ای کاش سایپا نابود بشود تا دست امثال رایزکو صمدب راحت شیم
دو گزینه اصلی برای سایپا/خواستگار اصلی سایپا کیست؟
به گزارش خط بازار؛ واگذاری سایپا به بخش خصوصی طی چند ماه اخیر فرایند پیچیده ای را پشت سر گذاشته است.
نامه نگاری ها، رفت و برگشت های محرمانه، فرآیند مبهم بررسی اهلیت خواستگاران و جنگ ۱۲ روزه همگی از عوامل این پیچیدگی است. با این حال بررسی های خط بازار نشان می دهد به موازات نهایی شدن واگذاری سایپا به بخش خصوصی که طبق قانون بایستی انجام شود، تصمیم سازان به فکر مدیرعامل تازه نفس برای این شرکت هستند.
مشکلات نقدینگی، کاهش تولید، افزایش تولید ناقص، انتصابات ضعیف سبب شده تا تصمیم سازان به فکر راه حل جدی برای برون رفت از این شرایط باشند. البته ناگفته نماند که مشکلات کنونی سایپا صرفا ناشی از عملکرد تیم جدید نیست بلکه برخی از دوران توسلی مهر و تیموری به ارث رسیده است.
طبق آخرین اخبار رسیده دو گزینه اصلی و محبوب تصمیم سازان به ویژه وزارت صمت و ایدرو عبدالله سلطانی ثانی و علیمردان عظیمی هستند. البته نام چند نفر دیگر نیز در بین شنیده ها وجود دارد.
همچنین ظاهرا، اهلیت بابک زنجانی هنوز به تایید نرسیده و آمادگی کنسرسیوم کرمان موتور نیز به دلیل مخالفت با استفاده از منابع بانک شهر فعلا قطعی نشده است. لذا در این میان تنها کنسرسیوم خوش شانس، مجموعه رایزکو و بانک آینده با محوریت حمید صمدی و علی انصاری است.
به گزارش خط بازار؛ در صورت قطعی شدن واگذاری سایپا به صمدی به احتمال خیلی زیاد سلطانی مدیرعامل سایپا و محسن مقدم مدیر حوزه ریاست سایپا خواهد شد که این اتفاق برای ایران خودرو نیز مطلوب است چرا که اولا صمدی شریک و رقیب دیرینه سهامداران استراتژیک ایران خودرو، اداره سایپا را به دست می گیرد و زمینه برای ادغام این خودروساز مهیا می شود و از طرف دیگر سهامداران ایران خودرو که چندان مایل به ادامه همکاری با سلطانی نیستند. فرد بهتری را برای ایساکو و شرکت های زیرمجموعه منصوب می کنند.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، حمید صمدی ، خصوصی سازی ، خودرو ، خودروسازی ، رایزکو ، سایپا ، عبدالله سلطانی ثانی ، علی انصاری ، علیمردان عظیمی ، محسن مقدم ، مدیرعامل ایساکو ، واگذاری سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
چقد خوب گفتي داداش
خود مافياي قطعه است
بايد ديد ارش محبي نژاد دبير انجمن قطعه چجوري اهليت فني اينارو تاييد ميكنه😂😂😂😂
سلام به اهالی محترم خانواده بزرگ سایپا خواهشمندم تکلیف سایپا آذین را روشن کنید با این دست فرمان تهش نابودی آذین هست رسیدگی کنید حال شرکت خوب نیست شرکت چند ماه فاقد نماینده کارگری هست تمام مطالبات کارگری رو هواست بحث بازنشسته ها از جیب خلیفه بخشیدن بخدا قرار باشد ارتش سایبری اداری آذین بیان دوباره داستان سرایی کنند مطلبی را عنوان میکنم که برای همیشه سکوت اختیار کنند
واقعا خجالت نمیکشی از گفتن این مطالب بیهوده؟
یک نگاه به کل گروه بنداز ببین وضعیت چه جوریه
بعد بیا از سایپا آذین انتقاد کن
واقعا مهندس حسن زاده که تمام معوقات و پرداختی ها داده
یکسری از شرکت ها نصف پرداختی های امسال آذین رو نداشتن
یک مقدار انصاف داشته باش و خدارو فراموش نکن
مهندس حسن زاده تمام تلاش خودشو در این وضعیت بد انجام داده.
خودت خیلی داری لابی میکنی تا نماینده بشی
همه هم میدونن فقط سنگ خودتو به سینه میزنی
و اصلا نگران پرسنل و شرکت نیستی
نه عزیزم مدیرعامل اینقدر بیکار نیست بشینه خط بازار چک کنه
ما هم از پرسنل تولید هستیم می بینیم دروغ میگی جوابتو میدیم
واقعا کجا اعتصابه؟
کی بیمه قطع شده؟
یک مقدار معرفت داشته باش
یک مقدار آزاده باش
اینهمه دروغ و افترا به چه علت
خداوکیلی مهندس حسنزاده که تمام تلاش خودشو داره میکنه
کدوم حقوق و پاداش عقب افتاده
انصاف داشته باش همش دروغ گفتن علتش چیه
به اذعان کل پرسنل در تاریخ سایپاآذین مهندس حسن زاده از پاکدست ترین و شریف ترین مدیرعامل ها بوده
سلطانی ثانی و عظیمی فشی هیچکدام رزومه و تخصص لازم برای گروه سایپا بحران زده را دارا نمی باشند
عظیمی و سلطانی در زمانی که در گروه سایپا بودند واقعا هیچ اقدام اثربخشی انجام ندادند و الان وضعیت گروه به دلیل عملکرد همین دو نفر نامبرده شده است
گروه سایپا باید توسط متخصصان با تجربه مدیریت شوند وگرنه نابودی نزدیک است.
سلام . خدا خودت فقط به فریادمان برس
چیزی که توی هیچ کدوم از مطالب در مورد فروش سایپا گفته نمیشه اینه که مبلغ حاصل از فروش سهام دوباره دست خود خریدار میمونه پولی که وارد وساپا و رنا میشه دوباره تو حسابهای خریدار هست که میتونه برای نجات سایپا ازش استفاده بشه ولی هیچ وقت هیچ کس در مورد ۲۵ هزار سهامدار شرکت سمیکو صحبت نمیکنه، شرکتی که مالک ۱۳ درصد از این سهامه تمام این ۲۵ هزار سهامدار منتظر هستند تا مبلغ حاصل از فروش بین اونها تقسیم بشه ولی ظاهراً قضیه جور دیگهای برنامهریزی شده ، من به عنوان یه دلسوز از همین جا به شما اخطار میدهم برای جلوگیری از ایجاد یک تجمع بزرگ صنفی حتماً این موضوع در نظر گرفته بشه
# فوری
معصوم نجفیان از نزدکترین گزینه برای تصدی مدیرعاملی سایپاست.
بازرسی کشور ورود کنه دوره سلطانی ثانی در پارس خودرو بررسی کنه همین
هیچی دیگه همین مونده صمدی و محسن مقدم بشن همه کاره
اصلا هضم نمیشه
کاش یه صاعقه بیاد نسل اینا رو از زمین بکنه⚡🌪🌩
برای مقدم اول باید آداب معاشرت یادش میدادن بعد با لابی براش پست های مدیریتی دست و پا میکردن
مرسی بابایی…
چه گزینه های به درد نخوری، یعنی دوتا آدم باسواد تو این مملکت نیست که این آدمهای بیان سکان سایپا رو به دست بگیرند؟؟؟؟ مشکل اینا نیستندمشکل بالا دستی ها هستن
اینا ارث و میراث پدرشون رو دارن تقسیم میکنند!؟بخاطر همین هرچی دزد و بی لیاقت که سرسپردگی بیشتری داشته باشد،اولویت قرار میگیره….
در این دولت باید شایسته سالاری برگردد ولی در این اواخر تغییرات حکمهایی صادر میشود وکمیبحث برانگیز است ، خصوصی سازی باید در اسرع وقت انجام شود وضعیت تولید و نقدینگی خوب نیست و قطعه سازان و … درحال ورشکستگی است
شايسته سالاري😂😂😂😂😂😂😂شوخي ميكني
سایت بازار همه پیام های من پاکیدی
حیف ،حیف
ن به قطعه سازان کشاورز،رایزکو صمدی،شهپری اتحاد،علیپور……
خودروساز گروگان گرفتن
خط بازار پیام من رو هم که در مورد صادقی کاشان و مافیایی سیاسی که وارد خودرو سازی شده پاک کرده
تا در مورد صادقی کاشان مینویسیم سریع پاک میکنه
الحق والانصاف بگیم درصد زیادی از مشکلات اخیر سایپا ارتباطی با عملکرد مدیر عامل فعلی سایپا نداره بلکه ازناحیه نفوذ طرد شدگان ایرانخودرویی دارای سو سابقه مدیریتی قبلی در سایپا داشته اند می باشد
چیزی که خیلی عجیبه اینه که سایپا حدود ۴۰ درصد افزایش قیمت محصولات داشته
قیمت سهام اون با وجود اینکه به علت اخبار بنیادی اون باید خیلی رشد میکرد با این حال به شدت سقوط کرده و آخرین خبر ضرر ۲۵ تومانی روی سهم ۴۰ تومانی میباشد
معادله چند مجهولی عجیبی شده که به طور عجیبی به نفع خریدار سهام سایپا هست
نفع سهامداران سایپا و سمیکو به شدت در خطره
بانک اینده خودش ابر بدهکاره چطوری میخاد سایبا بخره
نامه سرگشاده حواله داران دو ساله خودروی شاهین؛
که بلکه نهادهای نظارتی یا رسانههای داخلی و صدا و سیما آنرا پیگیری کنند!
وزارت محترم صمت
شرکت گرامی سایپا
۱) حتما مطلعید که ما دهها هزار نفر حواله داران شاهین از اردیبهشت ۴۰۲ ثبتنام کردهایم،
نوبت زمستان ۴۰۳ تعیین کردید؛
همزمان با افزایش ۳۵ درصدی در آذر ۴۰۳ برای درصد کمی فراخوان شاهین G دادید که متاسفانه هنوز بعد از ۸ ماه تحویل ندادهاید.
به اکثریت هم ماههای مختلف ۴۰۴ و بعضا ۴۰۵ تحمیل کردید و علیرغم اینکه بعضا چندبار مشمول افزایش قیمت شدهاند یا میشوند ، بازهم اجبارا به آنها تبدیل به شاهین جیال فرستادید که آنرا هم از تکمیل وجه اواسط اردیبهشت تا کنون تحویل ندادهاید.
آنهایی هم که پارسال تبدیل به شاهین پلاس رو قبول کردند و از اسفند ۴۰۳ تکمیل وجه کردهاند، تحویل نداده اید.
گروه دیگری هم که از مهر ۴۰۲ تبدیل به شاهین cvt رو قبول کردند و پیش پرداخت دادند و از اسفند ۴۰۳ تکمیل وجه کردهاند را هم تحویل ندادهاید.
برای عدهای هم که تاکنون دعوتنامه نفرستادهاید!
البته بهتر است نفرستید
چون شما که جریمه تاخیر در دعوتنامه هم نمیدهید
چون شما که بر ضرر آنها که دو سال است پول دادهاند، مصوبه شورای رقابت را عَلَم کردید در حالیکه قرار بود این مصوبه به نفع مشتری باشد
و صد البته شما در حالیکه تعهدات قبلی را ندادهاید اما به طور مرتب دعوتنامه جدید میفرستید و فقط پول اخذ میکنید!
۲)شما متاسفانه کمترین شفافیت و اطلاعرسانی هم ندارید!
آن جایی هم که حرفی زدهاید، دروغ گفته اید و یا مخاطب را نادان فرض کردهاید.
همین دو هفته پیش در جواب کارزار صدها نفری، گفتید که دو سه هفته دیگر، عمده تعهدات شاهین را میدهیم!
حتی خردهای از تعهدات را هم ندادهاید!
مدیرعاملتان هم که قول دو سه هفتهای را به دو سه ماهه، تحریف و تبدیل کرد!
چند بار دیگر هم چنین ادعاهایی از روابط عمومی و مسئولانتان دیدیم که همه دروغ از آب در آمد! هرچند در هرکدام از آنها هم با انواع مغالطه و فرافکنی سعی در پاک کردن صورت مسئله هم داشتید.
۳)در مقابل این همه بدعهدی و تحقیر و با وجود قرارداد با مردم، شما گویا صادرات میکنید!
به پرسنل و نهادها، ماشین میدهید!
قبلا هم به جای ساینای دوگانه، شاهین داده بودید،
و به شکلی مشکوک برای نوبتهای سوخته طرح مادران که عملا آنرا نمیخواستند، دقیقا قبل از افزایش قیمتها، فراخوان شاهین فوری داده بودید!
۴)با این همه آیا خیلی سختتان است که اطلاعرسانی دقیقی بکنید که آن بیچارهای که دار و ندارش را به شما داده و بیش از دو سال است که منتظر یک خودروی داخلی است، بیش از این بلاتکلیف نماند؟
حداقل بگویید فلان روز تحویلت میدهیم تا همه زندگیش به انتظار و نگرانی از شرکتی نامطمئن و بدعهد نگذرد!
البته اگر کمترین ارزشی برای مردم قائل هستید!
یا اینکه شفاف سازی مقدور نیست؟
به چه علت نمیتوانید صادقانه اطلاعرسانی کنید؟
آیا غیر از این است که عدم شفافیت خبر از فساد و گندکاری میدهد؟
۵)بدینوسیله از نهادهای نظارتی و بالادستی و رسانههای داخلی هم میخواهیم، به قضیه ورود کنند و اجازه ندهند نجابت مردمی که به خاطر شرایط خطیر کشور، با احتیاط و احساس مسئولیت به تجمع و اعتراض حضوری میاندیشند، توسط شرکت سایپا و وزارت صمت و مسئولان همکارشان، به سخره گرفته شود،
و پس از ۲۷ ماه بلاتکلیفی، برای یک بار هم که شده، صادقانه به مردم گفته شود بالأخره کی به خودروی ثبت نامی خود خواهند رسید؟
گل بود به سبزه نیز آراسته شد😏
خدایا خودت کمک کن فقط
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 23 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۳