حکم جدید مدیرعامل محبوب وزیر صمت/افزایش حواشی ملت در خودروسازی

اواخر اسفند سال گذشته، با حمایت ملت جواد توسلی مهر به جای محمدعلی تیموری به عنوان مدیرعامل جدید سایپا منصوب شد. تغییری که به دلیل عملکرد درخشان توسلی مهر در ایران خودرو دیزل، امید را دل علاقه مندان به صنعت خودرو افزایش داده است.
کد خبر : 73400
تاریخ انتشار :یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 11:02

به گزارش خط بازار؛ اواخر اسفند سال گذشته، با حمایت ملت جواد توسلی مهر به جای محمدعلی تیموری به عنوان مدیرعامل جدید سایپا منصوب شد. تغییری که به دلیل عملکرد درخشان توسلی مهر در ایران خودرو دیزل، امید را دل علاقه مندان به صنعت خودرو افزایش داده است.

این تغییر حواشی زیادی را دربرداشت که اصلی ترین آن پشت پرده این تغییر بود. هرچند که تیموری در دوران مدیریتی ش مرتکب اشتباهات متعددی در تصمیم گیری شد ولی به طور نسبی عملکرد وی در بخش های مختلف از جمله تولید مورد رضایت عموم از جمله وزیر صمت بود. براین اساس عده ای معتقدند که علت تغییر تیموری به وزیر صمت مربوط نمی شود بلکه این تصمیم دست پخت ملت مجاهدی بوده که خود با حمایت کریمان به قدرت رسیدند ولی حرمت نون و نمک را نگه نداشتند و جاده مخصوص تبدیل به جولان آشنایان و همکلاسی های خود کرده اند.

تحولات بعد از تغییر تیموری نیز این فرضیه را محتمل تر می کند چرا که خبرها حاکی از آن است محمدعلی تیموری با حکم عباس علی آبادی به زودی به عنوان مشاور وزیر صمت منصوب می شود. طبق بررسی های خط بازار پاسخ استعلام تیموری از  نهادهای نظارتی نهایی و مثبت ارزیابی شده و به زودی این حکم امضا می شود. این اتفاق در حالی رخ می دهد که  غالب مدیران عامل برکنارشده خودروسازی نتوانسته از تمام نهادهای نظارتی مجوز حکم جدید در سطوح بالا را دریافت کند.

با این حکم این سوال مطرح است که اگر تیموری از نظر نهادهای نظارتی بدون ایراد بوده و مورد وثوق و محبوب وزیر صمت است چرا ملت تصمیم به تغییر وی نمود؟ به نظر می رسد این تنها حاشیه مرتبط با عملکرد ملت نیست و به زودی حواشی دیگری در خصوص عملکرد ملت منتشر خواهد شد که قطعا زمینه را برای تغییرات کلان مهیا خواهد نمود.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همشهری یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

مدیران عامل برکنار شده که پستهای بالاتری گرفتند ، مقیمی و منطقی معاون وزیر شدند و نجم الدین رئیس هیات مدیره چرا نوشتی که هیچکدام استعلام مثبت نهادهای نظارتی را نگرفتند

محمد یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲

بنده با حدود 20 سال خدمت در خودروسازی و دیدن حدود 10 مدیرعامل و هیئت مدیره های متعدد با شناختی که از مهندس نجم الدین دارم ایشان باید پست و مقام بالاتر از این وضع می بایست می گرفت ایشان دودوره چهره ماندگار صنعت شدند و تولید و سوددهی شرکت هایی که ایشان بودند قطعاْ به هدف رسیده و وزیر محترم صمت به نظر ایشان را در معاونت حمل و نقل و یا ایدرو می تواند استفاده نماید و ایشان مدیری پرقدرت ودارای استراتژیک سیستمی و تولیدی و مدیریت ریسک و … هست و یقیناْ وضعیت خودروسازی بهبود خواهد یابدو مدیران و نالایقان صنعت را از سیستم حذف مینماید

ایرانی یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

زودی حواشی دیگری در خصوص عملکرد ملت منتشر خواهد شد که قطعا زمینه را برای تغییرات کلان مهیا خواهد نمود

مدیران عامل ضعیف برای فرار از پاسخگویی اقدام به تغییر ساختار می‌کنند،
تغییرات بی برنامه و بی هدف که باعث می‌شود هر وقت سراغ عملکردشان بروی به بهانه تغییر ساختار پاسخگو نباشند .

ایدرو بسیار ناشیانه و احمقانه با راهنمایی معاونت بی برنامه خود نور بی امیر اقدام به تعییر ساختار کرد که هنوز شرایط نهایی نشده است .
این اقدام ناشیانه منجر به استعفای تعداد زیادی از پرسنل قدیمی و با تجربه در انتها سال ۴۰۲ شد
بسیاری از مدیران با تجربه گوشه نشین و افراد بی تجربه و از بیرون سازمان بعنوان مترسک جایگزین آنها شدند.
لطفا ایدرو گزارش عملکرد یکساله خود را که عملیاتی و نهایی شده و خروجی قابل دفاع دارد ارائه نماید . و از ارائه آرزوها و امیدها و نمایش‌ها در قالب عملکرد اجتناب کند

رضا یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

https://www.faraz.ir/000J9M اینم دوست آقای تیموری البته شریک کاریش دربیرون سایپا انقدر منافع دارن که دل گندن سخت

محمد یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶

اینکه موتور kh حذف شد تصمیم شیخ عطار بود چون رفت سراغ موتور تیوان

ناظر پنهانی یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰

مهندس توسلی مهر نیز باید مراقب مهندسی باشد و خبرها از این است که معاون مهندسی مرد میلیاردی تغییر ساختمانی و … به زودی خداحافظی می نمایند ولی درحال حاضر دنبال رانت بازی برای جانشین گذاری قائم مقام خود و مدیرمهندسی محصول می باشد که اگر اینان قرار بود کار کنند که وضع خودرو سازی در این 30 سالی که هستند این نبود و مراقب سایست های کثیف معاونین و مدیران باید بود

نان ماست خور گوشه نشین یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

آقا جان ، شرکت های تابعه را دریابید. چرا آش اینقدر شور شده ؟

Da دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۱۱

خط بازار جان بزودی معاونت طرح و برنامه سایپا عزل و یک مدیر از تیم توسلی در دیزل جای اون رو میگیره اینکه آقای توسلی مهر دست راست خودش یعنی معاون طرح و برنامه دیزل رو گذاشته مدیر عامل یک شرکت کامپیوتری سایپا و هم اکنون مدیر زیر دست ایشون رو میزاره معاونت سایپا یعنی منبعد باید منتظر قراردادهای میلیاردی گروه سایپا با این شرکت باشیم

هدهد دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲

آش این شرکت فسا اونقدر شور شده و اونقدر عجولانه مدیر عاملش حکم گرفت که دو خواهرزاده ی آقای مدیر، (برادران ش )درحال حاضر اونجا مشغول به کار هستن . مبادا سمت و حکمی به غریبه برسه …. خدا آخر و عاقبت سایپا رو بخیر کنه

حجت تمام سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۴:۲۸

مدیر عامل های تمام شرکت های درجه ۲ و ۳ گروه سایپا رو مدیر عامل قبلی گروه از دوست و فامیل و آشنا گذشته و اکثرا هم بدون حتی مختصری سابقه مدیریتی به یکباره مدیر عامل شدند و عملا هم باعث نارضایتی عمیق پرسنلی شدند و هم نامحسوس باعث کاهش آمار تولید میشوند ‌‌ لذا توسلی مهر باید هر چه سریعتر فکری به حال این افراد و شرکتها (فنرسازی زر ، شیشه ، آذین ،گام و …)بکنه و گرنه بدون شک فروردین آخرین ماهی نخواهد بود که در مقایسه با سال قبل کاهش آمار تولید در گروه اتفاق افتاد.
صرف جابجایی مدیر عاملهای شرکت های درجه ۱ لازم بود ولی عملا دیدیم که با توجه به شبکه سازی عمیقی که توسط مدیر عاملان منتخب مدیر عامل قبلی در لایه های شرکت ها صورت گرفته عملا کافی نبود.
مثلاً شرکتی مثل فنرسازی زر دو شرکت دیگه هم زیر نظرش هست مدیر عاملش هم از کارشناسی به یکباره مدیر عامل شد و هر چی داره مدیون مدیر عامل قبلی هست و کاملا غیرقابل اعتماد در شرایط فعلی و موارد دیگر …

صادق سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱

گويا شما از علل توقفات خطوط توليد آگاه نيستيد، تمامي توقفات خطوط توليد مربوط به سازه گستر و مگا موتور بوده است و علل كاهش توليد، بهتر است كمي كارشناسانه تر صحبت بفرماييد.

کارشناس تولید پنجشنبه , ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹

با استدلال شما تولیدات شرکت های درجه ۲ و ۳ سایپا پس کجا مصرف میشه ؟

css.php