تشکیل کنسرسیوم جدید برای خرید سایپا/رقابت سه گروه اصلی در مرحله آخر

بحث بر سر خرید سایپا بالا گرفته است. بچه ها پولدارهای سیاسی جاده مخصوص را با خیابان فرشته تهران اشتباه گرفته اند.
کد خبر : 107196
تاریخ انتشار :پنجشنبه 25 اردیبهشت 1404 - 12:16

به گزارش خط بازار؛ بحث بر سر خرید سایپا بالا گرفته است. بچه ها پولدارهای سیاسی جاده مخصوص را با خیابان فرشته اشتباه تهران گرفته اند. عده ای که فکر می کنند به صرف پول داشتن می توانند یکی از سیاسی ترین شرکت های بزرگ کشور را بخرند و اداره کنند. خیال باطلی که بیش از آنکه لایق آن باشند توهم آن را دارند.

طبق اخبار رسیده گروه انتخاب به عنوان یکی از خواستگاران اصلی سایپا تشکیل کنسرسیوم جدیدی را داده متشکل از گروه انتخاب، پرشیاخودرو و بانک شهر است. این ترکیب بسیار منطقی تر و عقلایی تر از بقیه خریداران است. چرا که در ان هم خودرویی حضور دارد و هم یک نهاد مالی قدرتمند.

با تشکیل این کنسرسیوم رقابت اصلی بین سه گروه است. گروه اول «بابک زنجانی(که پرونده دار است) و ماموت خودرو» گروه دوم «کرمان موتور(با همراهی حمید صمدی)»و گروه سوم «کنسرسیوم انتخاب(انتخاب، پرشیاخودرو و بانک شهر)

البته وضعیت واگذاری سایپا پیچیده شده و احتمال تحقق این موضوع در امسال به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس پنجشنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۷

و باز هم آفتاب آمد دلیل آفتاب… به به
گل بود به سبزه نیز آراسته شد. بگو چرا ؟
در گروهی که نام بردید علاوه بر بابک، فردوس برین هم با بابک جوینت شده است!
و اما این مطلب چرا جالبتر شد ؟
جواب اینکه شیخ و راد علاوه بر قلعه و بابک، ارتباطات بسیار بسیار صمیمانه ای نیز با فردوس برین دارند و فردوس برین از چند سال قبل ایشان را در ساختمان اروپایی خود به خدمت گرفته و برای آینده ای اینچنینی برنامه ریزی کرده بود. بله… در ساختمانی اروپایی و با حقوقهای نجومی و با پذیرایی توسط کنیزکان آموزش دیده و آنچنانی!!
به این میگن یک کنسرسیوم آینده نگر.

سازه پنجشنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۸

سیاست‌ها و تصمیمات اخیر مدیریت

مدیریت محترم گروه خودروسازی سایپا
هیئت‌مدیره محترم شرکت سازه گستر سایپا

با سلام و احترام

ما جمعی از کارکنان و کارشناسان شرکت سازه گستر سایپا، بدین‌وسیله نگرانی عمیق خود را نسبت به رویکردها و تصمیماتی که طی چند ماه اخیر توسط مدیریت عامل جدید (جناب آقای صالحی) و مدیر منابع انسانی جدید (جناب آقای اقبالی) اتخاذ شده است، اعلام می‌نماییم. اهم موارد به شرح زیر است:

1. حذف شش واحد سازمانی کلیدی
انحلال امورهای تخصصی بدون انجام هیچ مطالعه امکان‌سنجی یا ارائه طرح جایگزین، منجر به لطمه جدی به چرخه تأمین، تولید و پشتیبانی مشتریان شده است.

2. تغییرات ناگهانی در چارت سازمانی و تنزل شغلی گسترده
کاهش سطح سازمانی تعداد زیادی از مدیران و تبدیل آنها به کارشناس، علاوه بر تضعیف روحیه و انگیزه پرسنل، موجب از دست رفتن تجربه‌های مدیریتی و کندی جریان تصمیم‌گیری شده است.

3. ایجاد ناامنی شغلی و افت انگیزه
فضای بی‌اعتمادی ناشی از اخراج یا تنزل شغلی همکاران، در تمام سطوح سازمانی گسترده شده و شاخص رضایت کارکنان را به شکل محسوسی کاهش داده است.

4. انسداد ورودی‌های انبار و تعلل در پرداخت مطالبات سازندگان
تصمیم به بستن ورودی انبارها و عدم تسویه به‌موقع بدهی‌ها باعث توقف خطوط تأمین قطعات و تهدید جدی برای توقف تولید گروه سایپا شده است؛ امری که می‌تواند خسارات مالی و اعتباری جبران‌ناپذیری به سهامداران و صنعت خودرو کشور وارد کند.

5. احتمال واگذاری سهام و اموال شرکت
خبر فروش سهام سایپا و سازه گستر و شرکت‌های زیرمجموعه بدون اطلاع‌رسانی شفاف، ابهام و نگرانی مضاعفی درباره آینده شغلی و سرمایه انسانی شرکت ایجاد کرده است.
۶. تصمیمات اشتباه برای کوچک کردن شرکت
کوچک‌سازی بدون تحلیل دقیق مالی و عملیاتی

تصمیم برای کاهش نیرو یا بستن بخش‌هایی از شرکت صرفاً به دلیل فروش سهام، بدون تحلیل اثرات بلندمدت بر درآمد، بهره‌وری یا برند.

۷. تصمیمات صرفاً بر اساس خواسته سهامداران جدید

تبعیت کامل از فشار سرمایه‌گذاران برای کاهش نیروی انسانی و ایجاد چالش در امور ، اهداف و ماموریت اصلی شرکت ، بدون در نظر گرفتن ارزش‌های بلندمدت شرکت.

درخواست‌ها و پیشنهادها

1. تشکیل فوری کمیته حقیقت‌یاب مستقل متشکل از نمایندگان هیئت‌مدیره گروه سایپا، وزارت صمت و کارشناسان منتخب کارکنان برای بررسی پیامدهای تصمیمات اخیر.

2. توقف موقت کلیه تغییرات ساختاری و پرسنلی تا زمان ارائه گزارش نهایی کمیته و تصویب آن در هیئت‌مدیره.

3. تعهد رسمی مدیریت به شفاف‌سازی برنامه فروش سهام و تضمین امنیت شغلی کارکنان در فرآیندهای احتمالی واگذاری.

4. پرداخت معوقات سازندگان و بازگشایی ورودی‌های انبار به‌عنوان اقدامی فوری برای جلوگیری از اختلال در زنجیره تأمین.

5. بازنگری در ساختار منابع انسانی با بهره‌گیری از مشاوران حرفه‌ای و مشارکت مستقیم نمایندگان کارکنان، به‌منظور تدوین چارت جدیدی که منافع سازمان و کارکنان را توأمان در نظر بگیرد.

ما معتقدیم حفظ سرمایه انسانی و ثبات عملیاتی، پیش‌شرط هرگونه اصلاح ساختاری و مالی است.

با تقدیم احترام
دلسوزان شرکت سازه گستر سایپا

Arash جمعه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۷

ما با یک بررسی سطحی و اطلاعات تقریبی از آن سمت جاده مخصوص متوجه شدیم آقای صالحی نهایتا در حد یک رئیس سیستم‌ها و روش‌ها ست نه بیشتر
آنوقت کسیکه ایشان را بعنوان مدیرعامل معرفی کرد و حکم داد نمی‌دانست ایشان در حد مدیرعامل و تصمیم گیر نیست؟
فضای سازه گستر افتضاح و خفقان آور شده
آقای یوسفی و اقبالی زمام امور بدست گرفته و مدیرعامل را هدایت می‌کنند به میل خود

Arash جمعه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۱

تولید سایپا از 4000 تا شده 1200
22000 ماشین کف کارخانه
چون جانیست دارن پارکینگ اجاره می‌کنند
می‌خواهید سایپا را ارزان کنید و بفروشید
چرا کسی نیست نظارت کنه؟
هیچ سازمانی نیست نظارت کنه؟ این چه وضعیتیه آخه

thmrs جمعه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۷

ظاهراً که شیخ زاده با توجه به سابقه ای که دارد جاده صاف کن خوبی بوده واسه واگذاریها،

ناشناس شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۷:۵۴

بعضی وفتها باید منطقی بود قطعه ساز قطعه را تولید میکند می دهد به (شرکتهای ساپکو، سازه گستر)‌ آنها بدون هیچ تغییری آن را میدهند به خودرو ساز پس حق و حقوق این دو شرکت (پرسنل و سایر موارد) از کجا تامین می شود تولیدی هم که ندارند لطفا به این سوال جواب بدهید ببینید این دو شرکت چقدر نیرو دارند و چقدر حقوق می دهند وقتی تولیدی نباشد حقوق از کجا تامین میشود راهی ندارند جز گران کردن قطعه را از قطعه ساز می خرند 100 تومان می فرشند به خودرو ساز 150 تومان پس مردم ضرر کننده واقعی هستند

دوست شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۹:۳۹

درخواست رسیدگی فوری به وضعیت بحرانی شرکت سازه‌گستر و گروه خودروسازی سایپا
خطاب به: وزارت صنعت، معدن و تجارت – سازمان بازرسی کل کشور – دیوان محاسبات – کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

ما جمعی از کارکنان، کارشناسان و دلسوزان صنعت خودرو، با نگرانی شدید نسبت به تحولات اخیر در شرکت سازه‌گستر سایپا و مجموعه گروه خودروسازی سایپا، خواستار ورود و رسیدگی فوری نهادهای نظارتی به وضعیت نگران‌کننده مدیریتی، عملیاتی و منابع انسانی این مجموعه هستیم.

طی ماه‌های گذشته، تصمیماتی غیرکارشناسی، شتاب‌زده و برخلاف منافع سازمانی، توسط تیم مدیریتی جدید در شرکت سازه‌گستر و سایپا اتخاذ شده که پیامدهای آن به‌روشنی در کاهش تولید، اختلال در زنجیره تأمین، فرسایش سرمایه انسانی و افزایش نارضایتی عمومی قابل مشاهده است.

اهم موارد به شرح زیر است:

کاهش شدید تولید و بحران لجستیکی
کاهش تولید روزانه سایپا از بیش از ۴۰۰۰ دستگاه به حدود ۱۲۰۰ تا ۲۲۰۰ دستگاه و انباشت خودروها به دلیل نبود فضای فیزیکی، منجر به اجاره پارکینگ‌های بیرونی شده است. این نشانه‌ای آشکار از ضعف برنامه‌ریزی، ناکارآمدی مدیریتی و احتمال سیاست ارزان‌سازی برای واگذاری سهام شرکت است.

حذف و انحلال ساختارهای کلیدی بدون مطالعه
شش واحد سازمانی مهم به‌طور ناگهانی حذف شده‌اند؛ بدون هرگونه امکان‌سنجی، برنامه جایگزین یا تحلیل اثرات آن. این اقدام باعث لطمه جدی به چرخه تأمین، تولید و خدمات مشتریان شده است.

تغییرات سازمانی گسترده و تنزل شغلی بی‌سابقه
ده‌ها نفر از مدیران باسابقه و متخصص، بدون ارزیابی عملکرد، از سمت مدیریتی به سطح کارشناس تنزل یافته‌اند. این رفتار منجر به ناامیدی، سرخوردگی و تضعیف توان کارشناسی سازمان شده است.

فضای امنیتی، تهدید مداوم و ایجاد خفقان سازمانی
جوسازی روانی، تهدید به اخراج، و ایجاد فضای بی‌اعتمادی موجب بی‌انگیزگی شدید نیروها، مهاجرت نخبگان سازمان و نارضایتی عمومی شده است.

عدم پرداخت مطالبات سازندگان و انسداد ورودی‌های انبار
این اقدامات باعث اختلال در زنجیره تأمین قطعات و تهدید توقف تولید در گروه سایپا شده است؛ موضوعی که می‌تواند تبعات مالی و حیثیتی جدی برای صنعت خودرو و سهامداران در پی داشته باشد.

شایعات واگذاری غیرشفاف شرکت و اموال آن
گزارش‌های غیررسمی از تصمیم به فروش سهام سایپا، سازه‌گستر و شرکت‌های زیرمجموعه بدون اطلاع‌رسانی شفاف، نگرانی‌ها را نسبت به آینده شغلی و دارایی‌های ملی تشدید کرده است.

متأسفانه هیچ‌گونه نظارت مؤثر یا شفافیتی در این فرآیندها مشاهده نمی‌شود. یادآوری می‌شود که تجربه تلخ برخی مدیران در شرکت‌هایی مانند آذرآب – که با تصمیمات نادرست، آن مجموعه‌ها را به مرز نابودی کشاندند – اکنون در سایپا نیز در حال تکرار است.

مطالبات فوری ما از نهادهای نظارتی:

ورود فوری سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات به بررسی عملکرد مدیریتی اخیر در سازه‌گستر و سایپا.

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با حضور نمایندگان وزارت صمت، مجلس شورای اسلامی و منتخبین کارکنان.

توقف فوری کلیه تغییرات ساختاری و پرسنلی تا زمان بررسی کامل و مستقل.

الزام مدیریت به شفاف‌سازی درخصوص فرآیند واگذاری سهام، دارایی‌ها و برنامه‌های آتی.

رسیدگی به تضییع حقوق کارکنان، تخلفات احتمالی در حوزه منابع انسانی و بررسی وضعیت بهره‌وری در تصمیمات مدیریتی اخیر.

ما بار دیگر تأکید می‌کنیم:
تضعیف سرمایه انسانی، حذف ساختارهای تخصصی و واگذاری پنهانی دارایی‌ها، بزرگ‌ترین تهدید علیه آینده صنعت خودرو کشور است.

با تشکر و احترام

ناشناس شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۸

باید قبول کرد که سازه گستر شرکت تولیدی نیست و در آمد زایی ندارد بالاخره با این همه نیرو باید فکر کرد شرکت باید در آمد داشته باشد که بتواند سرویس دهی لازم را انجام دهد

محمد زاده شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۱

پرشیا خودرو
حقیقت 😆
از گروه انتخاب بعید

niloo دوشنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۷

کنسرسیوم منتظران رو هم به جمع خریداران سایپا اضافه کنید….

css.php