اختصاصی خط بازار؛
بزرگترین فروشنده اینترنتی جهان فروشگاه زنجیرهای باز میکند
به گزارش خط بازار، سهم فروشگاههای زنجیرهای آمریکا از خردهفروشی از 14.5٪ در سال 1985 به حدود 2.9٪ در امروز کاهش یافته است
کارشناسان به خبرگزاریهاي بين المللي گفتند که بهرغم این اعتقاد عمومی که «فُرمَت فروشگاه بزرگ مرده است»، قصد آمازون برای افتتاح فروشگاههای زنجیرهای چندان غیرعقلانی نیست. به گفته آنها، دلیل اصلی کاهش علاقه عمومی به فروشگاههای زنجیرهای این بوده که آنها حاضر به «نوآوری» و «انطباق خود» با شرایط جدید نشدند. ولی آمازون، چنانکه در طول دوران فعالیت خود نشان داده، این مشکل را ندارد.
با نظر به این سابقه، برنامههای آمازون شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت. منابع آگاه گفتهاند که آمازون قصد دارد اولین فروشگاههای زنجیرهای خود را در ایالت کالیفرنیای آمریکا باز کند. بر خلاف فروشگاههای زنجیرهای بزرگ که معمولا صدهزار فوت مربع وسعت دارند، آمازون قرار است فروشگاههایش را در محدوده سیهزار فوت مربع نگه دارد. این فروشگاهها قرار است به جای استقرار در «مال»های شکستخورده، در مکانهای پُرمشتری تاسیس شوند.
با این وجود، حرکت آمازون به سوی تاسیس فروشگاه فیزیکی، از لحاظ اقتصادی چندان هم بیخطر نیست. مطابق آمار دولتی آمریکا، سهم فروشگاههای زنجیرهای از خردهفروشی از 14.5٪ در سال 1985 به حدود 2.9٪ در حال حاضر کاهش یافته است. فروش فیزیکی کتابفروشیها و دیگر فروشگاههای کوچک خود آمازون هم در سال گذشته، در شرایطی که خریداران با نظر به همهگیری کرونا تمایل بیشتری به خرید آنلاین نشان میدادند، حدود پنج درصد کاهش یافت.
به گفته خبرگزاريهاي بين المللي، با تمام این حرفها، تحلیلگران میگویند که فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای در ایالات متحده، پس از افزایش میزان واکسیناسیون و ایمنی بیشتر در برابر ویروس کرونا، خریداران بیشتری به خود دیدهاند. و این میتواند بارقه امیدی برای موفقیت فروشگاه زنجیرهای آمازون باشد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :آمازون ، فروشگاههای زنجیرهای آمریکا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰