند، به انجام رسانده‌اند، ولی حیف که با مدیریت برخی مدیران خودروسازی همچنان خودروسازی ایران در تب خود می‌سوزد..

niloo شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳

خط بازار دنبال منافع خودشه دلش نه به حال سایپا سوخته نه به حال آدمایی که تو سایپا دارن نون میخورن

محمد یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸

عمر مدیریتی در شرکت‌های بزرگ خودروساز به‌‌‌طور میانگین بین 5 تا 7 سال است که در ایران شرایط مدیریتی در خودروسازی‌ها متفاوت است. تغییرات مدیریتی در دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران، یعنی سایپا و ایران‌‌‌خودرو، نشان می‌دهد که بی‌‌‌ثباتی مدیریتی به یک چالش جدی برای این صنعت تبدیل شده است. بنابراین میانگین عمر مدیریتی در دو شرکت خودروساز بزرگ کشور کمتر از دوسال است که در مقایسه با میانگین جهانی، نشان‌‌‌دهنده بی‌‌‌ثباتی شدید در مدیریت این شرکت‌هاست. به نوعی می‌توان گفت که هر تغییری در دولت یا وزارت صمت می‌تواند به تحولات مدیریتی در شرکت‌های خودروساز منجر شود. بنابراین مهم‌ترین علت تغییرات مکرر مدیریتی در صنعت خودروی کشور، ساختار مالکیت دولتی این شرکت‌هاست که آنها را به شدت تحت‌تاثیر تغییرات سیاسی و دولتی قرار داده است. تغییر دولت‌‌‌ها یا حتی وزرا اغلب به تغییر مدیران عامل این شرکت‌ها منجر می‌شود. در سطح جهانی، شرکت‌های خودروسازی معمولا از استقلال بیشتری برخوردارند و تغییرات مدیریتی بر اساس عملکرد بلندمدت و استراتژیک صورت می‌گیرد، نه استراتژی‌های دولتی. در ایران، استراتژی‌های متفاوت دولت‌ها باعث می‌شود مدیران نتوانند برنامه‌‌‌های بلندمدت یا اهداف خاصی را اجرایی کنند و اغلب مجبورند تمرکز خود را بر حل بحران‌های کوتاه‌‌‌مدت بگذارند..

کارگر شنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶

با سلام. آقا شماها همه باید برید کنار برای فنر سازی زر بوق بزنید . بابا این شرکت سود ده هستش ولی نمی‌دونیم این همه درآمد کجا می‌ره . آقا کارگر یدونه دریافتی برای اعیدد شعبانیه یا مبعث . یا هر مناسبت دیگه نداره . اهدایی هارو دو تا یکی میکنن . روز سایپا نداریم . کارگر رو به فلاکت انداختن . چرا یه نفر آدم حسابی از سایپا نمیاد به این تویله ای که حیدری درست کرده رسیدگی کنهههه

رایان یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۰:۳۳

دوستان خداتونو شکر کنید دم عیدی نگرانی بیکاری و جا به جایی و کم شدن حقوق ندارید
یکی به داد پرسنل رایان سایپا برسه قبل اینکه چندنفر از نون خوردن بیوفتن..!!
خدا نگذره از گمارنده ی این مدیرنالایق

حاجي رايان یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷

خدا از مدير عامل بي عرضه و بي رزومه رايان نگذره

مهدیار یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

آقا سر جدتون به پلاسکو کاری نداشته باشید، خداوکیلی همه چی عالیه… دست دکتر منصوری فر درد نکنه…. پلاسکو هیچ وقت این روزهای خوب را به خودش ندیده بود.

ناشناس دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۰:۱۱

چیش خوبه بازرگانی که با رانت اومده رسمی شده اصلا سر کار نیست حقوق فلان میگیره فامیل آقای ک ف هم هست

پرسنل یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

سایپاآذین ولوشو………

سایپا یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

آقای شیخ زاده مدیرعامل گروه سایپا شما که جرات تغییر امثال منتظرالمهدی مدیرعامل مگاموتور را ندارید پس چطور می خواهید کل گروه سایپا را مدیریت کنید؟
الان همه متوجه شدند که منتظرالمهدی چه ضرری به مگاموتور و چه ضرری به صنعت میزند ولی شما فقط نظاره گر هستید و هیچ اقدامی نمی کنید.
در بازدید دیروز از مگاموتور چرا بابت موارد و مشکلات مگاموتور از منتظرالمهدی بازخواست نکردید ؟
آقای شیخ زاده شما با این طرز مدیریتی که دارید عمر زیادی در سایپا ندارید.

سعید یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴

داداش از کجا داری تامین میشی؟ تو تمام خبرای این سایت یه ضربه به آقای منتظر میزنید. ایشون فرد پاکی هستن که از روزی که اومدن اوضاع معیشتی پرسنل مگا بهتر شده، ضمنا هیچوقت تولید سایپا لنگ مگا نمونده تو دوره ایشون. حالا شماها از کجا خط میگیرید که ایشونو بزنید خدا میدونه

سایپا یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸

ما متخصصان از تخصص و دلسوزی برای منافع سایپا و منافع کشور تامین می شویم.
شماها از منتظرالمهدی چرا طرفداری می کنید و چقدر تامین شدی؟
انگار در گروه سایپا نیستی چون مگاموتور بیشترین سهم توقفات و کندی تولید گروه سایپا را دارد
اینقدر منتظرالمهدی به پرسنل مگاموتور پول داده که امثال شماها ایشان را بهترین می دانید ولی نمی دانید که چند وقت دیگر که کل تجهیزات و دستگاه ها و مطالبات مالی تامین کنندگان باعث زمین خوردن مگاموتور شد همین شماها باید به فکر کار دوم باشید.
منتظرالمهدی به جای اینکه منابع مالی را برای خرید خط جدید و انجام پروژه های جدید و اورهال خطوط قدیمی و موارد زیرساختی در مگاموتور هزینه کند به امثال شماها داد تا اینطوری طرفداری بی منطق داشته باشید و خودتان و مگاموتور را بدبخت کنید.

سایپا کاشان یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵

سلام سال ۱۳۸۸ تا الان در شرکت سایپا کاشان کار میکنم واقعا مدیریت های متفاوتی دیدم ولی هیچ کس بهتر از مهندس موسوی نبود خدا اگر مرحمت کنه و ایشون را به سایپا کاشان برگردونه نعمت را به بچه های شرکت تمام کرده . متاسفانه حدود ۷ـ۸ مدیر عامل عوض شد ولی موسوی یار و همراه پرسنل بود با وجود اینکه نزدیک یکسال هست که ایشون از شرکت رفتن عموم بچه ها دعای خیر برای خانواده بزرگوار ایشون میفرستن
هرچند که هنوز خیلی از حقوق پرسنل مثل سختی مشاغل و طرح طبقه بندی و سهمیه خودرو انجام نشده ولی تمام پرسنل به تلاش ایشان برای احقاق حق پرسنل قابل لمس بود به گونه ای که با آمدن آقای صادقی که از کارشناسی به یکبار مدیر عامل شد و هیچ حرکتی برای پرسنل انجام نداد و سعی کرد خدمت های جناب مهندس موسوی را برای خود و به اسم خود تمام کند و زندگی پرسنل را با اقلام اهدایی پک های که تنها یک کیلو نخود و سه عدد رب گوجه بود با منت به پرسنل اهدا کرد و باعث سرافکندگی پرسنل زحمت کش در کنار خانواده ها شد

علی ستار یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶

مهندس سلطانی ثانی دقیقا همان مهندس موسوی هست
کمی صبر کنید

امید یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹

فرقی نداره جز خود سایپا که به پرسنلش میرسه بقیه پرسنل زیر مجموعه از نظر رسیدگی خیلی در وضعیت خوبی ندارند مثل پارس خودرو سایپا کاشان…. اینجا فقط شرکت سایپا و ایران خودرو به فکر پرسنل هستند خدایش تولید پارس خودرو دو بار سایپا هست ولی رسیدگی صفر هست

علی سایپا سیتروئن یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸

به نظر بنده آقای مهندس صادقی که چند وقت پیش مدیر عامل سایپا سیتروئن رو بذارید برای تصدی سایپا آذین همه چیز درست میشه

پارس خودرو یکشنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶

سلام
انتخاب دکتر حسین زاده مرد خوشنام و پاکدست در شرکت پارس خودرو انتخاب بسیار تخصصی دکتر شیخ زاده می باشد و پرسنل پارس خودرو از بابت انتخاب ایشون از جناب مهندس شیخ زاده تشکر و قدردانی می نمایند.

رضا دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۳:۳۰

واقعا از آقای حسینی پور چرانباید استفاده بشه توی گروه مرد عملیاتی وگار بلد حیف واقعا حیف

کاظم دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

جبلی که در ایتراک سختگیری بسیاری با کارگران داشت بدون برنامه در یدک نشسته و مطمئنا یدک ویرانه خواهد شد

رضا دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶

بازنشسته سال ۱۴۰۲ سایپا آذین هستم. الآن نزدیک یک ساله بازنشسته شدم هنوز بخشی از سنوات ما رو ندادند. با این تورم افسار گسیخته ارزش سنوات ما تا الان نصف شده
هیچ مقامی هم پاسخگو نیست.

لیزینگ بیچاره دوشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶

آقای شیخ زاده
لطفا
لطفا
قدمی برای رایان سایپا بردارید
فکرنمیکنم این شرکت تا به الان اینقدر خفت به خودش دیده باشه

css.php