خط بازار با این کارات که دهها کامت نوشته شده کاربران رو یکجا پاک کردی ،کاملا ثابت کردی که از سید ارتباطات خط میگیری.و با سایپا هماهنگ هستی …خیلی حمایت های جانب داری میکنی از سایپا و همه خوانندگان با شناختی که از سابقه شما دارند متوجه علت این حمایتت هستند …شما خبرگزاریه آزاد نیستی ، بلکه …
بلای دهه هشتادی در خودروسازی/جاده مخصوص نیازمند انقلاب ماشینی
به گزارش خط بازار؛ یکی از علل وضعیت کنونی خودروسازی، عملکرد مدیران میانی است که کمتر در خودروسازی حذف می شوند بلکه همچون انرژی از وضعیتی به وضعیت دیگر تغییر می کنند و از کیلومتری به کیلومتر دیگر جابجا می شوند که علت آن یا توانمندی شان است یا روابط سیاسی و یا بیرون از گود ماندن.
عمده تصمیمات خودروسازی در این طیف کارسازی می شود و لذا تبارشناسی این افراد کمک شایانی به ریشه های عقب افتادگی صنعت خودرو دارد. در این طیف هم افراد متخصص بی ادعا وجود دارد و هم افرادی که خود را ایلان ماسک می دانند.
عمده این مدیران با طرز فکر دهه هشتاد فکر می کنند و تصمیم می گیرند. رویکردی که با تئوری های قدیمی، عقب افتاده از تحولات امروزی دنیا و غیرمدرن است. عمده این افراد به روز نیستند و مطالعات و آموزش مناسب با زمان کنونی را هم ندیده و صرفا به دلیل آنکه سال در خودروسازی تجربه دارند خود را منجی جاده مخصوص می دانند. آن هم در صنعتی که سال ها به دلیل محیط رانتی، غیررقابتی، عقب افتاده همچون لوکوموتیو پیروان خود از جمله مدیران و قطعه سازان را سنتی ناکارآمد تربیت کرده است.
به طور مثال آیا تفکر و استراتژی های گل محمدی که سالها معاون استراتژی، کیفیت، طرح و برنامه سایپا بوده می تواند برای زامیاد موثر باشد؟ آیا وی حرف تازه مناسب به تحولات امروزی جهانی دارد؟ آیا استراتژی های امروزی شامل نواٰوری های تاکتیکی و تکنیکی در بنگاه داری می شود؟
و یا آیا قره ئی در ایران خودرو که قائم مقام استراتژی و توسعه محصول مدیرعامل ایران خودرو است و سال ها در سایپا حضور داشته چه رویکرد جدیدی برای برون رفت از مشکلات دارد؟ آیا ایران خودرو در دوران مدیریت بخش خصوصی صاحب استراتژی مشخصی بوده و یا باز دوران CKD کاری محور برنامه ها است؟
و یا در قطعه سازی کدام مدیرعامل توانسته با رویکرد تحقیق و توسعه تکنولوژی مدرن را برای صنعت قطعه سازی به ارمغان بیاورد. آیا مگاموتور تکنولوژی آورده و یا ساپکو؟ اساسا موتور در خودروسازی ایران چقدر متحول شده است؟
در حوزه خدمات پس از فروش دو شرکت ایساکو و سایپا یدک با امکانات فراوان لجستیکی و نرم افزاری چرا هنوز در سهم بری از بازار با مشکل مواجه هستند؟ حضور افرادی مثل مقدم، سلطانی و بهرامی و جبلی براساس کدام منطق پیشرو در خدمات پس از فروش بوده است؟ چرا اثرگذاری قطعه سازان در بازار لوازم یدکی بیشتر از ایساکو و سایپایدک است؟ چرا مدیران دائم بر طبل رهبری بازار می کوبند ولی در نهایت سود شیرین لوازم یدکی در جیب قطعه سازان است؟
این سوالات یک تلنگر برای تصمیم سازان ارشد خودروسازی است. این صنعت نیازمند یک بازمهندسی مجدد است. انقلابی که همه چیز را سر جای خود برگرداند و معیار تصمیمات را شایسته سالاری و حکمرانی هوشمند قرار دهد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، تحول خودروسازی ، تولید خودرو ، خودروسازی ، سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
دو سه ماهی هست مدیریت خط بازار در اختیار عظیم و شیخ است وکامنت های عظیم و شیخ پاک میشه …ولی اتقاقا این کار غیر حرفه ای رسانه ای ، سرعت تغییرات در سایپا را بالاتر میبره
ایسیکو تمام شد بخشهای پر بازده همچون مزایده ،حمل و نقل ،خدمات و پشتیبانی، ایاب و ذهاب،رستوران ها و حمل داخل همگی از این شرکت جدا شدن ساختار سازمانی شرکت باید سریعا کوچک شود وگرنه محکوم به فنا است
مشخصه اخباری که دیدگاهها بسته هستند ،تشویقی خیلی خوبی به سایت داده میشه و این مدل اخبار اهدف تبلیغات مثبت برای شخص یا شرکتی را دارد که دیدگاه بسته میشه
مثل خبر ریزش بهمن …
آقای شیخ زاده لطفا از آقای بهرام یدک بابت پروژه های خدمات پس از فروش که با آقای اردلان مدیرعامل سابق انجام داده است ، حتما تشکر ویژه داشته باشید
٦ماهه توليد سايپا افتضاحه به ٤٥٠دستگاه رسيد خبري كار نكردي يه روز شد١٦٠٠دستگاه سريع اطلاع رساني كردي
تو خوبي مصطفوي
به همين وضعيت سايپا هم مياي
از روابط عمومي سايپا تعريف ميكني اوج كارته😁😁😁😁
نمونه بارز این مطالب مردان اعظم هستند که خودشون رو صاحب خودرو سازی می دونن. ببینید چه بلایی سر خودرو سازی اومده که مردان اعظم شده مافیای انتصابات در خودروسازی که طی آخرین آمار درسال جاری حدود ۸۰ نفر مدیرعامل و هیبت مدیره و مشاور از ایرانخودرو به سایپا آورده شده توسط ایشان.
پایگاه تعداد زیادی از یاران اعظم در زر فنر و بن رو است که دارن سر راه برنامه های سید منتظر سنگ اندازی میکنند ..غافل از اینکه به کوری چشم یاران اعظم، سید منتظر به زودی سکان را به دست خواهد گرفت .
انقلاب یعنی انتشار کامنت ها و عدم پاک کردنش
امداد خودرو سایپا ۳ تا قائم مقام مدیر عامل داره که هیچ چارت سازمانی براشون نیست.علیرضا یزدان دوست،حسین خوشکباری لنگرودی و علی کیان.جمع کار این ۳ نفر اندازه ۱ نفر هست ولی ماهانه ۶۰۰ میلیون خرج رو دست امداد میزان و وقتی یه پرسنل درخواست به وام ۱۰۰ میلیونی داشته باشه هزار دلیل میارن که شرکت پول نداره.فقط خوشکباری ۲ تا ماشین داره که چادر کشیده تو پارکینگ شرکت هست،آقای راشدی این جرات داری این رانت ها رو حذف کن.ضمنا دنبال کامنت نویس نباش چون اگه پیداش هم کنی هیچ کاری نمی تونی باهاش کنی .اون پرسنل ات با اون سابقه درخشان رو تونستی اخراج کنی؟!
شنیده ها از تغییرات در ایندامین ،فنرسازی زر و آذین قطعی شده است و منتظر مصوبه اولین جلسه هیئت مدیره سایپا در هفته است .نفرات جایگزین از اعضای هیئت مدیره های همین شرکتها پیشنهاد شده است ،.کریمی برای ایندامین و رمضانی برای فنرسازی زر و برای آذین از ایرانخودرو گزینه های مطرح شده در کمیته انتصابات بوده است.
آقای شیخ زاده خواهش میکنیم ، به خلیفه کشی و انتقام گیری که در فنرسازی زر به راه افتاده ،رسیدگی کنید .
حتی میز و صندلی های ما رو هم گرفتند جایی برای نشستن نداریم .
ای چاخان
بچه بودی بهت نگفتن دروغ کار زشتیه؟؟؟!!!!
از تپههای پیکان شهر چه خبر
استخدام فوری و ارتقاء در گروه صنعتی ایران خودرو، کافیست به هیئت اسلامشهر آقای ح. م بروید و در گروه لولو و المرجان عضو شوید.
خبر نداری چند روز پیش تو س یه کارمند که قبلا عضو اداره بسیج بوده و مدتی بود به روابط عمومی رفته بود در بین شایسته ها و با تجربه هایی که بیش از 25 سال است در روابط عمومی هستند این کارمند شده رئیس روابط عمومی کار قبلیش هم فروش بلیط اوپارک بوده
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
ایران خودرو بعد از خصوصی سازی نتوانست قایم مقام مدیران را حذف کنید چون افراد با نفوذ در این پست ها قرار گرفته اند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 21 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۱