با سلام
به به ، همونطور که پیش بینی میشد بابک به پشتوانه قلعه و با دو مهره گوش به فرمان قلعه یعنی شیخ و راد مستقیم قصد ورود به کیلومتر15 را دارد.
نقشه ای شوم و از پیش تعیین شده.
قلعه از وقتی که در دوره احمدی نژاد، مدیرعامل شرکت ن ف ت بود هم با بابک ارتباطات گسترده و تنگاتنگ برای فروش ن ف ت داشت و هم برای تصاحب کیلومتر15 برنامه و آرزو داشت. چون هم خودش در مقطعی مدیرعامل کیلومتر15 بود و هم یکی از مافیای تامین قطعات کیلومتر 14 و 15 بود و هست!
قلعه از طرفی از همان موقع بر روی شیخ و راد سرمایه گذاری کرد… او در شرکتی که سهام عمده آن را به ثمن بخس به چنگ آورده بود برای تصاحب مابقی سهام و برخورد با کارگران زحمتکش و اخراج آنها، این دو مهره خود یعنی شیخ و راد را به مدیرعاملی و قایم مقامی آن شرکت گمارد و به اهدافش رسید و بسیار جالب است که دقیقا در این مقطع حساس که بحث قیمت گذاری کیلومتر15 و واگذاری کیلومتر15 است، شیخ و راد را به مدیرعاملی و هیات مدیره کیلومتر15 رساند. یار غار قلعه یعنی بابک هم دقیقه 90 از راه رسیده و این تیم نامحترم قصد تصاحب کیلومتر15 را دارد.
بنابراین در صورت تصاحب کیلومتر15 توسط بابک، همین تیم فعلی کیلومتر15 که علاوه بر مسایل فوق الذکر، توان پرداخت حقوق به موقع کارگران و حتی متاسفانه برنج غذای روزانه ظهر آنها را ندارد و رسما اطلاعیه صادر می کند که تا اطلاع ثانوی از تامین برنج غذای ظهر معذوریم!! بر مسند کیلومتر15 نه تنها باقی خواهند ماند بلکه فجایع بعدی نیز در راه خواهد بود.
فقط این تیم سالم و متخصص و نامحترم به مردم جواب دهند که بر اساس کدام معیار، قیمت گذاری این بلوک سهام کیلومتر15 را انجام داده اند که هر کس و ناکسی به خود اجازه داده تا اموال مردم ایران را به مفت تصاحب کند؟؟
خط بازار عزیز اگر با کارگران و مردم هستی لطفا پاک نکن و حذف هم نکن.
بازگشت بابک زنجانی به صحنه اقتصاد؛ آیا سایپا قربانی بعدی است؟
به گزارش خط بازار؛ در حالی که گمانهزنیها پیرامون واگذاری سهام شرکت خودروسازی سایپا، به اوج خود رسیده است، یک نام در میان متقاضیان، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده؛ بابک زنجانی. شخصی که به دلیل دست داشتن در پروندههای کلان اقتصادی ابتدا به اعدام و سپس به 20 سال حبس محکوم شده بود، در اقدامی بحثبرانگیز، از تمایل خود برای خرید 42 درصد از سهام سایپا خبر داده است.
در شرایطی که گروههایی مانند کرمان موتور و گروه انتخاب نیز متقاضی خرید سهام سایپا هستند، حضور بابک زنجانی به عنوان یک محکوم اقتصادی در این رقابت، بحثهای گستردهای درباره آینده این واگذاری مطرح کرده است.
بابک زنجانی در حالی متقاضی خرید سهام سایپا شد که همچنان دوران محکومیت وی تمام نشده و روزهای مرخصی خود را سپری میکند. تقاضای خرید سهام دومین خودروساز بزرگ کشور توسط شخصی که در مرخصی دوران محکومیت کیفری خود قرار دارد، خود مسئله قابل تاملی است. این موضوع، سوالات جدی را در ذهن افکار عمومی و کارشناسان اقتصادی ایجاد کرده است:
- چگونه یک محکوم اقتصادی میتواند در پروسه واگذاری سهام یکی از مهمترین شرکتهای تولیدی کشور قرار گیرد؟
- آیا حضور چنین فردی با سابقه قضایی سنگین، تاثیری منفی بر اعتماد عمومی به سایپا و کل صنعت خودروسازی نخواهد داشت؟
ابتدای دهه 90 بود که اسم بابک زنجانی در رسانهها بیش از پیش شنیده شد و به علت شکایت شرکت ملی نفت دستگیر شد. دلیل اصلی محاکمه زنجانی عدم بازگشت ارزهای حاصل از صادرات و فروش ۱۱ محموله نفتی به ارزش یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون یورو بود.
سابقه پرونده زنجانی، که با اتهامات سنگین مالی همراه بوده است، نگرانیها را در مورد اهداف و انگیزههای او از خرید سهام سایپا تشدید میکند. این ابهام وجود دارد که آیا این اقدام صرفاً یک تحرک اقتصادی است یا اهداف دیگری نیز در آن نهفته است.
بهمن ماه سال 1402 خبرگزاری دانشجو به نقل از محسنی اژهای، رئیس قوه قضائیه در نشست شورای عالی قوه خبر داد که در نتیجه تلاشهای همه بخشهای ذیربط، اموال بابک زنجانی در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل شده است.
این خبرگزاری ادامه داده بود که «ارزش داراییهای وارد شده بابک زنجانی به کشور با احتساب اموال قبلی مصادره شده، از کل مبلغ بدهی وی و خسارات وارده بیشتر بود. در نهایت نیز با موافقت رهبری در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ حکم وی از اعدام به بیست سال حبس تغییر کرد.»
این خبرگزاری همچنین مطرح کرده بود که «با توجه به کیفیت سپری کردن محکومیت از طرف وی به صورت انفرادی (هر سال انفرادی دو سال محاسبه میشود) و تکاپوی وکیل بابک زنجانی در فضای مجازی، بنظر میرسد حالا زنجانی در آزادی مشروط به سر میبرد و در این ایام متقاضی سهام سایپا شده است.»
نگرانی افکار عمومی نسبت به حضور محکوم اقتصادی در صنعت خودروسازی
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که واگذاری سایپا، به عنوان یک دارایی ملی، نیازمند شفافیت کامل و رعایت بالاترین استانداردهای صلاحیت است. حضور یک فرد با سابقه محکومیت اقتصادی، این شفافیت و صلاحیت را زیر سوال میبرد و میتواند به اعتماد عمومی آسیب جدی وارد کند.
مقابل نام بابک زنجانی، متقاضیان جدیتری برای خرید سهام سایپا دیده میشود؛ کرمان موتور، گروه انتخاب و گروه زر نامهایی هستند که در لیست خریداران این خودروسازی قرار دارند. کرمان موتور به دلیل تجربه 30 ساله در صنعت خودروسازی یکی از جدیترین متقاضیان سایپا است که در کنار آن گروه انتخاب به دلیل تجربه حضور در صنعت تولید و فعالیت گسترده در سراسر کشور به همراه گروه صنعتی زر نامهایی هستند که شاید در خودروسازی فعالیتی نداشتند اما سابقه محکومیت کیفری نیز به دلیل مسائل کلان اقتصادی در کنار نامها دیده نمیشود.
فرآیند واگذاری سایپا، آزمون شفافیت و عقلانیت اقتصادی خواهد بود. اگر قرار باشد فردی با سابقه محکومیت اقتصادی به این صنعت ورود کند، آیا اعتماد عمومی به کل سازوکار واگذاری زیر سؤال نخواهد رفت؟ این نگرانی وجود دارد که مسئولان به جای توجه به اهلیت اداره مجموعه بزرگی مانند سایپا تنها به ارقام دریافتی توجه کنند و در این مسیر فسادها و پرونده های بسته نشده نیز بی اهمیت تلقی شود. گفتنی است صنعت خودرو ایران، بیش از هر چیز، به اعتماد نیاز دارد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :بابک زنجانی ، سایپا ، صحنه اقتصاد
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
جهت تنویر افکار کارگران عزیز و مردم باید اشاره کنم آن شرکت دولتی که قلعه تصاحب کرد و شیخ و راد را چند سال پیش مدیرعامل و قایم مقامش کرد و این تیم سالم و متخصص و نامحترم به وسیله این بزرگواران مابقی آن را نیز به مفت تصاحب کرد، شرکت آ.آ بود.
اگر بابک به مساله خرید کیلومتر15 ورود نکرده بود داستان فرق می کرد ولی الان دم خروس در بحث انتصاب شیخ و راد به عنوان مثلا مدیرعامل و هیات مدیره کیلو15 شدیدا” بیرون زده.
بنابراین شایسته است که هرچه سریعتر نهادهای مرتبط به مساله انتصاب شیخ و راد در مقطع حساس کنونی و ارتباط آنها با قلعه و بابک و نیز به اصل واگذاری کیلومتر15 و قیمت گذاری نامربوط آن ورود نمایند و کارهای ذیل انجام پذیرد :
1) جایگزینی هرچه سریعتر شیخ و راد با نفرات سالم و متخصص و بدون وابستگی به مافیا.
2) متوقف کردن واگذاری و حراج کیلومتر15 تا مشخص شدن وابستگی ها و فسادها.
3) قیمت گذاری واقعی کیلومتر15 با تیم جدید و سالم و متخصص.
4) برخورد قاطع با متخلفین و تضییع کنندگان حقوق بیت المال و مردم و کارگران.
در ضمن به “ل و ل ا” ی عزیز هم توصیه می شود از حمایت وسیع خود از این تیم سالم! و متخصص! و نامحترم دست بردارد تا دیگران بتوانند وظایف خود را به درستی و به دور از فشار از بالا انجام دهند.
اتفاق خیلی خوبیه به نظر من
اومدن بابک باعث میشه مدیرهای دوزاری و بدرد نخور برگردن به طالاقان و اسلامشهر مشغول کشت سیفی جات و دامداری بشن
نیلو جونم سلام
معلومه از دست بچه هایی که میگی شدیداً تحت انواع فشارهای ریز و درست قرار گرفتی که اینقدر همش با ناله و شیون در موردشون همیشه کامنت میزاری! البته فکر کنم پول تو امثال تو رو بعد کار همیشه دادن! چرا ناراحتی پس؟
***خط بازار
وجود داشته باش این پیامو منتشر کن
البته خودت یکی از عوامل اصلی اینگونه پیامها هستی و خودت بعضیاشو مینویسی و منتشر میکنیا! البته همیشه پول تو هم ماهانه پرداخت شده ها! لطفا حسابهاتو چک کن!
خدا رو شکر
یه ظالمی ونامردی رو به نام حیدری مدیر عامل شرکت فنر سازی زر
رو برداشتن
بازگشت جناب آقای دکتر الوند تبریک میگیم همه پرسنل آقای دکتر الوند رو از صمیم قلب دوست دارن
باتشکر از آقای شیخ زاده
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶