خط قرمزِ ایران خودروِ جدید؛ چه کسانی در لیست تغییر هستند؟

یکی از شانتاژ های تبلیغاتی علیه سهامداران بخش خصوصی ایران خودرو، تهدید معیشت کارگران بود.
کد خبر : 97980
تاریخ انتشار :سه شنبه 14 اسفند 1403 - 20:17

به گزارش خط بازار؛ یکی از شانتاژ های تبلیغاتی علیه سهامداران بخش خصوصی ایران خودرو، تهدید معیشت کارگران بود. موضوعی که نه تنها یک چالش صنعتی است بلکه در صورت وقوع آن امنیت ملی به خطر می افتد. حال با تغییر مدیریت ایران خودرو این سوال مطرح است که رویکرد سهامداران بخش خصوصی در قبال کارگران چیست؟

بررسی های دقیق خط بازار و اظهارنظر سهامداران بخش خصوصی نشان می‌دهد که رویکرد تیم جدید در ایران خودرو کاملا مغایر با شانتاژ دلواپسان عظیم است. در این خصوص سه اصل محور سیاست گذاری هاست:

۱- تصمیم بر این است نه تنها کارگری اخراج نشود بلکه برای افزایش تولید نیاز به جذب نیروی بیشتر می باشد. همان گونه پیش از این سهامداران بخش خصوصی در شرکت های دیگر نشان داده همواره اشتغالزا بوده و نه اشتغال زدا. بهمن و کروز دو نمونه آشکار در این خصوص است که طی زمان نیروهای آنان چند برابر شده اند.

۲- فرض بخش خصوصی این است حداالمقدور و خارج از فشارهای سیاسی بتواند از نیروهای متخصص و جوان استفاده کند. البته در این راه ممکن است با برخی نیروهای تحمیلی مواجه شود ولی این رویه در کوتاه مدت برقرار است چرا که سهامدار بخش خصوصی با کسی تعارف ندارد و به دنبال بهره وری و افزایش راندمان شرکت است. از این رو در بدنه ستاد، رفته رفته مدیران سفارشی و سیاسی ناکارآمد از باندهای مختلف از گردونه خارج خواهند شد.

۳- تغییر ساختار و تجمیع نیروها و بازسازی موثر تر شرکت ها و نیروها از دیگر رویکردهای اصلی بخش خصوصی است و لذا ممکن است در آینده برخی ساختارهای سازمانی حذف و تعدیل شوند ولی این به معنی تعدیل نیرو نیست چرا که همین نیروها در بخش های موثرتر جایگزین خواهند شد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 15 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همشهری سه شنبه , ۱۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳

ای والله خط بازار
بند سوم . خیلی مهم است . شرکت های ناکارآمد که محل جانمایی کلی مدیرعامل و هیات مدیره. نامارامد هست

حسنی سه شنبه , ۱۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴

تپه های پیکانشهر که با لابی درست شده است باید تخریب گردد

بی هنران چهارشنبه , ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۸:۳۹

آقای مهندس پیر محمدی عزیز تکلیف واحدهای مثل کتابخانه مرکزی .انجمن .فروشگاه صندوق قرض الحسنه و دامادزاده های بی سواد را مشخص کنید

ملامحمد سه شنبه , ۱۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳

انشالله بخش خصوصی تکلیف بی سوادها سفارشی ها دامادزاده های بی کفایت در گروه صنعتی را مشخص کنه

ارسطو چهارشنبه , ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۷:۳۵

سلام،
جناب آقای پورمحمدی خواهشی که داریم از شما پرسنل شرکت لیزینگ خودرو غدیر که یکی از کوچکترین شرکت های زیرمجموعه گروه هستند عاجزانه خواهشمندیم که این ترکیب مدیریتی درست کردند از سمتهایشان عزل نمایید هر چه زودتر، با تشکر

علی چهارشنبه , ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۹:۳۰

استراتژی شرکت کروز به نظر می‌رسد این باشد که با نابودی رقبای خود در صنعت قطعه‌سازی، به انحصار دست یابد. اگر در آینده دولت تصمیم به بازپس‌گیری ایران خودرو از کروز بگیرد، نبود رقبای قوی در صنعت قطعه‌سازی، مانع اصلی برای بازگشت به شرایط سابق خواهد بود. در این یک ماه، شرکت کروز با شرکت‌هایی مانند الکتریک خودرو و سازه پویش به عنوان رقبای بالقوه خود، تا حد امکان نسبت به تضعیف آن ها اقدام کرده است.

کارگر خط تولید چهارشنبه , ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

لباس آبی ایران خودرو به تن اینا خیلی گشاده خیلی زود درش میارن شک نکنید

کارگر خط تولید چهارشنبه , ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷

وجاهت و تکریم نیروی انسانی تو شرکت کروز تا اونجایی ملموس و قابل مشاهده هست که اکثر نیروهای این گروه رو دختران جوان و مجرد تشکیل دادن که به محض اینکه بخواهند سنت و فرمایش رسول خدا پیامبر اسلام را اجرا و ازدواج کنن از شرکت اخراج می‌شوند

عبدالزهرا چهارشنبه , ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

همه اینارو و میدونن که قطعا این ها بدتر از قبلی ها خواهد بود ، اما رسانه کلا هرجوری بخواد نشون میده و جای ظالم و مظلوم و خوب عوض می کنه

Rr چهارشنبه , ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵

به به محسن یزدانفر حراستی سایپا و‌مدیرعامل سایپا سوریه و رفیق محسن مقدم و حسین نصیری و…. شد مدیر عاکل سمند ریل .‌مبارکه ایران خودرو داره می تفته دست شبه نظامی ها

حامد چهارشنبه , ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱

بهترین کار برون سپاری فعالیتهای غیرکلیدی هست
کاری که در دهه 70 خیلی از قطعه سازی ها از داخل ایران خودرو منتقل شد و منجر به چابک سازی که منجر به افزایش تولید موتورسازی و سواری سازی شد
در حال حاضر خیلی از شرکت ها مثل آپکو که منحل شد یا ضرورتی ندارند یا قابلیت برون سپاری دارند ( واقعا شده حیاط خلوت خیلی از افراد ناکارآمد و پرهزینه )

حسن چهارشنبه , ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵

کجای ایران شرکت های دولتی شخصی شدن بهتر شدن غیر از ورشکستگی وتعطیلی مجموعه کشیده شده و فقط فقط کارگردان بدبخت متظرر شده ایران خودرو هم فعلا اولش آخر شاهنامه خوش است

آلاشتی پنجشنبه , ۱۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵

ف.ن.آ شاغل در ایسیکو مامور شده به ترانسفور ژنجان بازرسی ایران خودرو. بررسی کنید این مغایر با قوانین شرکته

علی یدالهی پنجشنبه , ۱۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶

با سلام و احترام لطفا از اعتراضات ایرانخودرودیزل خبر بزنید.دیر کرد پدداخت حقوق و نارضایتی نیروهای جوان از تیم جدید مدیریت .تشکر

ریسپکت سیاه پنجشنبه , ۱۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷

اقای کشاورز
به بازرسی ایران خودرو هم سری بزنید

css.php